Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

e1.

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    3 339
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    14

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

e1. naposledy zvítězil 2. Květen

e1. nejvíce like obsah!

Popularita

699 Výborná

5 Sledujících

O uživateli e1.

  • Hodnost
    Mistr Fóra

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://e1.sk

Návštěvy profilu

1 883 zobrazení profilu
  1. e1.

    1.2 TSI spotřeba a dojezd

    Mám tu jednu skúsenosť zo včera. Cesta krátkou Fabiou Salzburg - Bratislava, zo Salzburgu s nádržou natankovanou po okraj, cesta celý čas po diaľniciach, pneu 205/45 R16. Nakoľko mám spotrebu zmeranú z čerpacej stanice v Salzburgu, tak sa štartovalo vlastne s teplým motorom, a čo som videl, tak vonkajšia teplota sa pohybovala medzi 18-23,5°C. Tým pádom sme išli bez klimatizácie a interiér sme si temperovali na 22,5°C (áno, aj toto hraje svoju rolu). Šoférovala priateľka, a išli sme celý čas maximálnou MPR podľa GPS so zapnutým tempomatom, t.j. 127-133 km/h, resp. kde boli obmedzenia tam sme dodržiavali 100 km/h podľa GPS a snažili sme sa ísť čo najplynulejšie, s tým, že v Bratislave sme trochu ubrali, aby sme trochu schladili motor. Cestovali sme dvaja a slušne naložený kufor, ale žiaden extrém. Výsledná spotreba 6,6 litra / 100 km, priemerná rýchlosť 117 km/h vrátane jazdy v Bratislave a parkovania, celková trasa 397 km. Priznám sa, bol som príjemne prekvapený, ale zase treba uznať, že sme išli v nedeľu večer, skoro žiadne kamióny, a až na okolie Viedne pomerne málo áut, takže brzdiť bolo treba minimálne, väčšinou kvôli debilom ktorí ťa nechcú pustiť na trojprúdovke do stredného, keď vedľa nich je tretí jazdný pruh voľný. Potom sa brzdilo už iba pri zjazdoch z kopcov pred Viedňou, pričom tam majú obmedzenia na 100 až 80 km/h presne na začiatku zjazdu aj s radarom, a potom ako debil musíš na prázdnej ceste brzdiť zo 130 dolu kopcom a udržiavať tú nízku rýchlosť na takmer prázdnej diaľnici, pričom auto samo naberalo rýchlosť, aj keď sme mali podradené zo 7 na 4. Takto ekologicky zmýšľajúce Rakúsko mrhá kinetickou energiou. P.s.: Údaje o spotrebe sú z palubného počítača, ale mám nastavenú korekciu spotreby, a malo by to byť presné na +/- 0,5%.
  2. e1.

    1.2 TSI spotřeba a dojezd

    Tiež mám skúsenosť, že to na diaľnici žerie neprimerane veľa. Ale treba rozlišovať aj to, že kto ako meria rýchlosť. Je rozdiel ísť podľa tachometra do 130 a je niečo iné ísť podľa GPS 130-140. Ďalej treba rozlišovať, či ide klíma, alebo nie, obutie a potom tvar karosérie, ba dokonca aj zaťaženie auta. A samozrejme treba rozlišovať zdroj informácie o spotrebe. Palubný počítač ak nie je dodatočne nastavený, ukazuje vždy menej ako je reálna spotreba podľa tankovania. A reálne spotreba podľa tankovania sa dá presne zmerať iba ak tankujeme po okraj hrdla nádrže, že? Podľa mojich skúseností (130 tisíc km) s motorom CBZB v kombinácií s DSG prevodovkou tvrdím, že tomuto motoru vyhovujú najviac okresky. Ak je vonku ideálna teplota a trasa je trochu dlhšia, tak sa dá dostať aj pod 5 litrov. Inak bežne jazdíme s partnerkou okresky so sporebou okolo 5,2-5,6 litra, podľa počasia. V zime je to viac, ale ako ide hore teplota, spotreba klesá, a to až kým nie je potrebné používať klímu. Čo sa týka jazdy na diaľnici, u mňa je to bývalo okolo 7,5 litra, keď som jazdil trasy ako Bratislava-Praha. Teraz už ale na diaľnici skoro nejazdím. Naopak veľa jazdím v meste, a tam tá spotreba lieta od 5,5 (víkend, prázdne cesty, jazda na spotrebu) až po 8,5 litra (svižná jazda, veľa svetiel), v prípade veľkej zápchy nie je problém sa priblížiť ani k dvojcifernému číslu, extrém som mal okolo 11 litrov. Vyššia spotreba je potom už iba na trackday, alebo ak by som išiel na diaľnici v kuse 160 až 200. P.s.: Mám nastavenú korekciu merania podľa reálnej spotreby podľa tankovaní, a to s presnosťou +/-0,5 %.
  3. e1.

