Jump to content

DušanV

Uživatel
  • Content Count

    424
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

137 Excellent

About DušanV

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

2,607 profile views
  1. Tím porušováním pravidel myslí ben06 citaci předchozího příspěvku, to se všeobecně ve všech fórech nesmí a je to i tady v pravidlech tohoto fóra. Jinak Tě chápu a rozhodně ben06 -ova narážka na uplakánka je asi hodně přehnaná, ale meleme stejné téma pořád dokola a podle dalších reakcí lidí tady, si to stejně musíš vyřešit a promyslet sám. A taktéž irelevantní narážky, že by to měl běžný zákazník poznat, že je o něco zvýšená hrana vykrojení blatníku nad pneumatikou, když tam je zapomenutá ta zarážka, tak to je pro běžného, neznalého zákazníka španělská vesnice. Pokud budeš chtít uspět, tak Tě to bude stát hodně peněz, času, nervů, musíš si sám najít a oslovit příslušné lidi a výsledek stejně nejistý. V tomhle systému se konkrétní, osobní odpovědnost při pochybení nenosí, každý se schovává za druhého. A taky zde těžko najdeš univerzálně platný návod.
  2. Taky asi až za 14 dní po koupi nového auta, když se mi nezdála přílišná tvrdost podvozku, jsem se jal řešit, proč to tak je. O podložkách jsem věděl, na tohle jsem se díval hned po koupi. Takže jinde hledat, no a zjistil jsem, že všechny kola jsou nahuštěna na 4 atm.( jsem stará škola, proto ty staré jednotky), tedy skoro dvojnásobně, než by měla být. Příčina byla pravděpodobně v tom, že se vykašlali na důkladný předprodejní servis a honem, honem, však auto ještě za sklem umývali, když jsem podepisoval papíry a to jsme se dohodli na termínu týden dopředu. Protože to auto byla skoro půlroční skladovka, tak to bylo nafouknuté na ty 4 atm., aby se o něj nemuseli na place vůbec starat a nekleslo jim na ráfky a pak na ty přehuštěné balóny zapomněli. Opět "AUTORIZÁK ŠKODOVKY NEZKLAMAL", jako tedy vždycky, ještě se mi nestalo, za ty roky v autorizovaných servisech a při desítkách návštěv u nich, že bych něco nedodělaného, zapomenutého, odbytého nenašel, a to určitě nejsem hnidopich!!!
  3. DušanV

