-
Problém při startování motoru
Ahoj, mám podobné potíže, motor 1,4 16v BKY. Na diagnostice bez závad. Při startování chytne a hned chcípne, postupně se udrží nějakou dobu v chodu, volnoběh kolísá na minimálních otáčkách a chcípá,dokud se nepodaří prošlápnout plyn, někdy i dvacátý pokus, když ho prošlápnu brzo, motor se udusí. Má na to vliv i menší odběr proudu při startování, rozsvícené brzdovky a zpátečka, pak je potřeba víc pokusů než se motor udrží. Při ohřátém motoru se drží volnoběh vyšší cca. 1000- 1100 ot. a to jen pokud auto stojí. Za jízdy na neutrál drží motor volnoběh spolehlivě 800 ot. bez kolísání. Nějak to souvisí s ABS, stačí vytáhnout pojistku č 25 (řídící jednotka ABS ASR) tak potíže zmizí, start bez kolísání otáček napodruhé, a volnoběh spolehlivě drží. Věděl by někdo o souvislostech a ovlivňování mezi ABS a ASR s motorem? Některé Fabie mají prý asistenta rozjezdu do kopce, nemůže to být ovlivněno odtud při špatné funkci?
-
ztráta výkonu, motor škube, vysoká spotřeba
Pokud jde o cukání, na Fabii mi to dělalo taky, do 3000ot. dobrý, na vyšší otáčky cukání a ztráta výkonu, nereagovalo to na pedál, závada se projevovala nepravidelně, takže se to blbě hledalo. Vyměnil jsem čidlo na klice a je klid. Ještě řeším vyšší volnoběh, ale to je jiná kapitola.
-
Atrapa čidla
Řeším zvýšený volnoběh při zastavení auta u Fabie 1,4 16v BKY (jiné téma) a jak se hrabu v autě, narazil jsem na falešné čidlo, viz foto. Je to jen plast, na záslepku je to dost komplikované, dá se to otáčet po našroubování v kloubu. Je na hnací hřídeli na převodovce, ve zdířce chybí piny, ale vede k němu kablík (černý, hnědý a bílý s modrým pruhem), nechápu k čemu to tam je, snad jen držák na nevyužitý konektor v případě jiné, asi automatické převodovky, nebo jen legrácka konstruktérů?
-
Zvýšení volnoběhu při zastavení auta 1,4 16v BKY
Těsně po nastartování to má tendenci chcípnout, po druhém nastartování to většinou udrží. Dokud se točí aspoň jedno kolo, tak je volnoběh v pořádku, zvedne se vždycky po zastavení auta. VAG nemám, jen jsem to nechal připojit na diagnostiku, závada žádná. Mám v tom LPG, ale dělá to na plyn i benzin.
-
Zvýšení volnoběhu při zastavení auta 1,4 16v BKY
Když zvednu kolo a dám jedničku bez plynu, protáčí se jen jedno kolo, pak motor drží 800 ot/min, vyšlápnu spojku, kolo se zastaví, volnoběh vyleze na 1100 ot. Při jízdě na neutrál drží spolehlivě 800 ot. po zastavení se zase zvedne. Je to nějak propojený s ABS jen nevím proč a jak.
-
Zvýšení volnoběhu při zastavení auta 1,4 16v BKY
Ahoj, mám Fabii 1,4 16v 55kw, pokud je auto v pohybu je volnoběh normální cca 800 ot/min , po zastavení auta se zvedne na 1000-1100, při vypnutí světel, popř. klimy na 1200-1400. Je to závislé na čidlech ABS, stačí zvednout jedno kolo a roztočit na jedničku a je volnoběh OK. Při odpojení čidla ABS je volnoběh trvale zvýšený i když se kolo točí. Jedno čidlo ABS jsem nedávno měnil a čidlo otáček na klice, taky jsem spojil nějaký uklepaný dráty na konektoru zespodu motoru, (konektor s dvěma dráty) vedly ze svazku do svazku, takže nevím co to bylo. Výpis závad bez záznamu. Je nějaká závislost mezi ABS a motorem?
Radek13
Uživatel
-
Připojeno
-
Poslední návštěva