Přejít na obsah

macvik

Uživatel
  • Počet příspěvků

    6
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení macvik

Nováček

Nováček (1/14)

  • Reacting Well Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

2

Popularita

  1. Možná spíš to bude ukázka toho, jak VW má dobrý "hardware" (když dokázali celkem rychle ID3. vyrobit), ale není schopný udělat software, pro auto :-)
  2. Tři typy konektorů nemáte. V EU máme jeden pro DC nabíjení (CCS) a jeden pro AC nabíjení (typ 2 aka "Mennekes"). V případě CHAdeMA, tak to u nás můžete vidět na nabíjecích stanicích, ale je to pro vozidla japonského původu (čili Nissan a další) ze starších dob, než se dohodlo na standardu pro EU. V případě klasiky 220, tak tu sice člověk vozí v kufru, ale je to asi stejné,jako když vozí člověk s sebou tažné lano :-) V případě čipů je to fakt problém s tím souhlas, ale to se snad bude měnit v blízké době, protože už pomalu začíná určitý roaming čipů - tedy možnost nabíjet čipem jednoho poskytovatele u jiného poskytovatele. viz https://fdrive.cz/clanky/eon-rozsiruje-nabijeci-mista-o-stanice-partnerskych-spolecnosti-5169 ale opět je to všechno ve svém počátku, ale nemyslím si, že by to byla zrovna věc co by se nedala vyřešit celostátně či rovnou celoevropsky. To, že Tesla se nesmí nechat víc jak 14 dní stát, tomu moc nejde věřit, protože pokud se člověk podívá na YT tak tam jde najít hodně autorů, kteří mají svá EV odpojená na delší dobu a testují jak dlouho auto vydrží. A s tím vypínáním uhelných zdrojů to bude taky chvíli trvat, rozhodně se nebudou vypínat nějak překotně. Když kupříkladu Německo počítá s odstávkou poslední uhelné elektrárny na rok 2038 viz https://oenergetice.cz/elektrarny-evropa/nemecko-se-dohodlo-odklonu-od-uhli-predstavilo-kompletni-harmonogram-odstavovani-hnedouhelnych-elektraren Vzhledem k faktu, že směrnice je upravuje, nejen vozidla na baterie, ale také vodíková vozidla a CNG, tak ta podpora a zpráva bude celková. Ale osobně si myslím, že v tom možná vidíte víc než je a rozhodně není třeba toho strachu, že by nás EU zavírala za kdeco.. :-) Myslím, že v tom hledáte víc než je :-)
  3. Standard nabíjení v konektorech samozřejmě je. Konkrétně je zaveden od roku 2014 Směrnicí Evropské Unie viz https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32014L0094&from=CS#d1e961-1-1 . Co se týče cen nabíjení, tak zatím většina lidí (co znám) nabíjí doma na domácí zásuvce a to buď za ceny nočních tarifů a nebo z přebytků z FV. Jinak pokud se člověk podívá pohledem, že by nabíjel pouze s tarify a neměl možnost domácího nabíjení, tak tam pak záleží kolik km měsíčně najezdí. :-) Co se týče toho, že elektromobil je uzpůsoben k pravidelným jízdám, tak to moc nechápu co tím myslíte.. Tohle je otázka, která bude podle mého názoru řešit v nejbližší době. Zatím máme ukázku dvou měst co se pokusí provést první kroky - Prahu a Přerov..
  4. Debata určitě není zbytečná s tím plně souhlasím, ale musí se předkládat fakta a relevantní informace. Na tom to stojí a padá :-) Co se týče infrastruktury si dovolím poslat jeden článek na to zaměřený, bohužel o něco starší z přelomu roku 2016/2017, takže za tu dobu se o trochu věci posunuly, ale to jádro je podle mě stále stejné :-) https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808
  5. Osobně doporučuji stránku https://climobil.connecting-project.lu/ a https://www.electricitymap.org/zone/CZ , kde na první zmíněné stránce můžete porovnávat při jakém nájezdu je elektromobil ekologičtější než spalovací vůz (vždy vs nějaký spalovací vůz) a druhá stránka slouží pro zjištění aktuálního energického mixu v ČR (případně dalších zemí EU a světa) a aktuální počet gramů CO2 na kWh, jelikož prvním stránka využívá starší informace z roku 2017 (tuším, nekamenujte mě :-) )
  6. Zdravím, setkal se někdo, že by měl v autorizovaném servisu s neoriginálními senzory? Jde mi hlavně o to, že auto je pořád ještě v záruce, ale senzory by se podle mě hodily, ale zase nevím jestli kvůli tomu nebudou problémy, když by člověk chtěl reklamovat něco na autě..
×
×
  • Vytvořit nový...