Kuolematon
Uživatel-
Počet příspěvků
69 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení Kuolematon
-
Je to o výchově, protože zatímco v komunismu se ti stát o vše postará, v kapitalismu je každý za sebe a to je rozdíl mentality, který prostě nepřeučíš, potom co se to jednou naučíš. Není to nic o inteligenci nebo "IQ" což s tímto nemá vůbec nic společného. Zvířata se nenechávají tak ojebat v přírodě a to jsou tam rozdíly inteligence mnohem větší, jako se nechává člověk ojebávat člověkem. Rozdíl je v tom, že za komunismu tyto problémy neexistovali, protože se to svedlo na něco jiného a to je přesně co předvádíš ty. Popílek se nerovná co2. I kdyby takže doprava podle vás cca 25% všech skleníků= za rok minimálně 48 mil tun za 1 rok, takže v nejlepším jako 10-12 let lidské činnosti. Když si článek protiřečí ve vlastním textu, jasně míchá jabka a hrušky a nemá žádné zdroje, zatímco moje mají, je jasné čemu budu věřit. Takže říkáš, že evropská komise by naopak měla mnohem více zasahovat v tomto ohledu do řízení států, protože to je přesně jejich úkol? Jak s tímto funguje demokracie, pokud o tom lidi nemají žádný přehled a věří dezinformacím jako ty? Středoevropan je mimo realitu, protože řeší otázky, které jsou 30 let vyřešeny. Běžný človek bojuje s většinou populace vychovanou za komunismu, která si myslí že může mít vše "nejlepší" z obou režimů. Středoevropan je mimo realitu, protože se více bojí, že by se zdanili například prázdné byty 1% populace a raději věří tomu, že to vyřeší trh, který za 30 let naopak situaci zhoršil, všechno to je jen o strachu, což je ten základní problém a právě v kapitalismu je strach tvůj konec.
-
Samozřejmě lež https://skepticalscience.com/1980_mt_st_helens_eruption_co2_emissions_compared_to_us_transportation_sector.html https://www.climate.gov/news-features/climate-qa/which-emits-more-carbon-dioxide-volcanoes-or-human-activities Klidně poskytni svoje zdroje, ale je to stejná kravina jako že pár lodí má stejnou stopu jako všechny auta, taky blbost, protože se jedná o jiné typy emisí. V evropské komisi a obecně v Evropě jsou mnohem větší odborníci než nějaký Svoboda a je to právě ČR která by měla vyměnit lidi v řízení. Obyčejní lidi jsou mimo realitu dnešního světa, především u nás a ve "střední evropě", proto má potom demokracie tak špatné výsledky. Když komunisty vychovaná generace dokáže věřit podomním prodejcům hrnců, co se stane, když budou dostávat dezinformace vytvořené nejchytřejšími lidmi celých států, potom vzniknou lidi jako ty. Když je ODS a ANO pro atom, proč se okamžitě neřeší rozšíření obou elektráren? Stavení nové? Protože to je vše jen populismus a reálně prostě takové projekty žádná vláda není schopná prosadit, protože to na papíře je sotva možné, natož rentabilní reálně a ti lidé o tom moc dobře ví. Za 3 roky zbytečných dluhů jsme mohli mít dostavené obě JE a plány na další, ale priorita jsou dárečky, jak toto může nějaký volič "SPOLU" tolerovat nechápu. Místo toho se plácají, že jim možná čast zaplatí EU, protože jinak by nebyli schopni sehnat peníze na tak skvěle výdělečné JE. Se ani nedivím že projekt JE v ČR EU vyšetřuje, když chceme dávat soukromému subjektu 250mld, garantovanou výkupní cenu, dnes už minimálně 200€/MWh+inflace, při 100% zatížení. Když solár stojí 40€/MWh, baterky 120€/MWh a to se bude zlepšovat, zatímco jádro je závazek na 20 let smluvně, 40-60let reálně se současnou technologií. To co vypouští auta ve městech může být "čistější", než vzduch co vypouští x lodí v přístavních městěch(co2 je pořád stejné, néli horší), ale co ty brzdy a pneumatiky co jsou prý obrovský problém "těžkých" elektro? Popírání závažnosti situace po počasí, vlastně už klimatu posledních let, může jen člověk co nemyslí, nebo člověk co si to nedokáže přiznat, protože by to nezvládl psychicky(což je přesně o co se ropná lobby snaží).
