Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Elektrika

Elektronika, el. výbava, VAG a diagnostika...

    453 témat v tomto fóru

    1. Kódovanie BCM u faceliftu

      • 364 odpovědí
      • 102 953 zobrazení
      • 371 odpovědí
      • 84 515 zobrazení
    2. MaxiDot

      • 568 odpovědí
      • 174 312 zobrazení
      • 294 odpovědí
      • 80 276 zobrazení
      • 332 odpovědí
      • 86 729 zobrazení
      • 207 odpovědí
      • 76 005 zobrazení
      • 74 odpovědí
      • 14 532 zobrazení
    3. Nefunkční klimatizace

      • 32 odpovědí
      • 13 998 zobrazení
      • 354 odpovědí
      • 85 781 zobrazení
    4. Projektorová světla

      • 804 odpovědí
      • 145 237 zobrazení
    5. LED denni svetla

      • 147 odpovědí
      • 51 501 zobrazení
      • 3 odpovědi
      • 98 zobrazení
    6. Multifunkční volant

      • 1 odpověď
      • 53 zobrazení
      • 177 odpovědí
      • 42 041 zobrazení
      • 145 odpovědí
      • 45 031 zobrazení
      • 5 odpovědí
      • 206 zobrazení
      • 16 odpovědí
      • 10 906 zobrazení
    7. Chyba lambdy?

      • 14 odpovědí
      • 434 zobrazení
      • 2 odpovědi
      • 667 zobrazení
      • 3 odpovědi
      • 107 zobrazení
      • 61 odpovědí
      • 27 180 zobrazení
      • 14 odpovědí
      • 4 500 zobrazení
    8. Můj maxidot

      • 51 odpovědí
      • 33 474 zobrazení
      • 4 odpovědi
      • 269 zobrazení
      • 8 odpovědí
      • 1 371 zobrazení


    • Aktuální příspěvky

      • I ~100% lze dosáhnout, bez vyvaření, přeci jen saturace, či jak se této fázi říká, trvá několik hodin a je nejdelší nabíjecí fáze. Jinak jde o ukazatel aktuálního napětí, které je vidět na nabíječce , což je předpokládám napětí, které jde z nabíječky do baterie. Když je baterie připojena ve voze, napětí nejde přes 12.8V, přitom AGM se mají nabíjet vyšším... Když zapojená není, končí nabíjení na 14.8V  Jaký je nabíjecí proud, či zda-li se liší, to jsem neověřoval. 
      • Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?
      • Jak vysoko vám svítí  světla pokud jedete za druhou Octavií ( uvádím Octávii protože má SPZ v určité výšce oproti jiným autům ) v běžné vzdálenosti v provozu? Mě svítí pod SPZ, což považuji stále za krátký dosvit.
      • Pro 17 je hroznej problém najít fakt hezky kola taky to řeším originál jsem nechal na zimaky a musím sehnat na léto nějaký fakt hezky kola a můžu použít právě jen 17ky 
    ×