Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Koncepty

  1. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 720 ID Combi, Československo 1969 Pětidveřový čtyř až pěmístný vůz kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min, točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2550 mm, hmotnost 1150 kg, maximální rychlost 150 km/h a zrychlení na stovku za 17 s. Prototyp řady 720, karosérii kombi navrhl Giugiaro (Ital Design). Žádný z prototypů typu 720 se nedočkal sériové výroby .

    • 0 odpovědí
    • 2tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem Standis,

    koda 720 Coupé, Československo 1970 Dvoudveřové čtyřmístné kupé, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm, zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 68 kW (92 koní) při 5300 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2550 mm, hmotnost 1030 kg, maximální rychlost 160 km/h. Jeden z prototypů řady Škoda 720, připravovaného nástupce vozů 1000 MB. Vozy řady 720 se ale do sériové výroby nedostaly. Vystavené kupé mělo karosérii, kterou navrhl Giugiaro (Ital Design) a větší z připravovaných motorů (ten menší měl objem 1250). Brněnské muzeum vůz údajně získalo od řidiče generálního ředitele mladoboleslavské Škodov…

    • 0 odpovědí
    • 2,2tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 727, Československo 1972 Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1174 cm³, vrtání 72 mm a zdvih 72 mm, komprese 8,5, výkon 38 kW (52 koní) při 5000 ot/min, točivý moment 85 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, hmotnost 880 kg, maximální rychlost asi 135 km/h. V roce 1972 byly postaveny první dva prototypy budoucí řady Škoda 105/120. Vůz Škoda 727 měl splňovat nové bezpečnostní předpisy, kterým již nemohla vyhovět stávající řada Škoda 100/110 (typ 722). Předpokládalo se použití motorů 988 a 1174 cm³ a výbav Standard a De Luxe, u většího motoru také s verzí Super de Luxe se…

    • 0 odpovědí
    • 2,5tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 740, ČSSR 1971 Pětidvéřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a pohon zadních kol. Byl vyroben pouze jediný prototyp, který se nedostal do sériové výroby. Karosérii možná navrhla firma Ital Design (Giugiaro). Motor měl objem 1100 cm³ Škoda 740 byl prototyp vozu nižší třídy s klasickým uspořádáním pohonu (motor uložený vpředu podélně, pohon zadních kol), ale v modifikaci "transaxle" - tj. s převodovkou u zadní nápravy (obdobný systém byl použit již ve 30. letech u sériového vozu Škoda Popular. Vývoj probíhal v letech 1967-71 v automobilce AZNP v Mladé Boleslavi Vznik a vývoj Původním impulsem byl projekt tehdejšího ředitele AZNP Ing. Josefa Šimona "Rozvoj integ…

    • 0 odpovědí
    • 3,9tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 742 C, ČSSR 1977 Čtyřdvéřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1174 cm³, vrtání i zdvih 72 mm, komprese 9,5, výkon 43 kW (58 koní) při 5200 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost asi 900 kg, maximální rychlost asi 140 km/h. V sedmdesátých letech byl postaven ve spolupráci s ÚVMV prototyp vozu řady 742 klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. V některých pramenech je tento vůz uváděn jako typ 742 C. Původní motor byl zezadu přemístěn pod přední kapotu, přední náprava byla kvůli rovnoměrnějšímu zatížení posunuta co nejvíce vpřed a vzadu byl vytvořen zavazadlový prostor. Přesný rok…

    • 0 odpovědí
    • 3,4tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 742 Transaxle, ČSSR 1980 Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1389 cm³, vrtání 75,5 mm a zdvih 78 mm, komprese 9,5, karburátor Jikov výkon 55 kW (75 koní) při 5500 ot/min, točivý moment 120 Nm při 2750 ot/min. Čtyřstupňová převodovka vzadu v bloku s rozvodovkou, rozvor 2500 mm, rozchod 1400/1350 mm, vnější rozměry 4160x1595x1400 mm, hmotnost 881 kg, maximální rychlost 158 km/h. Prototyp Škoda 742 T s motorem vpředu a převodovkou vzadu u poháněné nápravy byl postaven koncem sedmdesátých letech přímo v továrně Škoda. Toto uspořádání pohonu, zvané transaxle, používaly v sedmdesátých letech dvac…

    • 0 odpovědí
    • 4,1tis zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 120 Furgonette, Československo 1982 Čtyřdveřová dvoumístná dodávka (furgon), motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1174 cm³, vrtání 72 mm a zdvih 72 mm, komprese 9,5, karburátor Jikov, výkon 40 kW (55 koní) při 5200 ot/min, točivý moment 85 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2750 mm, rozchod kol 1320/1345 mm, vnější rozměry 4450x1620x1750 mm, hmotnost 1000 kg, nosnost 485 kg, maximální rychlost 130 km/h a zrychlení na stovku za 26 s. Dodávkový vůz "Furgonette" byl postaven v BAZ (Bratislavské automobilové závody) na bázi vozu Škoda 120 s prodlouženým rozvorem. Přední část vozu byla standardní, pocházela ze sério…

    • 1 odpověď
    • 10,2tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 760 ID, ČSSR 1973 Čtyřdvéřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1100 cm³, výkon asi 44 kW (60 koní). Čtyřstupňová převodovka, maximální rychlost asi 135 km/h. V letech 1972 až 1979 bylo postaveno několik prototypů řady Škoda 760. Vozy vznikly jako společný československo-východoněmecký projekt. Základní typ 760 měl pohon předních kol a italskou karosérii, kterou navrhl Giugiaro (Ital Design). Prototypy měly motory 1100 (na snímku), 1300, 1500, 1600 a 1700 cm³.