-
Je to moje úvaha. Proč bude elektřina vždy levnější, ikdyž může jít nahoru? Protože na výrobu vodíku potřebuješ tu samou elektřinu a perpetum mobile neexistuje. Potom tady je přenos a skladování a to taky umíme s elektřinou mnohem lépe a efektivněji a vodík i v tomto dále potřebuje elektřinu. Není to cenzura, protože skodahome není veřejný prostor, musíš se do něj přihlásit a tím dáváš souhlas, že vlastník může forum moderovat podle svého uvážení. Stejně jako sociální sítě můžou banovat Trumpa a není to cenzura, stejně tak může skodahome zablokovat odkazy na tyto stránky. Ty stránky samy o sobě můžou dále existovat, jen nebude tato diskuze zaplevelená neustálým vyvracením blábolů co se tady sdílejí. Stejně jako se blokuje za reklamu apod. Výsledek neblokování těchto stránek vidíme v tomto vlákně, vlastně je to blog zakladatele, žádná reálná diskuze se tady nevede, protože zakladatel si tady dále sdílí svoje blbosti, bez jakéhokoliv kritického pohledu. Přesunutí do lampárny jen ukazuje kde se ta diskuze dostala a že i moderátor vidí, že ta diskuze ztratila jakoukoliv hodnotu a prakticky nemá nic společného s elektromobilitou nebo s tématem tohoto fora jako celku...
-
Nebudu hledat přesný citát, protože nechci klikat na autoforum, po všem co jsou schopni vydat. Neuvědomuješ si, že klimatická změna ovlivní nejen tebe a miliony v česku a západě, ale nejvíce to postihne miliardy lidí žijící okolo rovníku, kteří následně ovlivní tebe? Že po rozmrznutí permafrostu, vznikne efekt, který už nepůjde zastavit a změna bude ještě významně horší? Přesně toto je cíl udržet oteplení pod 1,5°. Myslíš že následky jako tornádo na moravě se zaplatí sama? Bleskové povodně které budou častější? Možné nedostatky vody jako jsme zažili v minulých letech ještě horší? Elektroauta nejsou dokonalé řešení, ale jediné momentálně možné v časovém limitu který máme. Dokážou reálně snížit stopu auta na polovinu, nebo více s minimálním dopadem na životní úroveň člověka. Proč se tak tlačí na elektroauta? Protože běžné auto jezdí více než 20 let a dalších x let ve třetím světě, je to prostě věc, kde je změna extrémě pomalá, na úrovni stavby jaderné elektrárny. Řekněme že by zákaz nebyl a organicky by elektroauta stejně získali většinu třeba o 10let později, takže dalších 20+ let potom se vlastně vůbec nic nezmění, možná déle, protože lidi se stejně budou držet starých aut kvůli strachu ze změny. Z pohledu vědců těch 10+20let navíc prostě není možné a tím by se muselo kompezovat jinde, kde to navrhuješ? Jak toho docílíš když né regulacemi nebo dotacemi, když se za 50 let co se o klimatické změně ví naprosto nic nestalo organicky? Všichni říkají svobodu, je to svoboda nebo pocit? Pokud se většina demokraticky navrhne a schválí green deal, který podepsali všichni představitelé EU a každý měl veto, v jakém smyslu je to omezování? Není to vnucování je to prostě demokracie to co ty si představuješ pod svobodou je anarchie.
-
Autoforum a další tyto zdroje co popírají klimatickou změnu a její způsobení člověkem by měli být banovány, už to ani není směšné že tomu někdo stále věří. https://objectif-languedoc-roussillon.latribune.fr/politique/politiques-publiques/2022-01-06/pourquoi-la-metropole-de-montpellier-renonce-aux-bus-a-hydrogene-899735.html Pro ty co neumí francouzky, město se rozhodlo místo 50 vodíkových busů koupit elektrické protože operační cena vodíkových by byla 6x větší. A kde se cena vodíku bude vyvíjet? Nahoru, protože se dělá buď z plynu, který bude drahý a pořád ne čístý takže navíc daně, nebo z obnovitelných zdrojů, čehož může být dost, ale jakmile ho bude dost, bude se tlačit na nahrazení plynových elektráren vodíkem, takže ho stále bude málo. K tomu kamiony, letadla, dálkové busy, možná některé vlaky. Kromě speciálního využití, kde nic jiného nejde bude vodík dalších 50 let minimálně pro běžného člověka nedostupný a zbytečně drahý proti běžným elektrickým alternativám.
