Přejít na obsah

DušanV

Uživatel
  • Počet příspěvků

    2711
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    6

Návštěvy profilu

12860 zobrazení profilu

Oznámení DušanV

  1. Šéf české Toyoty: "Skoro žádná automobilka nevydělává na elektroautech" Jestli je to pravda a jestli EU i tak bude nadále trvat na urychleném přechodu na elektromobilitu, tak z doby tzv. rozvinutého kapitalismu se v Evropě pravděpodobně pomalu dostáváme do dob nastupujícího socialismu, což mnozí pamatujeme, tož budiž nám země lehká..... https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-zmena-ktera-prijde-jednou-za-100-let-sef-kolinske-toyoty-o-autoprumyslu-264550#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
  2. Kdyby to nebylo k pláči, tak bych se musel smát tak moc, až by mě asi praskla nějaká žilka, takže se raději nesměji. O co jde? Taky jste sledovali v neděli 17.11.2024 pořad "Otázky Václave Moravce" na ČT1 a ono vystoupení našeho premiéra Petra Fialy, kdy sliboval, že pokud jeho vládu opětovně zvolíme, tak do těch 4 let, budeme mít platy jako v Německu? Tak právě o tom je článek od Milana Smutného a nebojte, není to jenom o nerealistických slibech, je tam v tom článku i podstatná část o evropském automobilovém průmyslu a jeho vyhlídkách po 1.1.2025. https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-premier-fiala-zvolte-nas-v-pristim-roce-znovu-a-my-vam-dame-do-ctyr-let-nemecke-platy-99734#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe
  3. Po zvolení Donalda Trumpa americkým prezidentem se investoři srovnávají s tím, že v USA bude zrušena dosavadní dotace na nákup elektromobilu, přesněji možnost si 7500 dolarů (180 tisíc korun) odečíst z daní. Akcie výrobců elektromobilů klesají. Šéf Tesly Elon Musk, nejbohatší člověk světa a jeden z největších podporovatelů Donalda Trumpa, se k možnosti ukončení dotací vyjádřil již v červenci 2024. Tehdy řekl, že to může mírně poškodit prodeje Tesly, ale bude to „zničující“ pro její konkurenty. Experti očekávají, že se tím může zakonzervovat stávající náskok Tesly na trhu s elektromobily, protože jako jediná bude moci těžit z úspor z rozsahu. https://www.auto.cz/amerika-pripravuje-konec-dotaci-na-elektromobily-zmenu-chysta-ropny-magnat-154700?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
  4. Josef Vrtal: "Kvalita aut šla dramaticky dolů a ceny nahoru. Zákaz spalovacích motorů se nestane". Že by? Že by snad vrcholoví politici v EU dostali konečně rozum? Nebo to bude tak, že obyčejní lidé a jejich volební preference je k tomu prostě donutí? Ostatně nedávno (15.11.2024 ) o tom hovořil na CNN Prima news ( v pořadu K věci) i europoslanec Alexandr Vondra, který rovnou řekl, že buď si zatáhnem za brzdu a snížíme rychlost změn (nemyslel tím jen onu elektromobilitu), nebo to bude pro obyvatele EU dost špatné.
  5. Tak nám skončil u nás v ČR e-salon, alias výstava elektromobility a elektromobilů. Já tam tedy osobně nebyl, ale od novinářů, mnohdy i existenčně závislých od toho, co o tom napíší a jak vychválí do nebes všechny ty elektromobily a následně jaká že to auta a zda vůbec pak od automobilky dostanou na testování, se postupně dozvídáme, jaká to byla úspěšná akce. No, uvidíme, co nám o akci napíše např. pan Staněk, alias Elektro DaD? Jak se jeví taková to akce někomu, kdo píše o automobilech taky již nějakou tu dobu a pravděpodobně asi nečeká až z automobilky zavolají na další, milostivý test, nebo předváděčku s příslušným rautem a zaplacenou dopravou a ubytováním, je příspěvek viz. odkaz. https://www.portalridice.cz/clanek/co-bylo-na-e-salonu-nejzajimavejsi-evropska-auta-rozhodne-ne?
