Přejít na obsah

Umelohmotný zápach, stlmenie svetiel pri znížení otáčok


pje3

Doporučené příspěvky

Zdravím verných fanúšikov felície. SÚRNE PROSÍM O RADU KVOLI ZABRÁNENIU VAČŠÍCH ŠKOD. Mám Škodu Felícia combi EFF 65, rok výroby 2001, zdvihový objem valcov 1289 cm3, výkon motora 50 kW. Najprv mi pri parkovaní sem tam zdochol motor, čomu som však nevenoval pozornosť. Myslel som si, že to bola moja chyba. Potom som spozoroval pri podradení rýchlosti - teda pri znížených otáčkach malé stlmenie zapnutých predných svetiel. A pri dlhšej ceste som zacítil umelohmotný zápach v kabíne z prístrojového panela. Podotýkam, že som mal zapnuté kúrenie a predpokladám, že z motorovej časti sa mi dostal ten zápach do kabíny. To predpokladám preto, že pri zastavení a otvorení prednej kapoty som kontroloval, či sa mi neroztápa umelá hmota na kábloch. Mimochodom centrum zápachu bolo pri spodnej časti čelného skla v motorovej časti. Taktiež sa mi zdá, že tlačidlá na prístrojovke sú dosť teplé, takže sa mi zdá, že niečo nie je v poriadku s elektrikou. Ale VŠETKO MI FUNGUJE. Pýtal som sa známych, čo prišli do kontaktu so Škodou Felícia, pričom mi spomenuli, že v súvislosti s tlmením predných svetiel pri znížených otáčkach môže byť problém s regulátorom napätia. Ďalší mi hovoril, že problém môže byť s alternátorom. A v súvislosti so zápachom mi bolo povedané, že to môže byť prerážanie výfuku do kúrenia, ak je to taký smrad po skazených vajciach. Ten zápach je taký umelý ako keby sa pálila umelá hmota, ale nevylučujem ani zápach skazených vajec. Za rady vopred ďakujem. Všetkých zdraví PETER.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím verných fanúšikov felície. SÚRNE PROSÍM O RADU KVOLI ZABRÁNENIU VAČŠÍCH ŠKOD. Mám Škodu Felícia combi EFF 65, rok výroby 2001, zdvihový objem valcov 1289 cm3, výkon motora 50 kW. Najprv mi pri parkovaní sem tam zdochol motor, čomu som však nevenoval pozornosť. Myslel som si, že to bola moja chyba. Potom som spozoroval pri podradení rýchlosti - teda pri znížených otáčkach malé stlmenie zapnutých predných svetiel. A pri dlhšej ceste som zacítil umelohmotný zápach v kabíne z prístrojového panela. Podotýkam, že som mal zapnuté kúrenie a predpokladám, že z motorovej časti sa mi dostal ten zápach do kabíny. To predpokladám preto, že pri zastavení a otvorení prednej kapoty som kontroloval, či sa mi neroztápa umelá hmota na kábloch. Mimochodom centrum zápachu bolo pri spodnej časti čelného skla v motorovej časti. Taktiež sa mi zdá, že tlačidlá na prístrojovke sú dosť teplé, takže sa mi zdá, že niečo nie je v poriadku s elektrikou. Ale VŠETKO MI FUNGUJE. Pýtal som sa známych, čo prišli do kontaktu so Škodou Felícia, pričom mi spomenuli, že v súvislosti s tlmením predných svetiel pri znížených otáčkach môže byť problém s regulátorom napätia. Ďalší mi hovoril, že problém môže byť s alternátorom. A v súvislosti so zápachom mi bolo povedané, že to môže byť prerážanie výfuku do kúrenia, ak je to taký smrad po skazených vajciach. Ten zápach je taký umelý ako keby sa pálila umelá hmota, ale nevylučujem ani zápach skazených vajec. Za rady vopred ďakujem. Všetkých zdraví PETER.

Daj prekontrolovat alternator,ci spravne dobija a ci neskratuje. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takový zápach vydává většinou vinutí elektromotoru (v tomto případě nejspíš alternátoru).

Může být i to že je vadná baterie(to pohasínání světel, a může to i přetěžovat alternátor tím že zkratuje některý článek třeba a sráží napětí=roste proud dobíjení). Já měl podobný problém, a navíc mi běhal motor po nastartování jen na dva nebo tři válce, a při přidání plynu místo zvýšení otáček zdechal.

A to baterie startovala bez problému na drnc. V zimě ale dopracovala. Po výměně baterie jako když utne, v největších mrazech startuje bezchybně a na všechny válce.

Na palubovce nesvítí kontrolka dobíjení? Pokud je problém v alternátoru, pak navrhuji si změřit jeho chod. Stačí voltmetr připojit po nastartování přímo na baterie, a při přidání otáček asi na 2500 by mělo být napětí na baterii 14V, napětí by se nemělo dostat nadměrně nad tuto úroveň jinak dojde ke zničení řídící jednotky při překročení určité hranice(tu neznám).

Další věc je ta, že v alternátoru může být mezi závitový zkrat, takovou věc ale asi vůbec nelze změřit. Možná že je nějaká metoda jak na to, ale ani mně nenapadá jak bych to řešil.

Editováno: , autor: noneac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pokud bylo centrum zápachu někde pod spodní hranou skla, mohlo by to mít souvislost s předřadným odporem ventilátoru topení. Tento problém jsem zrovna řešil. Nejprve jsem cítil zápach, později mi přestal chodit motorek ventilátoru na 1-3 stupeň. Původně jsem předpokládal, že bude v háji odpor, ale ukázalo se, že se vypálil konektor č.3 v kostce, která je do odporu zapojená. Vše jsem vyčistil (konektor č. 3 byl v odporu zoxidovaný), trochu to poléčil a opět zapojil. Jen budu muset koupit novou kostku a elektriku dát pořádně do pucu.

Zkus se tedy podívat na konektory, případně na předřadný odpor. U 1.3 kabel vede do topení v místech vedle baterie (ta se musí povolit, nebo ještě lépe vyndat)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...