Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

DušanV

Uživatel
  • Počet příspěvků

    55
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

13 Dobrá

O uživateli DušanV

  • Hodnost
    Uživatel

Návštěvy profilu

1 136 zobrazení profilu
  1. DušanV

    motor 1.6 MPI pro Fabii ???

    Tak to je smůla, klidně bych si ho do Fabie vybral, ale proč je tedy uveden v českém návodu, to ty návody překládají tak otrocky, že u nás v našem českém návodu musím mít uveden motor i pro východní trhy ?
  2. DušanV

    motor 1.6 MPI pro Fabii ???

    Pánové můžete mi někdo objasnit co je to za motor 1.6 MPI 66 kW nebo 1.6 MPI 81 kW, jehož technické údaje jsou uvedeny v Návodu k obsluze Škody Fabia od 7/2018 a to na straně 243 a 244 ??? Myslel jsem si, že o Škodovkách, konkrétně o Fabiích toho vím dosti, ale o novém čtyřválcovém benzínovém motoru 1.6 do Fabie tedy nevím vůbec nic !!!! Návod jsem si stáhl na oficielním webu Škodovky : https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/cz/Fabia_NJ/07-2018/Manual/Fabia/A06_Fabia_OwnersManual.pdf?_ga=2.175495978.921318752.1539605456-cb3f8424-9f88-45a1-8723-ce07e0a7dfe5
  3. DušanV

    Převodovka ASG

    Díky Aleši za informaci.
  4. DušanV

    Převodovka ASG

    Tak chci na příští rok naplánovat pro svoji polovičku nákup nového auta Citigo s ASG. Bohužel není v nabídce konfigurátoru a prodejci nic nevědí. Na infolince Škody Auto mi bylo řečeno, že se zatím neplánuje zrušení Citiga s ASG převodovkou, ale že to asi zatím leží na schvalování nových emisních předpisů . Takže i infolinka tápe. Nemáte někdo nějaký internější přístup k informacím ve Škodovce, jak to vlastně může do budoucna dopadnout ?
  5. DušanV

    Výměna zadního stěrače

    Jak si vyměníit stírací lištu najdeš v Návodu k obsluze vozidla. Pokud návod nemáš, tak si ho můžeš stáhnout, nebo jen přečíst na webu Škoda Auto. Je to jednoduché jak facka.
  6. Tak nějak se v rámci preventivní údržby na současných motorech propaguje v médiích číštění škrtící klapky. Mám motor 1.2 Tsi 63 kW, kód CBZA Takže se chci na tomto fóru poptat po případných zkušenostech majitelů, jestli někdy již tuto klapku na konkrétním motoru čistili a jak na to ? Je nějaký fígl v jeho demontáži, očistě, popř. má to vůbec smysl ? Nemám žádnou domácí diagnostiku, ani nikde její neoficielní možnost, takže musím po očistě klapky znovu v servisu něco diagnosticky nastavovat ?
  7. DušanV

    F2, 51kw - studeny start, pomaly nabeh otacek

    No Nawaro84 jak se dělalo to čištění škrtící klapky ? Byla tebou popisovaná závada patrná před tím čištěním . Nezkur....lo se něco při tom popisovaném čištění, nebo zpětné montáži ? A nakonec i ty nové svíčky by to mohli dělat, stačí jedna vadná, která se za tepla tzv. "chytí" a pak již běží normálně. Vymontuj z motoru všechny tři a podívej se na jejich barvu elektrod a izolátoru. Pokud nemají stejný vzhled, tak to může být tou svíčkou. A pokud jsi nevyhodil ty staré svíčky, tak je zkus na chvilku zpětně namontovat a znova studený motor nastartovat ? Kdysi jsem takhle s novou svíčkou, která byla KO, zažil před lety podobné martyrium
  8. DušanV

    Svíčky 1.2 TSI

    Bezname, byl bych v klidu. Pokud to není nějaký "MASTIL", tak průměrně zručný a průměrně technicky nadaný člověk s určitými zkušenostmi by neměl svíčky přetáhnout nebo nedej bože poškodit závit, pokud není ožralej, nebo Ti nechce schválně něco zničit. Já třeba momentový klíč používám až poslední 3-4 roky, jinak jsem celý čas ( cca 45 roků) používal jen ten cit a zkušenost a nikdy se mi nic špatného nestalo.
  9. DušanV

    Svíčky 1.2 TSI

    No Dare pokud jsem si všiml tak máš lehce zaolejované jen závity svíček (to jsem měl při výměně a u všech mých motorů taky) a máš jen tak trochu zaolejovanou svíčku č. 3, ale ostatní svíčky, tedy jejich elektrody a izolátor mají správnou vypálenou barvu, takže bych to neřešil. Jinak je to pro mne novinka ( no nemusím vědět všechno), že by elektrody svíčky museli po jejich montáži směrovat do určité polohy ve válci. Přeci jen je to podle mne o tom, v jaké poloze mi svíčka tzv. chytne závit v hlavě motoru a od toho se pak taky odvíjí její výsledná poloha při správném dotažení . Mám někdy pocit, že tady, asi z nudy, řešíme až moc velké titěrnosti, no ale proti gustu žádný dišputát.
  10. DušanV

