Jump to content

DušanV

Uživatel
  • Content Count

    1,299
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

DušanV last won the day on March 12

DušanV had the most liked content!

Community Reputation

499 Excellent

About DušanV

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

4,882 profile views
  1. Souhlasím s názorem bena06. Beru v potaz to, že zájemci o obyčenější auta, tedy možná pro někoho o tzv. žebráky, na tyto weby zpravidla vůbec nechodí a tím pádem se ani zde nemají možnost vyjádřit a že jich tedy je opravdu hodně, aspoň oproti nám, co zde na webu jsme. Webové stránky a jejich komentáře za bernou minci, co lidi vlastně za auta a v autech chtějí a mají vůbec možnost a ochotu si koupit, až tak moc neberu. Relevantnější mi přijdou osobně získané informace a názory od sousedů, známých, kolegů v práci od rodiny aj.. Prostě od desítek, stovek běžných lidí, co se o aut
  2. Záleží na úhlu pohledu. Jen tak zkusmo jsem si na webu EURO NCAP prohlížel závěrečné zprávy v PDF souborech a prohlížel videa z těch nárazových testů podobných typů aut s 5-ti hvězdičkami z poslední doby, tj, např. VW Polo, Renault Clio, Opel Corsa, aj., abych měl nějaké to srovnání. Z mého čistě laického pohledu si nemyslím, že by Sandero bylo na tom tak radikálněji hůře oproti konkurenci, holt nemá to ty asistenty. Já spíše dávám na tu pasivní bezpečnost, tam se mi to nezdálo z těch videí tak zlé, vizuálně si to může každý spustit a laicky porovnat. Nakonec sama NCAP přiznala, že v samotné
  3. Dacia Sandero se minimálně v Evropě prodává ve větším počtu, než Škoda Fabia (tabulky lze nalézt na webu) a předpokládám, že u celosvětového prodeje Sandero taktéž před Fabií povede. Uvidíme, jaký bude poměr ceny nové Dacie a nové Fabie IV. Tam by Škodovce mohla částečně pomoci připravovaná verze tzv. Junior. Podle mne je stále dost trhů, kde zákazníci preferují cenu a hvězdičky je zas tak moc nezajímají, navíc když jsou podmíněny el. asistenty, které spousta lidí ani moc nechce. Tady na fóru většina lidí horuje pro asistenty, ale současná realita trhu je podle mne stále trochu jin
  4. Celkem dosti strmý pád Octavie u nás v ČR za březen a i za 1. čtvrtletí , oproti minulému roku. Nechce se mi věřit, že by za tím byly jen ty čipy aj. dodavatelské potíže, podobné problémy mají všechny značky.
  5. DušanV

    Škoda Enyaq

    Souhlas se stanmarem.
  6. Hm, tak to je pro mne novinka, to combi s 1.0 Mpi 44 kW, no je vidět, že člověk musí sbírat informace pořád a stejně neví všechno.
  7. Podle mne je provoz na LPG teoreticky k motoru šetrnější,, než provoz na benzín. Samozřejmě musí ten systém LPG být pravidelně seřizován a servisován, no a taky kvalita paliva je důležitá. Údajně je pořád velký rozdíl v kvalitě LPG na čerpačkách. Opět bych si počkal až na reakci Malty, ten má zde na fóru s LPG nejvíc zkušeností.
  8. Tak na to ti asi odpoví zdejší "plynař" Malta, ale mě by asi bylo divné, proč někdo, kdo si do auta pořídil plyn, tak ho pak vymontuje. V naprosté většině se plyn do auta montuje z důvodu úspor jízdních nákladů. Chtěl bych vědět od prodávajícího, proč tomu tak bylo. 100.000 km na plyn za cca 2 roky a něco, tak to je celkem dost pálka. Mě tedy ta kombinace zmiňovaných faktů moc neštimuje, snad jen, že ten namontovaný LPG systém nemusel být zrovna od renomovaných výrobců a majitel měl s ním problémy, nebo třeba první majitel měl plyn a další ho vyloženě nechtěl a tak ho po koupi nechal vymontov
  9. No jestli začnou prodávat a nabízet F4 v počátku jen s výbavou Style a motorem 1.0 Tsi, tak asi ano, těch 400.000.- by snad mohlo odpovídat, jinak pokud to má být prozatimní základ v Active a s mototrem 1.0 Mpi, tak to by pro fabriku asi nebyl moc dobrý začátek. Ta cena by byla hodně přemrštěná (to už je začátek cen u Scaly). Moc té sumě nevěřím, bude v tom pravděpodobně nějaký háček, třeba s tím počátkem v nabídce jen vyšších výbav a motorů.
  10. No objevují se v tisku čím dál a více zprávy, že skoro celá modelová řada Škodovek bude mít k dispozici ještě jednodušší, tzv. základní (říkejme tomu třeba ten Junior) verze, a odpovídá to prý již dříve naznačené filozofii od VW AG, že Škodovka nemá konkurovat značkám VW a třeba i AUDI, ale jak již dříve DIESS a nový šéf Škodovky naznačili, tak se spíše bude věnovat konkurenci PSA, Renault, KIA, Hyundai apod., a asi se držet u země a nelézt jim v rámci koncernu tzv. do zelí. Nakonec VW AG vlastní Škodovku a tak si sami rozhodují dle vlastního uvážení, my tady můžeme na fóru jen spekul
  11. DušanV

