Jump to content

DušanV

Uživatel
  • Content Count

    265
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

81 Excellent

About DušanV

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

1,980 profile views
  1. Tak zde právě v tomto čase , kdy to sem dávám mají "Kroniku Škoda Auto" i v českém jazyce. Bohužel je o něco dražší, než oficiální první cena,ale asi je to výsledek poptávka-nabídka: https://www.obautodily.cz/kniha-amp-quot-kronika-skoda-amp-quot-original-3-ks-v-ceskem-jazyce-11642cz187/
  2. Přesně tak, všude je to stejné, max. případ od případu padneš na přejímacího technika, který má zrovna dobrou náladu, nebo servis, kde zrovna vedoucí rozdal mimořádné prémie a všichni jsou ten den docela milí apod. Jinak naprostá valná většina napříč všemi značkami se snaží jen snadno rýžovat a jakýkoliv větší problém je dostává do kolen. Dobře se dá domluvit jen s tzv. fajnšmekry z řad soukromníků,kteří umí a baví je to, ale k těm je obtížné se dostat a vůbec je znát, protože je jich málo a jsou buď zahlcení, nebo dělají svým tempem a než se k nim dostaneš do pořadí, tak našetříš na nové. Pokud máš auto v záruce, tak stejně seš odkázán na AS a modlíš se, aby to dobře dopadlo. PS: Zajímavé kolik z Vás tady na fóru má tolik problémů, které se jaksi nedají vyřešit. Mám od roku 1984 již šestou novou škodovku a nemůžu si na nekvalitu nějak podstatně ztěžovat, auta až na maličkosti celkem dobře fungovala, i když opravdu kvalita jaksi poslední dobou pokulhává. Nebo, že bych měl osobně takové štísko ?
  3. DušanV

    CITIGOe iV

    I tenhle Pawoukův příspěvek celkem dobře a přesně ukazuje co ta elektrifikace aut bude obnášet . Já to tvrdím pořád, že pro lidi zvyklé na spalovací motor, to je na pikaču. Ale nebojte se, oni nám ten "pozitivní" názor na elektromobily pomalu a neustále vtlučou do hlavy. A tak za pár let, bude ten co miluje benziňák/nafťák za exota, ne-li za podivína. Propaganda je všemocná, pracuje pomalu, ale jistě a efektivně, jako třeba ten kůrovec. O tom by mohl vyprávět i jistý německý ministr propagandy z válečných let, že ! Individuální motorismus bude za x,y let ryze snobská a drahá záležitost. Berte to jako můj názor..........rád bych se mýlil.
  4. DušanV

    nestartuje

    Nemáš doma multimetr na změření napětí na baterce, nebo možnost si ho někde půjčit? Seženeš ho i za cca 200,- Kč někde v Hornbachu apod, a bude se Ti hodit i do domácnosti. To je základ, napřed změř baterii a od toho výsledku se odvíjí další věci a postupy při hledání závady.
  5. DušanV

    Brzdy

    Jo za opravdu hrubý základ by se tyhle tabulky barev snad daly brát, ale opravdu jako jen hrubý základ. Tohle ovlivňuje hodně faktorů, např. samotné složení kovu, míra legování kovu atd. Ale to je na odkazu přímý pohled na barvu rozžhaveného kovu a né barva kovu po vychládnutí, tak jak na něj dle fotografie poukazuje Pavel M . Takhle bychom mohli polemizovat donekonečna. Rozhodně bych si dle zbarvení vychládlého kovu netroufl určovat ani jeho přibližnou předešlou vysokou teplotu. A při těch +400 stupních Celsia na středu brzdového kotouče jak ukazuje Pavel M na fotce, by mu odešli obyčejné brzdové destičky a taky popř. povrch obyčejného kotouče (zeskelnatění povrchu, vydrolování ). Pokud by tam opravdu bylo těch +400 a on s nimi dále jezdí, tak pěkně riskuje při dalším sjíždění delšího hornatého terénu. Jinak ještě odkaz na diplomovou práci ohledně měření teploty brzd https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=6216
  6. DušanV

    Brzdy

    Prosím Tě, kde si vzal ty teploty a čím si to měřil, nebo kde jsi to vyčetl ? Tohle se dá změřit tak akorát v laboratoři speciálním přístrojem, popř. nějak opravdu speciálně za jízdy. A určení předcházející max. teploty kovu dle jeho zabarvení je tak na vědeckou diplomovou práci. A měření teploty brzd v terénu ? Než bys zastavil, popř. vystoupil, popř. sundal kolo, tak Ti to spadne o desítky až stovky stupňů dolů, no a co pak naměříš ???
  7. DušanV

