Přejít na obsah

e1.

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    4600
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    18

3 Sledující

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://e1.sk

Návštěvy profilu

11191 zobrazení profilu

Oznámení e1.

  1. e1.

    Škoda Fabia IV

    Práve som na to narazil aj ja na inom webe. Auto pekné, ale použitá technika podľa môjho názoru nezodpovedá cene auta. Chápem, že toto je limitka, ale ak by som sa už rozhodol dať za malé kompaktné auto taký peniaz, tak by som radšej objednal Polo GTI so 152 kW 2.0 TSI motorom a lepšou prevodovkou. Cenový rozdiel je minimálny ale technika je v prípade Pola GTI úplne inde. Ďalšia otázka je, že ako to je so zárukou ak je auto určené iba pre španielsky trh?
  2. Mám ten Traffication v S3 a okrem vlakov mi nikdy nič nehlásil. Samo o sebe, to je celkovo pomalé, kým sa aplikácia načíta, dorazím do cieľa. Čo sa týka navigácie, Google Maps na samotné navigovanie ani ja moc nemusím, ale treba uznať, že má perfektné POI. Na navigovanie u mňa Waze funguje perfektne. Áno, viem, že obe vlastní Google, ale nesprávajú sa rovnako a Waze tie zápchy vie naozaj včas. Samozrejme ak sa na diaľnici vytvorila kolóna kvôli nehode tesne pred tým, ako tam prejdeš, môže sa stať, že to nezahlási, ale keď tam ostaneš stáť, tak už ďalším za tebou to bude hlásiť daný úsek žltou alebo červenou farbou + info o kolóne/nehode ak to niekto vo Waze aj zaklikne. A áno, dá sa klikať aj v Traffication, ale užívateľská základňa je niekoľkonásobne nižšia, tým pádom tam bude aj oveľa menej dát, resp. pomôžeš aj výrazne menej vodičom. Okrem toho Google monitoruje aj pohyb tvojho telefónu, takže informáciu o tom, že je niekde kolóna majú aj bez toho, že na niečo klikáš. Im stačí iba to, že zrazu namiesto 130 zrazu stojíš alebo ideš iba krokom a to už je údaj s ktorým tieto online navigácie v pozadí pracujú. Nehovorím, že to nemôže robiť aj Traffication, ale tá užívateľská základňa je jednoducho výrazne menšia, tým pádom je tam aj výrazne menej dát.
  3. e1.

    Škoda Superb 4

    Cena 150 kW TSI, bude asi veľmi podobná cene 110 kW TDI. Bolo to tak pri Superbe III, rozdiel v cene 140 kW TSI bol vtedy oproti slabšej nafte pár eur v prospech silnejšieho benzínového motora. Ku kvalite vozidla: všeobecne platí, že prvý rok výroby sa vychytáva veľa drobností. Potom ešte možno budú veci, na ktoré sa ešte ani neprišlo, lebo tie autá nemajú najazdené veľké porcie kilometrov, tie sa budú riešiť až v priebehu ďalších modelových rokov. Čo sa týka spoľahlivosti, teoreticky najlepším by mal byť posledný ročník výroby, lenže tam zase dochádza k tomu, že sa hľadajú spôsoby znižovania výrobných nákladov, čo spôsobuje to, že veci, ktoré auto malo pri uvedení na trh, ku koncu výroby už nemá vo výbave, alebo to má v lacnejšom riešení (rôzne chýbajúce lampičky, absencia chladenia priehradky, radar bez ohrevu a iné drobnosti). V prípade firemného auta, ktoré behom pár rokov vymením by som toto moc neriešil, maximálne by som sa snažil počkať na MR26, v prípade súkromného auta, na dlhé roky to vidím tak, že najlepšie je brať 2. modelový roky faceliftu. Akurát ten je v prípade S4 ešte dosť ďaleko.
  4. Pre začiatok by som skúsil reštart dlhým (10+ sekúnd) podržaním tlačidla na zapnutie/vypnutie rádia.
  5. FYI: Na Škoda eshope je aktuálne zľava 21 až 25 % na niektoré disky: https://eshop.skoda-auto.sk/sk_SK/autodoplnky/c/forYourCar?q=%3ApriceAsc%3AmarketingCategory%3AOffer3_SK%3AcarType%3ASuperb%2BIII%2B%282015-2024%29%3AcarType%3ASuperb%2BIV%2B%282024%2B%29 Všetky zľavnené disky aj pre iné modely Škoda: https://eshop.skoda-auto.sk/sk_SK/autodoplnky/c/forYourCar?q=%3ApriceAsc%3AmarketingCategory%3AOffer3_SK Koniec hlásenia.
  6. Perfektná diskusia. Je tu už niekoľko odpovedí, ale nie že nevieme, že akú DSG prevodovku presne riešime, ale zatiaľ nie je isté ani to, že je reč o DSG prevodovke a nie o manuálnej. 🙃
  7. e1.

