Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

e1.

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    3 400
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    14

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

722 Výborná

5 Sledujících

O uživateli e1.

  • Hodnost
    Mistr Fóra

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://e1.sk

Návštěvy profilu

2 224 zobrazení profilu
  1. e1.

    Řetěz v rozvodech 1.2 TSI

    MicroTechnic, nechápem, že čo tu riešiš. Tieto motory (CBZB, CBCB a CBZC) a ich rozvody sú také akú sú. Vo Fabiach a Roomstroch sú už všetky tieto motory po záruke, a čoskoro tomu bude aj v prípade Rapidov. Kto chce, jazdí s týmto motorom, kto nechce ten si môže kúpiť iné auto. Ja patrím do skupiny ktorá ten motor viac podtáča ako je zdravé, nakoľko mám DSG, napriek tomu motor je v poriadku (145 tisíc km). Škoda, že to isté sa nedá povedať o dvojhmotnom zotrvačníku ktorý pri mojom nešetrnom spôsobe prevádzky vydržal 100 tisíc km. Napriek tomu som s motorom spokojný a auto si plánujem dlho nechať. Ak u teba tomu tak nie je, neostáva ti nič iné, len kúpiť si iné auto.
  2. e1.

    Benzin v oleji 1.2 TSI

    Aké trasy jazdíš?
  3. e1.

    Autobatéria (akumulátor) do FII a Roomstera

    Používam Exide EA640, zatiaľ sa drží. Z času na čas (hlavne keď mám za sebou veľké množstvo krátkych jázd) ju v garáži dobíjam, ale to hlavne kvôli kamerám ktoré mám v aute a idú nonstop. Pomer cena/parametre vychádza dobre, túto značku po novom dáva do nových áut aj Škoda, tak za pokus to stojí.
  4. e1.

    Benzin v oleji 1.2 TSI

    Alebo zmena motorizácie.
  5. e1.

    1.2 TSI spotřeba a dojezd

    Áno, korekcia spotreby je dodatočné nastavenie palubného počítača ktorým sa kompenzuje jej nepresnosť oproti reálnej spotrebe nameranej podľa tankovania. V prípade môjho auta som si presne zmeral podľa tankovania spotrebu počas niekoľko tisíc km, a porovnal som ju s tým, čo ukazoval palubný počítač. Rozdiel bolo jemne nad 3 %, samozrejme v neprospech palubného počítača. Následne som pomocou VCDS nastavil kompenzáciu +3 %, a od vtedy mi palubný počítač ukazuje presne takú spotrebu, koľko si vypočítam podľa tankovania, inak povedané, palubák už neklame. :)
  6. e1.

    Výměna zadního stěrače

    Ja mám tiež túto verziu zadného stierača na MR '12.
  7. e1.

    Upgrade brźd na Fabii (312x25, 256x22)

    Zatiaľ mám odjazdených iba nejakých 200 km a brzdy iba jemne zabieham (žiadne prudké brzdenia), Predpokladám, že podrobnejšie sa budem môcť vyjadriť až niekedy koncom kalendárnej zimy. Čo sa týka účinku, zatiaľ brzdia podobne, ako staré brzdy, t.j. majú slabší nábeh brzdného účinku. Keď som mal auto nové (kupoval som ho so 6 tisíc km), tak brzdy už pri jemnom stlačení pedálu sa zahryzli veľmi silno, teraz ten efekt nie je. Ale uvidíme, keď budú mať za sebou pár tisíc km, zatiaľ by som to nehodnotil. Inak budem dávať do svojho vlastného vlákna fotky svojich starých platničiek. Pochopíte, že pociťoval zhoršenie brzdného účinku. :)
  8. e1.

