Jen pro doplnění a přehled o situaci zde píši, že se již začalo obchodovat s tzv. emisními povolenkami typu ETS 2, čili povolenkami, které finančně zatíží domácnosti a nákup hlavně fosilních paliv a budou platit od roku 2027 ( naše současná vláda chce oddálit jejich platnost od roku 2028, ovšem čemu to tak pomůže?).
Ačkoliv Evropská komise očekávala maximální počáteční cenu povolenky okolo 45 eur za tunu CO2, (z její analýzy při ceně 48 eur za tunu vychází zdražení benzínu o 2,7 kč na litr a dieselu o 3,2 kč/l.), tak po začátku obchodování se její cena vyšplhala až na 80 euro za tunu.
Dokonce podle analýzy Bloomberg NTF by se ceny povolenky mohly v roce 2030 pohybovat kolem 149 eur za tunu, což by vedlo ke zvýšení nákladů domácností, pokud nepřejdou na ekologičtější způsoby vytápění oproti současnosti o 41 % a v případě osobní dopravy o 27 %. Podle analýzy Vertis Environmental Finance se však cena povolenky může v roce 2030 pohybovat až kolem 249 eur.
Nějak to té Evropské komisi opět nevychází (pokolikáté už?), každopádně dělají vše pro to, aby jsme si stále znovu a znovu zdražovali a komplikovali bytí.....
Jen by mě zajímalo, kolik lidí stále pevně věří, že všechny tyhle opatření a výmysly zásadně ovlivní světové klima? Že by EK už konečně objevila něco jako klimatické perpetuum mobile, kdy 8% příspěvek Evropy zachrání celou planetu? A řeči o tom, že příklady táhnou? No, když není někde pomalu na chleba, tak těžko budu investovat do něčeho jiného a navíc Evropa má nyní problém sama ze sebou, natož aby ještě tzv. proklimaticky investovala a podporovala ostatní svět....
https://www.echo24.cz/a/HhM96/zpravy-ekonomika-emisni-povolenky-pro-domacnosti?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1470420&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box