Rozumiem že motor nemá výkonnostnú špičku ako atmosféra, len mi to nevysvetluje jav čo som opísal.. že na 3.stupni a 4tis. otáčkach už prestávam cítiť ťah (podla grafu výkonu by to malo byť ale až o 1,5 tis. otáčok vyššie), po podradení do 4. a tým spojeným poklesom otáčok znova začne tlačiť naplno turbo a auto začne viac zrýchlovať ako na 3.-ke. Dalsou vecou je mierne oneskorená reakcia na plynový pedál. Mám aj Kia Rio 1.4 a to je oproti Leonu v meste neporovnatelne živšie.. tam stlačím pedal a motor hned reaguje. Tu stlačím.. a čakám .. a čákam .. cca sekundu (hlavne na jednotku to robí). Samozrejme mimo mesta pri rýchlostiach nad 50 km/h Rio nemá oproti Leonu šancu. Aby som ale len nehanil, som inak s tým motorom spokojný. Po 14 tis. km mám priemernú spotrebu 5,2 l t.j. o vyše 1 liter menej ako som mal na tých istých trasách v Riu. (v lete 4,8 a teraz v zime 5,5) a aj obiehať s ním som sa už naučil (4.-ka to istí :-) ). A olej mi zatial vôbec nežerie ako písali tu kolegovia k Octavii III (klop klop).