Koncepty
75 témat v tomto fóru
-
Škoda 720 ID Combi, Československo 1969 Pětidveřový čtyř až pěmístný vůz kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min, točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2550 mm, hmotnost 1150 kg, maximální rychlost 150 km/h a zrychlení na stovku za 17 s. Prototyp řady 720, karosérii kombi navrhl Giugiaro (Ital Design). Žádný z prototypů typu 720 se nedočkal sériové výroby .
-
- 0 odpovědí
- 2tis zobrazení
-
-
-
koda 720 Coupé, Československo 1970 Dvoudveřové čtyřmístné kupé, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm, zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 68 kW (92 koní) při 5300 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2550 mm, hmotnost 1030 kg, maximální rychlost 160 km/h. Jeden z prototypů řady Škoda 720, připravovaného nástupce vozů 1000 MB. Vozy řady 720 se ale do sériové výroby nedostaly. Vystavené kupé mělo karosérii, kterou navrhl Giugiaro (Ital Design) a větší z připravovaných motorů (ten menší měl objem 1250). Brněnské muzeum vůz údajně získalo od řidiče generálního ředitele mladoboleslavské Škodov…
-
- 0 odpovědí
- 2,2tis zobrazení
-
-
Škoda 727, Československo 1972 Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1174 cm³, vrtání 72 mm a zdvih 72 mm, komprese 8,5, výkon 38 kW (52 koní) při 5000 ot/min, točivý moment 85 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, hmotnost 880 kg, maximální rychlost asi 135 km/h. V roce 1972 byly postaveny první dva prototypy budoucí řady Škoda 105/120. Vůz Škoda 727 měl splňovat nové bezpečnostní předpisy, kterým již nemohla vyhovět stávající řada Škoda 100/110 (typ 722). Předpokládalo se použití motorů 988 a 1174 cm³ a výbav Standard a De Luxe, u většího motoru také s verzí Super de Luxe se…
-
- 0 odpovědí
- 2,5tis zobrazení
-
-
Škoda 740, ČSSR 1971 Pětidvéřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a pohon zadních kol. Byl vyroben pouze jediný prototyp, který se nedostal do sériové výroby. Karosérii možná navrhla firma Ital Design (Giugiaro). Motor měl objem 1100 cm³ Škoda 740 byl prototyp vozu nižší třídy s klasickým uspořádáním pohonu (motor uložený vpředu podélně, pohon zadních kol), ale v modifikaci "transaxle" - tj. s převodovkou u zadní nápravy (obdobný systém byl použit již ve 30. letech u sériového vozu Škoda Popular. Vývoj probíhal v letech 1967-71 v automobilce AZNP v Mladé Boleslavi Vznik a vývoj Původním impulsem byl projekt tehdejšího ředitele AZNP Ing. Josefa Šimona "Rozvoj integ…
-
- 0 odpovědí
- 3,9tis zobrazení
-
-
Škoda 742 C, ČSSR 1977 Čtyřdvéřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1174 cm³, vrtání i zdvih 72 mm, komprese 9,5, výkon 43 kW (58 koní) při 5200 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost asi 900 kg, maximální rychlost asi 140 km/h. V sedmdesátých letech byl postaven ve spolupráci s ÚVMV prototyp vozu řady 742 klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. V některých pramenech je tento vůz uváděn jako typ 742 C. Původní motor byl zezadu přemístěn pod přední kapotu, přední náprava byla kvůli rovnoměrnějšímu zatížení posunuta co nejvíce vpřed a vzadu byl vytvořen zavazadlový prostor. Přesný rok…
-
- 0 odpovědí
- 3,4tis zobrazení
-
-
Škoda 742 Transaxle, ČSSR 1980 Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1389 cm³, vrtání 75,5 mm a zdvih 78 mm, komprese 9,5, karburátor Jikov výkon 55 kW (75 koní) při 5500 ot/min, točivý moment 120 Nm při 2750 ot/min. Čtyřstupňová převodovka vzadu v bloku s rozvodovkou, rozvor 2500 mm, rozchod 1400/1350 mm, vnější rozměry 4160x1595x1400 mm, hmotnost 881 kg, maximální rychlost 158 km/h. Prototyp Škoda 742 T s motorem vpředu a převodovkou vzadu u poháněné nápravy byl postaven koncem sedmdesátých letech přímo v továrně Škoda. Toto uspořádání pohonu, zvané transaxle, používaly v sedmdesátých letech dvac…
-
- 0 odpovědí
- 4,1tis zobrazení
-
-
Škoda 120 Furgonette, Československo 1982 Čtyřdveřová dvoumístná dodávka (furgon), motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1174 cm³, vrtání 72 mm a zdvih 72 mm, komprese 9,5, karburátor Jikov, výkon 40 kW (55 koní) při 5200 ot/min, točivý moment 85 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2750 mm, rozchod kol 1320/1345 mm, vnější rozměry 4450x1620x1750 mm, hmotnost 1000 kg, nosnost 485 kg, maximální rychlost 130 km/h a zrychlení na stovku za 26 s. Dodávkový vůz "Furgonette" byl postaven v BAZ (Bratislavské automobilové závody) na bázi vozu Škoda 120 s prodlouženým rozvorem. Přední část vozu byla standardní, pocházela ze sério…
-
- 1 odpověď
- 10,2tis zobrazení
-
-
Škoda 760 ID, ČSSR 1973 Čtyřdvéřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1100 cm³, výkon asi 44 kW (60 koní). Čtyřstupňová převodovka, maximální rychlost asi 135 km/h. V letech 1972 až 1979 bylo postaveno několik prototypů řady Škoda 760. Vozy vznikly jako společný československo-východoněmecký projekt. Základní typ 760 měl pohon předních kol a italskou karosérii, kterou navrhl Giugiaro (Ital Design). Prototypy měly motory 1100 (na snímku), 1300, 1500, 1600 a 1700 cm³.
