Zajímalo by mne více o rozdílech mezi motory 1.8TSI v OII před FL a po FL.
Jezdil jsem 14 dnů v červenci 2008 s 1.8TSI před FL, pak půl roku s 1.6MPI a od února 2009 jezdím s 1.8TSI po FL (vše OII). Subjektivně jsem byl lehce zklamán z posledního uvedeného, na který jsem se po malé ochutnávce v červenci docela těšil. Hned se mi zdálo, že je něco jinak a zde v diskusi se mé podezření zvyšuje.
Subjektivně mi přijde, že druhá generace 1.8TSI oproti generaci první:
- je hlučnější v nízkých otáčkách, skoro jako kdyby někde z dálky duněl malý nafťák (s nadsázkou)
- hůř jede v nejnižších otáčkách (1000-1500): s první jsem určitě neměl problém jet na 1500ot dlouhodobě a s druhou mám stejně plynulý pocit až od 1750ot (stejná trasa)
Není to ale dramatický rozdíl a možná že jsem si první generaci ve své paměti vylepšil :-), takže můžu být vedle. Rozdíl může být i z pneumatik. Navíc jsem z 1.6MPI zmlsaný z odhlučnění - kapota byla polepená nějakým filcem, což u 1.8TSI chybí, je tam jen plech.
Spotřebu nemohu posoudit, nevím, kolik to bylo tehdy. Nyní 3300km, průměr od začátku 8.3l/100 km včetně rychlé dálnice a každý den po Praze do práce. Zatím to klesá, nevím, kdy si to sedne. Per jednotlivá jízda není problém zajet mezi 7-8. Když nepředjíždím, tak na trase Praha 1-Mělník (via Byškovice) lze 6,5.
Mirek