    Škoda Enyaq

    @WdogZajímavý názor a docela bych i věřil, že to může takto být směřováno. Automobilky chtějí vydělávat pořád a to buď s dosavadními automobily, nebo v budoucnu s elektromobily. A tak nás buď budou nutit abychom kupovali každých pár let nový model, nebo když to nebude takhle fungovat, tak opačně opravy, údržba těch tzv. starších modelů aut bude hodně "mastná". Chtějí omezit spalováky, nebudou tedy v budoucnu od spalováků dosavadní velké příjmy za výměny rozvodů, olejů filtrů, no a tak budou velké ceny za udržování elektromobilů v chodu, ony si nějakou svou cestu automobilky a servisy k tomu
  12. No jo, ale on píše, že chce Fabii combi a tak tam má na výběr u motoru Mpi jen ten výkon 55 KW, combi se s motorem 44 KW nedělalo. A ano v podstatě máš pravdu, že do těch 4000 ot. je to pocitově stejné, ale ve vyšších otáčkách jsem rád, že mi to jede líp s tím 55 KW, protože s motorem Mpi 44 kW třeba při nájezdech na dálnici je to podstatně horší, jsem rád, že to při vysokých otáčkách neuvadá jako u 44 KW a je to opravdu znát. Nakonec motor Mpi má opravdu malý točivý moment 95 Nm a tak jsem rád, že tu 55 KW můžu v pohodě vytáčet, u té 44KW mi to vadilo, že to tak nešlo a uvadalo Co se
  13. Já mám Fabii III combi s motorem 1.0 Mpi 55 kW s datumem výroby konec listopadu 2018. Takže minimálně do tohoto datumu se to vyrábělo. No a proč nejsou v bazarech k sehnání Fabie III combi s motorem Mpi? Asi proto, že to podniky do tzv. flotil moc nekupovali a tím pádem teď je nemohou dát k odkupu a soukromníci, kteří tento motor chtěli a koupili, tak nemají zatím žádný důvod ho prodávat. Motor drží, nemá problémy a Fabie kromě pátých dveří zatím nerezne, takže proč by to někdo prodával. Snad až po náběhu výroby Fabie IV combi a to bude až v roce 2023. Já osobně bych své auto neprodal,
  14. Jo a měnit olej a raději častěji, než těch max. 30.000km u proměnného intervalu. Já měním po 10.000 km a mám nastavený pevný interval. Uvědomme si, že je 1.0 Mpi celkem vysokootáčkový motor oproti těm oturbeným, tedy pokud člověk chce, aby to nějak solidně táhlo a jelo. Dokázal bych ten motor klidně držet i nízko kolem 1500-2000 otáček jako u 1.0 Tsi a on by zas tak moc neprotestoval, ale bude to líná lemra a torzní kmity při nízkých otáčkách taky motoru nepřidají. Takže jezdím běžně 2500-4000 ot/min a vytáčím občas i více, ale jak jsem psal na začátku, dopřávám tomu častější výměny oleje (V
  15. Šéf vývoje motorů ze Škodovky Ing. Hrdlička konkrétně o tomto motoru tvrdil, že je postavený na minimální výdrž 250.000 km, samozřejmě při adekvátní a správné péči. Soused z paneláku má služební Fabii combi 1.0 Mpi 55 KW, najeto něco kolem 150.000 km a nemá žádný problém. Nic zásadně negativního jsem o těchto motorech neslyšel a to se myslím vyrábí a provozují v různých typech aut již 10 let. Spíše se korozí rozpadne kastle, než by se rozpadl motor.
×
×
  • Create New...