Přejít na obsah

T o m

Uživatel
  • Počet příspěvků

    24
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení T o m

Nováček

Nováček (1/14)

24

Popularita

  1. Už jsem to tu jednou dával. Octavia III FL nemá dynamickou regulaci https://www.tvorimesvetlo.cz/prvni-full-led-svetlomet-skoda-octavia/ Je to napsáno hned v prvním odstavci a předpokládám, že výrobce světel ví co píše. A pokud by došlo během let ke změně, tak by se s tím Škodovka určitě pochlubila nehledě na to, že by se to muselo projevit na ceně. Ale dohadovat se nebudu.
  2. Správné seřízení "TROCHU" pomoci může, protože jestli nemá světla seřízená ani pro normání jízdu, tak by po správném seřízení mohla světla při naložení svítit o pár metru dál. Ale všichni víme, že to samozřejmě problém nevyřeší.
  3. Taktéž zdravím, stačí si pročíst toto vlákno a zjistíš, že to "není závada", ale vlastnost daná šetřením Škodovky. Je to daň za statickou nivelaci a přehnanou korekci, která se provádí pouze při nastartování vozidla. Jediný způsob, jak to můžeš obejít je nastartovat (ideálně na rovině) auto prázdné, jenom s řidičem (v tu chvíli by korekce měla být nulová a dosvit na potkávací světla cca 50 m). Auto si při startu vyhodnotí, jakou polohu mají vůči sobě nápravy (zatížení) a nastaví (sklopí) podle toho světla. No a pak necháš auto nastartované, naložíš kufr, cestující a můžete vyrazit. Auto až do vypnutí motoru nebude provádět korekci světel. Je to už tisíckrát ohraná pohádka o tom, že vcelku slušná světla Škodovka totálně zabila. Auta jezdí z výroby s rozštelovanými světly, která v dealerství nikdo nekontroluje a bohužel ani většina autorizovaných servisů je neumí nastavit. Další věcí je tvůj problém s přehnanou korekcí světel při zatížení, která fakticky znemožňuje bezpečnou jízdu. Bohužel všechno toto bylo, je a bude Škododvce absolutně jedno, stačí se podívat na problémy kolem nové generace ...
  4. To už ani není vtipný .... nemělo by být spíše samozřejmostí, že výrobce dodá NOVÉ, funkční auto s nejaktuálnějším SW ?!?!? Toto je jenom a jenom chyba a ostuda výrobce, kterému je to bohužel absolutně jedno. A stále se bohužel najdou tací, kteří budou výrobce obhajovat a ještě to házet na zákazníka ... Je fakt, že kdyby s těma autama lidi nejezdili a jenom si je kupovali, tak by ubylo spoustu problémů. To je přece do nebe volající, že lidi chtějí za své peníze funkční věci !!! Co si ti lidé myslí !!!
  5. T o m

    Škoda Octavia IV

    Myslím, že to bude souviset s výpadky u dodavatelů a dostupností jednotlivých modelů kol.
  6. T o m

    Škoda Octavia IV

    Stejně tak se mužeme ptát, proč zde a i na jiných fórech někteří členové nesnesou jakoukoliv kritiku jejich značky a do posledního dechu budou obhajovat, žehlit a bagatelizovat naprosto jasná selhání a průšvihy. Copak oni za to asi třeba mají? Nekápne jim třeba občas něco nebo nemají oni nějaké výhody stejně jako všichni ti "falešní" autoredaktoři ... ? S recenzí z www.autickar.cz nemám vůbec žádný problém. Je to jen názor dalšího člověka, který s autem prokazatelně jezdil. Já zatím v OIV seděl a hrál si zatím jen v showroomu, když jsem čekal na garančku OIII FL. I tak jsem narazil na nesmysly v infotainmentu. Nemohu tedy posuzovat jízdní vlastnosti, ale když si vezmu, jak občas nezvládá podvozek OIII FL a v krizovém brzdění je to občas o strach, jak asistenti spíš krizové situace vyvolávají, atd., tak nemám problém věřit tomu co se v recenzích objevuje. To že Škodovka vypustila evidentně hodně nedodělané a neodlazené auto je prostě fakt. A omlouvat to nějakou první sérií mi přijde směšné. Jednou to je auto, které bylo vypuštěno a má ho možnost koupit kdokoliv, tak by mělo být v takovém stavu, aby na něj nemohly v případných recenzích vyplouvat takovéto problémy. A pokud to byla vědomě nedotažená série aut, která měla být pro prodejce na vystavení a ne pro koncové zákazníky, tak by si Škodovka asi měla pohlídat, aby je prodejci dál neprodali, ale shodili někde ze skály. Když už narážíte na SW problémy. Jak je možné, že ani víc jak měsíc po "vyřešení " jednoduchého SW problému nemá Škodovka svolávačky? Golf už svolávačku má, tak by jí měla mít asi i Škodovka. Ale podle toho co se objevuje tady a i jinde, tak Škodovka má stále problém, protože většinu postižených aut prostě neumí úspěšně zaktualizovat. Takže za mne to prostě stále vyřešené není, ať si kdo chce co chce říká. Na podzim bych měl vybírat nástupce nynější OIII FL a čím dál víc se kloním k tomu, že nová O IV to prostě nebude :-(
  7. T o m

