-
Počet příspěvků
23 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení Mvek
-
Jako jo, já jsem v klidu, nemám s tím problém (naopak jsem slyšel o někom, koho z STK vyhodili taky možná na první nebo druhé prohlídce, že brzda moc nezabírá, ale nevím, co to přesně znamená, asi opravdu bez vynaložení extrémní síly nešlo bezpečně zabrzdit). Spíš mám ještě vyplnit hodnocení autorizovanému servisu, tak bych jim tam akorát s čistým svědomím dal horší hodnocení, že jestli to bylo moc volné od začátku, měli to za ty 4 kontroly zjistit sami, a ne mi to teď naúčtovat, že je to běžná údržba (najeto 30 tisíc).
-
Zajímala by mě jak zkušenost, tak ale jestli někdo neví víc o nějakém doporučení/normě Škodovky na to, jak moc ostře zabírá ruční brzda. Od začátku mi na rovině zabrala po cca dvou, třech, ale v kopci třeba jako pomoc při rozjezdu do kopce jsem ji pocitově dával až na doraz, možná 5. Na první technické to nikomu nevadilo, ale před koncem záruky 5 let jsem to zmínil v servisu, tak mi seřídili za poplatek lanko a nyní za ni vezmu a mám pocit, že si utrhnu ruku, nedám víc jak dva zácvaky ani v tom kopci (a stačí to bohatě). Takhle podobně ztuha mi šla ručka v půjčené Octavii po nehodě před dvěma lety. Jako ničemu to asi nebrání a se známým bych si teď už příště případně lanko seřídil asi sám. Holt jsem si naivně myslel, že to bude reklamace, ale to bych si na to musel ztěžovat první rok, a to jsem si myslel, že je to normální, až poslední rok, dva mi přišlo, že už potřebuju o jeden zácvak víc.
-
Je chybějící typový štítek s VINem na středovém pravém sloupku něco, co by měl autorizovaný servis při pravidelné prohlídce (mám prodlouženou záruku) zjistit? Já jen, že jsem to bohužel zjistil až na první technické, a ne na dvou dřívějších prohlídkách (a ještě při servisní opravě, kdy ale sice ty přední dveře sundavat museli, ale lakovali maximálně přední sloupek a měnili blatník). Teď budu trnout, jestli to přijde včas (nemluvím o ceně, pokud tedy nerisknu tiskárnu, která přímo tuhle službu nabízí, ale když už to na STK zjistili, nebo když chci auto někdy prodávat, raději bych neriskoval).
-
Určitě nemám FLA, ve Style na přelomu 2017/18 nebyl.
-
Mvek si změnil profilovou fotografii
-
Asi vám oběma nerozumím. Dálková světla jsou v poloze odtlačené páčky a zůstávají tam. Ostatně se mi občas stane, že vyrazím mimo město, chci je zapnout a už to nejde, protože páčka je nadoraz, musím je nejdřív "vypnout" a znovu zapnout, aby se opravdu rozsvítily. Stěrače jsou také v té poloze o jeden, dva stupně nahoru pořád.
-
Bohužel oba vycházíme jen z dojmů, a tak se nemůžeme ani shodnout na kompromisu. Ale už tu poněkolikáté zdůrazňuji, že málokdy někoho brzdím, a když vidím, že, jo, tak většinou svůj způsob přizpůsobím, nebo mu umožním co nejdřív předjet (třeba i tím, že za obcí nespěchám na svoji rychlost). Ale 80 místo 90 bych fakt jako nebezpečně pomalou jízdu neviděl - uvědomme si, že každý tachometr ukazuje jinak, a že pokud nemám omezovač/tempomat, tak je dost rozptylující vychýlit se jen o pár km v hodině, a tedy nebezpečné taky. A radši jeden konkrétní příklad: Silnice 9 z Prahy do Mělníka, konkrétně u Neratovic: https://mapy.cz/s/fajujejucu Když pojedete od odkazu (Neratovice - Byškovice) na sever do Mělníku, tak následuje za obcí 900 m 90 km/h, než přijde přejezd obvykle s bílým, takže 50 km/h - tady obvykle 90 dosáhnu, pokud za mnou někdo jede a zrychluje taky, jinak bych skončil tak na 70, protože je to pak z kopce a nechal bez plynu velký kus. Následuje zhruba 500 m 90 km/h, pak je (na panorama ještě ne) zóna 70 - tady se málokdy rozjedu nad 80. Následuje od zóny asi zase 500 m 90 km/h okolo pumpy a přes křižovatku a za ní je opět 70. - když nikdo nejede, nechávám omezovač na 76, když je někdo za zadkem, tak jedu do 85. A ještě zajímavý příklad je o kilometr dál mezi obcemi Větrušice a Kly - cca 400 m neomezené mezi 50kami. Takže tam obvykle skončím na čtyřce kolem 70, když jsem sám, tak klidně jen 60. Nebojím se toho, že časem nám na takových krátkých úsecích hodí všude omezenou, ať už kvůli hluku, nebo skleníkovým plynům. Tedy minimálně v některých zemích (některé západní dálnice pozdravují). Takže časem stejně takto bude jezdit většina:-).