    • 0 odpovědí
    • 2,6tis zobrazení
  9. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 761, Československo 1976 Třídveřový čtyř až pětimístný vůz (hatchback), motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1100 cm³, maximální rychlost asi 130 km/h. Jeden z prototypů řady Škoda 760

    • 0 odpovědí
    • 2,3tis zobrazení
  10. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 762, ČSSR 1977 Čtyřdvéřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost asi 1100 kg, maximální rychlost asi 150 km/h. Ve druhé polovině sedmdesátých let bylo postaveno několik prototypů řady Škoda 760. Vozy vznikly jako společný československo-východoněmecký projekt. Základní typ 760 měl pohon předních kol. Další modely 761 (hatchback), 762 (sedan), 763 (kupé), 764 (kombi) a 765 (kombi s delším rozvorem) měly motor vpředu a pohon zadních kol.

    • 0 odpovědí
    • 1,9tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 762, Československo 1977 Čtyřdvéřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min, točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Automatická převodovka, maximální rycholost asi 150 km/h. Na snímku je zřejmě jeden z prototypů řady Škoda 760, sedan typu 762. Vůz byl vybaven automatickou převodovkou

    • 0 odpovědí
    • 1,6tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 763, ČSSR 1977 Třídvéřové čtyřmístné kupé, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost asi 1100 kg, maximální rychlost asi 160 km/h. Ve druhé polovině sedmdesátých let bylo postaveno několik prototypů řady Škoda 760. Vozy vznikly jako společný československo-východoněmecký projekt. Základní typ 760 měl pohon předních kol. Další modely 761 (hatchback), 762 (sedan), 763 (kupé), 764 (kombi) a 765 (kombi s delším rozvorem) měly motor vpředu a pohon zadních kol

    • 0 odpovědí
    • 2,8tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 764 Combi, Československo 1977 Pětidvéřový čtyř až pětimístný vůz kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min, točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, maximální rycholost asi 150 km/h. Jeden z prototypů řady Škoda 760. Vozy vznikly jako společný československo-východoněmecký projekt. Základní typ 760 měl pohon předních kol. Další modely 761 (hatchback), 762 (sedan), 763 (kupé), 764 (kombi) a 765 (kombi s delším rozvorem, postavené v závodě ve Vrchlabí) měly motor vpředu a pohon zadních kol.

    • 0 odpovědí
    • 1,7tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 765 Combi 1.5 TL, Československo 1977 Pětidveřový čtyř až pětimístný vůz kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min, točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, vnější rozměry 4310x1640x1420 mm, hmotnost 930 kg, nosnost 450 kg, maximální rychlost asi 150 km/h. Jeden z prototypů řady Škoda 760. Kombi typu 765 mělo proti základní verzi (kombi typu 764) prodloužený rozvor. Jediný postavený exemplář byl prodán soukromé osobě. Snímky tohoto, poněkud zchátralého vozu, byly převzaty z webu Škoda, umístěného…

    • 0 odpovědí
    • 2,3tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 120 Coupé, ČSSR 1980 Dvoudvéřové čtyřmístné kupé, motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1174 cm³, vrtání i zdvih 72 mm, komprese 9,5, výkon 43 kW (58 koní) při 5200 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, hmotnost 920 kg, maximální rychlost 150 km/h. Prototyp kupé, uvažovaného nástupce modelu Škoda 110 R. Vůz měl chladič vpředu před zavazadlovým prostorem a výstup chladicího vzduchu vzhůru štěrbinou před víkem zavazadlového prostoru. Sériové kupé Škoda Garde z roku 1982 mělo jinou příď a nárazníky, tvary karosérie zhruba odpovídaly tomuto prototypu.

    • 0 odpovědí
    • 2,6tis zobrazení
  16. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 130 RS ÚVMV, typ 739, Československo 1978 Dvoudvéřové dvoumístné kupé, motor vzadu a pohon zadních kol. Prototyp soutěžního vozu s modifikovanou aerodynamickou karosérií Š 130 RS. Vůz byl vyvíjen v letech 1977 až 1981 v ÚVMV Praha, ale pro změnu předpisů skupiny A nebyl zařazen do výroby a nedošlo k jeho sportovnímu nasazení. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm a zdvih 72 mm, komprese 10,5, dva dvojité karburátory Weber, výkon 74 kW (100 koní) při 6500 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, vnější rozměry 4100x1620x1230 mm, hmotnost 827 kg, maximální rychlost 191 km/h a zrychlení na stovku za 9,3 s.

