Jump to content

e1.

Facebook Uživatel
  • Content Count

    3,434
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

e1. last won the day on May 2 2018

e1. had the most liked content!

Community Reputation

731 Excellent

5 Followers

About e1.

  • Rank
    Veterán

Contact Methods

  • Website URL
    http://e1.sk

Recent Profile Visitors

2,411 profile views
  1. e1.

    EPC

    Ja som nedávno menil tiež, dával som Tesly s medeným jadrom. Cena za originál je úplne mimo, stoja 4x toľko ako aftermarket. Každopádne tie Tesly čo mám určite nedáva Škoda, lebo všetky káble sú trochu dlhšie ako tie pôvodné.
  2. e1.

    Spotřeba Škoda Octavia combi 3

    Asi nemá zmysel zabiť týmto videom pol hodinu života. Z prvých pár minút je totiž jasné, že celé to je o nejakom akože meraní spotreby iba podľa údajov palubného počítača. Tým pádom nemá zmysel to ďalej sledovať...
  3. 0W-30 je úplne tá istá "brečka" ako 5W-30-ka ktorú si tam dával aj ty, akurát 0W má za studena trochu nižšiu viskozitu a tým pádom lepšie maže kým motor a olej v ňom nedosiahnu svoju normálnu prevádzkovú teplotu (v prípade oleja 90-110°C). Inak do tohto motora môžeš liať od 0W-30 po 10W-40 hocičo, stačí ak to má schválenie VW 502.00 alebo VW 504.00. Základ je ten, že treba olej meniť včas a výmenný interval prispôsobiť režimu prevádzky. Iné je totiž jazdiť dlhé trasy (ako to je tvojom prípade - viac ako 50 tisíc km ročne), a iné skákať po meste pár km so studeným motorom a za rok najazdiť to, čo ty dáš za jeden mesiac, alebo dva. Akurát toto už užívateľská príručka takto detailne nerieši a potom ľudia jazdia na jeden olej niekedy aj 30 tisíc km v tom najhoršom režime a potom sa čudujú ak je motor po 100 tisíc km vhodný na GO.
  4. e1.

    Jaký olej do 1.6 16V 77 kW

    Doliať môžeš hocktorý olej so schválením VW 502.00, alebo ak taký nemáš k dispozícií tak hľadaj taký, ktorý má výkonnostnú triedu ACEA A3. Na tvojom mieste by som sa tiež vyhýbal olejom Castrol Magnatec.
  5. Ja viem, že aké sú výhody 50-ky, ale prečo to dávať do 1.2 TSI? Tento motor má tak trochu problém ten olej aj zohriať na jeho normálnu prevádzkovú teplotu (90-110°C), naozaj nevidím dôvod tam dávať 50-ku. Dostať sa cez 110°C je takmer nemožné, a to som svoje auto neraz trápil aj na okruhu, alebo lietal som s ním 190+. Základ je olej meniť včas a nie liať oleje s vysokou viskozitou, bez potrebného schválenia a vymýšľať podobné blbosti. Alebo keď už riešiť olej, tak skôr by som sa zameral na to, že aké má vlastnosti olej v motore keď je motor studený, resp. keď olej ešte nedosiahol svoju prevádzkovú teplotu. Ďalej tu máme známe problémy s rachotom nenapnutej reťaze, takže riešil by som skôr to, aby olej bol 0W, než aby som tam úplne zbytočne lial 50-ku.
  6. Asi by sa nič nestalo, ale nikto sa ti za to nezaručí. A vlastne prečo tam chceš dávať 50-ku?
  7. e1.

    Řetěz v rozvodech 1.2 TSI

    Ja plánujem pri najbližšej servisnej prehliadke opäť zmerať reťaz, uvidíme, či sa za tie roky niečo zmenilo. Tipujem, že stále budem vrámci 74 mm. Je to modelový rok, cca. 147 tisíc km, pôvodná reťaz. Ale keď to už bude nad 73 mm, tak začnem plánovať preventívnu výmenu.
  8. e1.

    Praskanie pri pohinaní

    Nie sú to iba brzdy ktoré sa po dlhšom státí potrebujú odlepiť?
  9. e1.