-
Však na doporučené rychlosti se shodneme. Ale ta jistě nebude 90 nebo víc v případě hustšího lesa za šera (já si už zkusil, nakolik dobrzdím před srnkou), nebo v případě klikaté okresky s nekvalitním povrchem apod. Takže jak píšete, bezpečnější je to držet podobně ne takovém úseku, než se na sto metrech rozjet a pak zase stát na brzdách před další zatáčkou. Na přehledném úseku se samozřejmě svižně dostanu na 5ku, tedy tak 80 km/hod tacho a pak podle okolností buď ještě pozvolna přidávám, nebo to držím, když vidím, že se blíží prudká zatáčka nebo je to pár set metrů do další obce apod. A to považuji tedy za plynulejší a bezpečnější jízdu, jen kdyby to dělala většina těch, co opravdu zrovna z nějakého důvodu nespěchá. Vychovávat ale nehodlám, když to jde, uhnu, nebo naopak ještě víc zpomalím, aby mě mol někdo za mnou předjet. A už jsem tu jasně psal, že to málokdy udělám, pokud je už někdo za mnou.
-
Chlupatá dečka z Číny rozhodně mně pomáhá a kameře taky. Ale pořád mám dojem, že ten polarizační filtr na ní asi nebude to, za co se vydává, protože i chlup z dečky je v obraze trochu znát díky sklonu skla... Samozřejmě vytočení kamery víc nahoru, že sice je znát víc rybí oko, ale chytne jen sotva okraj kapoty, pomohlo taky. Dobré je, že třeba dečka, co jsem z Ali koupil já (nejlevnější) docela drží na místě sama, že jsem přilepil jen asi čtyři z trojnásobku lepících suchých zipů.
-
"Občas" a spokojenost někoho za mnou jsem myslel s nadsázkou. Protože obvykle nikoho nebrzdím. Nejvíc si troufám, když za mnou nikdo není, nebo je to přehledný úsek bez čáry, vhodný k předjíždění, takže si ten jeden, co spěchá, může předjet. A samozřejmě na dálnici, když není moc hustý provoz. Když už tedy někoho zpomaluji, tak zpravidla je to buď spěchal, co na víceproudé kličkuje a kašle nejen na rychlost, ale i na čáry atd. Takže ten si mě předjede v pohodě. Nebo někdo, kdo ušetří pár sekund a pak ho v obci s omezovačem rychlosti na 54 dojedu:-). Případně začne brzdit on mě, protože buď omezovač nemá, nebo neví, o kolik mu to nadsazuje atd. Opotřebení nemůžu fundovaně posoudit, jen též z konzultace s otcem, který má naježděno i na udržováno dost. Ale při mém nájezdu do 10 tisíc ročně pochybuju, že nějaký problém poznám i kdybych se mýlil. Každopádně co je špatného na tom řadit z trojky při já nevím třech tisících na pětku (u 1.0 pětikvaltu)? Zvuk zní dobře, zapadne to dobře, možná i proto, že jsem naučený rychle spojku na moment pustit, zatímco jsem na neutrálu v průběhu řazení nahoru. Dolů taky často přeskakuji z pětky na trojku při vjezdu do obce, ale to mívám pod patnáct set otáček, nebo tam dám meziplyn, který jsem na Felicii používal pořád, na Fabii to má smysl jen občas. Bavíme se samozřejmě o zahřátém motoru a nebavíme se o pedálu na podlahu. Nevím, jestli turbo při mém rozjezdu spíná, do sedaček to pasažéry nezatlačí, ale je to svižný rozjezd, zatím se ukazuje jako úspornější než pomalu přidávat a řadit navíc. Z dvojky na čtyřku to dělám jen možná jednou za pár set km, aby se motor víc proběhl na chvíli, když dálnice mám málo a německé už vůbec ne. A otravná jízda? Ale vůbec ne. Naopak. Méně stresu, méně nervů a více opatrnosti, protože mi méně hrozí, že špatně odhadnu venkovskou zatáčku a bude to na hraně. Tedy nevím, co je to na hraně u trojkové Fabie, protože se mi v ní nějak špatně sedí, mám v ní menší pocit jistoty než ve Felicii, možná je to i posilovačem řízení, takže se prostě v zatáčkách víc bojím, a to sedí rozhodně lépe než ta Felda. Takže bych stejně dost brzdil. Přesto je ale vtipné, že často tam, kde to znám, dojíždím ty, kteří mě dříve předjedou, protože jsem někde šetřil. A je to víc v klidu, protože vím, že kdybych nešetřil, tak možná dojedu dřív o minutu, dvě.