  6. Eurokomisař pro klima a čisté hospodářství a opětovný kandidát na tuto funkci v Evropské komisi i pro příští pětileté období Wopke Hoekstra dál počítá s tím, že v EU začne od roku 2035 platit zákaz prodeje nových aut, která vypouštějí emise oxidu uhličitého. To se týká především těch se spalovacím motorem. Řekl to při „grilování" europoslancům. Evropská komise bude jednat se zástupci odvětví, „aby v podstatě formulovala, jak můžeme utvářet tuto zářnou budoucnost, jak se můžeme držet cílů, jak můžeme zajistit předvídatelnost“, řekl Hoekstra na slyšení v Evropském parlamentu (EP). „Mnoho generálních ředitelů automobilek, se kterými jsem hovořil, řeklo, že ty cíle splnit dokážou,“ řekl Hoekstra, aniž jmenoval konkrétní společnosti. Evropská komise už na žádost Německa souhlasila s úpravou změn pro vyřazení aut se spalovacím motorem k roku 2035 tak, aby i po tomto termínu umožnila prodej automobilů na e-paliva, která se vyrábějí pomocí zachyceného CO2 a elektřiny z obnovitelných zdrojů. Teoreticky mohou být stoprocentně bez emisí. „Co nemohu udělat, protože to byl proces, kde trvalo dosažení konsenzu velmi dlouho, je prolomit to, na čem jsme se u aut dohodli,“ řekl Hoekstra na otázku zákonodárců, zda by Brusel zvážil i větší roli biopaliv. "Současná cena emisních povolenek není příliš vysoká, musíme posílit klimatická opatření", i tuhle myšlenku zmínil při onom "grilování" nizozemský kandidát na eurokomisaře pro klima Wopke Hoekstra, čili přeloženo do normální řeči, nová EK nebude mít absolutně žádný zájem na tom, aby se vůbec něco změnilo.... https://www.echo24.cz/a/Hyb2H/zpravy-zahranici-eurokomisar-pro-klima-adoroval-emisni-povolenky-krize-autoprumyslu
  7. Tak náš premiér Fiala a italská premiérka Giorgia Meloniová se v pátek 1.11.2024 údajně dohodli na společném postupu a vyzvou Evropskou unii, aby v příštím roce ustoupila od sankcí pro automobilky, které neprodávají dost elektromobilů, potažmo budou platit vysoké pokuty za překročené emisní limity platné od 1.1.2025. Dále plánují zvrácení tzv. nepřímého zákazu výroby a prodeje spalovacích aut po roce 2035. K tomu prvnímu bodu mají ostatní unijní státy vyzvat na neformální radě EU v Maďarsku (o druhém bodu nevím, jestli taktéž), což osobně vidím jako dost velký problém, hlavně ve vztazích unijních špiček s Orbánem, nevím jestli je to to pravé načasování místa a děje, vůbec aby se tam dostavili ty vlivné unijní špičky, ale třeba se mýlím a právě pro tu tzv.neformálnost to Fiala a Meloniová směřují právě do toho Maďarska. Druhý problém je v tom, že aby se EK předložil smysluplný a platný návrh změny ( protože ta pak jedinečně předkládá legislativní návrh změn) , tak je potřeba min. souhlasu 1/4 členských zemí EU (pozor, neplést si to s blokační menšinou, to je něco jiného), viz přiložený odkaz legislativního procesu v EU. Uvažuji, že tedy bude potřeba min. 7 zemí EU, aby se změnou souhlasily, což v kontextu současného vyjadřování může být Německo, Itálie, Česko, možná Španělsko, Slovensko, Maďarsko, možná Polsko. Uvidíme jestli se potřebné země EU podaří dát dohromady, každopádně je to běh na dlouhou trať a pokud se něco takového podaří, tak to nebude časově v řádu týdnů, ale spíše měsíců a aby se to vůbec stihlo v daném roce 2025, no a samozřejmě do toho nesmí nikdo hodit tzv, vidle, což minimálně u nové, ani ještě neschválené EK nemůžem nyní odhadnout. PS: Ačkoliv se to vše může zdát jako malichernosti, tak osobně si myslím, že právě teď se bude rozhodovat o tom, co si budeme moci kupovat za spalováky, za jakou cenu a zda a za jak dlouho se k takovým autům dostaneme ,elektromobily v to nepočítám, neboť si myslím, že stále naprostá většina řidičů je nechce, minimálně je nechce jako jedinné auto, nebo hlavní auto... https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cesko-s-italii-vyzvou-k-odkladu-pokut-pro-automobilky-ktere-neprodavaji-dost-elektroaut-40495616#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz https://www.europarl.europa.eu/infographic/legislative-procedure/index_cs.html#proposal-adopted
