Jump to content

DušanV

Uživatel
  • Content Count

    642
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

225 Excellent

About DušanV

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

3,179 profile views
  1. Vypadá to, že jste mé pochybnosti vyvrátily.
  2. DušanV

    Fabia II

    Dávám zde odkaz na video z webu "Bez komprese", kde se tak trochu recenzuje Fabia II s motorem 1.2 TSI s nájezdem 320.000 km. Sám jsem tenhle podobný vůz kdysi měl i s touhle motorizací, ale najel jen cca 100.000 a dále prodal, a tak jsem byl na video celkem zvědavý. Závěr u mne byl takový, že když se autu dává vše co má, tak vydrží. Podotýkám, že to byl motor Tsi, s již inovovanými rozvody, ale i tak poprvé se prý měnily až v 220.000 km !!!! Perlička u tohoto vozu je, že auto bylo kupované jako předváděčka z autorizovaného servisu a až když majiteli začalo auto trochu dříve reznout, tak se zjistilo, že bylo lehce bourané a opravované. "Samozřejmě", že autorizovaný prodejce a servis ani muk, prostě majitele ošulil. A pak se divte, že nemám autorizáky rád, tohle bych já osobně viděl, tak na zrušení licence od fabriky. Jinak dle hafolu oficiálních papírů ze servisních prohlídek a údržby je vidět, že auto je opečovávané: https://www.youtube.com/watch?v=qojrBgDHVW4
  3. Odvaha ani né tak co se týče toho motoru, jako spíše odvaha ohledně spojky, ta tedy má kolikrát sama problém při rozjezdu auta v kopci, což samo o sobě může být taková simulace rozjezdu auta s připojeným přívěsem. Po vlastních zkušenostech se spojkou, bych měl obavy o životnost spojky při provozování této motorizace s přívěsem. Ona ta samotná spojková lamela má průměr 180 mm na téhle motorizaci a jak jsem se díval na jiné motorizace Fabie, tak tam je spojková lamela s o něco větším průměrem. Nevím jak je to s přítlačnou a vypínací silou spojky, ale taky pravděpodobně bude větší. Mě se prostě to spojkové ústrojí na motorizaci 1.0 Mpi zdá na jízdu s přívěsem dosti poddimenzované, ale sám ho nemám, takže by spíše měli napsat něco vlastníci motorizace 1.0 Mpi s tažným, třeba to tak hrozné není.
  4. Já tedy osobně moc neřeším hypotetické nebo skutečné kvality motorových olejů, obzvláště ne dle některých "fundovaných" internetových diskusí. Přešel jsem ihned po koupi vozu s tímto motorem (1.0 Mpi) na krátký interval výměny oleje 1 rok nebo 15.000 km. Akorát jej měním po 10.000 km a dávám tam olej normy VW 502.00, protože to ten servisní interval a fabrika umožnuje - není tam u tohoto motoru filtr GPF. Pokud někdo má ten dlouhý servisní interval výměny oleje, tak ať si tam dává olej normy VW 508.00, nebo VW 504.00. Všechny tyhle tři jmenované normy oleje, lze pro tenhle motor použít. A abych vyloučil na maximální možnou míru koupi nějakého tzv. "pančovaného" oleje tak tam já osobně nyní dávám olej: https://www.primadilna.cz/Morris-Multivis-CST-HP-5W-40-plne-synteticky-motorovy-olej-1l-d4117.htm Jedná se olej menšího soukromého anglického výrobce, ale ze 150. letou tradicí, který má u nás v ČR oficiální zastoupení i webové stránky, odkaz si zájemce najde jistě sám, ať to nevyznívá jako reklama, ale já jsem hodně spokojenej. Není moc u nás známý a ve světě rozšířený a tak asi se podvodníkům nevyplatí ho vůbec pančovat, jako někteří velcí výrobci. Motor si nestěžuje, ale jak říkám měním po 10.000 km!
  5. Nejsem chemik, ale kdysi jsem četl vícero odborných tzv. tribotechnických článků a prací, a že základové zdroje pro výrobu oleje ohledně jeho výsledné kvality a čistoty , nejsou tak rozhodující. Dnes jsou prý zavedené již takové technologie a možnosti , že dokáží udělat výborný výsledný základový olej skoro ze všeho. Spíše jde o peníze, kolik taková výroba stojí. Ale jak píšu chemik nejsem.
  6. Pawouku díky za odkaz, né že bych netušil nic o výrobě olejů se zemního plynu, ale nevěděl jsem o existenci časopisu "Petrol magazín", mají tam zajímavé články. Třeba o příčině a zákulisí zelené politiky EU, viz. číslo1/2020.
  7. DušanV

    Škoda SCALA

    Právě, že vypovídající faktická prodejnost či neprodejnost Scaly, by se spíše ukázala, pokud by se delší dobu prodával společně Rapid a Scala. Tak jako kdysi Octavia II a Octavia Tour. Samozřejmě, že Scala je vyspělejší, modernější, ale taky dražší. Hodně lidí střední a starší generace je konzervativnější a pojízdný internet na kolečkách nepotřebuje. A přiměřená velikost, pohodlnost a jednoduchost Rapidu by jim bohatě stačila. Podle mne Škodovka moc dobře ví, že kdyby tady byl nadále i Rapid, tak by ta prodejní čísla Scaly byla ještě o něco horší. Takhle se kupuje, protože Fabia je pro početnější rodinu moc malá a Octavia IV je hóóódně drahá.
  8. DušanV