-
Jde jen o to, že s dálkovými světly se už programovali. Kdyby nebylo "chytré" ani jedno jako ve Felicii, tak mě to štvát nebude:-).
-
Jinak po dalších tisících km mě ještě štve, že dálková světla sice při vypnutí zapalování resetuje, ale stěrače ne. Takže nastartuji a dálková mi svítit nebudou, ale stěrač se mi nasucho setře. Sice jsem si říkal, že by to mohlo být bezpečnostní opatření, ale takové utržené stěrače v mrazu nebudou zrovna to pravé ořechové pro bezpečnost kdesi v lesích...
-
Třeba proto, že pozvracený potah snadno vypereš a bude tě to stát jen nadávky při jeho sundavání. Dobře, pozvracenou sedačku jsem ještě neuklízel a věřím, že něco projde skrz potah, ale všemožné potraviny hlavně od dětí, to by asi vypadalo (teprve mě to čeká tak jako tak). Nebo proto, že pokud auto nechci až do šrotu, tak bude mít sedačky jak nové, až se bude prodávat.
-
Já se už na dlouhodobou 4,6 po těch cca 12 tisících kilometrů dostal. Ale jako je to skoro mimo dálnici a na té se většinou neženu, protože jedu jen kousek. Občas mě někdo určitě nemá rád, když se mezi dvěma obcemi vzdálenými do dvou kilometrů rozjedu sotva na pětku, tedy třeba na 70-75 tacho. A na kratších úsecích mezi obcemi třeba jen na čtyřku. Start-stop vypínám a jen občas zapnu cíleně. A rozjíždím se často z dvojky rovnou na čtyřku nebo z trojky na pětku.
-
FL byl v průběhu 2018, že? Tak bez něj, byla z přelomu rok, objednaná 2017 a doadná nějak nečekaně rychle oproti odhadovanému termínu při podpisu smlouvy. Jinak asi ani kvalitní potahy nebudou mít moc pohodlné upevňování, protože protáhnout to tím labyrintem pod předními sedačkami je zážitek asi u všeho:-). A jasně, problém byl, že to, co jsem chtěl, bylo ve Style levněji, než separátně, ačkoliv tam bylo pár věcí, které mi jsou fuk nebo bych je radši ani nechtěl (okýnka nevím, jak byla).
-
Co mě štve... Nemůžu srovnávat tolik jako ostatní, protože u mě to byl přechod z "zděděné" 20leté Felicie 1.3, a ta byla moje první. Takže spousta věcí jsou u Fabie III pozitiva, ačkoliv mohou být zhoršení vůči předchozím modelům. Ale co mě štve: 1. Malé vnitřní zrcátko (mám Style, takže mám senzor na stmívání), nicméně při rozhodování mezi Fabií III Combi a Rapidem HB byla FIII Combi v tomto rozhodně lepší. Tedy i v mnoha dalších aspektech (dokonce i v možnostech přidat si některou výbavu v konfigurátoru) až na místo na sezení vzadu. 2. Odrážející se přístrojovka na čelním skle (na kameře mám sice nějaký filtr, ale nezdá se, že by to mělo vliv, nicméně už jsem objednal "dečku" z Číny, jak v jiném vlákně někteří řešili, tak uvidíme), podobně oslňující (lesknoucí se) plast okolo rádia, který něčím polepím, to je nejmenší problém. 3. Velký přední sloupek (na druhou stranu oproti některým autům je lépe umístěný, nebo i menší) - chápu asi důvod v lepším bezpečí kabiny, ale často ho mám v cestě při výhledu do křižovatky nebo zatáčky. S Felicií se to ale nedá srovnávat, tam mi nikdy nepřekážel. 4. Konfigurační nedostatky - nemožnost dneska nemít elektricky ovládaná skla (mně točení neadilo, kolikrát bych to používal, a navíc je to bezpečnější, netřeba hledat kladívko v krizi), nemožnost klíčového zapalování (aspoň v Style, který ale byl výhodnější kvůli některým vlastnostem, které jsem požadoval) 5. Potahy - originální jsem snad ani nenašel, a ty běžně prodávané byl snad větší horor usadit na sedačky než u Felicie. Naopak mě těší spousta dneska už samozřejmostí a třeba připlacená parkovací kamera (radši než přední senzory).