    Utahovací moment výpustného šroubu oleje 1,0MPI

    No tak to by mne taky zajímalo ? Mám ten článek ve SM o bazarovém Citigu již kdysi dávno přečtený a tehdy jsem se taky tomu utahovacímu momentu podivil. Odpověď co je správný utahovací moment nemám a docela si na správné vysvětlení počkám a to taky proto, že některé tzv. odborné údaje uváděné v časopise Světě motorů se mi již dříve zdáli jaksi na hraně. I když SM je asi i tak nejfundovanější laický časopis pro motoristy u nás v ČR.
  11. DušanV

    Řetěz v rozvodech 1.2 TSI

    Tak takhle si to představuji do budoucna u mé Fabky, akorát jak jsem řekl někde výše, plánuji výměnu po cca 120 000 km, vzhledem k mým častým krátkým jízdám. Jenom mě vrtá hlavou jestli při plánované výměně rozvodové sady bych neměl ještě vyměnit tzv. modifikovaná prsa motoru s větším nálitkem bránícím přeskočení řetězu viz. rubrika "Bazar" ve SM č. 49/2016, kde se recenzovalo ojeté VW Polo, cituji: " Naopak řada mechaniků už pomalu rozmlouvá i opravené osmiventilové motory 1.2 TSI. Vozům od modelového roku 2012 přestaly masívně přeskakovat rozvody ani ne tak kvůli odolnějšímu širšímu řetězu, ale zejména proto, že dostaly modifikovaná prsa motoru s nálitkem, bránícím nadzvednutí řetězu a jeho sesmeknutí po zubech rozety. Jenže ani poslední provedení hydraulického napínače neposkytuje po delší odstávce motoru dostatečný přítlak čelisti a nedopnutý řetěz si při dostatečném počtu studených startů mechanickou zábranu jednoduše "prostrouhá" - první případy už jsou " Tolik citace ze SM, takže uvažuji logicky, při plánované výměně rozvodů po cca 120 000 km, kdy muselo být několik tisíc studených startů a mělo by i být avizované prostrouhání těch nálitků, takže jaký by mělo smysl měnit jen tu sadu bez těch nových tzv. "prs" ???
  12. DušanV

    Řetěz v rozvodech 1.2 TSI

    Takže jak jsem slíbil, tak dodávám poslední zkušenosti s řachtáním rozvodů po výměně oleje a předchozí výměně napínáku. Stále se občas u teplého i studeného motoru ozve po startu ono po 1-2 vteřiny charakteristické a známé zařachtání ( i když v podstatě docela menší frekvenci výskytu než dříve) , a tímto dále to nebudu již řešit a pokud se to nebude nijak rapidně zhoršovat, tak nic již měnit nebudu. Uvažuji o kompletní preventivní výměně rozvodů až po cca 10 letech provozu, nebo při nájezdu cca 120 000 km, podle toho co nastane dříve. Nyní mám najeto asi 46 000 km a auto mám v červenci 4 roky, takže zatím je čas. Holt jak někde výše to řekl Pawouk, lepší to už od Škodovky nebude, takže co? Výměna tedy zatím nebude, pokud se nebudou ozývat nějaké nové a hlasité zvuky z motoru !!!
  13. DušanV

    1.2 TSI - teplota oleje, spotřeba oleje

    Jaksi mi to vyznívá nějak divně. Na jedné straně máš starost, že při teplotě oleje cca 115 stupňů Celsia si znehodnotíš olej a ptáš se jestli ho radši hned měnit a na druhé straně jedeš na výměnné intervaly oleje Long Life tedy po 2 letech nebo 30.000 km. Osobně si myslím, že dáváš motoru o hodně více zabrat tím intervalem výměny na 30.000 km ( i když pravděpodobně máš na to ten správný olej), než když krátkodobě se Ti zvýší teplota oleje. Pokud si dobře pamatuji, tak i ve Světě motorů psali, že např motor HTP může mít teplotu oleje až 150 stupňů Celsia.
  14. DušanV

    Řetěz v rozvodech 1.2 TSI

    Pro Kick077: Jo to by odpovídalo, ty otáčky při startu vyletí tak na 1500-1700, teď jsem se na to díval. Dělá to vždy při studeném startu tak na tu 1 vteřinu, při zahřátém motoru to dělá jak kdy !? Hlavně, že zatím ten řetěz nerachtá, nu uvidíme jak to bude dále, zatím všechny dosavadní prostředky proti rachtání a řinčení po čase zklamali, třeba to už bude dobré, ale moc tomu nevěřím, to by bylo moc jednoduché ???
  15. DušanV

    Řetěz v rozvodech 1.2 TSI

    Takže jak jsem psal v mém minulém příspěvku ze dne 3.2.2018, tak jsem koupil napínák poslední řady F a ihned namontoval do auta i bez té avizované výměny oleje. Olej jsem neměnil (zatím na nynější náplň oleje ujeto cca 9000 km), abych neovlivnil výsledek (vždy po výměně oleje to na pár stovek kilometrů utichlo a neřinčelo skoro nic). Nyní po x,y........ startech musím konstatovat že se to rapidně zlepšilo a zařechtání po startu skoro zmizelo. Tedy všiml jsem si, že místo řechtání řetězu po startu, vyletí otáčky dosti vysoko tak na cca 1 vteřinu ( to dříve nebývalo), ale ten protivný zvuk řinčení řetězu zmizel. No uvidíme po výměně oleje, plánuji ji po cca 12 000, tedy asi v dubnu , no a pak sem dám další zkušenosti.
×