    Upgrade brźd na Fabii (312x25, 256x22)

    Dva týždne dozadu sme boli na dovolenke a počas toho som nechal auto v servise, nech vymenia brzdy. Upgrade sa ale nekonal, a to z viacerých dôvodov. Prvým bolo to, že sa mi nechcelo zháňať použité diely a overovať ich funkčnosť,a v prípade brźd z O1 RS ich ešte aj striekať (zelené by som na auto nedal). Druhá možnosť bola kúpa nových dielov, kde som riešil zase či meniť aj zadné, lebo 312-ky vpredu jednoznačne žiadajú aj dozadu väčší priemer. To už ale išlo moc do peňazí, a ako som zistil, to aj v prípade, že by som vzadu ostal pri pôvodných brzdách. Ono totiž ten blbý držiak strmeňa stojí okolo 100-150 € za kus v prípade originálu. Aftermarket (ktorého kompatibilitu sa mi nepodarilo s určitosťou overiť) stál síce okolo 50-60 € za kus, ale aj s príplatkom za 312-ky kotúče bola cena len za väčší priemer +200 €, takže som sa na to vykašlal. Nakoniec som sa rozhodol pre kúpu komplet nových ATE kotúčov dopredu aj dozadu a k tomu komplet platničky ATE Ceramic, ktoré by mali menej špiniť. Cena za materiál 206,40 €. Práca aj s výmenou (ako keby nemuseli dávať dole kolesá) a vyvážením zimných kolies 87,43 € v autorizovanom servise.
  9. e1.

    1.4 TSI RS spotreba oleje

    Ako som písal vyššie, uvedený olej nie je zlý, a na 99,9 % chýbajúce schválenie nebude problémom. To 0,1 % je to čo riskuješ, lebo olej môže načať napr. tesnenia, alebo môže dôjsť k nejakej chemickej reakcií ktorá môže napr. poškodiť gumené, alebo plastové časti v motore. Čo sa týka viskozity, 10W je prvý problém. Okrem samotného motora, turbo aj kompresor potrebujú po štarte čo najskôr mazať, a kým sa 10W pretlačí to chvíľu trvá. Čím väčšia je zima, tým dlhšia je tá chvíľa, a práve vtedy, keď sú v motore najväčšie trenia a motor sa najviac opotrebúva, je potrebné čo najskôr mazať. Na YouTube je kopa videí, ktoré ukazujú správanie sa oleja v mraze. A áno, -15°C alebo menej nie je každý deň, ale aj v ten jeden deň treba naštartovať, a ja osobne by som nebol rád keby motor sekundy až desiatky sekúnd išiel bez mazania. A tak isto keď je síce iba -10°C, alebo -5°C, ale celý týždeň, alebo mesiac (veď nie každý býva napr. na južnom Slovensku). Druhá vec je tá viskozita za tepla. Neviem aká je bežná teplota oleja u 1.4 TSI (CAVE, CTHE), ale treba si uvedomiť, že kým sa motor a olej v ňom zohrejú na prevádzkovú teplotu, tak to trvá, v zime aj 10-20 km. Aj aj keď budem predpokladať, že motor zohreje pri bežnej jazde olej na ideálnych 100°C (napr. u 1.2 TSI CBZx sa to nedeje), tak ten olej bude mať stále vyššiu viskozitu, ako to, s čím pri návrhu motora počítali, t.j. mazanie síce bude, ale nie ideálne, čo môže hlavne pri vyšších otáčka spôsobiť, že plánovaný prietok oleja v motore bude nižší. A toto je motor, do ktorého bol pôvodne určený olej 5W-30, ktorý je dnes už nahradený 0W-30-kou. Netvrdím, že by to nechcelo viac, ale 60-ka je zbytočne viskózny olej. Aby sme sa bavili o číslach, ideálna viskozita oleja je okolo 12-15 mm²/s, a teraz porovnanie 0W-30-ky a 10W-60. Castrol EDGE Professional Longlife III 0W-30 Kinematická viskozita pri 40°C: 66 mm²/s Kinematická viskozita pri 100°C: 11,5 mm²/s Castrol EDGE Professional TWS 10W-60 Kinematická viskozita pri 40°C: 160 mm²/s Kinematická viskozita pri 100°C: 22,7 mm²/s Ako môžete vidieť, 60-ka sa k správnej viskozite vôbec nepriblíži, len ak motor zohreje olej nad 100°C. 30-ka ideálnu hodnotu viskozity pri prevádzkovej teplote dosiahne niekde okolo 90°C. Čo je oveľa zaujímavejšie, je to, že to je už skôr, ako olej dosiahne prevádzkovú teplotu, a aj kým tú teplotu nedosiahne (napr. pri krátkych jazdách), tak jeho viskozita sa aspoň ako tak blíži k ideálu. Oproti tomu je 10W-60 celý čas úplne mimo, a to výrobca oleja uvádza hodnoty viskozity až pri 40°C. Viete si predstaviť, že aké tam budú viskozity pri 0°C, alebo pri -20°C? A teraz sa zamyslite, že aké dlhé jazdy robíte, koľko krát sa stihne olej v zime zohriať na tých ideálnych 100°C, Toto je dôvod, prečo by som ja do tohto motora dával 0W-40°C, s tým LPG možno nejakú 0W/5W-50-ku.
  10. e1.

