Přejít na obsah

Kodlitko

Uživatel
  • Počet příspěvků

    12
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Kontaktní metody

  • ICQ
    156068717

Oznámení Kodlitko

  1. Omlouvám se @Pawouk, nenapadlo mne to. Mohu tě požádat o přesun mého dotazu?
  2. Ahoj, sháním poklice na zimáky u svého Roomstera. Zimní kola mám 175/70 R14 na originálních discích 5Jx14 ET35 (6Q0 601 027 R) - to jsou takové ty s "výstupky s malýma dírama" po obvodu středu disku (viz foto). Prohledal jsem celé zdejší fórum a z tématu jsem pochopil, že právě kvůli těmto výstupkům tam nejde dát libovolné poklice. Moje hledání poklic začalo nákupem 14'' poklic v marketu - které mi tam samozřejmě nepasovaly. To jsem ještě nevěděl, že to bude takhle složité. Ptal jsem se také v autorizáku na originální poklice a řekli mi, že na můj Roomster už se příslušenství nedá objednat a novější poklice na 5Jx14 už tam prý nepasují. Bohužel jsem se nezeptal na číslo dílu, které ETKA pro Roomstera ukázala jako vyhovující. Co jsem hledal na internetu, tak různé stránky uvádějí různé typy poklic kompatibilní pro 5J disk. Zkoušel jsem si půjčit poklice od kolegy, jenže ten má na Fabii disky 6Jx14 bez těch "výstupků" a na 5J mi také nešly nacvaknout. Moje otázka zní: poradí mi někdo typ poklic, které zaručeně pasují na moje originální disky? Nechci nablind kupovat nebo objednávat různé poklice a pak řešit co s nimi, když nepasují. Děkuji moc za tipy. K.
  3. Podle popisu to zní stejně jak můj Roomster (u mne ještě nezamykal centrál při zamykání klíčem u řidiče). Byl to vadný mikrospínač v zámku u řidiče. Lze vyměnit samotný spínač (strejda Google pomůže), ale já to řešil výměnou celého zámku - ale cena originálního dílu je raketa. Jinak tohle asi patří spíš do tématu elektrika a ne motor 🙂
  4. Hezký nový rok všem, montážní firma i oslovený místní LPG servis si myslí, že to reduktorem v sérii nebude - připojili LPG na diagnostiku a čidlo teploty v reduktoru ukazuje +- stejnou teplotu jako čidlo teploty motoru vyčítané přes OBD diagnostiku. Stoupá a klesá stejně a nezávisle na otáčkách motoru. Navíc trubky chlazení co jdou do kabiny jsou obě horké. Obě firmy se shodly na problému ve vnitřním radiátoru/výměníku nebo jak to nazvat, který by mohl být přicpaný (jak to zmínil @atlan). Teď, když je venku počasí nad nulou, už to není tak hrozné. Oslovovat autorizované servisy se mi nechce jednak kvůli ceně a druhak (minimálně ten místní) mají problém s LPG přestavbami. Má někdo zkušenosti s výměnou toho dílu? Podle montážní příručky by to nemuselo být těžké, ale nemám doma plně vybavenou dílnu 🙂
  5. @ales-r ale ono se to auto takto chová i když je zahřáté, proto jsem založil toto téma, protože jsem se u jiného auta s tímto chováním nesetkal a považuji to za chybu. Aut jsem už pár měl (nepočítám služební), vždy benzin nebo LPG a u všech jsem mohl stát na volnoběh a auto normálně topilo (když nepočítám první Š120). Naše druhé auto (BMW E46, LPG také Lovato, na plyn za skoro 10 let najeto přes 150000km) se takto nechová - normálně topí - bohužel jak se rodina rozrostla, tak se do něj s kočárem a výbavou pro mimina nevejdeme Ještě mě napadlo, jestli by nemohl být problém s vodní pumpou, ale vzhledem k tomu, že se Roomster jinak nepřehřívá to asi bude lichá úvaha. Rozvody dělal předchozí majitel před 40000km v autorizovaném servise Škoda. Firma, která dělala přestavbu, má dovolenou, takže to budu muset řešit až v novém roce. Děkuji za názory a přeji všem klidné svátky a ať vám auta topí Edit: doplněna odpověď @ales-r.
