Jump to content

e1.

Facebook Uživatel
  • Posts

    4,523
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

e1. last won the day on November 24 2023

e1. had the most liked content!

3 Followers

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://e1.sk

Recent Profile Visitors

10,604 profile views

e1.'s Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post

Recent Badges

1.4k

Reputation

  1. Teraz som narazil na článok: https://www.garaz.cz/clanek/novinky-skodovka-svolava-desetitisice-aut-do-servisu-za-masivni-akci-pritom-nemuze-malickost-urcite-se-mrknete-jestli-se-vas-netyka-21012884 Tu si môžete overiť svoje vozidlo podľa VIN: https://www.skoda-auto.sk/servis/zvolavacie-akcie
  2. Správne sa to má robiť aj s radarom. To, že si ešte v rámci nejakej tolerancie kamery, alebo sa geomteria práve trafila do nastavenia kamery neznamená, že postup bez toho je správny.
  3. Dnes poobede som volal na infolinku, že neviem sa dostať cez novú aplikáciu k týmto údajom. Vyjadrenie by som mal dostať do zajtra. Každopádne ma s tým Connectom veľmi serú, lebo bola to jedna z vecí, ktorá sa mi páčila, ale oproti iným výrobcom, ktorí funkcie pridávajú, u Škody z Connectu funkcie ubúdajú. Aplikácia by mala vyzerať tak, že okrem údajov jázd by zaznamenávala aj ich polohu, resp. trasu na mape, ako to má napr. Camry, namiesto toho nejaký magor v Škode si povedal, že srať na to, zákazníkom stačí vedieť aký majú priemer za týždeň/mesiac/rok. Fakt by som chcel osobne stretnúť ľudí, ktorí o týchto veciach rozhodujú, ktorí určujú aké funkcie má mať aplikácia, lebo rozum mi to neberie, že na základe čoho robia takéto kroky. P.s.: Kto si chcete uchovať dáta, ešte je možný ich export z webu Škoda Connectu: https://www.skoda-connect.com/. Treba sa ale poponáhľať, lebo v hlavičke stránky už svieti oznam:
  4. Práve som to vďaka tebe zistil, tak toto ma dosť nasrali. Ku všetkému som práve predvčerom zaplatil aj ročnú platbu a teraz pozerám, že prakticky nemám k dispozícií žiadne údaje. Nejaké týždenné alebo mesačné štatistiky mám na háku, je chcem poznať jednotlivé jazdy, resp. údaje od natankovania, alebo dlhodobú spotrebu, ktorú si nulujem napr. pred dovolenkou. Takto to je celé na dve veci. 🤬🤬🤬🤬
  5. Tak ako píše @Pawouk. Ale treba dodať, že ak sa jednalo o fabrické xenónové svetlomety bez ich ostreku a automatickej nivelácie, tak to boli tie 25 W xenóny, tie totiž majú svetelný tok práve do tých 2.000 lm. Je otázne, či také svetlomety stáli/stoja za to, keď dobrá H7 žiarovka má svetelný tok okolo 1.600 lm.
  6. e1.