-
Kdyby si někdo myslel, že rostoucí cena je něco jiného než politický problém.
-
Základní chyba je přesmýšlet, že solární panely na střeše znamenají ostrovní systém. V česku opravdu nejde mít ze solárů na střeše všechnu svou elektřinu celý rok, se současnou technologií určitě ne a čím více se o to snažíš tím více zaplatíš, ale toto prostě není řešení které někdo navrhuje nebo chce. Pokud si dáš na střechu solární panely a malou baterku, tak je zaručená návratnost do 15 let, dnes podstatně dříve, v případě inflace ještě dříve. A do budoucna je šance, že bude elektřina zlevňovat, nebo inflace bude malá, skoro rovná fikci. Navrhnout špatně se dá vše, ale to není chyba solárů, ale neznalosti a nezájmu, stejně jako tvůj názor. Když máš soláry, tak přes týden pereš, sušíš, myješ a všechny podobné věci co se musí udělat, ale nezáleží kdy přesně naplánuješ na dobu, kdy je energie nejvíce a spotřeba malá. Buď to děláš ty vědomě, třeba odloženým startem, nebo za tebe toto vše řeší počítač. Nahřívání vody je přesně něco co soláry umí super efektivně a nejlevněji. Přimotopy by vždy měli být krajní možností a v žádným plánu se s nima nemůže a nemělo by počítat. Lidi ve městě jsou vždy mnohem více závislí na společnosti ale město dohromady má mnohem větší možnosti než běžný občan je jen na lidech, jak volí. Že město jako celek nemá možnosti není pravda a začíná to už u objemu peněz, které můžou investovat. Nikdo se nebaví o nějakém rychlém nabíjení. Průměrný zisk 5kWp za den v březnu-řijnu je cca 16kwh elektřiny. 8kwh jde na běžnou spotřebu. 8kwh denně jde do EV, takže každý den dojezd navíc cca 40km z baráku. Průměrný nájezd za den je 35km. Ale to je jen průměr je mnohem větší šance, že bude celý den svítit, takže nějakých 12 hodin a a přesně v ten den si vezmeš homeoffice a za den co bude auto 90% času připojené nabiješ ten přebytek 28kwh do auta a máš 150km. 2 takové dny za týden a máš 300km, které pravděpodobně nevyjezdíš. Když jezdíš více, tak za 60k koupíš dalších 5kwh a budeš mít energie že ji nebudeš umět využít. Modelový příklad: https://www.cez.cz/cs/technologie/fotovoltaika/reference/fotovoltaika-s-bateriovym-ulozistem 200k je vzhledem k ceně baráku nic a návratnost 11let vzhledem k životnosti systému a domu taky dobrá. Lidi co dnes neplánují, nebo už nemají solár na domu dopadnou stejně jako lidi dnes co za posledních 10let nebyli schopní zateplit a teď budou nuceni brát si spotřební úvěry na plyn.
-
Pri soucasnych cenach elektriny je navratnost solaru velmi kratka i s baterkama, proto jsou poptavky po nich obrovske a firmy co to delaji nestihaji, proto si muzou uctovat neuveritelne ceny, ale s dotaci se to pro domacnost porad vyplati. Tady prichazi problem te dotace, ze realne by ta firma to klidne mohla udelat bez dotace za 200 a rozhodne by nebyli chudi, ale kdyz dotace da a zakaznik zaplati tu realnou cenu, tak prakticky dotacemi tady zivime firmy ktere to instaluji. V teto fazi by realne bylo levnejsi, kdyby ty instalace delala statni firma, clovek by zaplatil material a zbytek stat. Vysoke ceny plynu se opravdu nevyresi prechodem na uhli, vetsi spotrebou plynu, nebo jadernou za 20 let, ale ten tlak na obnovitelne bude neuveritelny. A elektroauta obnovitelne zdroje vyborne doplnuji. Elektroauto je dalsi baterka a pokud si muzes vzit homeoffice, tak si muzes za den nabit treba 300 km coz ti muze stacit na cely dalsi tyden.
