Jump to content

DušanV

Uživatel
  • Posts

    1,402
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

DušanV last won the day on March 12

DušanV had the most liked content!

Recent Profile Visitors

5,327 profile views

DušanV's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

546

Reputation

  1. DušanV

    Škoda Enyaq

    @Dixik2Takže jenom pozitivní názory a zprávy? Nechceš zde doufám zavést cenzuru?
  2. DušanV

    Ruční brzda

    Dotahuj s citem, nic víc ..... Tohle není hlava motoru, kde přetažením může dojít k prohnutí materiálu hlavy, nebo podpálení těsnění hlavy, nebo vozové kolo, kde by nedostatečné dotažení matic zapřičinilo třeba i upadnutí kola za jízdy apod.. Pokud ti to spolklo 35Nm a nepraskl ti šroub, nebo nepoškodil/neprotočil sis závit tak OK. U těhle spojení jde víceméně o zkušenosti a cit v rukou, kde skoro nikdo se znalých nehledá v příručkách nějaké utahovací momenty. :-)
  3. Ty už máš Fabii 4? Ta se přece teprve minulý týden začala vyrábět a ještě ji v autosalónu a u prodejce nikdo neviděl, nemáš spíše Fabii 3? Jinak opravit to v servisu samozřejmě jde , zbroušení, vykytování, přelakování odhaduji cca 5.000,- u oficiálního autorizovaného servisu, u neznačkového servisu nebo soukromníka lakýrníka tak cca za polovic. Podomácku vybrousit a nastříkat sprejem příslušného odstínu to taky jde, samozřejmě to není 100% originál a bude to vždycky zblízka vidět, ale má to vůbec smysl nějak řešit? Tam vepředu těch ran a škrábanců je pořád dost, tedy pokud nejezdíš maximálně opatrně, já tohle už ani neřeším.
  4. SW, který je nainstalován v dopravních prostředcích vozící živé bytosti a který jakkoliv, třeba i částečně ovlivňuje řízení a jízdu vozidla a není absolutně spolehlivý, tak tam nemá podle mne vůbec co dělat!!!! A je to jedno, jestli je to Škodovka, Lamborgini nebo nějaký indický vehikl. Pokud to výrobci aut nemohou zaručit, nebo to nemají 100% odzkoušené, tak ať tam montují jen takový SW, který absolutně nemá co do činění se samotnou jízdou auta (klima, radio,) Jinak nic víc. Tohle by měla EU a ostatní jí podobné instituce kontrolovat, postihovat, popř. i zakázat, protože to při případné poruše přímo ohrožuje životy a ne se neustále handrkovat jen o emise apod..
  5. Rumun nikde nepřecházel s obchodní politikou, on tam vždycky byl, tedy jeho základní modely s cenou od.... měly vždy výbavu bez klimy a bez rádia. Sumasumárum dobře, tedy průměrně vybavené modely již nejsou tak daleko od cen roky zavedených, známých značek. Nedávno jsem si zkusil konfigurovat Suzuki Vitaru s pohonem 4x4 a výbavově a pohonem podobný model Dacia Duster a rozdíl byl tak cca 50.000,- Kč ve prospěch Dacie, což u cen kolem 1/2 mil. korun již není kdovíjaký rozdíl. Jestli dnes trochu ojetý Rapid stojí skoro stejně jako stával nový, a nový už neseženeš, tak asi dle mne žádnou novou Scalu, ale spíše Hyundai i30 hatchback , buď s atmosférou 1.5, nebo s turbem 1.0. Atmosféra je ve slušné výbavě za 349.990,- a turbo za 359.990.-Kč. . Nedávno mě v tom vezli a celkem mě to zaujalo, za ten peníz je to OK.
  6. No vyrábět se auta nadále určitě budou, jen bude záležet o kolik to zase zvednou na ceně a tím nemyslím zrovna jen Fabii IV. Když si automobilky budou ochotny u výrobce připlatit, tak i ty nějaké čipy časem navíc seženou, ale zákazník samozřejmě tohle všechno musí zaplatit v ceně výrobku. Zdražuje ocel, měď, plasty, prostě všechno co je k výrobě auta potřeba a tak osobně očekávám, že ceny porostou "pěkně" nahoru. A co teprve baterie do elektromobilů? Pokud nepřijde někdo s nějakou převratnou konstrukcí baterií, kde nebude potřeba těch vzácných a drahých kovů, které pravděpodobně taky cenově polezou nahoru, tak ceny baterií určitě dolů nepolezou, oproti tomu jak to v nastupující elektrické éře plánovali. Předpovídám, že Škodovka si u Fabie IV zpočátku prodeje nedovolí s již ohlášenou cenou nějak hýbat, ale třeba po novém roce, to bude již úplně jinak a rozhodně né dobře pro zákazníka.
