-
Počet příspěvků
2770 -
Registrace
-
Poslední návštěva
-
Dny vítězství
6
DušanV naposledy zvítězil 26. Říjen 2021
DušanV nejvíce like obsah!
O uživateli DušanV
Oznámení DušanV
-
Najednou jsou mnozí evropští politici chytří jak pojistky, např. i europoslanec za KDU-ČSL Tomáš Zdechovský má najednou odvahu kritizovat elektromobilitu, Green deal. Ovšem v rámci objektivity nevím, jestli to není hlavně tím, že média již mají tzv. "povoleno" tuhle kritiku zveřejňovat. To je asi ta nestrannost a objektivita veřejných médií a ta prý neexistující cenzura, nebo spíše autocenzura, aby příslušný šéfredaktor příliš brzy odvážného média neskončil někde na dlažbě? Ta kritika násilně zaváděné elektromobility, kterou tady mnozí probíráme již víc jak 5 let se najednou objevuje všude. Ani se již nedivím, že Evropa je dnes celkem ve velkých problémech, ta zkostnatělost, byrokratičnost, ideovost, ustrašenost a rychlost jejího rozhodování je opravdu bídná.... https://medium.seznam.cz/clanek/tomas-zdechovsky-nastal-cas-prehodnotit-green-deal-121174?
-
Evropské dotace na podporu poptávky po elektroautomobilech, o kterých uvažuje Evropská komise, jsou scestné a způsobí akorát nestabilitu a výkyvy trhu. Pro Echo24 to řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Podobně hovoří také europoslanec Ondřej Krutílek (ODS) s tím, že bude jednoznačně bojovat za to, aby se nic takového nezavedlo. https://www.echo24.cz/a/HVVqr/zpravy-ekonomika-eurodotace-na-podporu-elektromobility-kupka-nerudova-auta
-
Nové emisní povolenky systému ETS2 mají začít platit od 1.1.2026 a bude to pro obyčejné lidi, domácnosti, ale i firmy opravdu nálož. A že třeba PHM nám dle některých politiků zdraží jen o pouhé 2,-Kč na litr? Tak to silně pochybuji, ale hlavně není to jen o PHM, je tam toho spoustu a není z toho úniku, tedy pokud by to nezrušila tzv. kvalifikovaná většina států EU a tam to tedy nevidím. Vítejte ve světlých zítřcích, kdy prý budeme dýchat čistší vzduch, ale jinak budeme platit i za pouhý pohled na jiného, vždyť při tom taky produkujeme CO2... https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-zavedeni-novych-emisnich-povolenek-na-phm-a-topeni-zdevastuje-ekonomiku-a-vyhroti-inflaci-120627#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe
-
Podle přiloženého článku (viz. odkaz) to vypadá, že evropské automobilky nemají vůbec zájem o nějaké zrušení zákazu výroby a prodeje spalováků od roku 2035, nebo o posunutí tohoto termínu. Článek vychází ze zdrojů, které tvrdí, že na společném zasedání Evropslé komise a zástupců automobilek a přidružených dodavatelů a výrobců vůbec nepadl v tomto směru jakýkoliv požadavek. Z tohoto úhlu pohledu se můžeme i ptát, zda jakákoliv snaha naší vlády v tommto směru není jen zastírací manévr pro nás, pro voliče, k získání našich hlasů v podzimních, parlamentních volbách. Vždyť např. ministr dopravy Kupka přeci jedná s automobilkou Škoda a předpokládám, že na něčem se asi shodli, když tak vehementně Kupka brojí proti zákazu spalováků, no a zároveň zástupce koncernu VW AG na Evropské komisi proti zákazu spalováků údajně ani nešpitl. Nebo opravdu si Škodovka a Volkswagen hrají každý na svém písečku? Na druhou stranu nutno říci, že zástupci Škodovky na EK přizváni nebyli. https://archiv.hn.cz/c1-67600330-zruseni-zakazu-spalovaku-automobilky-vubec-nezadaji-ukazalo-uzavrene-jednani
-
Solidní, podle mne opravdu velice solidní videoprezentace majitele elektromobilu ohledně nákladů na jeho pořízení, provoz, servis, a následné ztráty hodnoty při jeho prodeji. Bez příkras, bez demagogie a velice podrobně vysvětleno a popsáno. Ačkoliv nejsem zastáncem politicky vnucované "nepovinné" elektromobility ( neplést si to s názorem na samotné elektromobily), tak autorovi videa dávám jedničku s hvězdičkou. Jen tak dál a lidi se možná i chytnou, ovšem politici do toho nemusí pořád strkat svůj nos a nakazovat nám co musíme a co nesmíme. To opravdu nemáme rádi, zvláště, když elektromobil opravdu není vhodný pro každého. https://www.stream.cz/tygri-na-ceste/skutecna-cena-elektromobilu-65225697#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=videoportal.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest278_hlavicka_2025_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
-