-
"Jen" 5% to opravdu není a nikoho nezajímá, kolik produkuje někdo mimo evropu, jde nám od nás, protože první si musíš vyčistit před svým prahem. Evropa kumulačně dala do atmosféry těch emisí zdaleka nejvíce. Opravdu nejde vinit čínu, afriku, jejich růst je mnohem méně znečištující než byl náš. Třeba cement, nebo maso prostě nenahradíš a neexistuje alternativa proto se prostě musí snižovat kde to jde, což automobily prostě jsou a bohužel pro tebe je to opravdu mnohem jednodušší, než cokoliv jiného, proto to všichni tlačí jako první a kromě generace elektřiny je to jediné téma. Obě téma mají stejné, že jde do větší nebo menší míry lehce a ekonomicky dosáhnout neutrality, bez společenských následků. Řekni první jak by jsi jinak těch tvých 5% emisí zmenšil jinde? Víš kolik těch 5% je, kolik energie by stálo vytahování tohoto z atmosféry, kolik stromů?
-
1000cyklů, řekněme že to je pravda, počítají se celé, nebo maximálně 10-90 = cca 300 000km na běžné 60kw baterce, teprve potom začne ztrácet vlastnosti. A přesně toto odpovídá praxi, Tesly mají po více než 300 000km a 8 letech stále v průměru nad 90%. Průměrný člověk najede 15000km, takže elektro bez problémů vydrží 20let ve výborné kondici. Už dnes jsou auta které mají dojezdy 400-600km, takže ten pokles bude ještě méně výrazný a vydrží ještě déle. Ono tvoje 3 roky každý den nabíjení do plna je chyba, co dělá většina těchto chytrých odpůrců elektra. Ani zdaleka každý den nenabíjíš a rozhodně nenabíjíš celou baterku, dojde to každému kdo umí počítat... Ono zákaz spalováků má jasný důvod, EU, stejně jako Česko se zavázalo, že bude do 2050 CO2 neutrální, se spalováky toto nejde dosáhnout a pokud má běžný životnost minimálně 15 let, tak je zákaz ve 2035 ještě konzervativní. Mimochodem, žádný zákaz, ještě schválený není, kdyby jste chodili k volbám a volili lidi co stojí za vašim názorem měli by jste šanci toto ovlivnit. Vždy někdo vládne a určuje pravidla, v demokracii to je většina co jde volit. A v EU ani v ČR si nejde stěžovat že volby jsou nevýznamné, nebo že jsme podreprezentováni. Zákazy a nařízení jsou běžné dnes i v minulosti, stejně jako nemůžeš vyvádět svůj kanál na ulici ale do kanalizace se zakáže vypouštění plynů spalovací aut nejen v městech...
-
Toto mě pobavilo. Ta data jsou tak jasná, že každý kdo umí počítat ví, že elektroauta jsou současnost a budoucnost. Ano jediný problém je cena, především v chudých státech jako my, ale cena Enyaqu je cca podobná nebo nižší než cena superbu před 20 roky s inflací. Rok 2000 Felicia 1.6 55kW 350k Octavia 1.9 66kW 430k Octavia 1.9 81kw 600k Superb později začínal na 700k Průměrný plat 13k Podstatně levnější provoz, mnohem větší spolehlivost a srovnatelná nebo delší životnost. btw. evropské volby průměrného voliče naprosto nezajímají, má 0 přehled kdo tam je nebo co dělá. Nejlepší na tom je, že potom nadávají na EU, když nejsou schopni ani vyjádřit svůj názor hlasem. Je to přesně naopak než říkáš, malá skupina inteligentních se snaží udržet u koryta co to jde a využívá lidi jako ty, aby tam zůstali.
-
Podle čísel to vypadá že ano, je to výhodnější. Máš nějaké jiné? Že je možné vše, je teprve slabý argument, máš nějaké data nebo reálné příklady kde to funguje?
-
https://www.polestar.com/dato-assets/11286/1600176185-20200915polestarlcafinala.pdf Zajímavé porovnání EV/ICE přímo od výrobce který má přesné data.
-
Jsou založené gridy na poměru 50% jádra a zbytek uhlí nebo podobně, nikde se nestaví obnovitelné a zároveň jaderné, ty zdroje prostě nejsou kompatibilní.
-
Dyt je to problem zpusobeny tebou oblibenym zdrojem, uhlim Takze si zadelali na vlastni problem a jak vidime ani Cina neni energicky nezavisla. Naopak byla silne zavisla na Australii, ktera vyuzila sveho provazu. Nechapu co to ma spolecne s elektromobilitou nebo obnovitelnymi zdroji, odpoved je, ze zadnou.