  8. Ing. Petr Hrdlička, alias vedoucí vývoje Škody Favorit, kdo by ho neznal. A znáte jeho názor na elektromobilitu? Neliší se až tak moc od názoru jeho syna Ing. Martina Hrdličky, dnes vedoucího vývoje podvozku a hnacího agregátu ve Škoda Auto a.s.. Ovšem Petr Hrdlička může, co by důchodce hovořit daleko otevřeněji než syn, ačkoliv i ten s elektromobilitou až tak moc nesouzní (viz. některá videa i tady v tématu), ale který chtě-nechtě, chce-li s vlky býti, musí s nimi výti. Podívejte se na přiložený odkaz na video, ostatně uvidíte navíc asi i nikdy neviděný interiér protopypu Favoritu...
  9. Asi jsem již tady někde psal, že komunisty opravdu nemusím, ale i tak jejich předsedkyně Konečná má podle mne dnes celkem srozumitelný a pochopitelný názor na celní restrikce EU vůči do Evropy dováženým čínským elektromobilům. A není to jen dle Konečné tak vehementně omílané zvýšené clo, to je již jen důsledem předchozího vývoje a směrování celé EU za posledních cca 20 let, nakonec její rozhovor s redaktorem ČT viz. níže... Ostatně máme tady již nějaká protiopatření z čínské strany o kterých Konečná v době rozhovoru asi ani ještě nevěděla: Vládě Číny se logicky nelíbí zvýšení cel na dovoz elektromobilů z říše středu do Evropské unie a USA. Ihned proto začala mluvit o odvetných opatřeních a nyní tu máme první z nich. Podle Reuters totiž čínská vláda důrazně doporučila tamějším automobilkám neinvestovat v zemích, které hlasovaly pro zvýšená cla, případně se zdržely hlasování. Naopak v zemích, které hlasovaly proti, a mezi něž kromě Maďarska patří i Německo, mají rozsáhlé plánované investice pokračovat či dokonce růst. Tato zjevná snaha narušit jednotu Západu tak přinese ovoce hlavně Maďarsku, kde mohutně investuje největší světová automobilka BYD a kam dokonce zvažuje přemístit svou evropskou centrálu z Nizozemska. Největším problémem je toto opatření pro Španělsko, Francii a Itálii, které se o čínské investice do stavby továren aktivně ucházejí, avšak všechny tři země patří do skupiny, která se zdržela hlasování. Je tedy pravděpodobné, že nejednotnost přístupu jednotlivých eurounijních států se bude spíše prohlubovat a Čína bude blíže svému cíli zvýšená cla zvrátit.
  10. Na začátku letošního září jsme zavítali ve skupině do výrobního závodu Hyundai v Nošovicích a vedli jsem kromě jiného i nějaké rozhovory a padaly otázky ohledně výroby elektromobilů. Ani zde (stejně jako před cca rokem ve Škodovce) z řeči našeho průvodce nepadala nějaká optimistická očekávání, spíše naopak. Dnes tj. 1.11.2024 i z důvodu slabšího odbytu zde vyráběného elektromobilu Kona Elektric je v Nošovicích odstávka celé výroby. Blíže k tomuto tématu řekl mluvčí automobilky Petr Michník viz. odkaz na článek. V podstatě je to stejný problém jako má VW v Německu, ale daleko v nižím rozsahu, vyjma enormního tlaku odborů, ten tady údajně zas takový neexistuje. PS: Jelikož jezdíme po automobilkách ve skupině a tak si předáváme navzájem svoje poznatky a dojmy, tak můžu napsat i za ostaní (na čemž jsme se všichni 100% shodli), že profesní, pracovní atmosféra a vztahy mezi zaměstnanci (pro nezávislé pozorovatele) Škoda versus Hyundai jsou docela dost rozdílné, tedy ve prospěch Hyundaie. Pravděpodobně to může být i v tom, že ačkoliv se Škodovce stále daří, tak tlaky a očekávání z koncernu VW AG tam stále jsou dost vysoké a výhled do budoucnosti moc optimistický zas tak není (s nadcházející elektromobilitou pravděpodobně mnozí zaměstnanci moc smíření nejsou), no a tohle se klidně může přenášet od vrcholového managementu až na poslední uklízečku, ale mýlit se můžu, jen nahlas uvažuji a glosuji čeho jsme si všimli a bylo to tedy dost očividné... https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/hyundai-nosovice-automobilka-zajem-zakaznici-vyroba-odstavka-den.A241101_074250_ekonomika_jadv?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