-
- 0 odpovědí
- 2,6tis zobrazení
-
-
-
Škoda 762, ČSSR 1977 Čtyřdvéřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost asi 1100 kg, maximální rychlost asi 150 km/h. Ve druhé polovině sedmdesátých let bylo postaveno několik prototypů řady Škoda 760. Vozy vznikly jako společný československo-východoněmecký projekt. Základní typ 760 měl pohon předních kol. Další modely 761 (hatchback), 762 (sedan), 763 (kupé), 764 (kombi) a 765 (kombi s delším rozvorem) měly motor vpředu a pohon zadních kol.
-
- 0 odpovědí
- 1,9tis zobrazení
-
-
-
Škoda 762, Československo 1977 Čtyřdvéřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min, točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Automatická převodovka, maximální rycholost asi 150 km/h. Na snímku je zřejmě jeden z prototypů řady Škoda 760, sedan typu 762. Vůz byl vybaven automatickou převodovkou
-
- 0 odpovědí
- 1,6tis zobrazení
-
-
Škoda 763, ČSSR 1977 Třídvéřové čtyřmístné kupé, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost asi 1100 kg, maximální rychlost asi 160 km/h. Ve druhé polovině sedmdesátých let bylo postaveno několik prototypů řady Škoda 760. Vozy vznikly jako společný československo-východoněmecký projekt. Základní typ 760 měl pohon předních kol. Další modely 761 (hatchback), 762 (sedan), 763 (kupé), 764 (kombi) a 765 (kombi s delším rozvorem) měly motor vpředu a pohon zadních kol
-
- 0 odpovědí
- 2,8tis zobrazení
-
-
Škoda 764 Combi, Československo 1977 Pětidvéřový čtyř až pětimístný vůz kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min, točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, maximální rycholost asi 150 km/h. Jeden z prototypů řady Škoda 760. Vozy vznikly jako společný československo-východoněmecký projekt. Základní typ 760 měl pohon předních kol. Další modely 761 (hatchback), 762 (sedan), 763 (kupé), 764 (kombi) a 765 (kombi s delším rozvorem, postavené v závodě ve Vrchlabí) měly motor vpředu a pohon zadních kol.
-
- 0 odpovědí
- 1,7tis zobrazení
-
-
Škoda 765 Combi 1.5 TL, Československo 1977 Pětidveřový čtyř až pětimístný vůz kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min, točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, vnější rozměry 4310x1640x1420 mm, hmotnost 930 kg, nosnost 450 kg, maximální rychlost asi 150 km/h. Jeden z prototypů řady Škoda 760. Kombi typu 765 mělo proti základní verzi (kombi typu 764) prodloužený rozvor. Jediný postavený exemplář byl prodán soukromé osobě. Snímky tohoto, poněkud zchátralého vozu, byly převzaty z webu Škoda, umístěného…
-
- 0 odpovědí
- 2,3tis zobrazení
-
-
Škoda 120 Coupé, ČSSR 1980 Dvoudvéřové čtyřmístné kupé, motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1174 cm³, vrtání i zdvih 72 mm, komprese 9,5, výkon 43 kW (58 koní) při 5200 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, hmotnost 920 kg, maximální rychlost 150 km/h. Prototyp kupé, uvažovaného nástupce modelu Škoda 110 R. Vůz měl chladič vpředu před zavazadlovým prostorem a výstup chladicího vzduchu vzhůru štěrbinou před víkem zavazadlového prostoru. Sériové kupé Škoda Garde z roku 1982 mělo jinou příď a nárazníky, tvary karosérie zhruba odpovídaly tomuto prototypu.
-
- 0 odpovědí
- 2,6tis zobrazení
-
-
Škoda 130 RS ÚVMV, typ 739, Československo 1978 Dvoudvéřové dvoumístné kupé, motor vzadu a pohon zadních kol. Prototyp soutěžního vozu s modifikovanou aerodynamickou karosérií Š 130 RS. Vůz byl vyvíjen v letech 1977 až 1981 v ÚVMV Praha, ale pro změnu předpisů skupiny A nebyl zařazen do výroby a nedošlo k jeho sportovnímu nasazení. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm a zdvih 72 mm, komprese 10,5, dva dvojité karburátory Weber, výkon 74 kW (100 koní) při 6500 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, vnější rozměry 4100x1620x1230 mm, hmotnost 827 kg, maximální rychlost 191 km/h a zrychlení na stovku za 9,3 s.