  7. No zatím se ta výroba spíše více a více zastavuje, než rozjíždí, viz. informace ze Škodováckého odboráře č. 24/2021 pro nadcházející 2 týdny. Co bude dál, to pravděpodobně neví ani vrcholoví manažeři Škodovky, snad jen ten pán Bůh.... Škodovácký odborář č. 24_2021.pdf
  8. Takhle mě blikaly kontrolky na přístrojovce Fabie II, když mě dělali tzv. údržbu v AS a odpojili baterii a při zpětné montáži + konektoru baterie, ho jen nasadili, ale neutáhli. Vlivem otřesů při jízdě a ztrátě el. kontaktu, mě to hrálo jako ten vánoční stromeček. Docela rychle jsem na to přišel a vyřešil. Servis jsem si ihned změnil a již nikdy tam nepáchl. Ano i tohle se může stát, ale tak základní mechanický úkon, jako je nedotažení konektoru baterie není jen o nepozornosti, příště mi mohli nedotáhnout šrouby na řízení a já se mohl třeba i zabít....
  9. Tak, tak "pokrok nezastavíš", ehm pardon, správně by asi bylo napsat "šetřit se musí za každou cenu". Dodnes jsem nepochopil krok a důvod Škodovky, nebo snad přímo koncernu s ukončením výroby Climatiku a přechod na totálně manuální klimatizaci, tedy snad kromě těch ušetřených peněz???
  10. Ach jo, zákony a vymahatelnost práva, to je u nás v ČR (a nejen u nás) jeden obrovský rozdíl mezi teorií a praxí. A potom taky 100 právníků, 100 názorů na danou věc a co takové účelově zadané odborné posudky od tzv. soudních znalců atd. atd.......
  11. Mám úplně to samé auto, rok výroby, motorizaci i manuální klimu jako ty a taky ten chladící výkon není podle mne nějak velký, ale při preventivní prohlídce v servisu bylo údajně vše v pořádku (množství náplně, možný únik apod.). Jo a konektor mám také u baterky odpojený a i před jeho odpojením mi klima jela pořád stejným výkonem jako nyní. Na druhou stranu automatickou klimu jsem nikdy nevlastnil a tak srovnávat s ní nemohu.
  12. Hlavně to nezávidím zákazníkům, co to mají ve svých vozech.
  13. Silně pochybuji, že tímto, tebou popisovaným způsobem se vyvíjel a vyvíjí software pro koncern VW AG, i když o jeho "prvotřídní" kvalitě se přesvědčuje v poslední době hodně zákazníků. Tam mi to připadá spíše na předchozí nezkušenost v oboru a najednou koncern chce být ihned v tomto na špici, dále nepřiměřený tlak na termíny a pokud možno co nejmenší investice při vývoji. Sešlo se jim to negativum pravděpodobně všechno naráz a vypadá to, jak to vypadá.....
  14. Jen tak pro zajímavost o Octavii IV. V novém čísle Světa motorů č. 24/2021, vyšlo v bazarové rubrice pojednání o Octavii III a překvapivě cca tak 1/3 textové části je věnována spíše "nekvalitě" současné Octavie IV. Taky to asi o něčem svědčí, tedy konstatují tam mimo jiné ten fakt, že skoro 2 roky se již OIV vyrábí a pořád se řeší prakticky stejné závady.!!! Pro částečnou obhajobu fabriky tam redaktoři uvádějí, že i tak mají aspoň nějaké to pochopení pro danou situaci, ohledně nemožnosti tohle rychle a účinně řešit a chyby, které se projeví na úrovni koncernu VW AG, logicky přecházejí chtě-nechtě i na Škodovku.
  15. Že by zase další kauza "kvalitních" dílů a výrobků koncernu VW AG? Není toho poslední dekádu až tak nějak moc? @Jan R. kde bereš tyhle celkem "citlivé" informace, máš známé mechanikx/servisáky v AS? O těchto potížích zrovna u 1.5 Tsi jsem ještě vůbec neslyšel, že by poddimenzovanost převodovky vzhledem k točivému momentu motoru 1.5 Tsi, nebo jen vadná série převodovek?
×
×
  • Create New...