    Škoda SCALA

    Cituji sám sebe, nemýlil jsem se,protože tohle je pomalu lepší jak četba Dikobrazu (starší vědí)....... Já třeba miloval a opečovával otcova Trabanta 601, předtím Škodu 445. Skoro každé auto ve své době je zpravidla dobré, vývoj nezastavíš, smiřme se s tím. Já třeba pomalu končím svůj motoristický život u své Fabie III a že bych měl být nasraný, že ty nové Fabie IV, V, VI, VII už mít nebudu, anebo poukazoval na někoho, že on s Fabií II má oproti mě méně hodnotné auto? Nechte to usnout.......... a važte si každého dnešního auta, které máme. Až půjde dnešní mladá generace taktéž do toho motoristického důchodu, třeba za 30 let, tak bude ráda, že vůbec nějaké normální auto se spalovacím motorem bude mít. Vše bude na hromadě rzi, kromě veteránů a supersportovních ekologických elektromobilů.
  9. DušanV

    Škoda SCALA

    No to zas je a bude uraženejch.......
  10. DušanV

    Žárovky

    No co dodat? Skoro čtyřnásobný rozdíl v ceně jedné a té samé žárovky! Kdyby si někdy, někdo zkoušel postavit doma auto sám z nakoupených náhradních dílů, tak ho Fabie přijde na cenu Rolls Royce. Na to mi většina lidí řekne, že každý musí nějak vydělávat ,ale já říkám, že je to spíše o Chocholouškovi.... Holt je nabídka a pak taky poptávka, rozumný člověk si to přebere. Smutné je, že spousta firem a lidí parazituje takto i na starších, nemohoucích lidech(viz. třeba energie, pojištění), to pak je sviňárna. Ale vezmeme třeba i ty autobazary, stočené kilometry atd.. No ono to bylo, je a bude.........
  11. DušanV

    Žárovky

    No to jako fakt s tou cenou za žárovku do blinkru? Za obyčejnou H7 do hlavního světlometu dám cca 100,. Kč a teď tohle. No ještě, že jsem ji nepotřeboval, dosud jsem si myslel, že je tam ta stará obyčejná viz např. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n10256407-zarovka-blinkru-hella-19269.html Nebo se mýlím? @man.kar jinak pokud máš hlavní světlomety H7 a mlhovky H8 a ten model 2020, tak by jsi tam mohl koupit sadu náhradních žárovek jako mám já tj, viz: https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/sada-zarovek-pro-fabia-iii-s-mlhovkou/p/6V0052000E Dokonce je tam v sadě i ta žárovka do blinkru co stojí samostatně ten majlant , aspoň dle toho číslo žárovky N 107 763 02, takže by se to mělo vyplatit
  12. Já tu lištu mám, tedy na mé současné Fabii combi III. Je to vlastně to samé, ale na jiném autě. Jako ochrana při nakládání a vykládání kufru proti případnému poškození laku OK a měl jsem ji na všech autech k plné spokojenosti . Originální lišta bude určitě pasovat a nebude ničemu vadit, ani zavírání normálně seřízených 5-tých dveří. Jinak co se týče toho sezení, tak nevím jestli je to dobrá myšlenka, tu lištu určitě sezením nepoškodíš, ale to profilové gumové těsnění dveří nějaké delší a časté sezení nemusí vydržet a pokud budeš sedět jen na té liště, která je dosti úzká, tak to zase není nijak pohodlné sezení. Ty gumové těsnící profily dnešních Škodovek mi připadají oproti dřívějšku nějak moc vachrlaté a měkké, a určitě nejsou stavěné na delší zátěž při sezení, nebo pokládku těžšího předmětu na něj.
  13. A to jako s tím mazáním číselného označení pneu a leptáním nového myslíš vážně? Pokud nedej bože s tím autem budeš havarovat a někdo to při vyšetřování zjistí, že je to podvod, tak jsi v pěkném průseru a nic ti nepomůže já nic, já muzikant. Myslíš, že nikdo nepozná nepůvodní plastické číselné označení pneu? Jinak pěkně musí tím podvozkem na Fabii cvičit taková obrovská neodpružená (osmnáctková) hmota a co takový větší odstředivý moment a větší klopné síly, ani už nevím jak se správně všechny ty veličiny ohledně podvozku jmenují. Normální podvozek Fabie III není na to moc stavěný. Ona i ta přetahovaná s volantem bude pěkná rozcvička. Takové 18-ctky bych si dal tak na sportovní, tomu přizpůsobený podvozek a ještě s tím profilovým číslem nula-nula nic na normální českou nebo slovenskou silnici, spíše tak na perfektně rovný autodrom, jinak je to o vytřesduši. No ale, když to někdo chce, dnes už je taková móda, kdo nemá velké disky, jako by ani nebyl.
  14. Tak dle článku na webu autosalon.cz, se koncern VW AG vyjádřil, že k odstranění vadného softwaru u GOLFU 8 dojde maximálně do 3. týdnů, což se pravděpodobně promítne stejně i u Octavie IV. https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/volkswagen-pozastavuje-prodej-noveho-golfu-ukazalo-se-ze-ma-problemy-s-e-callem
  15. Spíše se mi zdá , že to bude dlouhodobější, viz někde jinde zmiňovaná elektrizovaná VW ID4. Tam pokud mě paměť neklame, tak se to zavádění do prodeje táhne již od podzimu 2019, kdy mělo být původní spuštění výroby i prodeje. Zbyla z toho jen výroba na sklad a čekání na funkční a životaschopné software. Buď se vyrábí nespolehlivé motory, nebo nespolehlivé programové vybavení aut, pořád něco.
×
×
  • Create New...