  11. Opět videorozhovor s Martinem Jahnem ze Škoda Auto, a.s., ovšem tentokráte se dozvídáme, co se týče elektromobility zajímavější a podrobnější věci než v rozhovorech předešlých. Ono je to taky novinářem, který se ptát umí. Z Martina Jahna to pořád leze jak z chlupaté deky, ale přeci jen něco leze. Je poznat, že už i ve Škodovce mají velké obavy z budoucnosti výroby jakýchkoliv vozů, ať už spalováků, či elektromobilů. Ostatně to vše potvrzuje mé osobní poznatky a dojmy z některých rozhovorů, co jsem vedl se zaměstnanci v MB před více jak rokem. Nikdo nic nechtěl více říci, ale nucený úsměv nahrazující bezprostřední, profesní nadšení pozná skoro každý, kdo aspoň nějakou dobu pracoval s jakýmkoliv kolektivem lidí. Na to nemusí být člověk studovaný psycholog.
  12. Odkazem na článek na autofóru navazuji na svůj předchozí příspěvek ohledně současné, krizové situace ve VW, kde v článku je to ještě podrobněji rozepsáno. Aniž bych chtěl malovat čerta na zeď a šířit poplašné zprávy, tak se tak trochu bojím, že tenhle tzv. "vzorový" negativní případ může být nechtěným příkladem, kam se v rámci dalších, ne tak dobře promyšlených kroků v energetice, elektromobilitě a v rámci celého toho tzv. Green dealu může vyvíjet ekonomika, životní úroveň a trh v EU. Ne, nejsem odborník na finance, ekonomii, politiku, jen mám takové nepříjemné lechtání v podbříšku. Raději bych se v tomto mýlil, ale nedá mi to, abych se nevyjádřil..... https://www.autoforum.cz/predstaveni/snizeni-platu-o-18-procent-desetitisice-propustenych-nejmene-tri-zavrene-tovarny-pokus-vw-uniknout-krizi-dostava-hrozive-rozmery/
  13. Asi začíná ve Volkswagenu opravdu přituhovat. V německém, nedělním tisku (27.10.2024) se objevily zprávy, že vedení společnosti chce uzavřít nejméně 3 výrobní závody, dále snížit platy zaměstnancům o cca 10% a zamrazit je až na 2 roky a ještě k tomu potřebuje zrušit desítky tisíc pracovních míst. https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-volkswagen-zvazuje-v-ramci-uspor-snizeni-a-zmrazeni-mezd-40494791#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=8&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
  14. Druhá část rozhovoru s Martinem Jahnem ze Škody Auto a.s., kde napřímo tvrdí, že cíle elektromobility, které si EU stanovila do roku 2035 jsou naprosto nereálné, ať už technologicky, finančně, tak i z nezájmu zákazníků, tedy tržně. Vysvětluje ze svého pohledu důvody proč Čína je s elektromobilitou tam kde je a proč to takhle nejde v Evropě a proč evropské automobilky dříve spíše mlčely a ozývají se veřejně a hlasitě až dnes. Podle mne to není pro Evropu bohužel jediný průser, co se na nás hrne, ale o tom nechci psát, ona bohatě pro nás příznivce aut stačí i ta násilně a neuváženě urychlená elektromobilita... https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-jahn-je-treba-zacit-cinu-vnimat-jinak-jako-velmi-silneho-soupere-263041#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
  15. Televizní debata (předtáčeno 22.10.2024) našich europoslanců z Bruselu, která se od začátku pořadu až do času 00:46:00 zabývá čistě elektromobilitou. Můj závěr? Naši zástupci na Evropské radě, coby servilní unijní politici, alias patlalové, kteří vůbec neměli představu, co z toho za průser může vzejít. Na jejich obranu snad jen mohu říci, že tu určitě neměli ani tehdejší unijní komisaři a mnozí europoslanci, bohužel..... https://cnn.iprima.cz/hadka-o-green-deal-evropske-automobilky-zaspaly-rekla-gregorova-turek-se-chytal-za-hlavu-451424
×
×
  • Vytvořit nový...