    • 0 odpovědí
    • 3tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem Standis,

    BAZ Škoda 743 Locusta, Československo 1982 Třídveřové čtyřmístné kupé, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC a objemem 1116 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 55,5 mm, komprese 8,8, karburátor Weber, výkon 40 kW (55 koní) při 6000 ot/min, točivý moment 78 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost asi 900 kg, maximální rychlost asi 145 km/h. Prototyp Škoda 743 Locusta vyvinuli ve VÚMV a BAZ Bratislava. Vůz měl modifikovanou karosérii kupé Škoda Garde s výklopnou zádí. Pod přední kapotou byl motor Fiat 128, který poháněl přední kola. Motor a převodovka z budoucího typu.

    • 0 odpovědí
    • 5,3tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 780, ČSSR 1982 Pětidvéřový čtyř až pětimístný vůz , motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, komprese 9,7, dvojitý karburátor Jikov, výkon 43 kW (58 koní) při 5000 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost asi 850 kg, maximální rychlost kolem 150 km/h. Jeden z prototypů budoucího vozu Škoda Favorit. Karosérii tohoto prototypu navrhl Jaroslav Kindl.

    • 0 odpovědí
    • 3,5tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 781 SV, ČSSR 1981 Pětidvéřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a pohon předních kol. Počátkem osmdesátých let byl připravován nástupce řady 105/120. Na snímku je jeden z prvních prototypů řady 781 (budoucí Favorit). Uvedený prototyp dostal mírně upravenou karosérii předchozího prototypu Škoda 762.

    • 0 odpovědí
    • 2,5tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 781, ČSSR 1983 Pětidvéřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, komprese 9,7, dvojitý karburátor Jikov, výkon 43 kW (58 koní) při 5000 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost asi 850 kg, maximální rychlost kolem 150 km/h. Jeden z prototypů budoucího vozu Škoda Favorit. První prototypy byly postaveny již v roce 1980, do roku 1983 vzniklo asi 10 prototypů s různými tvary karosérie typu hatchback.

    • 0 odpovědí
    • 2,1tis zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem Standis,

    Rok výroby: 1989

    • 0 odpovědí
    • 3,1tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 782 Sedan, Československo 1986 Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, komprese 9,7, dvoustupňový karburátor Pierburg, výkon 46 kW (62 koní) při 5000 ot/min, točivý moment 100 Nm při 3000 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, vnější rozměry 4160x1620x1415 mm, hmotnost 890 kg, maximální rychlost 150 km/h a zrychlení na stovku za 14,5 s. Kromě základního hatchbacku Favorit (typ 781) se do výroby připravovaly také další karosářské verze. Karosérii typu 782 sedan navrhla firma Bertone, konstrukční zpracování a výroba (tři karosérie, dva kompletní …

    • 0 odpovědí
    • 2,7tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 783 Favorit 136 L Coupé, Česká republika 1987 Třídvéřový čtyřmístný vůz, karosérie kupé, motor vpředu a pohon předních kol. Prototyp, který nebyl zařazen do sériové výroby. Řadový čtyřválec OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, kompresní poměr 9,7, dvoustupňový karburátor Pierburg, výkon 46 kW (62 koní) při 5000 ot/min. Pětistupňová převodovka, maximální rychlost 160 km/h a zrychlení na stovku za 14 s.

    • 0 odpovědí
    • 2,9tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 792 Felicia Sedan, Československo 1991 Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon předních kol. Prototyp vycházející z modelu Favorit, který měl být vyráběn od roku 1994 pod jménem Felicia. Měl modernizovanou karosérii a měl být vybaven novými motory Škoda OHC 1375 a 1596 cm³ (78x83,5 mm, 74 kW při 5500 ot/min). Později měly následovat obdobně modernizované verze hatchback (Favorit) a kombi (Forman). K sériové výrobě sedanu ani nových motorů nedošlo. Jméno Felicia bylo pak použito na inovovaný hatchback (typ 791) i verzi kombi (typ 795).

    • 0 odpovědí
    • 3,1tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda Winetou, Švýcarsko 1967 Dvoudvéřový dvoumístný roadster s nouzovou plátěnou střechou, laminátová karosérie na ocelovém rámu, motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 988 cm³, vrtání i zdvih 68 mm, komprese 9,0, dva karburátory Jikov, výkon 34 kW (46 koní) DIN při 4800 ot/min, 38 kW (52 koní) SAE při 5000 ot/min, točivý moment 77 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2095 mm, rozchod 1300/1270 mm, vnější rozměry 3815x1595x1300 mm, hmotnost 661 kg. Při měření byla dosažena maximální rychlost 126 km/h, zrychlení na osmdesátku za 17 s a na stovku za 30,2 s. Prototyp sportovního vozu Škoda Winetou byl postaven švýcarskou f…

    • 0 odpovědí
    • 2,9tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.