-
1.8 TSI (118 kW)
Moja skúsenosť s motorom 1,8 TSI CDAA je tiež veľmi bohatá, mám ho v Superbe 2, 06/2009. Kupoval som ho v roku 2012, kedy mal najazdených cca. 40 000km, O rok neskor som dával na radu známeho, ktorému preskočila reťaz, preventívne meniť rozvody a napinák, ale ja som žiadne chrastenie nemal, každopádne po výmene som N-kový napinák rozobral (viz foto) a ozubená vačka, ktorá má držať napinák vysunutý kým nemá olej tlak, už bola úplne zodratá, takže asi by bola iba otázka času, kedy by to preskočilo. Potom nastalo obdobie kľudu a spokojnej jazdy až do cca 120 000 km, kedy sa začala objavovať zvýšená spotreba oleja, ale bola stále v norme od Škodovky. Toto trvalo asi pol roka, až kým nezačala ísť spotreba oleja do extrému, to už som dolieval aj liter oleja na 1000km a nosil jedno 5litrové balenie v kufri. V Júli 2015, pri 140 000 km som mal dlhší čas volno, tak som sa rozhodol túto agóniu skončiť a išiel som s autom do autorizovaného servisu. Tam ma čakal šok, pretože tam mali zrovna rozobratú Oktáviu s rovnakým motorom a s rovnakým problémom ale s oveľa menšími kilometrami a mal som možnosť vidieť ten motor rozobratý, všetky 4 piesty mali krúžky úplne zodraté a mali také vôle, že sa mohli voľne vo valcoch pohybovať do strán, ale čo bolo fatálne, tak steny valcov boli úplne doškriabané, takže strata kompresie a nutná výmena celého bloku motora (polomotor), a samozrejme piestov a ojníc - odhad cca 5000 až 6000 EUR. U mňa pripadali zo strany servisu dve možnosti, motor rozoberú a keď budú valce nepošriabané, tak "iba" piesty a ojnice za cca 3200 € ale keď budú poškriabané, tak situácia ako pri Oktávii. Nakoniec som sa rozhodol už starý motor nerozoberať a neplatiť za tento výkon , ale autorizovaný servis pristúpil na to, že ak si zoženiem motor, tak mi ho celý vymenia, čo sa aj stalo, podarilo sa mi zohnať komplet motor 06/2012 (už po modifikácii krúžkov) s nájazdom 22 000 km, skompletovaný aj s turbom za 2500€ + výmena v autorizáku, takže som sa vošiel do 3000 €. Odvtedy najazdené cca. 7000 km, motor ide výborne a hlavne hladina oleja sa z maxima ešte ani nepohla, čo je priam zázrak :-) Snaď vydrží aspoň ďalších 150 000 km. Ak by ste niekto potrebovali kontakt na firmu, ktorá mi motor zohnala, dajte vedieť. Majiteľ Oktávie nakoniec zvolil tiež tento scénar a tiež mu vymenili celý motor
-
Vymena smeroviek v spetnych zrkadlach
Ahoj, po cca. 5 rokoch mi prestal svietiť smerovka v zrkadle na strane vodiča, všimol som si to pri zatváraní auta cez kľúč, ale problém ukazovala aj diagnostika. Rozobratie zrkadla a vybratie smerovkového LED modulu cca. 20 minút a potom nasledovala diagnostika problému. Pri meraní vykazoval modul skrat, ale nevidel som nič poškodené, alebo žeby tam bolo zatečené. Modul sa dobre a ľahko rozoberá, zadná krytka je tam iba jemne nalepená. Po rozobratí nastal úplny šok, jedná sa totiž o absolútne amatérsky prevedený výrobok, s použitím vodičov v papierovej izolácii a lacných LED diód, výrobná cena možno 2€, toto by som skutočne nečakal v aute typu Superb2, je zázrak, že to vôbec 5 rokov vydržalo funkčné. Samotný problém spočíval v skrate na plošnom spoji (viz foto), kde je absolutne nelogicky vedený mínusový pól popod konektor pre + pól, medzi nimi je iba jemná laková izolácia, ktorá časom zvetrá a skrat je na svete. Riešenie je veľmi jednoduché, stačí trochu zdvihnúť konektor pre + pól, aby nedochádzalo k priamemu kontaktu s doskou plošného spoja - oprava vyžaduje iba spájkovačku a zaberie cca. 10 minut. Potom sa iba sekundovým lepidlom prilepí naspäť zadná krytka (pozor na vodotesnosť) a modul je zasa plne funkčný. V rámci rozobratého spetného zrkadla som hneď vymenil aj žiarovku osvetlenia nástupného priestoru za LED.
-
1.8 TSI (118 kW)
Zdar hosi, povedlo se vam nejak vyresit to kolisani otacek pri startu ? Mam stejny problem, akorat na SII. Moje podezreni je na netesnost v sani, pripadne vahu vzduchu, protoze kdyz ji odpojim a nastartuji, tak to vubec nekolise a chova se to normalne, chvili drzi zvysene otacky a pak hezky klesne na volnobeh... Privod vzduchu za MAF do turba jsem prohlizel, ale rozvod stlaceneho vzduchu od turba ke skrtici klapce plus chladic vzduchu jeste ne... Zvazuji i vymenu MAF...
DTV
Uživatel
-
Připojeno
-
Poslední návštěva