Jump to content

DušanV

Uživatel
  • Content Count

    1,100
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

DušanV last won the day on November 26 2020

DušanV had the most liked content!

Community Reputation

427 Excellent

About DušanV

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

4,351 profile views
  1. DušanV

    Škoda RAPID

    No už to vyšlo ve Světě motorů č. 4/2021, ale nějaké popsané podmínky provozu a v jakém směru se majitel o auto staral, tak ty tam popsány nebyly. Ale i tak to vypadá, že motor dopadl celkem v pohodě, dokonce mu naměřili na válcové zkušebně skoro 100kW!!! Kompresní tlaky trochu nižší, ale pořád v normě. Dokonce zjistili, že i rozvodový řetěz po cca 250.000 km tam byl původní a nepřeskočilo to, i když byl již přes mez vytahán.
  2. DušanV

    Škoda Enyaq

    Nechci tady dělat zbytečně dusno, ale moderátor nám to tady asi brzo zablokuje, nebo smaže. Z tématu čistě o Enyagu jsme se dostali k diskusi o smyslu, či nesmyslu Elektromobility, uznávám, že svým příspěvkem jsem si přidal i já osobně, nu což, nejsem asi sám, komu to leží v žaludku. Nakonec je tu o Elektromobilitě speciální téma viz.
  3. DušanV

    Škoda Enyaq

    Ekologie a tím pádem i vnucovaná elektromobilita je nástroj politicko-mocenského prosazování vlivu na masy lidí a tím i udržování se u moci (koryta) vládnoucích špiček. Uvědomme si, že planeta Země je živý organismus, který již přes 4 miliardy let si řídí svoje bytí a nebytí a svoje fungování. Ačkoliv vliv toho ohromného množství lidí je nesporný, tak v globále, nějaké násilné prosazování elektromobility, potažmo zelené politiky je jako plivnutí sliny do oceánu. Jak psal Denis, stačí jedna větší sopka, další doba ledová, větší zemětřesení, jeden větší meteorit a život na Zemi je zase
  4. Na Fabii III se Swingem mi to dělá taky tak.
  5. DušanV

    Škoda Enyaq

    Tučné sousto si chce Škodovka utrhnout při výrobě Enyaqu: https://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-rika-ze-bude-vyrabet-az-128-tisic-enyaqu-za-rok-neni-jasne-komu-je-chce-prodat/
  6. Tak jak vidím, tak ti tam nalili a zároveň i naúčtovali přesně 2 litry, takže v tomto směru OK. Akorát tam tedy nalili ten převoďák, co patří do 5-ti stupňové převodovky (dle tabulek Sixty), ale snad to bude dobré, každopádně doporučuji si účet uschovat, pro každý případ.
  7. DušanV

    Škoda Fabia IV

    To Monte Carlo bych pochopil, že se někdo může nachytat, stačí trocha černé a vypadá to jinak, mě by spíše zajímalo to hypotetické spojení počátku výroby FIV kombi a možného konce výroby Scaly. Tyhle informace asi nebudou jen takové pouhé spekulování, nějak se mi to nezdá, že by to bylo jen pouhé plácnutí do vody, no ale ke zdrojům přístup nemáme. Někdy na přelomu roku 2022/3 by měl teoreticky dorazit facelift Scala/Kamiq, možná dříve než ta Fabia kombi, takže se uvidí, jestli ano, nebo ne Scale.
  8. DušanV

    Škoda Fabia IV

    I ten více než 1 rok, co to řeší je až moc. Jo to je dnes ve hvězdách, jak to dopadne, navíc každým rokem přidávání nových a nových systému požadovaných EU, tak se pak nedivme, že zákazníci pořád testují. Asi nová vývojová strategie. :-)
  9. DušanV

