Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

e1.

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    3 370
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    14

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

e1. naposledy zvítězil 2. Květen

e1. nejvíce like obsah!

Popularita

714 Výborná

5 Sledujících

O uživateli e1.

  • Hodnost
    Mistr Fóra

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://e1.sk

Návštěvy profilu

2 031 zobrazení profilu
  1. e1.

    Fabia II / Roomster - koupě (výbava/motorizace)

    Dosť slabá výbava na RS. Okrem automatickej klimatizácie a vyhrievaných sedačiek tam nevidím nič navyše. Vzadu švihadlá, volant bez multifunkcie alebo pádiel pre DSG (ok, bez toho sa dá žiť), nebude mať ani bluetooth handsfree, základné rádio bez USB vstupu alebo slotu pre SD kartu a samozrejme bez navigácie, nemá ani Media-IN konektor, nevidím ani lakťovú opierku. Nehovorím, že je to zlá kúpa, ale určite by som dokúpil z číny RCD330 a vymenil volant za multifunkčný.
  2. e1.

    Roomster - Brzdy RS

    Áno. A keď máš, tak aj nejaké čísla dielov by sa hodili. :D
  3. e1.

    Fabia II / Roomster - koupě (výbava/motorizace)

    Hlavne musíš pozerať že aká je medzera medzi jednotlivými dielmi. Musí byť na oboch stranách rovnaká. Pozeraj hlavne prednú kapotu-blatníky, okolo dverí a tiež aj zadnú kapotu. Potom sa pozri napr. na skrutky predného blatníka v motorovom priestore, ak nie sú vo farbe, určite sa už niečo na aute robilo. Ale zase ono to môže byť iba malý ťukanec z parkoviska a nie hneď stret s kamiónom. Ďalej sleduj farbu jednotlivých dieľov. Nárazníky môžu mať inú trochu farbu (väčšinou aj majú), lebo sú plastové, ale ostatné diely by mali sedieť. Pozeraj sa z viacerých uhlov, ideálne za denného svetla! Samozrejme to že to bude ok, ešte neznamená, že to auto nemalo nehodu, len to, že niekto to poriadne opravil. Všeobecne sa ale nemusíš báť ani auta ktoré bolo v minulosti nabúrané. Podmienkou ale je odborná oprava, resp. to aby to nebola nejaká totálka lacno postavená na nohy. Napr. aj ja som mal opravovanú takmer celú pravú stranu svojho auta, ale okrem servisných záznamov a pár miest kde je väčšia hrúbka laku, ako laik nemáš šancu to zistiť. Ale teraz to podstatné. Môžeš kúpiť cukrík, ale stále tam máš jedno veľké ale, a to technický stav auta, a hlavne motora. Fabie II RS sa robili s dvoma motormi CAVE a CTHE. CAVE má často problém so spotrebou oleja, resp. s tým, že ten olej tlačí von až cez výfuk. Ak auto nie je čerstvo umyté, tak môžeš vidieť fľaky oleja na zadnom nárazníku. Inovovaný motor CTHE už tento problém nemá, ale je ich málo, v inzerciách často žiaden.
  4. e1.

    Výměna gumiček stěračů

    Ja som sa zase k Aerotwin vrátil. Skúšal som nejaké noname stierače z Alzy, s tým, že stáli polovicu Boschiek. Žiaľ, vydržali iba 2 mesiace, takže zase kupujem radšej tie Bosch, ktoré u mňa vydržali vždy asi rok (cca. 20-25 tisíc km, parkovanie vonku). Inak naposledy keď som kupoval tie Aerotwin, všimol som si, že ich cena išla dole. Dávnejšie cena okolo 25-30 € za pár, teraz som ich kupoval za nejakých 17 €.
  5. e1.

    Upgrade brźd na Fabii (312x25, 256x22)

    PyroSVK, vďaka za odkaz, na jeden podobný inzerát som už včera reagoval, ale zatiaľ bez odpovede. Zajtra napíšem aj na tento tvoj. Georgerob, vďaka za typ. Akurát sa mi zdá trochu blbé im písať ešte aj na mail, aby ma prijali do skupiny, pričom na tento účel sú priamo formuláre na Facebooku. Uvidíme.
  6. e1.