On by tu Evropskou komisi měl opravdu někdo seknout přes prsty a možná i přes hubu, vždyť například další nálož předpisů a norem co chystají pro automotiv je opravdu na palici. Ostatně šéf Renaultu Luca de Meo to řekl docela jasně: „Ode dneška až do roku 2030 začne každý rok v Evropě platit 8 až 10 nových norem, které se budou vztahovat na každý nový, vyrobený vůz. Pokud skutečně všechny začnou platit, zdraží to náklady na každé auto o 40 %, obecně pro všechny segmenty". No tak si představme, když už jsme na fóru Škodovek, že jen tímto opatřením by se nám zvedla cena základní výbavy Octavie se základním motorem 1.5 Tsi z dnešních 569.900,- Kč na 796.600,- Kč. A to nepočítám inflaci, zdražování vstupů atd., atd., takže může stát opravdu ještě více. Tak nevím kdo by byl ochoten a hlavně schopen platit v roce 2030 za základní Octavii takovou částku. Pomalu ani nemusí ty elektromobily zlevňovat, spíše je jen uměle udržovat na stávající cenové hladině (klidně dotačně těch 40% navíc u elektromobilů vynulují), no a pak když za cca 2 roky začně platit i to "výpalné" u cen pohonných hmot, tak tímto způsobem nás opravdu donutí chtě, nechtě přejít na elektromobily. https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sef-renaultu-bez-okolku-rekl-co-dale-ceka-auta-v-eu-nova-narizeni-je-zdrazi-o-dalsich-40-procent-nezamestnanost-poroste/
-
Ministr dopravy ČR Martin Kupka: "Jediný mravní imperativ EU byl boj za klima. Komisaři se sžívají s tím, že to tak není." Tak uvidíme čeho dosáhne ministr Kupka, dnes podle jeho slov již společně s Itálií, Francií a Německem. Jen aby to zase nebylo tak, že slibem nezarmoutíš https://www.echo24.cz/a/HFwWX/zpravy-domaci-rozhovor-ministr-dopravy-martin-kupka-ods-automobilovy-prumysl-green-deal
-
Když ty elektromobily nechcete kupovat ani s dotacemi, tak vám to prostě nařídíme, alias Akční plán EU pro automobilový průmysl, tzn. pravděpodobně i elektromobily povinně pro vybrané firmy. Už dnes se "těším" na 5. března 2025, kdy "Akční plán pro automobilový průmysl" bude oficiálně představen. https://auto-mania.cz/akcni-plan-eu-pro-automobilovy-prumysl-elektromobily-povinne-pro-vybrane-firmy/?
-
Německý magazín Der Spiegel uvedl, že zástupci Evropské unie poprvé nevyloučili možnost prodeje plug-in hybridních vozů (PHEV) po roce 2035. Že by unikly na veřejnost nějaké podrobnosti z nedávného setkání Evropské komise a zástupců automotiv, nebo Der Spiegel jen vycházel z nedávno zveřejněného strategického dokumentu Evropské komise, kde se objevuje prostor pro „možné flexibilní úpravy,“ které by umožnily konkurenceschopnost průmyslu bez snižování celkových ekologických cílů? Na to margo se musím zmínit o problémech firmy Porsche, která tak jako VW není zrovna v dobré kondici, i když asi ne až tak jako "lidový vůz", který už stejně dávno lidový není! „Vyvineme nové deriváty modelů se spalovacím motorem, abychom správně zareagovali na poptávku zákazníků,” prohlásila mluvčí firmy Porsche s tím, že nabídka bude dále rozšířena také o nové dobíjecí hybridy. Že by i v Porsche věděli více než se běžně ví ? Nebo ty plánované čistě elektrické Macany a již vyráběné Taycany už ta bohatší klientela dnes moc nemusí? Každopádně akcie firmy jen letos (za pouhých 5 týdnů od začátku roku 2025) ztratily 27 % své hodnoty a její tržní kapitalizace je poloviční oproti té, jaké Porsche dosahovalo před dvěma roky. https://www.echo24.cz/a/HP5XY/zpravy-svet-elektromobily-green-deal-hybridni-vozidla-evropska-unie https://www.autoforum.cz/predstaveni/porsche-priznalo-hloubku-svych-problemu-sokovane-trhy-poslaly-hodnotu-akci-na-nejnizsi-hodnotu-v-historii/
-
Čtyři materiální pilíře moderní civilizace tedy stále i civilizace EU, tedy ocel, cement, plasty a čpavek, vyrábíme bez ohledu na úctyhodný vědeckotechnologický pokrok stále pomocí fosilních paliv, nebo i přímo z fosilních paliv (např. zemní plyn-čpavek-hnojiva), a vůbec nemáme ponětí, jak to v dohledné době rychle změnit, aniž bychom si nerozbili hubu. Ovšem někteří v EU prý tohle ponětí mají, aspoň to o sobě tvrdí. K tomu mohu snad jen říci, že bankéři, lékaři, profesionální politici aj. původní profese současných členů EK, vysoce pravděpodobně nejsou hodny toho, aby něco takového pojali a realisticky se s tím tzv. poprali, nehledě na ty tisíce úředníků v Bruselu, Štrasburku a jinde. Každý úředník je rád, že má dobře placené místo a dělá zpravidla to, co se mu řekne. No, ještě není konec, konec vypadá jinak, než dnešek.... https://medium.seznam.cz/clanek/petr-dusek-pujde-li-to-takhle-dal-za-deset-let-uz-v-evrope-nevyrobime-ani-pexeso-118975?
