Jump to content

DušanV

Uživatel
  • Content Count

    848
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

DušanV last won the day on July 21

DušanV had the most liked content!

Community Reputation

311 Excellent

About DušanV

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

3,783 profile views
  1. Kde koncern VW AG dal rozum? Teď jsem někde na webu četl (myslím, že autofórum), že Maier byl vyhozen ze Škodovky, protože odporoval Diessovi oproti protlačování přílišné elektrizace ve Škodovce a že koncern vsází všechno na jednu kartu, čili přestup k elektromobilitě. No jak toho chtějí dosáhnout, když ani neumí udělat pořádnou elektroniku v OIV a Golfu VIII? Aby to pro ně nedopadlo špatně.
  2. Jo jo, Filip Garaj alias slovenský Martin Vaculík. Někdo ty atmosféry je schopen prodávat i v EU pořád a dokonce i dělat inovace a někdo ani ň. Nemyslíte, že taková Scala s motorem 1.6 Mpi, kterýžto motor Škodovka prodává třeba v Rusku by byla u nás prodejná a žádaná. Důchodci, chudší rodiny co nemění auta po cca pár letech aj. by si Scalu s 1,6 Mpi asi koupili. Jsou skupiny lidí, co neřeší velký výkon, ale spíše jednoduchost, výdrž. Proč to Hyundai, KIA, Mitsubishi ad. dokáží a jiní ne? Samozřejmě emise a pokuty, ale třeba Hyundai je asi v dobré kondici, že si to může vůbec dovolit.
  3. @atlanAsi si mě špatně pochopil. Nikde jsem nepsal, že k normám VW potřebujeme znát jejich konkrétní složení a jestli VW musí , nebo nemusí uvádět všechny potřebné normy oleje/kapalin použitelné pro svoje auta, (tedy i pro převodový olej), tak to nevím, ale nebylo by to asi od věci. Na druhou stranu představím si jejich pochybnou argumentaci, že určitá kapalina je doživotní a basta. Mě prostě jen zajímá číselné označení norem, třeba zrovna u těch převodových olejů. Normy VW motorových olejů jsou všeobecně známé (protože se mot. olej mění x-krát a dělá to i zákazník samodomo). Předepsané sl
  4. Jen by mě zajímalo, kde si pobral licenční náklady 30 Euro na 1 litr oleje? To jen tak, aby si zdůraznil svoji argumentaci? Mě by spíše opravdu zajímaly ty normy VW AG a to nejenom na ty převodové oleje. Kdyby tak někdo měl možnost sehnat tabulky všech norem koncernu, tak to by byla tedy věc . Někde určitě budou, ale z hlediska obchodní politiky si je pravděpodobně střeží jak oko v hlavě, vyjma tedy těch, co se musí zběžně měnit po dobu životnosti vozu, tj. motorový olej, brzdovka apod. Pokud někdo ty veškeré normy sežene a dá je nám tu zde k dispozici, tak mu dopředu vysekávám velkou pok
  5. Tak jsem si dal tu práci a šel se na to podívat do garáže. Tak na tom originálním šroubováku dodávaném s novým vozem Fabia III, je z jedné strany TORX-30 a z druhé strany TORX-20. No a na povolení a sundání těch zadních světel je potřeba TORX-30, takže to pasuje. Jinak ten šroubovák je vizuálně skrytý pod tou pákou na povolování kolových šroubů, takže není na první pohled ani vidět. Tedy u soupravy dodávané s náhradním kolem, jak to je u soupravy jen na lepení nevím, ale ten šroubovák tam originálně musí taky být. @Miki237závěr pro tebe, není to TORX-27, ale je to TORX-30!!! Tou 27-čko
  6. A není náhodou v dodávaném palubním nářadí v kufru auta příslušný šroubovák s torx -hlavou, která přesně pasuje na tu demontáž světel? Aspoň já jsem ho tam určitě měl a snad je to psané dokonce i v návodu k obsluze, aspoň se mi to tak z hlavy vybavuje. Zkus se podívat, jestli to tam nemáš.
  7. No nevím jestli zrovna DSG šetří rozvodový řetěz? Z logiky věci bych řekl, že je to spíše naopak, neboť se to snaží spíše o jízdu s co nejnižšími otáčkami a z toho vyplývají i větší torzní kmity a větší zátěž na řetěz.
  8. A tohle jsou normy VW na převodové oleje? Můžeš dát nějaký odkaz, odkud jsi to vzal. Mě např. Sixta naznačoval, že to jsou tzv. produktová čísla a u těch číselných značení končících třeba A0 nebo A2 je to navíc označení velikosti balení. Třeba to značení VW G 052 182 alias (VW TL 521 82) bych pobral jako VW normu, ony normy VW třeba u brzdové kapaliny začínají taky písmeny TL??? V tom případě bych třeba označení VW G055162 převedl do normy VW TL 551.62 apod. Ale to jen tak teoretizuji. No spíše si mi vrazil ještě větší klín a stále v tom mám guláš. Chtělo by to nějaký ten odkaz, jak je
  9. @HWSpeedyKlidně si tam dej co chceš, ale jak jsem psal v podobném tématu, kde jsi se taktéž ptal, i když trochu jinou formou na totéž, tak ta norma VW AG převodového oleje je nesehnatelná (možná záměr koncernu). Byl jsem kdysi svědkem postupného zhoršování funkčnosti převodovky (OPEL) po výměně převodového oleje, který tam údajně měl dle prodejce pasovat, i když to nebyl tedy firemně předepsaný. Po jejím skorokolapsu a následném rozebrání mi bylo řečeno, že vlivem nepatřičného oleje došlo k tzv. spálení povrchu synchronů, převodovka šla do kovošrotu. Já myslím, že u těchto tzv. správných ol
  10. Ono těch T- šroubů má více výrobců a jsou i různé délky a šířky patek těch šroubů, takže problém si vybrat by asi nebyl. Jinak to pískání větru při jízdě s nosičem jsem zažil u své dřívější Fabie II i s originálním nosičem Škoda, takže si člověk moc v tomto směru asi nevybere.
  11. Taktéž doporučuji ten originál, i když žádná láce to není, ale případné následné problémy při použití neorigo. oleje nestojí za to. Jinak určitě ten převodový olej nějakou VW normu musí mít, tak jako všechny předepsané náplně u VW AG, ale bohužel asi nejsou ochotní to laikovi říci. Já to zkoušel dotazy u Sixty, v autorizáku Škoda i na infolince Škodovky, ale neuspěl jsem nikde. Všude jsem jen dostal tzv. OEM číslo konkrétního výrobku, čili G 0520527A2. Oni sice i někteří prodejci olejů uvádějí u svých laciných převodových olejů stejné číslo OEM, ale stejně bych to nepoužil, nejsem si jejich o
  12. Díky za info. Ano je to T-drážka, na tzv. T- šrouby, které jsou potřeba na některé typy nosičů kol apod., i když dimenzace (síla) materiálu by mohla být lepší, ale co už za ty peníze. Nakonec na přepravu třeba OSB desek z OBI apod. ten nosič asi bude stačit.
  13. Má to pod tou vrchní gumou i drážku na T- šrouby ?
  14. DušanV