    Upgrade brźd na Fabii (312x25, 256x22)

    Neviem či je to on, ale tento je ešte o polovicu drahší ako ten na Octaviu RS. Zvažujem možnosť, že kúpim komplet brzdy z O1 RS z bazáru a vyberiem si z nich to, čo potrebujem.
  7. Brzdy na mojom aute po 140 tisíc km občasným jemným pískaním už dávajú o sebe vedieť, takže čoskoro ma čaká výmena platničiek. Nakoľko ale brzdy (a tiež aj pneumatiky a dobré stierače/čisté čelné sklo) považujem za základ bezpečnej jazdy, rozhodol som sa aj pre výmenu kotúčov. A keď už mením aj kotúče, tak prečo nedať väčšie, že? Celý rok jazdím na 16" kolesách, takže môžem aktuálne 288x25 kotúče vpredu vymeniť za 312x25 mm a zadné 232x9 (alebo 239x9, všade píšu inak) by som rád nahradil kotúčmi 256x22 mm. Musím dodať, že som zvažoval aj možnosť, že by som dal iba nejaké lepšie platničky, ako napr. Ferodo DS2500, alebo EBC Yellow Stuff, ale nakoniec som sa rozhodol, že uprednostním platničky "keramické" ktoré nešpinia tak, ako klasické, alebo tie športové, a asi dám ATE Ceramic, s tým, že použijem klasické kotúče bez dierok, alebo ryhovania. Takže výmena za väčšie. Zistil som si, že predný strmeň je určený aj pre 312x25 mm kotúče, takže ten meniť nemusím a mení sa iba držiak strmeňa, krycie plechy (1J0 615 311 B, 1J0 615 312 B) a samozrejme kotúče a platničky a to je všetko. Tam by mal pasovať ten z O1 RS, ktorá mala identické brzdy ako plánujem. Menším problémom je, že tie držiaky strmeňov (1U0 615 125) sú pre O1 RS v zelenej farbe a sú aj pomerne drahé (105 € za kus). Preto ma zaujíma, či nepoznáte niekto číslo rovnakého dielu napr. pre nejaký VW, Seat, alebo Audi z tej doby. Čo sa týka výmeny zadných bŕzd, tam úplne tápem. Síce som našiel kopu informácií o výmene na Golfoch IV, ale či tie čísla dielov pasujú aj na Fabiu, vôbec neviem. Máte s tým niekto skúsenosti, prípadne viete niekto pomôcť s číslami dielov?
  8. e1.

    Roomster - Brzdy RS

    Stále čakáme na tie fotky.
  9. e1.

    Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)

    Ja by som na tvojom mieste nestriedal oleje pri každej výmene. Ono totiž pri výmene, vždy ostáva nejaké percento starého oleja v motore (pár dcl), preto je lepšie dlhšie sa držať jedného konkrétneho oleja. Samozrejme oleje sa dajú miešať medzi sebou, len potom aký to má zmysel zameriavať sa na konkrétnu značku alebo typ, keď nakoniec budeš mať v motore kokteil.
  10. e1.

    Benzin v oleji 1.2 TSI

    Musíme si niečo ujasniť. Tebe nepribúda olej, alej benzín v oleji. Toto treba mať stále na pamäti! Tým, že si vymenil olej a zrazu sa ti nezvišuje hladina oleja, neznamená, že vďaka zmene oleja ti zrazu nepribúda benzín, ale najskôr to, že okrem stáleho pribúdania benzínu do oleja ti auto ešte aj papá olej. Inak povedané, teraz máš problémy dva, do ubúdajúceho oleja ti ešte pribúda benzín, čo síce je fajn ak riešime iba hladinu oleja (s beníznom), ale toto v extrémnom prípade môže mať za následok, že namiesto oleja budeš "mazať" benzínom. P.s.: Predpokladám, že sa bavíme a výmene oleja s rovnakou viskozitou a nie že si namiesto doterajšieho Shell s viskozitou napr. 0W-30 dal do motora Castrol 10W-40.
  11. e1.

    1,2 TSI (77kW)

    TSI má tiež priamo vstrekovanie, čo nie je lacný špás, automaty a 3-valce majú už aj dvojhmotný zotrvačník, k tomu tu mám už aj ACT, variabilné časovanie ventilov, a novšie benzínové motory tiež budú mať čoskoro aj GPF (ekvivalent DPF). Chýba už iba močovka a je to úplne to isté.
  12. e1.

    1.2 TSI - teplota oleje, spotřeba oleje

    Dá sa to nastaviť, aby to ukazovalo teplotu oleja aj pri pevnom intervale (mal som to tak z fabriky), ale asi bude treba požiadať servis, aby to nastavili. Alebo treba hľadať, riešilo sa to tu na fóre už veľa krát.
  13. e1.

