Tři typy konektorů nemáte. V EU máme jeden pro DC nabíjení (CCS) a jeden pro AC nabíjení (typ 2 aka "Mennekes"). V případě CHAdeMA, tak to u nás můžete vidět na nabíjecích stanicích, ale je to pro vozidla japonského původu (čili Nissan a další) ze starších dob, než se dohodlo na standardu pro EU. V případě klasiky 220, tak tu sice člověk vozí v kufru, ale je to asi stejné,jako když vozí člověk s sebou tažné lano :-)
V případě čipů je to fakt problém s tím souhlas, ale to se snad bude měnit v blízké době, protože už pomalu začíná určitý roaming čipů - tedy možnost nabíjet čipem jednoho poskytovatele u jiného poskytovatele. viz https://fdrive.cz/clanky/eon-rozsiruje-nabijeci-mista-o-stanice-partnerskych-spolecnosti-5169 ale opět je to všechno ve svém počátku, ale nemyslím si, že by to byla zrovna věc co by se nedala vyřešit celostátně či rovnou celoevropsky.
To, že Tesla se nesmí nechat víc jak 14 dní stát, tomu moc nejde věřit, protože pokud se člověk podívá na YT tak tam jde najít hodně autorů, kteří mají svá EV odpojená na delší dobu a testují jak dlouho auto vydrží.
A s tím vypínáním uhelných zdrojů to bude taky chvíli trvat, rozhodně se nebudou vypínat nějak překotně. Když kupříkladu Německo počítá s odstávkou poslední uhelné elektrárny na rok 2038 viz https://oenergetice.cz/elektrarny-evropa/nemecko-se-dohodlo-odklonu-od-uhli-predstavilo-kompletni-harmonogram-odstavovani-hnedouhelnych-elektraren
Vzhledem k faktu, že směrnice je upravuje, nejen vozidla na baterie, ale také vodíková vozidla a CNG, tak ta podpora a zpráva bude celková. Ale osobně si myslím, že v tom možná vidíte víc než je a rozhodně není třeba toho strachu, že by nás EU zavírala za kdeco.. :-)
Myslím, že v tom hledáte víc než je :-)