-
- 0 odpovědí
- 3tis zobrazení
-
-
BAZ Škoda 743 Locusta, Československo 1982 Třídveřové čtyřmístné kupé, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC a objemem 1116 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 55,5 mm, komprese 8,8, karburátor Weber, výkon 40 kW (55 koní) při 6000 ot/min, točivý moment 78 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost asi 900 kg, maximální rychlost asi 145 km/h. Prototyp Škoda 743 Locusta vyvinuli ve VÚMV a BAZ Bratislava. Vůz měl modifikovanou karosérii kupé Škoda Garde s výklopnou zádí. Pod přední kapotou byl motor Fiat 128, který poháněl přední kola. Motor a převodovka z budoucího typu.
-
- 0 odpovědí
- 5,3tis zobrazení
-
-
Škoda 780, ČSSR 1982 Pětidvéřový čtyř až pětimístný vůz , motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, komprese 9,7, dvojitý karburátor Jikov, výkon 43 kW (58 koní) při 5000 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost asi 850 kg, maximální rychlost kolem 150 km/h. Jeden z prototypů budoucího vozu Škoda Favorit. Karosérii tohoto prototypu navrhl Jaroslav Kindl.
-
- 0 odpovědí
- 3,5tis zobrazení
-
-
Škoda 781 SV, ČSSR 1981 Pětidvéřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a pohon předních kol. Počátkem osmdesátých let byl připravován nástupce řady 105/120. Na snímku je jeden z prvních prototypů řady 781 (budoucí Favorit). Uvedený prototyp dostal mírně upravenou karosérii předchozího prototypu Škoda 762.
-
- 0 odpovědí
- 2,5tis zobrazení
-
-
Škoda 781, ČSSR 1983 Pětidvéřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, komprese 9,7, dvojitý karburátor Jikov, výkon 43 kW (58 koní) při 5000 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost asi 850 kg, maximální rychlost kolem 150 km/h. Jeden z prototypů budoucího vozu Škoda Favorit. První prototypy byly postaveny již v roce 1980, do roku 1983 vzniklo asi 10 prototypů s různými tvary karosérie typu hatchback.
-
- 0 odpovědí
- 2,1tis zobrazení
-
-
-
Škoda 782 Sedan, Československo 1986 Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, komprese 9,7, dvoustupňový karburátor Pierburg, výkon 46 kW (62 koní) při 5000 ot/min, točivý moment 100 Nm při 3000 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, vnější rozměry 4160x1620x1415 mm, hmotnost 890 kg, maximální rychlost 150 km/h a zrychlení na stovku za 14,5 s. Kromě základního hatchbacku Favorit (typ 781) se do výroby připravovaly také další karosářské verze. Karosérii typu 782 sedan navrhla firma Bertone, konstrukční zpracování a výroba (tři karosérie, dva kompletní …
-
- 0 odpovědí
- 2,7tis zobrazení
-
-
Škoda 783 Favorit 136 L Coupé, Česká republika 1987 Třídvéřový čtyřmístný vůz, karosérie kupé, motor vpředu a pohon předních kol. Prototyp, který nebyl zařazen do sériové výroby. Řadový čtyřválec OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, kompresní poměr 9,7, dvoustupňový karburátor Pierburg, výkon 46 kW (62 koní) při 5000 ot/min. Pětistupňová převodovka, maximální rychlost 160 km/h a zrychlení na stovku za 14 s.
-
- 0 odpovědí
- 2,9tis zobrazení
-
-
Škoda 792 Felicia Sedan, Československo 1991 Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon předních kol. Prototyp vycházející z modelu Favorit, který měl být vyráběn od roku 1994 pod jménem Felicia. Měl modernizovanou karosérii a měl být vybaven novými motory Škoda OHC 1375 a 1596 cm³ (78x83,5 mm, 74 kW při 5500 ot/min). Později měly následovat obdobně modernizované verze hatchback (Favorit) a kombi (Forman). K sériové výrobě sedanu ani nových motorů nedošlo. Jméno Felicia bylo pak použito na inovovaný hatchback (typ 791) i verzi kombi (typ 795).
-
- 0 odpovědí
- 3,1tis zobrazení
-
-
Škoda Winetou, Švýcarsko 1967 Dvoudvéřový dvoumístný roadster s nouzovou plátěnou střechou, laminátová karosérie na ocelovém rámu, motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 988 cm³, vrtání i zdvih 68 mm, komprese 9,0, dva karburátory Jikov, výkon 34 kW (46 koní) DIN při 4800 ot/min, 38 kW (52 koní) SAE při 5000 ot/min, točivý moment 77 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2095 mm, rozchod 1300/1270 mm, vnější rozměry 3815x1595x1300 mm, hmotnost 661 kg. Při měření byla dosažena maximální rychlost 126 km/h, zrychlení na osmdesátku za 17 s a na stovku za 30,2 s. Prototyp sportovního vozu Škoda Winetou byl postaven švýcarskou f…
-
- 0 odpovědí
- 2,9tis zobrazení
-