    Škoda Octavia IV

    Tak pro mne je úsměvná tato část : „V jedné z posledních fází vývoje aerodynamiky se již pracuje s kompletními prototypy automobilů. V aerodynamickém tunelu se za pomoci kontrastní barvy ověřuje například i to, jak po karoserii při jízdě stéká voda. Je totiž mimo jiné potřeba zajistit dobrý výhled řidiče bočním okénkem do zpětných zrcátek." No, na OIII se na tuto část testování evidentně zapomnělo, protože tam za deště zrcátka nejsou vidět. A nebo si to přečetli na fórech, tak to zkusili na dalším modelu a asi zjistili, že mají lidi tak trochu pravdu. Takže ještě pár modelů a všichni dohromady vytvoříme fajn auto ... :-) Pro ty co už mají O IV mne napadá podobná záležitost. Už pod přední kapotu nalepili to "extrémně drahé" těsnění (stačí obyčejná gumová hadice) , které uchrání motorový prostor před vnikáním bordelu? Na O III na něm mohutně ušetřili a tak zaprasenej (písek, bláto všude) motorovej prostor po pár tisíci kilometrech (foto při první garančce, tzn. cca 30.000 km) jsem u žádného jiného auta neviděl ani po 100 nebo 200 tis. kilometrech. Podotýkám, že jezdím víceméně dálnice, takže žádné extrémy, co se týče bordelu ve vzduchu.
  8. T o m

    Škoda Octavia IV

    Osobně bych se tomu vůbec nedivil, pokud je to pravda. Dnes jsme dostali podobnou informaci od našeho dodavatele firemních aut. Nové auto jsme objednali ani ne před měsícem s tím, že dodání za 5 - 6 měsíců. Dnes informace, že dodání bude za dva měsíce! Takže zkrácení o tři měsíce, to se tam asi musí dost nudit. Většinou se termíny prodlužovaly ...
  9. T o m

    Škoda Octavia IV

    Hmmm, 2 měsíce bych věřil pouze v případě, že to auto bude totálně osekané a bez výbavy. Máme teď do firmy kupovat přes operák nová auta a na Octavii nám řekli 5 - 6 měsíců!!! Vzhledem k problémům s cestovním paketem, nyní s eCall (dle mne jen zástěrka) bych se klonil spíše k delším lhůtám.
  10. T o m

    Škoda Octavia IV

    A to, že je to softwarová závada má být u auta, kde je všechno řízeno počítačem, jako uklidňující? Myslím, že příjemnější by byla mechanická záležitost, která se dá jasně určit a napravit. Kdo někdy programoval, tak ví, jaký problém je nalézt a řádně odstranit chyby. Dá se říct, že je to nemožné a jakákoliv záplata nějakého problému dříve nebo později vyvolává další a další problémy, viz operační systémy a nebo viz vývoj celého nového golfu, který byl neustále odkládán právě kvůli softwarovým problémům při vývoji. Evidentně selhalo testování a vzhledem k tomu, že ..."Nejde o maličkost, řešení si vyžádá rozsáhlejší přepracování celého palubního software, které má být hotovo až v polovině června." ,tak bych taový optimista nebyl. To je plán pro Golfa. Škodovka evidnetně takticky mlčí. Dva měsíce (předpokládám, že u VW už o tomhle "nevýznamném" problému už chvíli ví a dělá na tom) na nápravu mi nepřijde jako BRZY, ale dost dlouho. A kdyby to nebylo vážné, tak se prodává, předává a jezdí.
  11. T o m