-
Je stále zřejmější, že politika EU postavená okolo ochrany klimatu je pokusem o ekonomickou sebevraždu páchaným v přímém přenosu. Brusel navzdory všem varováním, že přesně k tomu dosavadní kroky spějí, dál pokračuje stejným směrem a odmítá své záměry korigovat. Stále více lidí, politiky nevyjímaje, si tak uvědomuje, že je třeba zatáhnout za záchrannou brzdu, dokud ještě je s čím brzdit. Nově na Brusel tlačí rapidně i Francie, jak uvádí její místní tisk. Pro ten se vyjádřili hned tři francouzští ministři Marc Ferraci (minist průmyslu), Benjamin Haddad (ministr pro Evropu) a Agnes Pannier-Runacher (ministryně pro životní prostředí). Všichni tři apelují na předsedkyni Evropské komise Ursulu von der Leyen, aby odložila Green Deal o několik let. Ferraci, Haddad a Pannier-Runacher zmiňují „historickou krizi“, do které se Evropa pod vedením Bruselu řítí. Ursula von der Leyen a další zastánci zelené dohody ovšem před pouhými pár dny představením nového manifestu oznámili, že Green Deal se opravdu měnit nebude a že dosavadní problémy, které nakonec připouští, vyřešíme větším důrazem na to, co ty samé problémy způsobilo.👎👎👎 https://www.autoforum.cz/zajimavosti/uz-i-francie-tlaci-na-eu-aby-zastavila-valku-proti-spalovacim-motorum-boji-se-o-vlastni-prumysl-a-skody-na-prirode/
-
Text v uvozovkách níže je doslovný přepis z posledního čísla Škodováckého odboráře č. 2/2025 a navazuji tímto na svůj předcházející příspěvek. Text, který by si Škodovácký odborář před cca rokem určitě nedovolil otisknout, protože by to stálo některé lidi asi pozice. Ne, není to radostné čtení a jen si kladu otázku, jakým dílem k tomu přispělo vysoké odměňování a benefity zaměstnaců VW v Německu, jakým dílem "neochota" trhu kupovat si elektromobily, jakým dílem managerská rozhodnutí vedení koncernu, jakým dílem tlaky vrcholových politiků Německa (zajisté si mnozí vzpomente na návštěvní kolečka Angely Merkelové po německých automobilkách) a jakým dílem úporné prosazování Green dealu a elektromobility v rámci politiky EU. Myslím si, že je to směsice všeho a projevilo se to v nevhodnou dobu na nevhodném místě. Škodovka je zatím v klidu, tedy zatím a nechci zbytečně malovat čerta na zeď, ale že by třeba EK a ER byla ochotná legislativně trhu rychle pomoci? A další dotace a nařizování co se má vyrábět a za co dostanou automobilky pokuty? A jak urychleně nařídíme zákazníkům co si mají nakupovat? Tak to zrovna moc nevidím, vymyslet teď něco co začne fungovat za pár let, tak to může být docela pozdě.... "Koncern Volkswagen, pod něhož spadá i naše firma Škoda, se musí v současné situaci chtě, nechtě, nad rámec výroby automobilů zabývat i jinou mobilitou a technologiemi a možná i zkusit stát se ve spolupráci s Rivianem softwarovým gigantem. Bohužel z tohoto všeho vyplývá pro Volkswagen vynucený gigantický úsporný program, kde je nastavena rentabilita až v roce 2029. To navíc může být jen sen několika klíčových manažerů. Do roku 2029 totiž konkurence nezůstane při zemi, ale půjde dál a možná s ještě větším náskokem. Volkswagen nemá problémy vyřešené a některé jsou, jako když je zalepíte izolační páskou. Každý den vylézají nové a nové problémy a k zemi nás táhne dvouciferná miliardová částka ze ztroskotaného projektu Cariad. Do roku 2030 dojde k drastickému snížení mezd v německých závodech, snížení kapacity závodů o 40 procent a zrušení minimálně 35 tisíc pracovních míst. Podle některých expertů je to ale stále příliš málo. Dvě procenta provozní rentability jsou strašákem všech koncernových ekonomů včetně Audi, které je jen o kousek výše, upadá i luxusní britská značka Bentley a dokonce i Porsche zůstává pod vlastním cílem 15 procent. Fungují dobře