    Vzduchový filtr Yeti 1,2 TSI

    Vzduchový filter je v každom bežnom aute pod kapotou v motorovom priestore. Nechcem ťa uraziť, ale ak sa na toto musíš pýtať, tak to radšej nechaj na servis.
  4. e1.

    Brzdy - prošlápnutí pedálu

    Brzda zaberá na rovnakom mieste, ale je rozdiel v sile. Pred tým zaberala na začiatku silne, teraz je nástup jemnejší. Ten jemný rozdiel ktorý je daný opotrebovaním platničiek a kotúča tam jednoducho je.
  5. e1.

    Benzin v oleji 1.2 TSI

    Existuje ešte jedno riešenie. Mente olej častejšie (max. 8 tisíc km pri čisto mestskej prevádzke) a nejaké pribúdanie neriešte! Ja som sa na risku oleja nepozrel už minimálne rok a mám dobrý spánok.
  6. e1.

    Brzdy - prošlápnutí pedálu

    Služobná Fabia má evidentne už niečo odjazdené na tých kotúčoch/platničkách. Moja Fabia má už viac ako 134 tisíc km, pôvodné brzdy, a počas rokov sa brzdy zmenili podobne. Keď bolo auto nové, brzdy zaberali hneď hore, teraz výrazne zaberajú už nižšie. Ja som si to počas rokov nevšimol, až vtedy keď som si na víkend s kamarátom vymenil auto. Jeho Octavia RS mala nové brzdy ktoré dosť silno zaberali hneď hore, podobne ako na mojej Fabii keď bola nová, a kamarát si zase naopak hneď všimol, že na mojej Fabii nestačí pedál iba trochu poštekliť. Predpokladám, že keď niekedy vymením brzdy, tak to zase bude také, že brzdy budú silnejšie zaberať hneď hore.
  7. e1.

    Software řídící jednotky

    1. Toto je otázka ktorú by som dal skôr do motorovej sekcie. 2. Neskoršie verzie 1.4 16V majú problém so studeným štartom pri určitých vonkajších teplotách, aj sa to rieši s aktualizáciou SW, ale v tomto prípade tam bude aj iný problém. Bez aktualizácie totiž ten motor na druhý pokus väčšinou naštartuje a ide už bez problémov. Ale 10 štartov? Myslím si, že to žiaden SW nevyrieši.
  8. e1.

    Spotřeba 1.4 16V

    Aerodynamika je sviňa a pri vyšších rýchlostiach ťahá hatchback oproti kombíku za kratší koniec. Vidieť to aj na údajoch ktoré udáva výrobca, Combi mal vždy väčšiu maximálku.
  9. e1.

    Výměna předních a zadních kotoučů a destiček

    Tie zadné kotúče naozaj nestoja za reč. Ja ich mám a pri intenzívnom brzdení aj tak máš pocit, ako keby sa zadné kolesá úplne odlepili od cesty. Samozrejme tomu tak nie je ale, Fabia má aj s kotúčmi prebrzdený predok. Reálne to ale ničomu nevadí, hlavné je, že to brzdí dobre. Ale zaujíma ma, že ako by to brzdilo keby sa aj tie zadné kotúče vymenili za väčšie. Tam je ale problém, že zo Škodoviek tam pasujú iba tie z O1 RS, prípadne identické z koncernu, len pod iným číslom. Tie na O1 RS sú myslím zelené, a preto majú iné číslo dielu a bez ETKY sa trochu ťažšie hľadajú kompatibilné čísla.
  10. e1.

