Dobrý den,
pročetl jsem na toto téma zda na fóru hodně topiců, ale žádný mi nedal rozumnou odpověď (nebo alespoň nastínění) na můj problém
Jde o motor 1.2 TSI 63kW (94 tis. km), který má nejnovější (3tí, pokud se nepletu) opravnou sadu na rozvody při 83 tis. km (měněno vše, kromě olejového čerpadla) (schválně jsem po servisu tu třetí vyžadoval a prohlédl si původní, co tam byly a byla tam dle řetězu stará sada). Interval výměny oleje zkrácen na 10000 km, ale dávám už tak při 8mi měnit (5W40/10W40)
Za určitých podmínek slyším při startování klapavý zvuk v kabině z motorového prostoru. Po vteřině přestane. U tohoto motoru, klasika, problémové rozvody. Nicméně jsem tu našel i pár témat o hydroštelech, tak nevím, co by to ten zvuk mohlo způsobovat (jestli spíše to či ono)
Teď vypíšu podmínky, které jsem vypozoroval, kdy se to děje, a kdy ne. Veškeré uvedené teploty jsou z teploměru okolní teploty
Když je venku:
- méně jak 15°: tak je to čistý, nádherný start. Úplně bez problémů, 10 z 10ti prostě bez rachotu
- Od 15° do 28°: tak se ozve při startu na vteřinu klapavý zvuk
- 28° a výše: opět čistý start, bez jedinného problému
Vím, že při startu může probíhat zahřívání katalyzátoru (neznám ten proces přesně, prosím, neukamenujte mě), tj. že se zvednou otáčky na 1100 a 1-2 minuty tam drží. Co nemám potvrzeno, jestli ten zvuk se neprojevuje právě při tomto režimu při startu, ale pravděpodobně ne
Když ještě voda není na 90ti, ale už něco budík ukazuje, vypnu a znovu nastartuju, tak se zvuk taky ozve, ovšem už to není vteřina. Je hoooooodně krátký, ale je tam
Jak u práce tak doma parkuji motorem mírně do kopce. To byl snad každý start s rachotem. Zkusil jsem pár dní parkovat obráceně, tj. z kopce, a trochu se to zlepšilo, už to není každý start. (Tak nějak naivně si myslím, že třeba napínák řetězu by s tím mohl souviset, ale byl měněn s rozvody zase...)
Budu moc rád za každou rozumnou radu (rady typu prodat atp. nechci)
Děkuji