Jump to content

DušanV

Uživatel
  • Content Count

    329
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

99 Excellent

About DušanV

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

2,267 profile views
  1. Dle mne, pro majitele co si umí doma vyměnit olej, filtry apod. a mají aspoň trochu přehled o technice auta celkem zbytečná věc. A ostatní, Ti mají buď svého známého, nebo stejně jezdí na roční prohlídky. Ono se tam toho na těch servisních akcích moc neprochází a nekontroluje, většinou takové samozřejmé, všeobecné věci, výška hladiny mot. oleje, stav baterie, stav ostatních provozních kapalin někdy seřízení světlometů a stav osvětlení , povrchní prohlídka karosérie a laku, vyjímečně stav tlumičů apod. Kdyby to Škodovka dělala jako např. Toyota, tak to je něco jiného. U Toyoty např. když nechcete jezdit na pravidelné a předepsané roční prohlídky spojené s výměnou oleje, filtrů atd. , ale chcete si zachovat 12-ti roční záruku na karosérii a její ochranu proti prorezivění, tak stačí si zaplatit 1 x ročně jen tu prohlídku kastle ( cena někde i jen kolem 500,- Kč) a každý rok to opakovat a máte vystaráno. Ona vůbec Toyota je dost v tomto transparentní, má předepsané servisní prohlídky a jejich ceny i ostatní základní servisní úkony finančně vyčíslené na svém webu a to dle typu auta i podle jednotl. servisů. Samozřejmě není to na starší vozy, ale zájemce dopředu ví, co bude v servisu platit ( vyjma velkých poruch a havárií, tam je to vždycky jinak). Dokonce i po telefonu, mi ochotně sdělovali jejich ceny náhradních dílů a některých servisních úkonů. Ano Toyota je v servisu dražší než Škoda, ale je rozhodně vstřícnější.
  2. Jo vím i o těch z OBautodíly i o možnosti z Aliexpressu, ale preferuji Milotec, protože jsem bral od nich již více výrobků a vždy byly na odpovídající kvalitativní úrovni a komunikace, popř. reklamace by byla určitě snažší než u Číňanů.
  3. Taktéž si dovolím zde dát odkaz na slevu, i když z webu Milotecu. Jedná se o plynové vzpěry kapoty motoru na Fabii III. Mimochodem jsem si je objednal. Po namontování poreferuji, jak se osvědčili. https://www.milotec.net/kat-c-3-583-05-Plynove-vzpery-kapoty-motoru-Fabia-III-2014-2018-Fabia-III-Facelift-od-r-v-09-2018-d244.htm
  4. K doplnění mého předchozího příspěvku jsem si dal práci a prošel zhruba dílenskou příručku Motoru 1.0 Mpi, k Fabii III (jedná se o stejný motor) Zde je psáno jen o kontrole vůle vodítek ventilů v hlavě válců a to jde jen po sundání hlavy z motoru a za pomocí úchylkoměru, takže pro normálního smrtelníka těžko realizovatelné a zbytečné, zvláště když není nikde předepsána pravidelná a povinná kontrola. Nic dalšího jsem k tomuto nenašel. Opravdu nevím kde jsi to Mote vyčetl ? Napiš kde to je, popř. pošli ukázku, rád se poučím, nikdo nemůže vědět všechno, třeba jsem něco přehlédl.
  5. V kterém servisním manuálu je předepsána "Kontrola ventilové vůle" u motoru 1.0 Mpi? Nepleteš si to s něčím jiným a kde jsi to prosím tě vyčetl? Není to snad jen kontrola funkčnosti toho vlastního zdvihátka, ale to by se dalo zjistit snad jen po jeho vyjmutí, takže doma to nedáš, ale přiznávám do servisní příručky na 1.0 Mpi jsem se teď nedíval a co tak pátrám ve vlastní paměti, tak si na nic takového nevzpomínám. Jak píše McMatej, tak tento motor má hydraulická zdvihátka s automatickým vymezováním vůle a navíc s otáčivými rolnami na vahadlech, což je v současnosti co se týče životnosti asi to nejlepší při mechanickém přenosu síly pro činnost ventilů. Teoreticky by takto konstruovaný systém měl vydržet po celou uvažovanou životnost motoru. Maximálně dodržovat předepsané výměnné intervaly motorového oleje a jeho předepsanou firemní normu. Kanálky v hydraulickém hrníčkovém zdvihátku ventilů jsou opravdu miniaturní a špatný olej by mohl mít na jejich správnou činnost dost velký vliv.
  6. Jelikož jsem těsně před důchodem, tak taky potřebuji, aby mi teď zrovna nové auto vydrželo ( důchod asi na nové auto nedá), nejlépe až do konečné, kdy věkem to ještě dám...... tedy tak odhadem 20 let. Ročně jezdím tak do 15.000 km, takže doufám, že těch 300.000 km to dá. No a proto si veškerou kompletní údržbu budu dělat sám. Z toho důvodu taktéž plánuji (kromě jiných v servisu neplánovaných úkonů) po cca 6-ti letech popř. po asi 90.000 km výměnu toho převodového oleje. V tom případě nebudu vůbec experimentovat a raději vybalím těch cca 3.200,- Kč za 2 litry orig. oleje, než bych se chytal později za hlavu. Každý ať jedná podle svého vědomí a svědomí, já jsem se rozhodl tak, jak jsem zde popsal.
  7. Já to řeším tak, že na infolinku ve Škodovce vždy pošlu na jejich email: info@skoda-info.cz určitý specifický dotaz s VINEM příslušného auta a počkám si na odpověď. Někdy to trvá i pár dní a musím se i někdy připomínat, ale nakonec to z nich skoro vždy vytáhnu.
  8. DušanV