  6. Odpoledne jsem najezdil asi 30 km po okolí a zkoušel různé varianty. Netopí to stejně na volnoběh na LPG i na benzin. Diagnostika ukazovala, že si motor drží teplotu chladící kapaliny mezi 85 a 99 stupni Celsia. Termostat to asi nebude. Takže zní logicky, že by to mohl dělat ten reduktor v sérii. Zítra zavolám do firmy, která dělala přestavbu, a domluvím se s nimi. Ač jsou pro mne trochu z ruky, tak to zkusím uplatnit na záruku (kvůli platné záruce s tím zatím nechci jet k jinému plynaři). Ale předpokládám, že případné předělání nebude na počkání, takže to asi budu muset přes Vánoce vydržet. Snad už nebude tolik mrznout 🙂 Ještě jednou díky a určitě napíšu, jak to dopadlo.
  7. Přestavba na Lovato EasyFast C-OBDII proběhla v květnu, jak se auto chovalo minulou zimu si nevybavuji - to jsme s ním ještě moc nejezdili. Reduktor je zapojený do série - přerušena jedna hadice (asi malý okruh) a z ní hadicemi se spojkami napojen reduktor umístěný v prostoru za akumulátorem. Spotřeba (LPG) se pohybuje cca o +0,5l oproti dlouhodobému průměru, který od května počítám. Vyzkouším jestli a jak auto (ne)topí pokud pojedu čistě na benzin. Logicky když se přes reduktor nebude zplyňovat kapalný plyn z nádrže, neměl by odebírat tolik tepla z okruhu. Od známého mám slíbenou diagnostiku, abych si mohl vyčíst teplotu motoru. A zkusím zavolat firmě, co dělala přestavbu na plyn.
  8. Dobrý den, máme Roomstera MR 2007 1.4 16V (BXW), LPG Lovato a jezdím s ním druhou zimu. Před koupí jsem z různých informací na Internetu byl smířen s tím, že auto po startu prostě netopí (předchozí auto byl Peugeot 306 1.6, ten se v zimě krásně ohřál, než jsem oškrábal okna). Jenže auto přestane topit i jakmile zastavím a motor zůstane běžet na volnoběh - do půl minuty jde z výdechů studený vzduch. Je jedno, jestli jsem před zastavením ujel 80 km nebo 5 km, jestli je na Climaticu nastavena teplota pod 22, 22 nebo maximální. Při popojížďkách po městě to napřed netopí protože studený motor, po přepnutí na LPG začne jít vlažný vzduch ale pak např. při čekání na semaforu začne jít studený vzduch a musím vypnout větrák, aby se interiér neochlazoval. Pokud na volnoběh vytočím (zahřátý!) motor nad 1500 ot., tak začne z výdechů jít vlažný vzduch, ale netopí tak, jako když se jede. Při jízdě jinak auto topí jako blázen. Climatic mi přijde, že funguje - při nastavení 22 stupňů tu teplotu v kabině tak nějak udržuje. Při aktuálních mrazech je ten problém celkem palčivý. Chladící kapaliny je dostatek. Žádná kontrolka na přístrojovce nesvítí (bohužel nemám maxidot, takže se musím spoléhat jen na kontrolky). LPG reduktor snad nebude odebírat na volnoběh takové množství tepla, aby ochladil celý motor. Sahara nespíná. Zkoušel jsem zaclonit chladič kartonem - chová se to pořád stejně - při jízdě topí (řekl bych pořád stejně), při volnoběhu ne. Moje první podezření směřuje na termostat. K motoru BXW jsem našel jen celé nějaké plastové těleso a nikde jsem se nedočetl, jestli jde termostat v tom tělese vyměnit samostatně, nebo to musím koupit / vyměnit celé? Dokázal by mi někdo kdyžtak napsat číslo dílu, který mám shánět. Škoda servis mě kvůli LPG odmítl a všechny nezávislé servisy v okolí mohou až po novém roce. Nebo se to správně takhle chovat má? Děkuji za odpovědi.
  9. Dobrý den, tak jsem včera vyměnil spínačku a dnes najeto skoro 300 km bez závad. Problém tedy vyřešen. Jen bych potřeboval vědět, jestli je zakápnutí červíků barvou nutné nebo ne. Já včera neměl po ruce žádnou barvu, tak jestli to mám znovu rozebírat nebo ne. Díky Karel
  10. Šel jsem to hned změřit: baterie má po dni stání 12.6V. Při zátěži startérem spadne napětí na 10.7V. Měřil jsem to přímo na baterii multimetrem, takže to nebude zrovna přesné. Nicméně to opravdu vypadá na spínačku, po zakvedlání klíčem v zámku se budíky probudí a náhodně házejí tu chybu dynamických světlometů. Spínačku mám objednanou, tak dám vědět po výměně. Děkuji za rady. Karel