    1.4 TSI RS spotreba oleje

    Asi preto, že máš auto s dvojitým preplňovaním, do ktorého 10W nepatrí, a to obzvlášť nie v zime. Viem, máš LPG, ale aj tak si to prehnal. 10W-60 používajú v púštnych rally, v okruhových závodných autách alebo v športiakoch ktoré chodia na okruhy, prípadne ich prevádzkujú vo výrazne južnejších zemepisných šírkach, u nás je to overkill. Čo sa týka oficiálnej stránky, napriek tomu že uvedený olej je kvalitný, tiež nemá potrebné schválenia. Radšej tam dávaj lacnejší olej a meň ho častejšie, pre motor to bude lepšie. Pozri nejaké 0W-40-ky (tieto budú mať aj potrebné schválenie VW), prípadne ak tam silou mocou chceš mať nejakú rezervu, tak sa poobzeraj po nejakej 0W/5W-50-ke.
  11. e1.

    TSI vs LPG

    Prosím ťa, začni robiť nie hrubé, ale presné výpočty. Doporučujem si viesť náklady na spritmonitor.de (majú aj appku do mobilu), môžeš tam dokonca zadať rôzne palivá a tiež aj extra náklady, ako montáž LPG alebo ročná kontrola. Potom ak budeš mať odjazdených aspoň 10 tisíc km, prosím napíš nám presné čísla, vrátane reálnej spotreby vypočítanej podľa tankovaní. Naozaj nič v zlom, ale hrubé počty, nepresná priemerná spotreba, a odjazdená vzdialenosť "cca." z toho robia tak trochu zlý vtip. Prosím zrátaj to presne, ja osobne si o tom naozaj rád prečítam a finálne čísla si už potom aj prepočítam na eurá, ale takto to naozaj nemá cenu riešiť. P.s.: Máš už založené vlákno o svojom aute? Ak nie, tak do toho, lebo F2 RS je tu málo! :) https://forum.skodahome.cz/forum/113-vaše-fábie-ii/
  12. e1.

    1.4 TSI RS spotreba oleje

    Hojojoj, síce to je dobrý olej dobrý, ale v preplňovanom motore slúžiacom na civilné jazdenie nemá čo hľadať.
  13. e1.

    Benzin v oleji 1.2 TSI

    Si v úplne zlej sekcií, toto tu je o Fabii II a Roomstroch a moderátor to tu po tebe asi čoskoro zmaže. Nájdi si, alebo ak nenájdeš, tak založ si správne vlákno v danej sekcií! Prípadne sa ešte mrkni aj na motorové sekcie Rapid, Octavia III a Yeti, tie sa robili s tvojim motorom, ale Fabie II a Roomstre rozhodne nie.
  14. e1.

    Zimní pneumatiky

    Ja by som s týmto nejazdil. Ale môžeš to ešte skúsiť speňažiť ak to predáš v páre. Buď niekto kto veľmi šetrí, alebo nejaký drifter ti za to možno ešte niečo dá. Dúfajme že to bude ten drifter...
  15. e1.

    Výměna předních a zadních kotoučů a destiček

    Tonda, píšeš blbosti. Pod 15" kolesá sa 288 mm kotúče zmestia a F2/R sa v takejto zostave (15" kolesá, 288-ky brzdy) bežne predávali, akurát to boli väčšinou tie 77 kW motorizácie. Je to síce tesné, ale všeobecne nie je problém cez 288x25 mm kotúče obuť tie 15" kolesá a originálne kolesá Škoda/VW s tým určite nemajú žiaden problém.
×