Keď už sa tu tá téma spustila, tak to rozoberme do detailov. Ako to tu bolo spomenuté, premenlivý interval znamená, že sa môže ísť na jeden olej až 2 roky / 30 tisíc km (podľa toho, čo nastane skôr), ale s tým, že palubný počítať ťa môže poslať podľa tvojho štýlu jazdenia a spôsobu prevádzky na výmenu oleja aj skôr. Aktuálne predpokladané kilometre sa dajú pozrieť cez infotainment, a ak tam bude vychádzať výmena na 26 tisíc km, tak tú nepovinnú výmenu je dobré spraviť v 13 tisíc km, resp. po roku, zase podľa toho, čo nastane skôr.
Čo sa týka samotného oleja, treba použiť taký, aký je uvedený na štítku pod kapotou motora. VW 504.00 to určite nebude, lebo to je benzínová norma, bude tam najskôr VW 507.00, prípadne VW 509.00.
VW 507.00 sú vlastne oleje Long Life III, so SAE viskozitou 0W-30, prípadne 5W-30. 0W-30-ky vlastne postupne nahradili 5W-30-ky, a ja osobne odporúčam túto viskozitu, nakoľko zabezpečuje trochu lepšie mazanie pri studenom štarte a hlavne v štádiu kým sa motor a olej v ňom zohrejú na prevádzkovú teplotu, čo môže byť podľa vonkajšej teploty a záťaže kľudne aj 20-30 km.
A nakoniec otázka filtra. Nemám nič proti MANN, ale nakoľko je auto v záruke odporúčam použiť pri vlastnej výmene "originálny" filter Škoda/VW/Seat/Audi. To kvôli tomu, že v prípade nejakej poruchy motora, ako napríklad reklamácia nadmernej spotreby oleja, čo je pri tomto motore úplne bežné, mohol by sa predajca zo záruky ľahko vyzuť s tým, že bol použitý neoriginálny diel, atď. Zbytočná komplikácia.