no pouzival som mobil 5W-40, presny nazov si nepamatam, teraz liquimoly 10w-40 s nejakou primesou co sa ma zachytit na klznych castiach.. musim pozriet v garazi.
to startovanie na 99% je stecenym olejom, mal som nieco podobne, len mne sa ozvali aj ventily kym dosiel olej. vyriesil som to hustejsim olejom a prestalo.
no kupil som, dolial som a teraz budem skusat, na oblale je napisane ze ak za 800 km sa objavi zmena, u mna je 800 km tak do 2 tyzd. dam vediet, ci sa nieco zmenilo.
no da sa kupit a opravit aj v inom ako skoda servise, len chcu pouzity matros t.z. hlavu a katalyzator naspet, takze pravdepodobne robia repas z nasich dielov.
..tak som sa konecne dopatral, na slovensku v skoda servisoch sa da zohnat opravny set na 1,2 kw, obsahuje hlavu motora, katalyzator, nejake skouby, tesnenia a pod. cena je okolo 550 €. podmienkou je vratenie povodnych dielov.
mam podobny problem, po oprave hlavy dolievam tak 1l na 3-4tis. km, co je nehorazne, a uz mi to odprasilo aj katalyzator. olej steka po sedlach ventilov do valcov, udajne skoda vyrukovala z niecim ako opravny balik co by mal obsahovat hlavu a katalyzator, uz som sa popytal aj v skoda serivice ale na slovensku udajne neplati to co v cechach a tak neviem to potvrdit. pisal som aj do skodovky ale zatial mi neodpisali. malo by to stat okolo 10tis.k
takze koncova cena po zlave 22tis. sk.
v cene: vlozky do valcov, nove kruzky, tesnenie pod hlavu, motor. olej + filter, kedze uz bol rozobraty motor tak aj lamela spojky, lozisko spojky a tanier.
cena za matros, cca 13tis. ostatne robota.
doteraz nabehane cca 110 km, zatial v poho.
riesenie tohoto odierania je, na kryte vzduchoveho filtra zdola su take plastove vystuze a jedna z nich odiera tuto trubku, treba tu vystuz nejakymi kliestikmi odstiknut a uz nebude mat co driet.
mam to tak urobene cca 2 roky a pokoj.
skus trysku vytiahnut nejakymi kliestami poriadne vycistit okraje a do miesta kde je zasunuta streknut nejaky siliconovy spray. tento postup aspon mne pomohol. m