    Zadny stierac niekedy nejde (Fabia II)

    U mňa bol tento problém so samovoľným stieraním zadného okna, keď mi začal odchádzať akumulátor a mal nízke napätie. Po výmene batérie za novú to okamžite prestalo. Ak máte tento problém obzvlášť v zime, po dlhom státí, alebo po krátkych jazdách, resp. kombinácií týchto stavov, tak je to jasné. Ak máte možnosť, skúste pred štartovaním auta premerať napätie! Inak môže pomôcť rekondičné nabitie batérie doma. V horšom prípade vás čaká výmena úplná batérie.
  10. e1.

    Rezavý výfuk

    Tak toto vyzerá veľmi dobre. Môj výfuk vyzeral horšie už po prvej zime, ale kým nebude deravý, alebo ma to neupozornia v servise/na STK, tak to nebudem riešiť.
  11. Ale toto máš v O2, že? Lebo pokiaľ ja viem, tento formát rádia (hore sú širšie) do Fabie II a Roomstra nenamontuješ.
  12. Koľko som mohol ušetriť pri neautorizovanom servise? Pät, možno desať euro, alebo ani toľko (ceny servisov sú totiž v Bratislave všeobecne dosť vysoké, v autorizovanom servise som zase bol mimo Bratislavy) aj to iba ak rýchlo nájdem taký ktorý mi dá termín okamžite, vedia ako na to, majú všetko náradie a skúsenosti s podobným motorom, v prípade potreby majú aspoň základné náhradné diely a zároveň nič nepokazia. Netvrdím, že taký neautorizovaný servis neexistuje, ale pri probléme kedy už som definitívne odkázaný na servis, nebudem experimentovať s ich skúšaním. To už som mohol rovno ísť do "rodinného" servisu 400 metrov z domu, kde by som bez dokladu zaplatil úplne rovnako ako v autorizovanom a ešte s neistým výsledkom. Už som bol pár krát v neautorizovanom servise s drobnosťami a až na jeden pneuservis som nikdy neodišiel spokojný. A ešte aj ten mal dosť nabitý kalendár a pomerne vysoké ceny. Takže späť k problému P0301, prípadne P0302, P0303, P0304. Ak to niekoho stretne a auto citeľne ide na 3 valce, tak najskôr to bude chybný zapaľovací kábel, a nemusí byť ani preskúšaný kunou, alebo inou háveďou. Ak máte doma správne náradie, tj. kliešte určené pre zapaľovacie káble, v horšom prípade klasické dlhé kliešte, tak tie káble dokážete vymeniť aj doma. Ich zatlačenie bude ťažšie, ale pomôžete si s nejakým dlhším skrutkovačom alebo kľúčom, s ktorým zatlačíte nové káble na miesto. Potom už vymazať chybovú hlášku cez diagnostický kábel, alebo Bluetooth ODB-II adaptér pomocou mobilu a hotovo. Ak to nebude zlý kábel, tak to môžu byť ešte zlé sviečky. Na tie ale potrebujete dlhý kľúč na sviečky, ak sa dobre pamätám 16-ka. Po vytiahnutí kábla sa pomocou baterky poriadne pozrite (treba si tam priamo zasvietiť), či sa zo spodku kábla neodtrhol kus gumy a nezostal na sviečke, inak nový kábel nepôjde vôbec nasadiť, alebo ak áno, tak iba ťažko, a po čase vypadne z miesta. Ak už máte doma nejakú diagnostiku, tak náklady na výmenu všetkých káblov vo vlastnej garáži máte okolo 20 €, s výmenou sviečok do 50 €. Ak nemáte dlhé kliešte, tie kúpite napr. aj v Kauflande za 2,99 €, kľúč na výmenu sviečok online do 5 €, a ak je niekto náročný, tak špeciálne kliešte na zapaľovacie káble kúpite od 15 € vyššie. Samozrejme iba ak vám nevadí zašpiniť si ruky. ;-)