    Parkovací kamera

    Čo sa týka rozlíšenia kamery, riešite blbosť. Súhlasím, mohlo by byť vyššie, ale na to, aby ste sa vedeli orientovať v priestore postačuje. Čo sa týka veľkosti vyobrazeného vozidla, tam Škodovka určite skresľuje, takže na obrazovke je auto minimálne o pol metra dlhšie ako reálne (riešilo sa to už u Superba III). Nie je na to žiadne riešenie, jedine si niekde odmerať akú "rezervu" dáva vyobrazené auto oproti realite a následne s tou rezervou pracovať v hlave.
  8. Zaujímavé čítať tie dojazdy na nule, ale asi by sa hodilo doplniť aj motorizáciu, prípadne profil trate/štýl jazdy na nulu. Je iné jazdiť s 2.0 TSI a pohonom 4x4 na diaľnici normálnym diaľničným tempom alebo pohybovať sa v mestskej premávke a zase niečo iné jazdiť s 85 kW 2.0 TDI po okresnej ceste ľahkou nohou.
  9. e1.

    Výmena oleja v DSG

    Na stránke Fuchsa som našiel, že tento olej bol vyvynutý pre DL382 a DL382e (montuje sa napr. do Audi A6). Samozrejme to nevylučuje ani DQ381, akurát to tam spomenuté nebolo.
  10. Ahoj, vďaka za organizáciu. Bolo nás trochu pomenej, ale nabudúce sa to môže zlepšiť. Tiež chválim výber podniku a lokality, minimálne pre mňa (a asi aj pre @Pawouk) perfektná dostupnosť po diaľnici (+10 km po okreske bez obcí). Nemám teraz foto po ruke (možno neskôr doplním), u mňa cestou tam (140 tacho) spotreba 6,6, cestou späť (120 tacho) 5,2. Aj napriek nižšej rýchlosti bolo cítiť ten rozdiel v nadmorskej výške, ako som klesal, tak pri Brne som mal na budíkoch dokonca 5,1 litra a keby som išiel na obmedzeniach a zúženiach predpisovo, tak sa možno dostanem aj pod 5 litrov.
  11. Toto je jediná funkcia, kvôli ktorej by som bol ochotný vymeniť aktuálne auto za novšiu generáciu, ale iba za predpkladu, že funguje bezchybne (o čom ostro pochybujem). Otázka je, či to parkovanie funguje aj v opačnom smere, resp. či sa s tým dá aj nejako manévrovať, alebo je podporovaná iba jazda dopredu a dozadu. Ďalej by bolo dobré vedieť, či to funguje aj v podzemnej garáži, alebo je k tomu potrebný aj signál GPS?
  12. e1.

    Zimní pneu

    Ak sú nové pneumatiky správne skladované, ničomu nevadí, že sú vyrobené v roku 2022. Nie je to jogurt.
  13. Ešte vyskúšaj, či ti znovu nenaskočí späť navigácia keď spustíš navigovanie cez Waze. Mne sa totiž vždy prepne VC na navigáciu keď zapnem navigáciu cez Waze. Je to dosť otravné, a pokiaľ ja viem, nie je na to riešenie - je to vlastnosť, ku všetkému dosť otravná.
  14. Tie spotreby vyzerajú byť viacmenej poriadku. Samozrejme môžeš spraviť to, že skontroluješ tlaky v pneumatikách, prípadne geometriu a ak náhodou vezieš sebou v aute veľa harabúrd (netvrdím, že je to tvoj prípad), tak ich vyložíš. Čo sa týka spotrieb, určite tam ešte je nejaká rezerva, ak budeš jazdiť viac plynule bez zbytočných akcelerácií napr. na 150, resp. bez zbytočných brzdení, potom ti tá spotreba ešte pôjde dole o nejaké desatinky, ale pri diaľničnom tempe nečakaj 4-litrovú spotrebu, to sa nedá. Spotreby okolo 4 litrov a menej sú väčšinou pri dlhších jazdách po okreskách kedy efektívne využívaš kinetickú energiu vozidla (=čo najmenej brzdíš). Čo sa týka klimatizácie, odporúčam zapnúť režim AUTO a iba nastaviť požadovanú teplotu, automatika sa postará o zvyšok, nastavovať to manuálne mi pripadá byť kontraproduktívne, obzvlášť keď vidím tú teplotu 19°C keď je vonku 33°C. Ale možno si ľadový medveď... Jazda z kopca so zaradenou rýchlosťou alebo bez nej: musíš si to odskúšať sám. Všeobecne nové autá v dnešnej dobe majú oveľa menšie vnútorné odpory, takže aj so zaradenou rýchlosťou dokážu z kopca akcelerovať. Ak ideš dole kopcom a vieš, že na konci budeš musieť aj tak zbrzdiť (napr. kvôli ostrej zákrute, obci, križovatke, atď.), tak je lepšie mať zaradenú rýchlosť (hoci aj štvorku alebo trojku ak nie sú otáčky v červenom), lebo tým šetríš brzdy a zároveň ideš s nulovou spotrebou. Keď sa jedná o klesanie napr. na diaľnici a nevadí ti, že naberieš trochu viac rýchlosti, je lepšie vyradiť do neutrálu. Okamžitá spotreba síce nie je nulová, ale plachtením dokážeš nabrať toľko konetickej energie, že na spotrebe na konci ušetríš viac, ako so zaradenou rýchlosťou. Čo sa týka "rekuperácie", tá si žije svojim vlastným životom, ale malo by to byť tak, že dobíja akumulátor pri brzdení. Či sa to deje aj pri plachtení, resp. brzdení motorom, to je vec, ktorá ak ťa zaujíma, musíš si to sám vypozorovať, t. j. musíš pripojiť nejaký merač napätia a sledovať to.
×
×
  • Vytvořit nový...