    Webasto chlazení

    Je to tak ako píše @bojler, v lete to je dobré na to, aby si nemal v aute 70°C, ale iba 40°. Ak chceš mať možnosť reálneho schladenia interiéru máš nasledujúce 3 možnosti: domontovať diaľkový štart vozidla, napr. systém zn. Pandora, kúpiť Superb iV, ten dokáže z baterky spustiť klimatizáciu, alebo kúpiť čisto elektrické auto, ktoré už má túto funkciu (väčšina dnes predávaných).
  7. Ty stále porovnávaš tabuľkové spotreby. Lenže zabúdaš na podstatnú vec, a to je to, že tvoje auto malo udávanú spotrebu podľa NEDC, ku ktorému sa v reálnej prevádzke bolo takmer nemožné sa priblížiť a dnešné autá majú už udávanú spotreby podľa WLTP, ktoré sú bližšie k reálnym číslam, resp. je ľahšie ich dosiahnuť. Takže hneď na začiatku je to tvoje porovnávanie zlé. Okrem toho sme ti tu uviedli na porovnanie Octaviu IV s motorom 1.0 TSI, kde je jasne vidieť, že má o liter nižšiu spotrebu napriek vyššej hmotnosti auta, tak už fakt nechápem(e), že aký chceš argument. Ten istý motor môžeš mať aj vo Fabií III aj vo Fabii IV, u nich bude spotreba ešte nižšia Ale ok, ty chceš rovnako výkonné a rovnako ťažké auto, tak tu ho máš, porovnanie tabuľkových údajov tvojej motorizácie a 1.2 TSI (63 kW) tiež vo Fabii II. Takže rovnako ťažké auto, rovnaká hmotnosť. 1.4 16V 1.2 TSI Rozdiel v spotrebe v meste (l/100 km) 8,7 7,1 1,6 (-18,39 %) mimo mesta (l/100 km) 5,5 4,9 0,6 (-10,91 %) kombinovaná (l/100 km) 6,8 5,7 1,1 (-16,18 %) Ak môžeš vidieť, pokles v spotrebe v priemere o viac ako 15 %, v rámci tej istej generácie vozidla pri papierovo rovnakom výkone. Ďalší podobný pokles je ale aj pri novšom motore 1.2 TSI (EA211) a tiež pri 1.0 TSI a to je reč stále o klasických nehybridných motoroch a ak jazdíš v limitoch, tak budeš mať s takým motorom spotrebu okolo 4-5 litrov. A ak chceš ešte nižšiu spotrebu pri adekvátnom aute (aj keď ja neviem čo je na Fabii IV neadekvátne), môžeš sa pozrieť na Toyotu Yaris, alebo na najnovší (2024) model Suzuki Swift, ktorý nemá ani jednu tonu a budeš to mať spotrebu určite pod 4 litre. Realita je naozaj taká, že spotreby motorov klesajú, akurát ľudia si kupujú čoraz väčšie autá, a nie len dĺžkou, ale žiaľ výškovo a hmotnostne, čo ide samozrejme vždy na úkor spotreby. Ale ak sa pozrieš na to, že za koľko dokáže jazdiť napr. taká Octavia IV 2.0 TDI, 85 kW tak sme veľmi ďaleko od toho kde sme boli 20 rokov dozadu, lebo to auto dokáže jazdiť za spotreby začínajúce na číslo 3, čo dokázali možno 1.2 TDI a 1.4 TDI vo Fabii. Potom tu je ešte jeden podstatný rozdiel na ktorý som zabudol, a to sú emisie. Nezabúdaj, že dnešné motory okrem nízkej spotreby musia plniť aj emisné limity, kvôli čomu napr. dnešné naftové motory nejazdia už na tak chudú zmes ako dávnejšie, čo ide samozrejme ruka v ruke s vyššou spotrebou. Keby tu bolo stále Euro 1, alebo hoc aj Euro 3, tak tie spotreby by boli ešte nižšie, ale v mestách by sme zase dýchali horší vzduch. Jediná vec od teba, ktorú trochu doplním a potom s ňou aj súhlasím je to, že ak máš malé auto, ktoré funguje spoľahlivo a má pomerne dobrú spotrebu (evidentne nie si diaľničný strelec), tak jeho výmenu za novšie je ťažké obhájiť či už ekonomického, tak aj celkového emisného pohľadu. Jedine, že by si bol taxikár a jazdil obrovskú porciu kilometrov, na základe čoho by sa vzorec mohol otočiť v tvoj prospech. Samozrejme celý čas ignorujeme to, že pasívna aj aktívna bezpečnosť malých áut je aktuálne na úplne inej úrovni ako to bolo dve modelové generácie dozadu. Ja tam vidím obrovský rozdiel, nakoľko aktuálne už aj malé autá dostávajú všetky tie bezpečnostné vymoženosti, ktoré boli dlhé roky doménou iba vyšších tried.
  8. Keď si pozeráte spotreby na spritmonitore.de, odporúčam filtrovať na autá, ktoré majú evidované spotreby aspoň počas 10 tisíc km. Pod tým to podľa mňa nemá výpovednú hodnotu. Relevantnejší filter pre O4: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2020&constyear_e=2024&power_e=90&minkm=10000 a Fabia II 1.4, 63 kW https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2&constyear_s=2007&constyear_e=2014&power_s=62&power_e=64&minkm=10000&exactmodel=1.4 Ešte by som dodal, že treba si uvedomiť, že ako sa tie autá väčšinou používajú. Nechcem zovšeobecňovať, ale ten kto jazdí s Fabiou II 1.4, 63 kW asi nebude typický diaľničný strelec a bude to skôr kľudnejší vodič. S turbobenzínom má človek oveľa skôr chuť jazdiť trochu svižnejšie.
  9. e1.