    Spojka 1.6 MPI

    I tak cena za celou výměnu spojky cca 15.000,_ Kč , co uvádíš, tak je teda ranec jako hrom. Spojku v autorizáku Škodovky jsem si teda ještě neměnil, ale mám takový vzdálený pojem, že to kdysi před cca 2 roky měnil známý za cca 8000,- Kč sakumprásk taktéž v autorizáku. Nakonec existují na tyhle běžné opravárenské úkony tzv. normohodiny, či jak se to vlastně jmenuje a tam je jasně stanovený čas, za který se má výměna spojky počítat. Samozřejmě každý servis může mít sazbu za hodinu jinou, ale ty normohodiny za úkon by neměl bezdůvodně přetahovat. Jako zákazník máš právo na požádání nahlédnout,
  15. DušanV

    Spojka 1.6 MPI

    Jaksi to nechápu, takže tu spojku už máš vyměněnou, nebo jen máš od nich naceněnou výměnu? Z tvých příspěvků to není 100% jasné jak to tedy je. Jinak jestli to už dělali, tak to bylo opravdu na celou novou spojkovou sadu? A ano na šekovou knížku u vozů starších 4-let můžeš mít slevu 20% na materiál i 20% na práci. Holt autorizovaný servis, tohle mi opět něco připomíná!!!! PS: A ty ses neptal na předběžnou cenu? Vdyť originál spojková sada bez práce stojí cca do 3000,- Kč. např.https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/622333200-spojkova-sada-1-2tsi-1-6-2-0mpi-sachs-28751.html Vymě
×
×
  • Create New...