    Autobaterie

    Věř tomu, že pokud máš v pořádku a ještě schopnou baterku a odpovídající a v pořádku tzv. inteligentní nabíječku, tak Ti to nabije na 100 %, odpojení toho káblíku od mínus pólu baterie nemá vliv na nabíjení z nabíječky Mínus pól od nabíječky připoj na kostřící bod (kostru) auta a plus pól od nabíječky normálně na plus pól baterie.
  4. Tankujte jinde, než na Benzině Brno-Kaštanová a uvidíte, co se bude dál dít. Pokud to bude potom OK, tak mají nějaký špatný plyn.
  5. Tak podle toho co jsi následně popsal,že v tahu, tedy při výkonu Ti to topí dobře, by to ten termostat mohl být a pokud tedy budeš měnit, tak raději oba.
  6. Nejsem žádný velký odborník a tak napíši jen svoji úvahu o Tvém problému. Chladící systém u motoru 1.0 Mpi by měl mít dva chladící okruhy a tedy opravdu 2 rozdílné termostaty, jeden okruh by měl být pro hlavu motoru a druhý okruh pro blok motoru. Nevím na který okruh je napojen výměník topení, možná je to až za spojnicí těchto dvou okruhů ve skříni termoregulátoru. Na druhé straně ještě jsem neslyšel u motoru 1.0 Mpi o poruše termostatu (tím netvrdím , že neexistuje) a rozhodně bych neřešil nefungující topení prvně přes výměnu termostatů. Potíže u topení bývají hodně taky u samotných ovládacích klapek, které se zasekávají a i když se Ti kolečka klapek na přístrojovce točí, tak ve skutečnosti klapka nefunguje. Raději s tím zajeď do autorizáku, i když to není dneska taky žádná jistota, že na to přijdou na první dobrou. A jakou máš klimatizaci? Manuální, automatickou nebo jseš úplně bez klimatizace. Tam ty klapky a jejich ovládání je taky rozdílné?
  7. Já jenom jsem již někde psal a to u svých preferovaných benzíňáků, že problém může být v tom, že dnes není asi čas a ani vůle na nějaké dlouhodobé životnostní zkoušky motorů a jejich nespočetných variant a modernizací. Nedávno jsem si v knize "Škoda Favorit vyjíždí" četl o 1000-ci hodinové životnostní zkoušce motoru Škoda OHV 781.136. Ano uznávám byl to tehdy jediný motor, co Škodovka měla a nesměl zklamat, jinak by fabrika šla asi do kopru, ale upřímně pochybuji, že koncern VW AG těm novým motorům věnuje v té dnešní hektické době takovou pozornost, asi by to ani nestíhali. U VW stačí vzpomenou u benzínů na počátek éry HTP, Tsi řady 111 atd. Už jenom ta poznámka v článku o vhodnosti ojničních šroubů se závitem po celé délce šroubu, který snižuje pevnost šroubu a to nehovořím např. o závitu řezaném kontra protlačovaném a o jeho pevnosti atd., atd., Ano v rámci financování a přiměřené ziskovosti se dnes šetří na materiálech, technologii, ale zkouší to někdo dlouhodobě v praxi, před uvedením do finální výroby ? Těch triviálních chyb u dnešních tzv. moderních motorů je opravdu hodně a to napříč všemi značkami.
  8. Pawouku, ty seš rychlejší, než moje myšlenky, díky za ostatní a klobouk dolů.
  9. Tak Vám pánové ve Světě motorů č. 4/2020, v rubrice bazar, vyšla celkem komplexní analýza těch vylétlých ojnic z bloku motoru 1.9 Tdi. Jestli jsem to dobře pochopil, tak jednoznačným viníkem jsou ty ojniční šrouby, které jednak jsou prý špatně konstrukčně vyřešené a taky jejich předepsaný utahovací moment je prý velký a dochází tím k přetažení šroubu, těsně před hranicí jejich utržení ,k čemuž stejně následně dalším namáháním docházelo. Pokud např. moderátor Pawouk, má možnost sem dát sken tohoto článku, tak by jste se na to mohli zkouknout. Já sám nejsem naftovej, ale o Vašich problémech jsem již něco slyšel a tak mám aspoň jasno odkud "větr věje".
  10. No motor 1.5 Tsi má filtr GPF, takže norma VW 508.00 je pro něj předepsána a Škodovka o tom nebude diskutovat. To, že zatím v této normě je schválen jen olej specifikace 0W-20, tak je zase jiná věc. Pochybuji, že se bude dělat nějaký schválený a normovaný olej VW 508.00 s vyšší viskozitou. Tam jde určitě automobilce hlavně o tu spotřebu. Mám ale osobně vyzkoušeno, že po přechodu z tzv. řídkých olejů na vyšší viskozitu mi stoupla spotřeba o cca 0,3-0,5 l/100 km. Sám si každý musí za sebe říci, co je pro něj důležitější, jestli spotřeba, nebo životnost a výdrž motoru I servisy mají strach z emisí, takže aby je někdo nežaloval, že po výměně oleje v servisu s jinou než předepsanou specifikací neprošel na STK, tak tam nic jiného dávat nebudou. PS: můj subjektivní soukromý názor je takový, že olej s normou VW 504.00 místo VW 508.00 bych si já tam klidně doma dával ( i když je předepsána jen VW 508.00, nebo snad né, těch tabulek je nějak moc ?) a vsadím se o celou svoji měsíční výplatu, že na emisích projdu. Lid musí být strašen a neustále v pozoru!!!!! Každý ať si dělá podle svého.
  11. Mech nemá rád zásadité prostředí a sloučeniny železa. Snad nějaký silně zředěný koncentrát louhu (pozor na lak a plast), nebo nějaká sloučenina železitanu (poptat ve spec. drogerii) a potřít to vícekrát a mech časem odumře a suchý odumřelý mech pak vykartáčuješ. Pokud je to tedy opravdu mech, tak pouhým vykartáčováním bez chemie jde odstranit dosti ztěžka a opakovaně se objevuje, takže doporučuji tu chemickou cestu.
  12. Jasně, jenom moderátoři tady nemají rádi duplicitní témata, ale třeba to bude OK.
  13. Lukecko, no myslím si, že máš pravdu a sám sis odpověděl, proč Ti nedali jiný olej, než ten 0W20. Pokud se nepletu, tak do motoru 1.5 Tsi patří olej jen s firemní normou VW508.00, no a to je ten v autorizovaném servisu právě olej specifikace 0W20. Možná někde i existuje olej např. 5W30, 0W30 s normou VW 508.00, ale já o něm nevím a kdoví jestli se taková specifikace se schválenou normou VW 508.00 vyrábí a určitě ho nebudou mít v autorizáku Škodovky. Pokud se Ti ta cena oleje nelíbila (na cenu oleje ses mohl zeptat v servise dopředu) , tak sis mohl olej s normou VW 508.00 koupit někde jinde za podstatně lepší cenu a nechat to vyměnit v neautorizáku. Ale jestli si neměl ,jak píšeš náladu to řešit někde jinde, tak pak Ti nezbyde než se s tou cenou za olej smířit, pochybuji, že někdo poradí lepší řešení. Jo a ty ceny olejů v autorizovaném servisu Škodovky, jsou tady celkem dosti známy a probírané napříč tématy již hodně dlouho a taktéž témata o vhodnosti VW norem pro motory vyrobené v VW AG tady najdeš.
  14. To mi jen potvrzuje moje zkušenosti a mínění o "Profesionalitě" dnešních oficiálních prodejců a servismenů aut, napříč všemi značkami. Přečíst diagnostiku a měnit díly umí skoro každá fyzicky zdatná cvičená opice, promiňte my to oslovení opice, ale tak to kdysi glosovali naši šéfové před dávnými věky, když jsme coby čerství absolventi škol přišli v podniku do praxe s vědomím, že přetvoříme svět a zjistili jsme, že teorie a praxe se zdatně rozcházejí.
  15. Fotku nemám, možná ji někdo dodá z dílenského manuálu - "Údržba-přesné pokyny", ale je to jednoduché. Příslušné kolo se nazvedne na zvedáku, kvůli odlehčení vinuté pružiny a dle možnosti a přístupu buď sundáme kolo, nebo někdo i nemusí, jestli na to vidí zespodu vozidla. Nazvedne se manžeta tlumiče a na pístnici tlumiče by měli být vidět tzv. blokovací prvky, které jdou stáhnout. U jednotlivých typů vozidel tam může být těch blokovacích prvků více. Pokud tam nejsou, tak je to OK a autorizovaný servis na to při prodeji vozidla nezapomněl. Údajně to má být jen na předních tlumičích.
×
×
  • Create New...