    Koupe ojete OIII

    Čo ja viem, Octavia III sa robila so 140 kW iba ako štvorkolka. To bol dôvod, prečo som nakoniec kúpil Superba III, kde má ten motor iba predný pohon. Ak chceš za každú cenu OctaviuIII 2.0 TSI s predným pohonom, tak jedine vo verzií RS, ale to už je dosť iný motor.
  10. Nemusím ísť ďaleko, už F2 po FL s 1.2 TSI má nižšiu spotrebu ako tvoja 1.4 atmosféra (o vyššom výkone nehovoriac), neskôr u F3 1.2 TSI (už EA211) zase výrazne klesla spotreba a 1.0 TSI jazdí zase za menej. Pritom autá sú výrazne bezpečnejšie a lepšie vybavené a tým pádom aj ťažšie (čo je vždy na úkor spotreby). Ja dnes so S3 2.0 TSI jazdím okresky a diaľnice prakticky za menej a zároveň rýchlejšie ako s mojou F2 1.2 TSI a v meste, kým nie sú extrémne zápchy a nechám zapnutý stop-štart, tak spotreby sú tiež +/- podobné, pritom Superb má o 66 % väčšiu kubatúru a auto je o nejaké 2-3 triedy vyššie a zhruba o pol tony ťažšie. Zároveň ak jazdím s 2.0 TSI na spotrebu, tak dokážem ísť so spotrebou aj pod 5 litrov. A medzitým tu už máme S4 s ešte lepšou aerodynamikou, motory sú zase trochu prepracované, takže ich spotreba bude zase určite nižšia. Ak nevidíš v tomto smere pokrok, tak je na čase otvoriť oči!
  11. Pointa je práve v tom, že auto nevie rozoznať novú baterku od starej, ale ak ju vymeníš a nenakóduješ, tak sa k novej bude naďalej správať ako k starej, čo práve nechceš. Preto sa hovorí, že aj keď meníš za úplne idenditckú baterku, mal by si zmeniť minimálne sériové číslo (môžeš si ho aj vymyslieť), tým pádom auto určite vie, že má tú česť k novej baterke a podľa toho môže zvoliť vhodné nabíjacie prúdy, resp. môže vybíjať, resp nabíjať baterku v oveľa väčšom rozsahu jeho kapacity.
  12. Ak chceš s kamerou nahrávať aj keď auto parkuje, rieši sa to spôsobom, že sa kupuje kamera, ktorá podporuje parkovací režim a predáva sa k nej trojžilový hardwire kit, ktorý sa zapojí do poistnej skrinky, pričom pri správnom zapojení kamera vie, kedy má byť spustený bežný režim nahrávania a kedy parkovací. Okrem toho niektoré hardwire kity majú na sebe aj nastaviteľné automatické vypnutie pri poklese napätia pod určenú hodnotu, aby sa nevybila baterka auta. Značky bez tejto možnosti to riešia nastavím priamo v menu kamerky (za mňa elegantnejšie riešenie).
  13. e1.

    Vymena oleje

    Ak je to auto kupované na Slovensku, tak máš okrem 5 ročnej záruky aj bezplatné povinné servisné úkony.
  14. Existujú dve riešenia: Normálne sa kupuje kamera (ideálne aj s parkovacím režimom) do každého auta a inštaluje sa na stálo lepením na čelné sklo a zapojením do poistnej skrinky. Kupuje sa jedna kamera a prenáša sa stále z auta do auta, kým to človeka neotravuje natoľko, že sa aplikuje riešenie v bode č. 1.
  15. Vzhľadom na to, že nevieme akú kameru máš, poradím všeobecne: zapoj ju priamo do poistnej skrinky na poistku, ktorá dáva šťavu iba ak zapnuté zapaľovanie/naštartovaný motor.
×
×
  • Create New...