Přejít na obsah

Diodový otáčkoměr(přid. budík) ze Š105


Marek1806

Doporučené příspěvky

Pojistka č.2 je pojistka, na které se objevuje napětí 12V až po zapnutí zapalování (u Š120) - a signál s kmitočtem, odpovídajícím frekvenci jisker bys musel u 1,3 MPi indukčně sejmout z okolí zapalovací lišty na motoru, nebo nějakým způsobem "vytáhnout" z konektoru na ŘJ motoru. Pro otáčkoměr připojovaný k cívce je tato frekvence dvojnásobná proti počtu otáček (u čtyřválce 1 otáčka = 2 jiskry) - jinak by bylo potřeba přecejchovat "stupnici". Bohužel neznám pin-out řídicí jednotky Tvého motoru ani zda potřebný signál na některém z vývodů vůbec je. To musí poradit některý ze specialistů - motorářů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Príde mi to zložité .....Dnes už nieje problém na reciklingu či šrotovisku zohnať za rozumnú ceni prístrojovku s otáčkomerom ...

Naviac kde to rozumne umiestniť, aby pandúri namali pripomienky- nebolo vo výhľade vodiča , a nenarobiť zbitočne dieri ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tím zorným polem řidiče je pitomost na kvadrát - přístroje jako otáčkoměr MUSÍ BÝT V ZORNÉM POLI ŘIDIČE - aby nemusel při pohledu na ně otáčet hlavou a jen mohl pohnout očima. Co nesmí zakrývat, je výhled skrz čelní sklo nebo boční okna, správná formulace tedy zní, že "na palubní desku se nesmí umisťovat nic, co by ZHORŠILO VÝHLEDOVÉ POMĚRY Z MÍSTA ŘIDIČE" - pokud bude žabka zelená nebo PaCh něco namítat a blekotat cosi o zákazu umístění v zorném poli, zjevně neví o čem žvaní a lze mu požadovanou pokutu nezaplatit a co víc, na jeho postup podat oprávněnou stížnost. Důležité je totiž doslovné znění platného zákona - kde se určitě nemluví o zorném poli řidiče, ale o výhledu skrz okna (čelní i boční) - a ne nějaký amatérský výklad, na místě vycucaný z palce. Každé takové tvrzení o porušení zákona by totiž policajt měl být schopný doložit písemným zněním zákona, který byl (údajně) porušen - v ten moment, kdy toho schopen není jde o situaci tvrzení proti tvrzení a pokud si policajt jen trošičku není jistý, raději couvne než by riskoval to, že správní řízení nebo soud prohlásí jeho výklad zákona za nesprávný a případnou neoprávněně uloženou pokutu by on sám musel postiženému vrátit ze svého. Nemám na mysli jasné věci jako překročení povolené rychlosti nebo projetí červené, ale právě takovéhle věci, kdy lze zákonnou formulaci vyložit jinými slovy, která můžou mít poněkud jiný význam - a na základě tohoto jiného významu, který ale zákonodárci neschválili, jsou pak neoprávněně ukládány pokuty.

A jinak je naprostá pravda, že na vrakáčích lze sehnat jiný přístrojový štít nebo i pouze samostatný otáčkoměr - a protože tenhle případ je zrovna aktuální i u mne, prosím znalce o informaci - jedná se o známého, auto je Felicie před face, motor 1,3MPi, v prístrojovém štítu je tachometr s celkovým i denním počítadlem km v MECHANICKÉ VERZI - a v pravé pozici není otáčkoměr, ale analogové hodiny. Záměr je nainstalovat místo hodin originální Felicia otáčkoměr - přístroj je sehnaný, mne zajímá, co je potřeba k jeho zprovoznění - stačí jen nahradit přístroj za přístroj a napojit vstup otáčkoměru na signál, který už na palubovku je přiveden od ŘJ, nebo je potřeba tento signál "dokabelovat" - a na jakém pinu ŘJ je v tom případě k dispozici? Zapalování už je lištou, z té se toho moc vytáhnout nedá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatial som takto ,,prehodil prístrojovky na 4-och felíciach . 1 x sa mi stalo, že nefungoval otáčkomer- bol vadný IO . Vždy bol pôvod z vrakoviska . 3 x nebolo potrebné nič dokabelvať - už to bolo vo vozidle pripravené od výrobcu . Menila sa komplet prístrojovka . V poslednom prípade som sa stretol s pre mňa raritou - s karburátorovou verziou - tam to bolo potrebná aj dokáblovať - ale to nieje Tvoja verzia . Už si presne nepamätám , na ktorom pine to nameráš, ale stredný konektor na prístrojovke - napätie ide z RJ . Ja som to našiel v servisnom manuáli - hladanie alebo odstraňovanie závad- otáčkomer nefunguje . Tam je popísané číslo pinu na RJ, aj na prístrojovke - a aj veľkosť napätia .....Jo a ešte jedna závada bola u kamaráta - poškodený vychylovací systém - mechanicky .

Nech sa darí !

Jo a prehodiť otáčkomer za hodiny - to asi nepôjde - je to tuším úplne iný plošák. Skôr prehodíš tachometer - aby si mal vo vozidle korektný počet najazdených km ...

Editováno: , autor: alex42
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...