Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Únor 2014 Sdílet Vloženo 20. Únor 2014 Nejčastější příčina je zanesenej radiátor, může bejt i jen přetočená clonka v regulačním šoupátku - najdeš ho na pravým boku topnýho radiátorku, těsně nad baterkou pod hranou kapoty u čelního skla. Přístup je tam jak k penězům a šroubky, který tam výrobce kdysi dávno nacpal už určitě budou rezatý jak liška - a bez pořádný drážky, která by udržela šroubovák. Prostě žůžo labůžo prácička. Musí se povolit sponky na hadicích k topení, stáhnout hadice a odšroubovat ty nátrubky od samotnýho tělesa radiátorku. Vyteče obsah radiátorku, dívej se co v něm všecko je. Hadice nespouštěj dolů pod úroveň expanzní nádoby, jinak vyteče chlazení a budeš ho muset zbytečně dolívat. Pokud byl zasranej radiátorek, pomůže výplach octovou vodou (ocet voda půl na půl) nebo roztokem kyseliny citrónový, nalívanej přes nátrubky pomocí trychtýře a dvou delších kusů pomocný hadice (stačí nějaká zahradní vhodnýho průměru) - jeden namontuješ k radiátorku tak, aby to co poteče ven skončilo v kýbli postaveným někam vedle auta, druhej vyvedeš mezerou mezi kastlí a kapotou nahoru nad střechu - a tam do ní trychtýřem budeš lejt ten výplach. Je lepší výplach předem ohřát aspoň na 60 až 80°C - ne vařící, ale horkej má bejt. VYPLACHOVACÍ KYSELINA SE NESMÍ SMÍCHAT S CHLADICÍ KAPALINOU V MOTORU!!!!!! Po vypláchnutí usazenin z radiátorku musíš udělat druhej výplach - aspoň čistou převařenou vodou, líp destilkou. No a pak napojíš zpátky původní hadice od motoru, natočíš motor, protaháním ovládací páčky necháš z radiátorku vytlačit vzduch a případně doleješ do motoru ubylou chladicí kapalinu. Často se stane, že povolený pásky na hadicích už napodruhý nedrží a musí se dát nový - pamatuj na to předem, abys je měl připravený na výměnu. Někdy nejdou už při demontáži povolit a musíš je rozervat - bez připravenejch novejch budeš v prdeli, neutěsníš chladicí okruh. Přeju hezkou zábavu a nezávidím případnej úspěch - absolvoval jsem podobnou procedúru 2x a jsem rád, že už nemusím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.