    CITIGOe iV

    Tak to mně vůbec nepřekvapuje. Někdy jsem měl v servisu pocit, že za přejímacího technika zaskakovala uklízečka s aprobací na létající koště.
  9. DušanV

    CITIGOe iV

    Tak je to již venku, cena elektrického Citiga se navýšila na 479.900,- Kč.
  10. Vormen, můžu se zeptat, něco se Ti na těch tebou naměřených hodnotách nezdá? Myslím si, že to máš 100 % OK. Nějaká desetinka voltu nahoru, nebo dolů nic neřeší. Každý může naměřit v určitém rozmezí trochu rozdílné hodnoty, je to i o stáří auta a jeho elektrické síti, o různém měřícím přístroji, o tom který spotřebič auta zrovna odebíral energi atd. atd. Každopádně třeba Ti někdo u sebe ty hodnoty naměří a dá Ti je sem, ale buď v klidu, nemáš na autě co řešit.
  11. DušanV

    Olej 10W40

    No píšeš to nějak zmateně, ale nevím proč se ten servisák hrozil co Ti tam dávali za olej. Chápu z toho, že při každé výměně Ti tam dali něco jiné, ale to při tvém nájezdu 10.000 km za rok a výměně každý rok není nějaká vada. Jestliže u tebe převažuje jízda do práce a zpět do 10 km vzdálenosti, tak asi raději olej specifikace 5W40 než 10W40, protože při nižších teplotách a studeném startu se rychleji dostává tam , kam má (laicky je tekutější). Jinak jsou i oleje 5W30 a taky např. 0W30, 0W40 a 0W20 které jsou za chladného počasí a krátké jízdy o něco vhodnější . Ale ty jsou převážně ve VW normách 504.00 a 508.00 a jsou povinné s tou normou, když má motor filtr pevných částic. Můžeš je použít, ale dle uváděného typu motoru 1.2 Tsi (zde nemáš ten filtr pevných částic), Ti stačí i norma oleje VW 502.00 např. se specifikací 5W40. To je tak asi cenově a výkonostně nejdostupnější a vhodný motorový olej, ale podstatnou chybu neuděláš se žádným výše uvedeným. Samozřejmě je vhodnější pokud možno, používat v budoucnu olej stejné normy a stejné specifikace, ale není to dogma. Hlavně tvoje předchozí intervaly výměny dodržuj a bude to v pohodě. PS: O vhodnosti příslušných motorových olejů a jejich záměně, si tady můžeš číst týdny, ale z hlediska nepolíbeného laika, Ti to může tak jedině poplést hlavu.
  12. DušanV

    CITIGOe iV

    To budeš mít těžký, ženy se rozhodují jestli se líbí, nebo nelíbí. Já chtěl kdysi Citigo s ASG převodovkou pro moji polovičku (neumí řadit) a taky ho nechtěla, že je nějaké divné........
  13. DušanV

    CITIGOe iV

    Včera jsem na Radiožurnálu poslouchal rozhovor s Ing. Petrem Hrdličkou - šéf vývoje Favoritu, a padla tam reálná cena tehdejšího Favoritu v roce 1988,v přepočtu na tehdejší průměrný plat při porovnání k dnešku a vycházelo to tak, že dnes bychom za Favorit s našimi průměrnými platy dali cca 800.000 - 900.000,- Kč. Přesně si tehdejší cenu pamatuji, vycházelo to kolem 82.000,- Kčs. Takže nějaká Citigo iV za 500.000,- Kč, pokud se tak nějak zvedne cena, nás přece "NEMÚŽE ROZHÁZET".
  14. No, ale ona má v sobě zabudovaný šikovný háček, za který to opřeš o horní lem dveřního otvoru a krásně to drží v odklopené poloze. Samozřejmě musí být ta mezipodlaha prázdná, aby to háček udržel, ale to normální podlahu, když se dostáváš k rezervě taky vyprázdníš ne.
  15. A proč se nezeptáš/nezavoláš přímo do toho servisu ?
×
×
  • Create New...