    Škoda Octavia IV

    Hmmm... myslím, že tohle je od Škodovky celkem slušný přešlap. Evidentně vše bylo podřízeno vypustit novou Octavii k výročí a je jedno, v jakém stavu. Poslední dobou mi přijde, že se snad některé věci už ani netestují a prostě se to riskne a pustí do oběhu. Není přece možné aby se při testech neprojevily chyby, které se běžným zákazníkům začnou dít takřka okamžitě po předání auta a ještě v takovém množství. To samé dostupnost motorů. Auto má po více než půl roce od zahájení prodejů stále jen omezený výběr motorů a kdy budou dostupné ostatní, nedokáže nikdo říct. A třeba nedostupnost dieselu 2,0l; 110 kW v manuálu považuju vzhledem k tomu, že Octavia je prostě fasovací auto za hodně velkou chybu. No a výmluvy dealerů, servisů a bohužel i samotné Škodovky na nekompatibilitu a verze BT atp. už nemá cenu ani komentovat. Evidentně to totiž nikdo ani nezkouší řešit. Vzhledem k hodně sebevědomým a nutno říct, že přestřeleným cenám nové octávie by člověk čekal trochu víc. A jestli je pravdou absolutní zákaz předávat vozy, používat předváděcí auta atd., tak to asi nebude úplně malicherná chybka, ale pěknej průser, kterej může ohrozit životy. Jsem zvědavej, kdo si po pár takovýhlech přešlapech sedne do autonomních aut ... to bude masakr.
  12. Tak ještě jednou k nivelaci. Dávám odkaz přímo na článek výrobce Full LED, který snad ví, co dělá a kde je snad vše jasně vysvětleno : https://www.tvorimesvetlo.cz/prvni-full-led-svetlomet-skoda-octavia/ Hned v prvním odstavci je napsáno ... Na rozdíl od projektů VW (např. Touran / Tiguan) se jedná o adaptivní plně statický systém bez dynamického natáčení modulu. Bylo to tu už několikrát. Octavia s Full LED po nastartování pomocí čidel zjistí náklon vozidla (zatížení) a podle toho upraví (skloní) základní rovinu světel, od které se pak odvíjí úprava (adaptace) světelného kuželu podle jízdních situací (AFS) - obec, mimo obec, dálnice. Při jízdě už se pak základní rovina nijak nemění a je po celou dobu jízdy pevná. Po vypnutí motoru a novém startování se opět provede nové nastavení podle aktuálního zatížení auta. Škodovka jako spoustu jiných věcí úvodní nivelaci odflákla a proto si hodně lidí stěžuje, že při naložení auta to blbě svítí. Prostě ta korekce je přehnaná a světla to sklopí moc. Takže kdo nechce svítit do země, tak musí nejdřív auto nastartovat (jen s řidičem) a pak naložit lidi nebo náklad do kufru. To samé pokud neparkujete na ideální rovině, ale někde z kopce, do kopce a nápravy jsou při startování různě, tak to správně nastavená světla pošle pěkně dolů a pak nic nevidíte. Tenhle samý systém jsem míval na starém Mondeu (2005) s xenonama a žádné takové problémy jsem neměl. Čidlo na přední a zadní nápravě, při startu si auto porovnalo náklony, nastavilo sklon světlometů a jelo se. Ať bylo auto naložené nebo prázdné, vždy to svítilo parádně. Bohužel Škodovka svým přístupem totálně zazdila jinak dobře svítící světlomety. Pokud máte štěstí a máte dobře seřízená světla, která startovní nivelace nesklopí, tak to pak svítí velice dobře. Jsem moc zvědavý, jak budou svítit Matrix LED v OC IV. Jestli budou auta z továrny vycházet tak NE-nastavená jako se stávajícími Full LED, tak to už nenastaví nikdo. Většina autorizovaných autoservisů neumí nastavit ani tyhle obyčejná LED světla. Třeba u Superbu jsem zatím na Matrix viděl spíše rozpačité recenze.
  13. Já takový problém nemám. Octavia nemá pro Full LED světlomety dynamickou nivelaci, takže pohupování auta by na světla nemělo mít vliv. Nivelace se provede pouze po nastartování vozidla a pak už to drží stejné nastavení až do dalšího startování. Za mne je to špatně a vidím to na problém elektroniky.
  14. T o m

    Škoda Octavia IV

    No s cenama to asi bude ještě zajímavé. Vypadá to totiž, že Škodovka dost zkrouhla možné slevy na auta. Ani leasingovky už nedostanou takové množstevní slevy jako minulý rok, což spolu se zdražením auta možná povede k tomu, že firmy v hodně případech přejdou k jiným modelům nebo značkám. Vypadá to, že Škoda zkouší to co Apple, ať vyrobíme cokoliv, tak to stejně ovce koupí ať to bude stát sebevíc ... Nutno říct, že Applu to vcelku vychází, uvidíme co u Škodovky.
  15. T o m

    Škoda Octavia IV

    Tohle všechno by bylo fajn, kdyby Škoda před příchodem nové generace "nenápadně" nezvedla ceny starého modelu ...
×
×
  • Vytvořit nový...