    Výměna předních a zadních kotoučů a destiček

    312x25 mm kotúče sa bežne dávali na O1 RS, a novšie Octavie RS majú ešte väčšie. Ja osobne si myslím, že ste spravili chybu v tom, že ste použili DS3000, čo sú síce perfektné platničky, ale sú určené čisto na závodné použitie, a pre maximálny účinok dokonca potrebujú dosiahnuť aj určitú teplotu. Na bežné jazdenie sa väčšinou doporučuje použitie DS2500. Tie sú síce o niečo slabšie, ale účinné sú aj za studena a nežerú tak ani kotúče. Inak keď už sme pri tom, tak vlastne ani nevidím dôvod dávať 288-ky. Pri 16" diskoch tam môžu ísť rovno 312-ky, a to bude brzdiť viac než slušne aj keď sa použijú bežné platničky, a nie závodné. Inak väčší kotúč má aj iné pozitívne vlastnosti, nie len lepší brzdný účinok. S lepšou platničkou sa síce dá dosiahnuť lepší brzdný účinok, ale pri dlhšej záťaži sa môžu napr. zvlniť. V tomto smere väčší kotúč (obzvlášť na malom aute) znesie určite viac. Negatívom je väčšia neodpružená hmotnosť.
  11. e1.

    Výměna předních a zadních kotoučů a destiček

    No, niečo na okruhu mám odjazdené aj ja, a sériové 288/25 brzdy to zvládli bez problémov a naozaj som nešiel štýlom dôchodcu. Napriek tomu po nejakých 135 tisíc km mám stále na brzdách všetko pôvodné, a podľa stavu platničiek to vidím na ďalšie desaťtisíce kilometrov. Takže, ak je možnosť ísť do výmeny kotúčov a všetkého okolo, doporučujem tú výmenu za väčšie kotúče. A len tak na okraj podotýkam, že stále tam ostáva možnosť použiť k tým väčším brzdám súčasne aj lepšie platničky, a to potom bude úplne iný level a ešte aj životnosť to bude mať skvelú.
  12. e1.

    Výměna předních a zadních kotoučů a destiček

    Tak toto je dosť veľký omyl. Tie sú lepšie možno tak na okruh. Pre bežné jazdenie sú najlepšie úplne hladké. Vŕtané totiž rýchlejšie opotrebujú platničky a tiež majú pri bežnej cestnej prevádzke z logických príčin o málo nižší brzdný účinok. Vŕtanie má výhodu v lepšom chladení kotúčov. Ale úprimne, ako často jazdíš v podmienkach, že by sa ti brzdy prehrievali a výrazne by ti klesal kvôli tomu brzdný účinok? Ak meniť kotúče, nechať hladké a investovať radšej do lepších platničiek. Buď nejakých s lepšou účinnosťou brzdenia (ale nie nejaké na okruhové jazdenie), alebo také, ktoré nešpinia tak koleso od brzdného prachu.
  13. e1.

    Fabia II / Roomster - koupě (výbava/motorizace)

    Mňa skôr zaráža požiadavka na 1.6-ku, čím sa automaticky vylučujú verzie po facelifte. Nie že by to bol zlý motor, ale dosť žerie. Nebude stačiť 1.4 16V? Ak nie, tak 1.9 TDI, prípadne chipnutá 1.4 TDI? Čo sa týka projektorov, po facelifte nemajú žiaden špeciálny problém, jednoducho svietia rovnako na hovno ako všetky ostatné verzie svetiel v tomto aute. Čo sa týka kilometrov, toto by som neriešil tak striktne. Auto ktoré má najazdených 80 tisíc môže byť v oveľa horšom technickom stave, ako to, čo najazdilo 280 tisíc km.
  14. e1.

    Aký olej do 1.2 TSI EA211 (vymena oleje a filtru)

    Olej sa dá kúpiť napr. aj v Tescu, alebo v obchodoch kde majú záhradnú techniku. V našich končinách sa oleje so schválením VW 502.00 aj VW 504.00 dajú bežne kúpiť. A keď nie, tak sa dá použiť aj bežný ACEA A3/B4/C3 olej. ;-)
  15. e1.

    světla renovace H7

    Renovácia je pekná, ale myslím si, že u teba bude skôr iný problém, a to vypálená odrazová plocha vo vnútri projektorov. Ja osobe by som na tvojom mieste zvážil tú štvrtú možnosť, ale nie nejaké HID kúpené na Ali, ale kvalitnú retrofit prerábku svetlometov. Pozri sa na tento web a aj ich prerábky na Facebooku. Bude ťa to stáť viac, ale podľa fotiek ktoré majú na Facebooku, stojí to za to. Keby neboli v Prahe, tak už mám svetlá svojej Fabie dávno prerobené.
×