Zdravim chlapi, mam podobny problem a som z toho zufaly. Najskôr začnem tým, čo tomu predchádzalo lebo to s tým môže nejako súvisieť.
Po problémoch so zadnou nápravou, keď mi nakoniec zistili, že mám po odjazdenných 150.000km rozpadnutých úctyhodných 8 silentblokov zo 14 a mierne ohnuté 2 ramená, som sa rozhodol pre jej kompletnú výmenu. Zohnal som inú, ktorá mala najazdených len 30.000km a stála oveľa menej než keby som kupoval všetky diely zvlášť. To ale nie je podstatné.
Keďže stará náprava bola slušne nakusnutá hrdzou, pri demontáži nápravnice sa ukrútila koncová skrutka na jednej z brzdrových trubičiek. Tak mi vymenili obe brzdové trubičky smerujúce k zadnej náprave za nové. Obe trubičky sa napájajú na brzdovú sústavu niekde kúsok za prednou nápravou. Dohromady majú tie trubičky dĺžku cca 5m.
A tu začal môj problém s brzdami. V servise, kde mi menili nápravu mi odvzdušňovali brzdy 2x, s odstupom jedného dňa, aby mali istotu, že brzdová kvapalina nikde neuniká. Zrejme ale odvzdušňovali len zadnú nápravu. Brzdový pedál bol veľmi "mäkký" a padal až na podlahu s mizerným brzdným účinkom. Keďže mala brzdová kvapalina už viac ako 2 roky a predpokladal som, že to môže byť ešte zavzdušnené, dal som ju v inom servise vymeniť, dúfajúc, že problém s brzdami sa tým vyrieši, keďže by tak mala byť celá sústava zaručene odvzdušnená a nová brzdová kvapalina je lepšia ako 2 roky stará. Odvzdušnovali to na všetkých 4 kolesách. Pod tlakom tlačili do sústavy novú kvapalinu a odvzdušňovali postupne PP koleso, ĽP koleso, PZ koleso a ĽZ koleso.
Lenže problém sa nevyriešil. Brzdový pedál je stále "mäkký". Pri zabrzdení ide až na podlahu. Je cítiť, ze zaberá zhora, ale brzdný účinok je veľmi slabý. Po uvoľnení brzdového pedálu a opätovnom zatlačení je už pedál tuhší, brzdný účinok je oveľa väčší. Pri ďalšom brzdení o pár desiatok sekúnd neskôr je ale zasa "mäkký".
Po dvojnásobnom stlačení pedálu a následnom pokračujúcom tlaku naň je cítiť ako pedál s odporom pomaly klesá až na podlahu. Pod autom som žiadnu unikajúcu kvapalinu nespozoroval. Navyše pri razantnom brzdení z vyššej rýchlosti je cítiť strašné vibrácie v celom aute, vo volante a vyzerá to tak, že to ide z prednej nápravy.
Viete mi niekto poradiť v čom môže byť problém, či je to jeden alebo viacero problémov, či to mohlo byť spôsobené výmenou tých brzdových trubičiek pri demontáži/montáži zadnej nápravy, čo by som mal ešte skontrolovať, na čo sa zamerať, prípadne ako postupovať ďalej ?
Vopred vďaka za akúkoľvek odpoveď.