    Piskani zpatecky

    Pokud je ta zadní brzda kotoučová, tak by mohla být možnost např. uvázlé nečistoty, kamínku mezi brzdovým obložením a brzdovým kotoučem a projevuje se to jen při zpáteční jízdě. Zkusil bych vydělat brzdové destičky a lehce je obrousit jemným smirkem. Takhle mi to kdysi dávno pomohlo u předních kotoučů, i když jsem tam žádnou nečistotu neměl, ale pískalo mi to taky při pohybu vzad a lehké obroušení pomohlo.
  8. Poradím Ti. Posaď do svého auta řidiče, co má taky MPi-čko a uvidíš co Ti na to řekne. Kdyby to bylo hrozné jak tvrdíš, tak asi z toho servisu nepojedeš s tím, že nic tomu není. Sám to znám z dřívějška, napřed eufórie z nového auta, pak červíček pochybností a pak je člověk nasraný a nakonec zjistí, že to je normální projev auta. Možná si měl vysoká očekávání a pak jsi sedl do obyčejného auta. Opravdu bych vyzkoušel toho majitele jiného Mpi, ať se Ti s tvojím autem projede.
  9. Tak kdysi na mé Fabii II mi taky přední náprava vrzala a klepala, hlavně při pomalé jízdě a točení volantem na místě. Nakonec to byly vadné kulové čepy na řídících tyčích, prý vadná série od dodavatele přímo z výroby.
  10. Ohledně servisních úkonů a servisních intervalů si dovolím dát odkaz na webové stránky značky Toyota a to konkrétně na kalkulátor servisních úkonů: https://www.toyota.cz/service-and-accessories/kalkulator-servisnich-ukonu.json#/cz/1 A to proto, aby všichni viděli jak by to mělo vypadat vůči zákazníkovi a jak si představuji vstřícnost výrobce aut a přehlednost jeho cenové nabídky základních servisních úkonů a nejen těch. Můžete si zde vybrat podle typu vozu, motorizace, roku výroby, dokonce přímo si určit konkrétní autorizovaný servis, no a vyjede Vám to cenu dílů, olejů, filtrů atd., cenu jejich práce, placené normované hodiny. Dále cenu příslušenství a cenu jeho montáže. Taky mimo servisní intervaly si zde můžete najít ceny dílů základních oprav a cenu její práce, např. výměna tlumičů, výměna výfuku, výměna brzd apod. Prostě přehledné a dostačující. Koncern VW AG a potažmu Škodovka by si měli vzít příklad !!!!!
  11. No nevím jestli Ti Martin Pavel nějak pomůže. Byl tady na fóru naposledy 6. listopadu 2017, takže asi ty 2 roky nemá potřebu sem zajít, pravděpodobně že mu to funguje. Měl jsi to v autorizovaném servisu Škodovky, nebo někde jinde ? Vidím to na problém v ovládacím modulu převodovky, samotná mechanická vnitřní část převodovky by mohla být v pořádku, dle toho že po přehrátí software 3 dny v pohodě, ale na přesnou diagnostiku opravdu jen ten autorizovaný servis a to ještě musíš natrefit na ten, kde nejsou lemplové, což není vůbec samozřejmost. Ten samotný ovládací modul určitě taky stojí pěkných pár tisíc, ale ne jako celá nová převodovka. A taky bych si nechal vyměnit olejovou náplň té převodovky. Neber můj názor za bernou minci, ale nějaké poznatky ohledně nefungujících ASG převodovek jsem již zachytil a tak se Tě snažím nějak navést, i když není co závidět. Rozhodně bych doporučoval jen ten autorizák a očekával nějakou tu investici, takhle po internetu těžko nějak účinně pomoci.
  12. Navazuji na svůj předcházející příspěvek tímto odkazem , který mi víceméně dává za pravdu, co se týče kvality a ochoty dnešních značkových autorizovaných servisů. I když je to o anglických servisech, tak to plně platí i u nás, bohužel.... http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/neochota-servisu-skutecne-opravovat-moderni-auta-nas-stoji-desetitisice-navic/
  13. DušanV

    START-STOP

    No a co má být ? Před STK si to vymažu přes diagnostický přístroj ( u mne MINIVAG, který koupíš za cca 2000,- a využiješ i na další věci), nebo to před STK zapojíš zpět dostatečně dlouho a po určitém počtu startů motoru bez vypnutého konektoru se chyba automaticky sama vymaže. Mám takový dojem, že u Škodovek se jedná o 40 startů bez zaznamenání závady a pak je řídící jednotka čistá.
  14. DušanV

    START-STOP

    No a já to doporučuji. Mám to takhle odpojené na tom konektoru již 1/2 roku od koupi nového vozu a pohoda. O Start/Stop se již nestarám,protože je trvale vypnutý vše funguje jak má, pravidelně si měřím voltmetrem dobíjení a stav baterie a OK. Řízené dobíjení je taktéž trvale vypnuté, baterie má v klidovém stavu napětí 12.5 - 12.6 V (měřeno minimálně 24 hodin po jízdě). Jen při startu motoru mi to na 2-3 vteřiny hodí chybové hlášení o Start/Stopu na displeji a pak to zmizne. Před případnou STK to znovu zapojím a po STK opět vypnu. Žádný problém.
  15. Přečti si návod k vozu, popř. pokud ho nemáš tak si ho stáhni z webu Škodovky a uvidíš, že každá škodovka má na klice dveří u řidiče zámek a to buď viditelný, nebo neviditelný tj. pod malou krytkou kliky, která se dá klíčkem zespodu vyloupnout. Na to je ten návod, aby to lidi věděli, když se např. vymlátí ta baterka.
×
×
  • Create New...