A to mi přijde jako hlavní důvod tohoto lobbování, že lidem nebudou pod okny smrdět staré herky.
Ta představa o světě, že co je staré, je špatné. Docela by mne zajímalo, jaký reálný dopad má provoz mé 22 let staré Octavie 1.9Tdi 66kw, která je pravidelně servisovaná a nejde za ní “černý dým” apod., oproti tomu, kdybych si za stejnou dobu koupil 3-4 auta, protože dnešním trendem má
být obměna vozového parku každých cca 5 let, v případě car-sharingu asi i častější. A to nepočítám ekonomickou stránku věci.
Aktuálním problémem je spíše nadbytek všeho, především aut a to
co do výroby. Roční produkce Škoda auto, což ve světovém měřítku je spíše menší výrobce, je mezi 750-900k vozů. Logicky pro tolik aut není a nikdy nebude odbyt.
Takže je potřeba podpořit prodej a když nezabere marketing (protože na nová auta běžní lidé nemají), tak musí nastoupit legislativa.
Je to smutné, ale logické, protože v uvažování státu je důležité, aby Škoda auto produkovala a držela HDP státu.
Ale to nejde věčně… výroba aut by se měla naopak omezit a měli bychom se zaměřit na jiný obor, např. zemědělství, ale je to utopická představa. Bohužel…
Takže zkázou planety nejsou spalovací motory, ale nenasytná ekonomika a nadprodukce zbytných věcí, jako jsou auta. Vítej konzumní světe 21. století, na této
planetě se ti bude ještě dlouho dařit, než skončí. :D