  13. Veď práve o to ide, nikto ma nenúti tam chodiť, môžem si veci robiť doma aj sám. Len potom nechápem že o čom mala byť táto tvoja veta: "keby ste neboli mongoli a nesrali sa do vecí o ktorých nemáte šajnu tak ušetríš dosť peňazí a nemusíš polemizovať nad výslednou cenou v servise" Na jednej strane cenovú politiku servisov obhajuješ, ale zároveň som mohol ušetriť dosť peňazí. Nejak sa v tom strácam, a zároveň mi chýba tá časť, že ako som podľa teba mohol ušetriť peniaze. Lebo to si samozrejme zabudol napísať. A prosím ťa, tiež mi nevysvetľuj ich marže. Ja som nikde nepísal, že sviečku ktorú predávajú za 20 oni kupujú za 2 € a majú zisk 18 €. Ale ja keď si dokážem zohnať NGK sviečky (tie sa dodávajú ako "origo") za 8,50 € kus, tak mi nehovor, že oni "origo" sviečky kupujú za 19,50. A ver mi, keby cenový rozdiel ich cien a bežných cien napr. na webe bol do 10-15 % seriem na to a beriem všetko od nich, ale ja si viem o dosť lacnejšie zohnať aj tie diely v bielej krabičke, nie to ešte tie ktoré na krabičke nemajú logo Audi, Seat, Škoda a VW. Alebo som blbec za to, že neplatím za niečo násobne viac, keď to môžem mať aj lacnejšie?
  14. Na káble je "prípravok" ktorým to ide, ale nie každý ho doma má. Ale vieš, zavolal som do servisu, sami povedali, že môžem potiahnuť za kábel. Okrem toho sme ale mali všetko náradie ktoré by použil servis, akurát sme si nevšimli tú blbú gumičku čo ostala vo vnútri. Otázkou ostáva, či by si to všimol mechanik v servise. Mohlo mu to rovnako uniknúť. Čo sa týka cien, každému je jasné, že servis z niečoho musí žiť a náradie a techniku asi nekradnú (sám som to tu na fóre pár krát písal), ale nie je v poriadku ani to, ako si účtujú NH. Bol som raz na veľkej servisnej prehliadke aj s výmenou oleja ktorá sama je okolo 3 NH, k tomu ešte nejaké veci ako prezutie a tak. Naúčtovali mi cez 4 NH, a bol som tam 2,5 NH. Na aute robil jeden mechanik. Nemám problém im zaplatiť za prácu, ale všetci dobre vieme, že nastavenie NH je asi podľa pracovného výkonu nejakého učňa. Ďalšia vec je cena náhradných dielov. Chápem, že autorizovaný servis chce niečo zarobiť aj na tom, ale tie ich ceny sú také, že slovné spojenie "vysokohorská prirážka" na to už nestačí. Zoberme si tento prípad! Keby som nemal doma diagnostiku, tak asi by som s autom vôbec nikam nešiel, lebo by som iba hádal aký je problém. Takže najskôr odťah do servisu. Potom výmena káblov a preventívne aj sviečok za 80+90 € a k tomu práca, a som skoro na 200 € a v tom nie je započítaná cena za odťah. Ak si ochotný toľko zaplatiť, tvoja vec, ja tie peniaze použijem radšej inde. To moje sranie sa do vecí ma aktuálne stálo okrem času necelých 40 € a ešte som sa aj niečo nové naučil. ;-) Keby som vymenil ešte aj sviečky, tak pripočítaj ešte necelých 27 € (alebo možno ešte menej). Minimálne 130 € mi ostalo vo vrecku, len pri tejto jednej veci. A potom kde sú výmeny oleja, filtrov a ďalšieho spotrebného materiálu. Mením olej maximálne po každých 10 tisíc km (krátke jazdy a prevencia zároveň), a mám najazdených viac ako 146 tisíc km. Spočítaj si to, že koľko som ušetril len oleji a filtroch ktoré si od začiatku nosím vlastné! A keby som si to od začiatku menil doma sám a v autorizovanom servise iba raz za 30 tisíc, tak len za toto mi ostanú peniaze na ešte jeden wellness víkend. Raz som si to už zhruba spočítal, a ten servis mne alebo poisťovniam len za moje auto do dnešného dňa vyfakturoval už viac ako 9000 €. Keby mi z času na čas takéto drobné opravy alebo výmenu oleja (len prácu) spravili zadarmo, aj tak sú v slušnom pluse, preto mi príde dosť blbé že práve predo mnou obhajuješ ich cenovú politiku. P.s.: Primárnym problémom nie je to, že im platíme aj za náradie a techniku ktorú vlastnia, ale to, že v autorizovanom servise platíš aj za luxusný drevený písací stôl a iné inak zbytočné hovadiny ktoré sú v salóne a ktoré im ŠA nariaďuje z času na čas vymeniť za nové, lebo nový design značky. Toto všetko samozrejme u centrálne vybraného dodávateľa, a ver mi, že nechceš vedieť, že aké sumy sa tam účtujú len za nábytok.
  15. e1.

    Hrkanie z motora

    Počuješ to aj v interiéri? Ak nie, tak to nerieš, lebo z týchto zvukov sa časom zblázniš.
×