jara_10 Vloženo 5. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 Dobrý den chtěl bych se zeptat mám favorita 136L z 90 roku.Dnes jsem jel a z ničeho nic mi přestali fungovat stěrače i odstřikovač ať jsem dělal co jsem chtěl stěrače se nerozeběhly , zhruba tak před 14 dny mi přestal fungovat ciklovač a když jsem vypnul páčku stěrače tak stěrače nedoběhli a zastavili se . Zkoušel jsem jestli jsou všechny pojistky na místě a byli nejsem elektrikář tak prosím o radu.Dí ky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 Pokud nejsi elektrikář, nevrtej se v tom a dej to opravit někomu, kdo elektrice rozumí - tohle je buď upadlým drátem, nebo jinak zneschopněný DOBĚHOVÝ KONTAKT - to je právě ta vychytávka, která umožňuje stěračům i po vypnutí páčkou dojet do základní polohy u dolního okraje skla. Protože ho využívá i cyklovač (a vlastně převážně ten), není divu že Ti přestal fungovat. Cyklovač totiž dá motorku jen krátký impuls, ten se roztočí, stěrače vyjedou na svou cestu po skle - jenže to už cyklovač dávno čeká v odpojeném stavu na další interval. Celou dobu běhu po skle tam a zase zpátky je motorek stěračů "krmený" právě přes ten doběhový kontakt, který se rozpojí až při dojetí do "dolní" polohy = motorek se zastaví a stěrače taky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jara_10 Vloženo 5. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 (editace) Díky a kde bych ten doběhový kontakt našel případně odkud by mohl být upadlý drát. Editováno: 5. Prosinec 2010, autor: jara_10 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 Je to jeden z drátů, vycházejících z motorku stěračů. Dva jsou přívod 12V - jeden pro pomalý chod, druhý pro rychlý chod (spínáno páčkou stěračů) = motorek má 3 uhlíky. Třetí vyvádí právě ten doběhový kontakt - má myslím modrou izolaci a vede na kostru. Paralelně k němu jde další drát k cyklovači - kontakt cyklovače a doběhový kontakt jsou elektricky zapojené paralelně, cyklovač taky spíná na kostru - ale jak jsem napsal, jen na krátkou dobu, vlastně jen než se motorek rozběhne - jak se hnou převody, přebírá (MÁ PŘEVZÍT) jeho funkci právě ten doběhový kontakt. Zkus vymontovat motorek z uložení, poznač si kam je připojený který kabel, rozeber uložení uhlíků a převodovku, vyčisti kontakty technickým benzínem nebo v nouzi Naturalem z kanystru, nově namaž vazelínou jen ozubená kola a osičky, osu motorku kvalitním strojním olejem. Zkontroluj délku uhlíků a kontakt přívodů k nim. Všecko zkompletuj a zkus "nasucho" jen vyndané a připojené pouze na dráty - velmi často to pomůže. Kdyby to vypucování nepomohlo, je to práce pro elektrikáře = musí se hledat porucha v elektrické části. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jara_10 Vloženo 5. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 Děkuju moc za radu zítra to vše kusím jen je divné že nejde ani odstřikovač zkusím ještě zítra koupit nové ppojistky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 Kup si i Kontaktol a prostříkej jím všecky konektory od páček pod volantem - i tam může oxidace udělat svoje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jara_10 Vloženo 13. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2010 Stěrače jsem nakonec rozchodil výměnou pojistky a prostříknutím kontaktů, ale v sobotu jsem si vyměnil čerpadlo odstřikovače jelikož mi zmrzla voda v odstřikovači po výměně bylo vše ok a dneska mi během stírání začal sám od sebe stříkat odstřikovač. Po vypnutí stěračů přestal a dal se spustit klidně i jenom samostatně , ale při každém spuštění a po dobu chodu stěračů mi odstřikovač stříká.Nevíte prosím někdo čím by to mohlo být.Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2010 Zkrat v přepínači pod volantem (pravá páčka) nebo v kabelovém svazku k ní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
popelnickova Vloženo 28. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2010 (editace) j Editováno: 28. Prosinec 2010, autor: popelnickova Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.