snad jen Škoda a Lamborghini. Proto také zejména manažeři v Německu mají na Škodu pifku. Závist je v koncernu velmi propracovaným a častým pojmem. Volkswagen, který je gigant s takřka 700 000 zaměstnanců a dříve více než deseti milionů prodaných vozů, je vlastně největším výrobcem na světě, ale bohužel kapsa je mnohdy prázdná. Nejhorší je, že světový kapitálový trh přestává Volkswagenu věřit a všechna tato nová opatření, která měla nakopnout akcie nahoru, mají podle indexů efekt nulový. Důležité je nepodlehnout proklamacím, které Volkswagen tak rád používá spolu s vysněnými hodnotami a fantazijními čísly. Uvidíme, jak to bude dál, nesmíme ještě také zapomínat na vládu Spolkové země Dolní Sasko, která prostřednictvím blokačních minoritních akcií má v ruce velký trumf. Je to něco, jak se v Čechách říká: „Aby se vlk nažral a koza zůstala celá.“ Závody se sice zavírat nebudou, ale zmenší se na polovinu a někde v pozadí budou k dispozici na prodej. V administrativě a ve vývoji, třeba ve Wolfsburgu, bude zrušeno minimálně 16 tisíc pracovních míst."
-
Koncern Volkswagen teď v podstatě zachraňuje Škoda Auto, v současné době je ve VW AG za hvězdu. Volkswagen teď Škodu potřebuje. Je to neuvěřitelné, tomu by před dvaceti lety v německém automobilovém sektoru nikdo nevěřil. Ale je to tak, je to důsledek toho, že rozum a trh je zadupán ideologií, zbabělostí a nepatřičnou servilitou. Hahn a Piech musí v hrobě rotovat jako trysková turbína, budiž jim země lehká.... https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/situace-v-koncernu-vw/r~1cc5cfd8e23811ef801c0cc47ab5f122/?
-
Evropská komise zahájila v minulém týdnu tzv. strategický dialog se zástupci automobilovému průmyslu, který je v Evropě v těžké krizi. Ovšem pokud jste si všimli kteří zástupci a které automobilky byly na počáteční dialog pozvány, tak si asi všimnete, že převážně ty, které jsou již dlouhodobě nastavené na co nejrychlejší přechod na elektromobilitu. I to o něčem může svědčit, každopádně EK asi nemá zájem se s někým dohadovat a poslouchat jeho argumenty. Nevěřím tomu, že EK v takovém nastavení a obsazení vymyslí společně s automotive něco převratného, co by co nejrychleji pomohlo... https://www.echo24.cz/a/HCzpS/zpravy-zahranici-plan-na-pomoc-automobilkam-ma-byt-hotovy-v-breznu-evropska-komise?
-
Jenom chvíli co jsem sem vložil svůj poslední příspěvek, tak na mne vyskočila zpráva o tom, že předsedkyně EK Ursula von der Leyenová dnes (29.1.2025) představila hlavní body souhrnného plánu na zvýšení ekonomické efektivity EU, zvaného "Kompas konkurenceschopnosti Evropské unie". To hlavní a konkrétní má ale přijít a být zveřejněno asi až toho 26.2.2025. Nějaké ty základní teze se dají z toho jejího dnešního projevu vyčíst, stručně řečeno je to podle mne ze strany předsedkyně EK možná vážně míněná věc, ale vyznívá to chtě-nechtě jako nějaká agitka s konstatováním, že chyby jsme dělali, nejsme moc konkurenceschopní a máme drahé energie atd., atd., ale v Green dealu nepolevíme ani o píď. A s automobilkami se teprve o jejich problémech začneme bavit. Co ale nebylo řečeno vůbec, je to, odkud na všechny tyto staronové i nové, ambiciózní cíle vezmeme finanční prostředky a jak získáme podporu členských států EU. Škoda slov, ten náraz do zdi nás asi pořád čeká, i když plíživý a politicky tlumený, takže si na něj postupně zvykáme a možná jak budeme už z toho všeho otupělí, že už ho ani nezaznamenáme. https://www.spcr.cz/aktivity/evropske-a-mezinarodni-vztahy/eu-infoservis/17111-splni-kompas-konkurenceschopnosti-ocekavani-byznysu https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/evropska-komise-konkurenceschopnost-usa-cina.A250129_153200_domaci_misl