Jump to content

DušanV

Uživatel
  • Posts

    1,551
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

DušanV last won the day on March 12

DušanV had the most liked content!

Recent Profile Visitors

5,636 profile views

DušanV's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

635

Reputation

  1. DušanV

    Škoda Enyaq

    Nějak se těm současným Škodovkám v losím testu nevede. Napřed Octavia IV, vzpomínám si, že tiskový odbor fabriky tehdy slíbil, že se k tomu vyjádří a dodnes ticho po pěšině, no a teď Enyaq taky žádná sláva. Nakonec se tomu s jeho hmotností ani nedivím!!! https://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-enyaq-naprosto-selhala-v-losim-testu-ani-se-nepriblizila-minimalni-rychlosti/
  2. @ben06 Přišel jsem na zajímavou, ale asi očekávatelnou věc. Jen tak mimochodem jsem zjistil, že z nabídky velkých autobazarů se skoro vytratila trojková Fabie combi s motorem 1.0 Mpi 55kW, aspoň tedy u nás v ČR (tedy ta kterou taktéž vlastním). Jen tak zkusmo a z hecu, když jsem byl včera ve městě, tak jsem se zastavil u jednoho nejmenovaného velkého autobazaru a zkusil jako, že mám zájem to svoje prodat. Nabídli mi okamžitě a v hotovosti tu samou cenu, za jakou jsem auto kupoval nové. Tedy ano, měl jsem oproti oficiálnímu ceníku na nové slevu cca 80.000,-Kč a auto mám za ty necelé 3 roky skoro ve stavu nového a málo jetého, ale překvapilo mě to a když si připočtu ten zisk, co si autobazar přičte k ceně vykupovaného, tak to moc pod oficiálním ceníkem nového nebude. Jo, je pěkně vidět, co to plánované zastavení výroby nové Fabie combi a budoucí zákaz spalováků dělá. Lidi asi začínají šílet po autech a motorech se kterými nebudou mít v budoucnu starosti na jejich udržování a životnost a něco více s takovými auty odvezou.
  3. Pravděpodobně se nepleteš a to i vzhledem k inflaci, údajně dnešní inflace není ty 3-4% jak se oficiálně deklaruje ale spíše kolem 6%. Výpočty se ohýbají, jak se komu hodí. Každopádně zdražuje se skoro všechno a to ani netušíme jaký bude další celosvětový vývoj mimo jiné ovlivněný tzv. green dale směrem a kdo po našich volbách bude u kormidla a jak se to budoucí "hospodárné" vládnutí projeví v cenách a inflaci dále.
  4. Tak, tak, já už svoji Fabii III combi nepůjčuji ani manželce. Více jak rok teď neřídila a že prý chce zase začít. Já na to, že peníze na nové v případě nějakého jejího maléru s autem by se sehnali, ale ten typ který bych potom chtěl mít v garáži již neexistuje. Sice máme auto pojištěné, ale kde si co podobného koupím, když to rozfláká a novou Fabii v kombíku a s atmosférou už neseženu. A ojeté auto jsem v životě žádné nechtěl.
  5. Ono to taky může být vnitropodniková hra a určitý třeba i úmysl z vedení VW AG ohledně nenápadného vytlačení Škodovky z trhů, kde moc lezla do zelí přímo značce VW. Svádět se to může na cokoliv, že se Škodovce nedaří, třeba ta cena, chybějící čipy, apod.. Doba nadšeného fanouškovství pro Škodovku ze strany předsedů představenstva tj. Hahna, Piecha jsou dávno pryč. Přečtěte si jejich životopisy a uvidíte jací to byli příznivci Škodovky. Diess je čistý pragmatik a ekonom a nevím jestli je to takový fanoušek pro věci v oboru automotive. Spíš mě to připadá, že kdyby VW AG měl vydělávat třeba na ledničkách, tak je bude s nadšením propagovat a vyrábět. A pokud by mělo VW AG zachránit to, že třeba i odstřihne, nebo omezí ostatní značky, tak to klidně udělá. Piech se asi v hrobě obrací, on si často dovolil prosazovat i projekty o kterých věděl, že mu vydělávat nebudou, ale dokázal si je prosadit, nakonec jeho rodině část akcií patřila, to Diess je vlastně jen zaměstnanec, i když vrcholový. Ten nehledí na úspěch, či neúspěch jednotlivých značek, divizí, ten sečítá černá, nebo červená čísla celku.
  6. To tedy rozhodně nestačí, pokud začínáš jízdu s baterií na 12.26V. 12.26V není již dobrý stav baterie! @McMatej má pravdu, odpojil jsi to zbytečně brzy.