    Škoda Fabia IV

    To si odnesou ( to zákaznické testování) na svých zádech pravděpodobně nedočkaví a lační zájemci o Fabii IV ve verzi hatchback. Takže F IV kombi by mohla být už vychytaná.
  10. To je pravděpodobně hadička mezi filtrboxem a ventilovým víkem motoru. Měla by podle mne sloužit na vyrovnání tlaků právě v motoru pod tím ventilovým víkem, aby zde nedocházelo k přetlaku, nebo podtlaku, ale byl zde normální atmosférický tlak. Dole na klikovce se o to stará systém na odvětrávání klikovky, nahoře na ventilech tahle hadička. Nejsem mechanikem, ale takhle to aspoň chápu já. Nějaký přetlak, či podtlak mimo kompresní prostor by byl nežádoucí.
  11. DušanV

    Škoda Fabia IV

    No, mě tam v tom článku velmi zaujala ta informace, že posun začátku výroby Fabie IV ve verzi kombi až na rok 2023, by mohl být spojován s uvažovaným ukončením výroby Scaly. Něco na tom může být a určitou logiku to má. Scala se moc neprodává (tedy míň, než asi fabrika očekávala) a nová Fabia IV kombi se s rozměry a využitím může blížit a klidně i prodejně kanibalizovat na Scale. Takže jak se v článku naznačuje, necháme Scalu dožít, ať se nám aspoň zaplatí vývojové a výrobní náklady, pak ji ukončíme třeba i bez přímého následníka, no a mezeru po ní zaplníme Fabií IV kombi. Je to úvaha, ale i t
  12. No a právě proto nejezdím do autorizovaného servisu, pokud vyloženě nejsem nucen. U auta v 99% případů stejně nemůžeš být a v dnešní zkur....né době si nejseš jistý skoro ničím. Vypláznout sumu peněz a nemít jistotu, tak to teda ne, Auto není výrobek za pár kaček a taková špatně provedená, nebo i neprovedená výměna třeba motorového oleje dokáže zlikvidovat motor po pár desítkách tisíc km . Četl jsem , že začíná prý již někde existovat, že zákazníkovi, pokud o to stojí a připlatí si za to, tak nahrávají kompletní práce na jeho voze na záznam. Klidně bych si i připlatil, nebo šel k soukromní
  13. To KT 22/2014 znamená výrobu auta od 22. týdne roku 2014, tedy chápu to tak, že máš auto z roku výroby 2013 a tím pádem máš mít převodový olej G 052 171 A2, pokud tedy máš 6-ti stupňovou převodovku. Jinak v autorizovaném servise určitě mají možnost se dle VIN auta dozvědět, jaký předepsaný převodový olej tam je potřeba, ale jestli to tam opravdu lijí, nebo tam lijí něco co mají zrovna na skladě, tak to je ve hvězdách. Pokud Ti tam dávali cca těch 2.2 l oleje, tak by si měl mít naúčtováno přesně tohle množství, pokud tam budeš mít naúčtováno 3 litry, tak jedině, že Ti to plnili z jedn
  14. No on by tam měl být správně tento olej: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/g052527a2-olej-prevodovky-1l-skoda-23422.html viz. i mé předchozí příspěvky a ten je právě za těch cca 1500,- Kč za litr, tak to vypadá, že Ti tam dali v autorizáku olej, který není do toho Škodovkou předepsaný. Navíc máš tam u svého příspěvku odkaz na olej na Fabii, ale to stejně není podstatné . No, ale jestli Ti to bude dlouhodobě fungovat, tak co už. PS: Už jsem to dával v tématu u převodovek u Fabie, ale nezaškodí to dát i sem k Rapidu, tedy tabulka předepsaných převodových olejů od odborníka na př
  15. No já jsem asi taky stará škola, ale zrovna ty svíčky u své bývalé 1.2 Tsi jsem řešil a měnil poprvé až v cca 50.000 km a rozhodně by těch předepsaných 60.000 km daly. Jinak třeba olej měním po cca 10.000 km, u filtrů taky zkracuji předepsané intervaly, ale zrovna těm svíčkám prostě z nabyté zkušenosti věřím. Léta u nich většinově dojíždím výměnu až po předepsaný interval a nikdy žádný problém. No ale každý se k tomu stavíme po svém. :-). Navíc, dnes již spíše řeším má bolavá záda a tak bohužel se do nějaké "přehnané" údržby už moc nehrnu. I ta pouhá výměna oleje a ležení pod autem mě způs
×
×
  • Create New...