Proč mazat... každý názor je dobrý a je to pořád jen názor:
Takže:
Motor: 1.2 TSI 63 kW po cca 40Mm
Na klidné poježdění po městě a okolí, naprosto dostačující. Dynamika v zásadě mdlá, ale s plynem jse dá opatrně placovat klidně i od 1.200 ot. (samo chce to cit a nejde o akceleraci)
Na přesun pětičlenné rodiny cca 300km včetně dálnice v rámci limitů... no taky to jde... ALE auto nechce od cca. 90-100 km/h moc akcelerovat... od 130 km/h vlastně zrychluje jen velmi neochotně bez ohledu na polohu pedálu plynu. Pokud by s tím někdo plánoval přesuny po rychlejších komunikacích, nedoporučuju. To samé, co se týče "jistoty" předjíždění... rychle předjedete traktor, nebo avii, ale už kamion jedoucí na okresce na omezovači je vcelku zásadní překážka u které se musí značně plánovat předjížděcí manévr.
Myslím ovšem že čip na 77kW (83kW) verzi, která je v plánu hned po záruce by tyhle nedostatky měla odstranit a měl by se z toho stát skutečně dostačující ZÁKLADNÍ motor. V téhle verzi je jeho použití bezpečně limitováno asi jen na to město/okresky.
Asi je to tím, že byl motor čerstvý a údajně ze škodovky chodí auta jen s olejem "těsně nad risku" ale v ve 12Mm jsem musel dolévat olej. (pak už jen na garančce)
Co se týče spotřeby... pravda, A/C moc nepoužívám a jsem v zásadě velmi klidný až defenzivní řidič (ale zase občas musím bejt u zákazníka FAKT RYCHLE a někdy taky prostě pospíchám a na spotřebu prostě vůbec nehledím, tak jako tak, v zásadě bych řekl že vcelku dosahuji spíše nadprůměrných výsledků (ve smyslu niužší spotřeby)) ale...
Dlouhodobá průměrná: 5.1-5.2 podle palubního PC (vím, že to to neneí exaktní, ale orientačně to stačí)
Včera např. jsem měl cestu Tábor-Praha-Tábor (bez provozu 4.4 tam, zpátky v kolonách 5.3)
Když jsem zkoušel z nudy a dostatku času ekojízdu, tak se dá ject i za 3.5 ale nedá se to označit za jízdu, spíše jako plazení... (zkoušel jsem to ve tři ráno, naprosto žádný provoz v mém směru v proti jelo tak pět aut celkem, meziměsto tam a zpět cca 80 km)
Motor je lehoučký, není žádný problém projíždět hezky svižně zatáčky (OK), není žádný problém za vlhka mít problém s ostřejším rozjezdem bez prokluzu kol (NOK)
Auto: prakticky bez jakéhokoli zaváhání (což by měl být samo standart, ale doba je hodně spotřební a zmetků není málo) krom výše zmíněného oleje byl prakticky jen jeden problém... začal se mi loupat chrom na vnitřní klice dveří u řidiče. Řešeno výměnou dveřní výplně v rámci záruky samo 10 minut v or. servisu.
Popisovat auto asi nemá smysl, kdo chtěl tak O III viděl, takže jen pár komentů:
+ ještě více místa vzadu na nohy
+ po OII FL zase koukatelný (pro mně velmi) design (hlavně zvenku a palubka)
+ technologie
+ ambiente + nějaký extra položky = standartní výbava 21. století
+ některý drobný vychytávky (nebudu rozepisovat, ale škrabka je fakt dobrá..)
+ strohý, přehledný, hezký design přístrojovky
+ výbroně situavaný tlačítka (až na níže uvedené)
- až moc strohý design výplně dveří... navíc se tam asi nejvíce podepsalo šetření
- celkově "cutting costs" dojem hlavně zevnitř
- ohavný design 4-ramenného vlantu (samo otázka vkusu)
- na mně až moc velký zrcátka (OII před FL se mi líbili asi nejvíc)
- Fórovej lak (ano vím, mám základní)
- příliš zapadlá kola, hlavně vepředu teda... tohle esteticky nepřežiju, až na to bude rozpočet, určo budou jiný kola.
- krok zpět co se týče řešení "manžety" park. brzdy
- nesmyslně umístěné tlačítka "před šaltrpákou"... já tam teda mám jen zámek, ale ty lidi co tam maj jízdní režimy, START-STOP systém a tyhle chujoviny z toho musej bejt nenadšený.
celkově se auto proti OII posunulo dále v technice a do jisté míry i v designu, přičemž kvalita zůstala v zásadě stejná. Klesla podle mně "luxusní" stránka celého auta oproti OII, Příjde mi, že OIII je prostě spíše více pracovní nástroj, než auto pro parádu. Do jisté míry se podepisuje snižování nákladů ovšem ne do takové míry, aby se to zásadně podepisovalo na kvalitě. (ale je to cítit).
Myslím, že si své odjezdí a možná i lépe/levněji, než OIII.
BTW co se týče jednoduché nápravy... asi je to tím, že s tím nezávodím, ale nezaregistroval jsem žádné zhoršení jízdních parametrů oproti OIII a ani pověstné "bouchání" jsem nijak zvlášť nepociťoval...