  7. 12.26V a 12.32 V je už celkem málo. Vrátit takovou klasickou baterii do dobrého stavu, popř. desulfátovat s klasickou nabíječkou z tohoto stavu je celkem možné a dá se to celkem snadno. Baterie EFB se taky dá, ale musíš vědět jak na to. S AGM jsem to nezkoušel, ale pravděpodobně by to šlo taky. Ony ty baterky s S/S systémem a s tímhle zacházením a s touto úrovní nabití klidně vydrží 3-4 roky, nebo možná taky 5, ale proč by mě nemohli vydržet 7-8, ale i 10, tak jako všechny doposud? Nejde o peníze, mě jde o princip, že chci aby mě věci fungovali dobře a pokud možno dlouhodobě. Jo a na garančce ti změří tak maximálně napětí baterie, chvíli po příjezdu, pak ještě zbylou kapacitu baterie v Ah a pak ti vytisknou z testeru lístek že je baterie OK, ale to vůbec nic nevypovídá o skutečném stavu baterie. Skutečný stav se pozná až z tzv. zátěžového testu baterie, ale to v servisu dělat nebudou, protože přitom se tzv. vyšťaví baterie skoro na doraz a aby se to na ni nepodepsalo, tak se musí opětovně a urychleně několik hodin dobíjet a na to není v servisu čas.
  8. Ten konektor je u Fabie 3 přímo na svorkách mínus pólu baterie, tedy na těch svorkách je jednak ten tlustý přívodní kabel vedoucí od toho kostřícího bodu karosérie, kde ty sám připojuješ záporný pól nabíječky a taky je tam na těch svorkách mínus pólu baterie připojený ještě jeden tenčí káblík, no a to je ON a který je tam nastrčen a držen pomocí tzv. nožové svorky. Stačí za ten káblík (jeho konektor) trochu více zatáhnout a máš to odpojené. Pak zaizoluješ nějakou tou izolačkou oba obnažené konce konektoru (aby nedošlo k nějakému nechtěnému propojení a taky k jejich případné oxidaci) a ten, teď již odpojený a volný káblík někde taktéž izolačkou připevníš, aby při jízdě volně nelítal. Tohle byl můj postup odpojení. Já myslím, že jsem Ti to popsal dosti polopatisticky, takže ani fotku nepotřebuješ. Jinak já jsem taky důchodce, i když nepoměrně mladší a tak Tě snad i chápu, ale raději se v tom moc již nepitvej, buď chceš udělat, co ti tady někteří radíme, nebo nechceš. Myslím si , že popř. pokud i tak bude časem potřeba nová baterie EFB s cenou cca 2000,- Kč , tak to není ani pro důchodce nějaká likvidační částka. Celkem asi zbytečně si platil za AGM.
  9. @prknapavBudu se taky opakovat, tedy neřešit nabíjení a kupovat stále nové a nové nabíječky ( i ta Lidlovka mě v pohodě funguje), ale prostě odpojit ten konektor. Pokud to nechceš takto udělat , tak prostě trp a dobíjej. Ono i ta fungl nová baterka od renomovaného výrobce nemusí být 100%. Holt je to velkosériová výroba a již jsem se s tím taky setkal, že nová baterie nebyla tak úplně povedená, to se může klidně stát. Podle toho co píšeš, tak 12.5 V po dobití značí, že máš asi tu trochu nepovedenou, nebo taky jsi ji mohl již mít nějakou delší dobu tzv. podbitou a tím pádem třeba i zasulfátovanou, no a na to i inteligentní malá nabíječka asi nestačí, i když má nějakou tu funkci desulfatace. To se pak taková baterie připojuje na starší klasické nabíječky, ale musí se to znát a umět a hlídat, aby nezačalo tzv. probublávání elektrolytu, když většina dnešních baterek nemá oddělávací zátky článků. Tohle píši jen tak pro informaci, ty to ani náhodou nezkoušej, nebo ti ta baterka může taky vybuchnout. Radím ti odpoj konektor a nemusíš pořád dobíjet. Po určité době používání auta bez konektoru změř napětí baterie a pokud tam budeš mít pořád těch 12.5 V, tak holt baterie a dobíjení sice funguje, ale baterie prostě není TOP. Jinak proč tam máš AGM? To máš diesel, nebo proč tam nemáš EFB?
  10. No já to taky nečtu každý den, ale na druhou stranu to s těmi jinými, schválenými rozměry pneu na konci techničáku, tak to je tam pomalu již několik desetiletí, každopádně to pamatuju na svoji Felicii z roku 1996.
  11. Odhadem bych řekl tu 1.5 TSI s DSG ve výbavě Ambition (jestli 1.5 DSG s tou výbavou vůbec bude) tak 480.000-490.000,- Kč, no a s výbavou Style něco přes půl miliónu.
  12. Mě auto (Fabie III) hlásí jen pár vteřin po startu na displeji, že "Závada Start-Stop" a u ostatních typů Škodovek to bude pravděpodobně to samé. No a pak občas během jízdy se ten nápis zase objeví, možná tak 1 x za cca 1/2 hodiny, ale toho si člověk ani nevšimne, protože to zase rychle zmizne. Nikde nic nepípá, nesvítí žádná kontrolka, nic jiného a špatného to nedělá. Tlačítko S/S po odpojení konektoru již nikdy nemusíš mačkat.
  13. Jo to je pravda, ale certifikovaný voltmetr (ten jsem si půjčil a použil já) je přesnější, než nějaký zapalovačo-voltmetr z Alíku, takže já to chtěl mít přesně odměřeno a proto ty káble do kabiny, ale jinak nic proti.
  14. Tady již máme o něco podrobnější videonáhled do nitra Dacie Joggeru. Místa je tam opravdu požehnaně. Myslím si, že Dacia opětovně bude bodovat.
×
×
  • Create New...