  11. Děkuji za odpověď. Výměna spínačky nevypadá složitě a ve středu jedu do Plzně, tak si ji tam rovnou vyzvednu. Pak dám vědět, jak jsem dopadl.
  12. Dobrý den, jsem přes rok majitelem Roomsteru 1.4 16V (BXW), modelový rok 2007. K autu jsem dostal servisní historii, od koupě jezdil bez problémů. Je to rodinné auto pro manželku a děti, takže servis nezanedbávám. Oleje v motoru a převodovce, svíčky, zadní tlumiče a brzdy. Nicméně jediný servisní zásah v elektrice byla výměna původního přelámaného svazku do dveří u řidiče a náhrada autorádia za sadu pro montáž neoriginálního. Mimořádně zazlobí mikrospínač v zámku řidiče (celkem asi 5x jsem musel otevřít zadní dveře, abych se dostal do kufru a jednou se mi auto zamklo). Jinak s autem nebyly problémy po celou dobu, až doteď: Čtvrtek večer: při startování (tj. klíček v druhé poloze a startér točí) mi kompletně zhasly budíky a motor nenaskočil. Vypnutí klíčku ani vytažení ze spínačky nepomohlo - kontrolky při opakovaných pokusech stále nesvítily. Až teprve asi na desátý pokus se rozsvítily a motor chytil. Raději jsem s tím na místě už neexperimentoval a jel rovnou domů. Doma jsem to zkusil ještě párkrát nastartovat a motor vždy naskočil, nicméně po startu se někdy rozsvítila kontrolka porucha dynamických světlometů, které ale v autě nejsou nainstalovány. Pátek ráno: Motor naskočil na druhý pokus, při prvním startu nevšiml jestli kontrolky byly zhasnuté a rovnou jsem zkoušel startovat podruhé). Rozsvítila se kontrolka motoru (pečené kuře), ani po delší jízdě nezhasla. V práci jsem zašel za naším autařem, ten napíchl Roomstera na diagnostiku (Delphi) a našel spoustu chyb, od chyby komunikace ABS přes nízký tlak v Climaticu, chybu lambda sondy až po celkové selhání komunikace po sběrnici (bohužel jsem si je nevyfotil). Nicméně i přes tyto chyby auto normálně jelo, všechno fungovalo. Chyby byly vymazány a auto startovalo normálně. Sobota odpoledne: Auto stálo asi 20 hodin, normálně jsem přišel a nastartoval. Ujel jsem necelých 15 km, pak auto stálo asi jen 10 minut a problém se opakoval - po otočení klíčku žádné kontrolky nesvítí, startér točí, motor nechytá. Na čtvrtý pokus vypnout/zapnout spínačku se kontrolky rozsvítily a auto chytlo, nicméně opět pípala a svítila kontrolka poruchy nepřítomných dynamických světlometů (pečené kuře už ne). Autem jsem dojel k benzince, natankoval a tentokrát kontrolky po otočení klíčku problikly. Nastartoval jsem už na druhý pokus. Dojel jsem domů a před barákem zkusil 10x vypnout-zapnout-nastartovat a bez problémů. Dneska jsem si teprve uvědomil, že asi 14 dní nazpět jsem se setkal s tím, že občas nechytlo na první pokus. Nicméně to bylo většinou v mrazivém ránu, takže jsem tomu nevěnoval žádnou pozornost. Vypozoroval jsem následující: 1. I když v první poloze klíčku nesvítí kontrolky v budíkách, neoriginální rádio se spustí (připojeno na S-kontakt) a ventilátor na Climaticu taky (jde regulovat rychlost). 2. Jak motor chytne, žádné problémy už nenastanou (žádné výpadky kontrolek, tachometru nebo otáčkoměru apod.). 3. Nezáleží, jestli auto delší dobu stálo nebo ne, problém se vyskytuje náhodně. Dokázal by někdo poradit, na co bych se měl zaměřit při hledání chyby? Předpokládám, že bude problém v elektrice - nějaký špatný kontakt v konektoru, ukostření, spínačce nebo tak. Je nějaká slabina FII/Roomstera, která by to mohla dělat? Auto nechci dávat do autorizáku, jelikož s nimi nemám moc dobré zkušenosti a pravděpodobně bych jen platil pokusy vyřešit problém výměnou drahých dílů jako přístrojovka apod. Všem moc děkuji za rady. Popř. pokud byste poradili někoho v okolí Budějovic, Písku, Příbrami nebo Plzně, na koho bych se s mým problémem mohl obrátit, budu moc vděčný. Karel
×
×
  • Vytvořit nový...