    1.2 TSI spotřeba a dojezd

    Mám tu jednu skúsenosť zo včera. Cesta krátkou Fabiou Salzburg - Bratislava, zo Salzburgu s nádržou natankovanou po okraj, cesta celý čas po diaľniciach, pneu 205/45 R16. Nakoľko mám spotrebu zmeranú z čerpacej stanice v Salzburgu, tak sa štartovalo vlastne s teplým motorom, a čo som videl, tak vonkajšia teplota sa pohybovala medzi 18-23,5°C. Tým pádom sme išli bez klimatizácie a interiér sme si temperovali na 22,5°C (áno, aj toto hraje svoju rolu). Šoférovala priateľka, a išli sme celý čas maximálnou MPR podľa GPS so zapnutým tempomatom, t.j. 127-133 km/h, resp. kde boli obmedzenia tam sme dodržiavali 100 km/h podľa GPS a snažili sme sa ísť čo najplynulejšie, s tým, že v Bratislave sme trochu ubrali, aby sme trochu schladili motor. Cestovali sme dvaja a slušne naložený kufor, ale žiaden extrém. Výsledná spotreba 6,6 litra / 100 km, priemerná rýchlosť 117 km/h vrátane jazdy v Bratislave a parkovania, celková trasa 397 km. Priznám sa, bol som príjemne prekvapený, ale zase treba uznať, že sme išli v nedeľu večer, skoro žiadne kamióny, a až na okolie Viedne pomerne málo áut, takže brzdiť bolo treba minimálne, väčšinou kvôli debilom ktorí ťa nechcú pustiť na trojprúdovke do stredného, keď vedľa nich je tretí jazdný pruh voľný. Potom sa brzdilo už iba pri zjazdoch z kopcov pred Viedňou, pričom tam majú obmedzenia na 100 až 80 km/h presne na začiatku zjazdu aj s radarom, a potom ako debil musíš na prázdnej ceste brzdiť zo 130 dolu kopcom a udržiavať tú nízku rýchlosť na takmer prázdnej diaľnici, pričom auto samo naberalo rýchlosť, aj keď sme mali podradené zo 7 na 4. Takto ekologicky zmýšľajúce Rakúsko mrhá kinetickou energiou. P.s.: Údaje o spotrebe sú z palubného počítača, ale mám nastavenú korekciu spotreby, a malo by to byť presné na +/- 0,5%.
  14. e1.

    1.2 TSI spotřeba a dojezd

    Tiež mám skúsenosť, že to na diaľnici žerie neprimerane veľa. Ale treba rozlišovať aj to, že kto ako meria rýchlosť. Je rozdiel ísť podľa tachometra do 130 a je niečo iné ísť podľa GPS 130-140. Ďalej treba rozlišovať, či ide klíma, alebo nie, obutie a potom tvar karosérie, ba dokonca aj zaťaženie auta. A samozrejme treba rozlišovať zdroj informácie o spotrebe. Palubný počítač ak nie je dodatočne nastavený, ukazuje vždy menej ako je reálna spotreba podľa tankovania. A reálne spotreba podľa tankovania sa dá presne zmerať iba ak tankujeme po okraj hrdla nádrže, že? Podľa mojich skúseností (130 tisíc km) s motorom CBZB v kombinácií s DSG prevodovkou tvrdím, že tomuto motoru vyhovujú najviac okresky. Ak je vonku ideálna teplota a trasa je trochu dlhšia, tak sa dá dostať aj pod 5 litrov. Inak bežne jazdíme s partnerkou okresky so sporebou okolo 5,2-5,6 litra, podľa počasia. V zime je to viac, ale ako ide hore teplota, spotreba klesá, a to až kým nie je potrebné používať klímu. Čo sa týka jazdy na diaľnici, u mňa je to bývalo okolo 7,5 litra, keď som jazdil trasy ako Bratislava-Praha. Teraz už ale na diaľnici skoro nejazdím. Naopak veľa jazdím v meste, a tam tá spotreba lieta od 5,5 (víkend, prázdne cesty, jazda na spotrebu) až po 8,5 litra (svižná jazda, veľa svetiel), v prípade veľkej zápchy nie je problém sa priblížiť ani k dvojcifernému číslu, extrém som mal okolo 11 litrov. Vyššia spotreba je potom už iba na trackday, alebo ak by som išiel na diaľnici v kuse 160 až 200. P.s.: Mám nastavenú korekciu merania podľa reálnej spotreby podľa tankovaní, a to s presnosťou +/-0,5 %.
  15. e1.

    Vzduchový filtr Yeti 1,2 TSI

    Vzduchový filter je v každom bežnom aute pod kapotou v motorovom priestore. Nechcem ťa uraziť, ale ak sa na toto musíš pýtať, tak to radšej nechaj na servis.
×