DaveCZ Vloženo 26. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2010 Zdravím chtel jsem se zeptat mam na favoritu pneumatiky 165/70 13R a zajimalo by mne jestli tam muzu obout plenumatiky 175/70 13R jde mi o to ze bych mel na jedné náprave 165/70 13R a na druhé ty 175/70 13R jestli by mi to porslo u policie při prohlídce vozu kdyz budu mit na naprave stejne pneumatiky ale bude tam ten rozdilmezi napravama ze na jedne budou ty 165 a na druhe 175? diky za odpovedi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milan.34 Vloženo 26. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2010 Môžeš tam obuť iba pneumatiky,ktoré máš zapísane v techničáku.Ja na mojom formane môžem až do šírky 185,ale iba na elektróny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2010 Ve "velkém technickém průkaze" vozidla máš uvedeno, jak velká kola ("číslo J x číslo", dál údaj "ET" = vysunutí do boku od roviny náboje kola) můžeš namontovat a k nim na stejném řádku i velikost pneumatik. Myslím, že profil 175/70 nebude pro disky 4,5Jx13 povolený nebo minimálně nebude doporučený - taková pneumatika bude mít asi o 1,3cm větší průměr, než 165/70 a bude to tím pádem dělat problémy jak s tachometrem, tak v podběhu při vytočení do rejdu nebo při propérování. Spíš bych se přiklonil k profilu 175/65 - ten bude mít skoro totožný průměr (a tím také obvod) jako 165/70 - krom větší šířky by to nemělo nic jiného omezovat. A pokud ho v TP nemáš, lze ho dát dopsat - nejdřív bych se ale obrátil na zákaznickou podporu ŠKODA-AUTO (mail najdeš na webu skoda-auto.cz) a spolu s VIN auta bych jim poslal prosbu o vyjádření, jaké rozměry kol a pneu oni jako výrobce povolují montovat na daný typ - s tímhle vyjádřením pak lze zajít na Úřad s rozšířenou územní pravomocí, který vede v evidenci Tvoje autí (= kdes ho byl přihlásit na sebe a kdes dostal značky) a nechat si to za nějaký správní obolus do TP dopsat - a můžeš vesele drandit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DaveCZ Vloženo 29. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 29. Listopad 2010 diky za rady jen sem se jeste chtel zeptat nekde jsem slysel ze jedna hodnota na te pneumatice se muze prekrocit to platilo driv? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2010 (editace) Podívej - nevím, co bys chtěl překračovat. Ta čísla u pneumatik znamenají šířku běhounu v mm lomeno výškou těla pneumatiky - výška se měří od plochy běhounu k patce ráfku a udává se v % celkové šířky. Číslo za písmenem "R" je průměr ráfku = "vnitřní díry" pneumatiky v palcích. U ráfků je číslo před písmenem "J" taky šířka - tentokrát je to šířka mezi okraji ráfku pro osazení patky pneumatiky. Protože pneu má pružné boky a patky se při montáži můžou i trochu stlačit, je možné například na ráfky 4 1/5J x 13 (Favorit, Felicia) namontovat jak pneumatiky s šířkou běhounu 155mm, tak také 165mm i 175mm a na některé typy i 185mm - a aby měly všecky stejný obvod a minimálně rozdílné pneumatiky ovlivňovaly údaj na tachometru, musí mít takové pneumatiky RŮZNÉ profilové číslo. Výška měřená v mm bude u všech stejná, protože se ale označuje v % šířky běhounu, bude profilové číslo u sice stejně vysoké pneumatiky, ale se širším běhounem NIŽŠÍ. Příklad - pneu o šířce 165mm a výšce profilu 70% neboli označené 165/70 má reálnou výšku profilu asi 115mm. Stejně vysoká guma, ale široká 175mm má profilové číslo 65 a při šířce 185mm dokonce jen 60 - vnější průměr takto obutých kol bude stále přibližně stejný, mění se ve skutečnosti jen šířka běhounu. Přitom všecky tyto rozměry mohou být za určitých podmínek nasazeny na stejně velkém ráfku a použity na témže autě - jedinou podmínkou je, že s nimi je auto homologováno výrobcem u státní zkušebny a na základě této homologace jsou tyto rozměry zapsané i v Technickém Průkaze vozidla. Lze to udělat i dodatečně, na základě vyjádření výrobce - do Boleslavi stačí poslat VIN auta a žádost o zaslání všech povolených rozměrů na auto namontovatelných - a s odpovědí ze Škody Auto se odebrat na Úřad s rozšířenou územní působností, kde je evidované Tvoje autí - a tam si chybějící rozměry za jistý obolus nechat do TP dopsat. Některé rozměry totiž výrobce nechal homologovat až později po náběhu výroby, takže přestože starší vozidla ve svém TP tyto novější rozměry zapsané nemají, lze je tam doplnit bez dalších technických úprav auta. Všecko záleží na typu a datu výroby. Už kapíruješ? Editováno: 29. Listopad 2010, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 1. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2010 no já myslím že tento sice poučný, odborný výklad byl zbytečný páč §21 odstavec 13 vyhlášky 341/2002 sb. mluví jednoznačně (viz hned první věta) 2002-341-o-schvalovani-technicke-zpusobilosti_-.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2010 Jenže to, co je pro daný typ schváleno včetně možných kombinací se nejpřesněji doví právě na technické podpoře ŠA - já vím, že si tam lidi píšou i o rady kolem podobných problémů se staršími auty než je "pouhý favorit".... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 2. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2010 ale jo to nepopírám, tam mu určo poradí co může nasadit na jednotlivé ráfky za rozměry, nicméně podle přiložené vyhlášky nemůže kombinovat rozměry na nápravách (o tom že na nápravě musí být vždy stejný se nemusíme bavit), ale dle té vyhlášky nesmí být odlišný rozměr na přední a odlišný na zadní nápravě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2010 Já to chápu kapánek jinak - nesmí to být, pokud to tak není homologované (výrobcem). V případě platnosti Tvojí verze by byli na hrnci všichni majitelé "amerik" a podobných bouráků, NĚKTERÁ porsche, ferrari a další značky nevyjímaje, protože to jsou auta už z výroby homologovaná s jiným rozměrem vpředu a jiným vzadu. Právě proto trvám na tom, že nejlíp to musí vědět výrobce a pokud to sdělí, není podle tohoto vyjádření problém postupovat dál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 3. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2010 hm, možná máš pravdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2010 Čímž samozřejmě nechci tvrdit, že by Favorit (zrovna Fanóš!) měl být mezi takovými výjimkami - ale co kdyby !?! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.