Přejít na obsah

DušanV

Uživatel
  • Počet příspěvků

    2818
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    6

Návštěvy profilu

13750 zobrazení profilu

Oznámení DušanV

  1. Rapidně vzrůstající prodeje elektromobilů, nebo jen manipulativní hra čísel.....? https://www.autoforum.cz/predstaveni/boom-elektromobilu-v-eu-85-procent-novych-aut-je-porad-spalovacich-jejich-podil-na-trhu-se-za-dva-roky-sotva-zmenil/
  2. Asi taky znáte, nebo se občas setkáváte s prodejními žebříčky nových aut a třeba i s porovnáními prodejů elektromobily versus spalováci, nebo prodeje firmám versus soukromníci. Níže je prezentován žebříček největších prodejů nových aut v ČR za 1. pololetí roku 2025 ryze soukromníkům, tedy těm, co si platí auto z vlastních peněz a je tam vyjádřen počet a taky procentuální poměr soukromých nákupů vzhledem k celkovému počtu prodaných vozů. No, v první dvacítce nejoblíbenějších aut kupovaných soukromou klientelou není elektromobil ani jeden a Škodovky zachraňuje Kamiq, např. Kodiaq, Scala, Octavie mají % prodeje soukromníkům vzhledem k celkovému počtu prodaných vozů dosti malé... 1. Škoda Kamiq - 1897 prodaných kusů soukromým osobám (32,7 % z celkového počtu 5810 prodaných kusů) 2. MG ZS - 1477 prodaných kusů (74 % z celkového počtu 1996 prodaných kusů) 3. Hyundai Tucson - 1364 prodaných kusů (42,1 % z celkového počtu 3239 prodaných kusů) 4. Škoda Karoq - 1354 prodaných kusů (24,1 % z celkového počtu 5629 prodaných kusů) 5. Škoda Fabia - 1202 prodaných kusů (23,3 % z celkového počtu 5165 prodaných kusů) 6. Škoda Octavia - 1108 prodaných kusů (11,6 % z celkového počtu 9534 prodaných kusů) 7. Dacia Duster - 1000 prodaných kusů (45,9 % z celkového počtu 2178 prodaných kusů) 8. Hyundai i30 - 954 prodaných kusů (24,7 % z celkového počtu 3867 prodaných kusů) 9. SsangYong Korando - 802 prodaných kusů (78 % z celkového počtu 1028 prodaných kusů) 10. Dacia Jogger - 798 prodaných kusů (57,8 % z celkového počtu 1381 prodaných kusů) 11. Dacia Sandero - 789 prodaných kusů (62,9 % z celkového počtu 1254 prodaných kusů) 12. Škoda Scala - 778 prodaných kusů (16,9 % z celkového počtu 4596 prodaných kusů) 13. Kia Ceed - 753 prodaných kusů (23,6 % z celkového počtu 3193 prodaných kusů) 14. Suzuki S-Cross - 612 prodaných kusů (80,5 % z celkového počtu 760 prodaných kusů) 15. Kia Sportage - 527 prodaných kusů (45,3 % z celkového počtu 1164 prodaných kusů) 16. Toyota Yaris Cross - 486 prodaných kusů (57,2 % z celkového počtu 850 prodaných kusů) 17. Škoda Kodiaq - 459 prodaných kusů (8,4 % z celkového počtu 5457 prodaných kusů) 18. Peugeot 2008 - 433 prodaných kusů (61 % z celkového počtu 710 prodaných kusů 19. Toyota Corolla - 415 prodaných kusů (16,6 % z celkového počtu 2496 prodaných kusů) 20. Toyota C-HR - 408 prodaných kusů (54 % z celkového počtu 755 prodaných kusů) Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nejprodavanejsi-firemni-auta/r~9e7aa6b6689311f0a065ac1f6b220ee8/
  3. Tak europoslanec za ANO Ondřej Knotek se vyjádřil, jak pravděpodobně bude postupovat, co by zpravodaj k návrhu EK za nový emisní cíl EU pro rok 2040, tzv. Fit for 90. Zajímavý videorozhovor....
  4. EU nepovolí, naopak utahuje šrouby. Chce zákaz nákupu spalovacích aut pro firmy a autopůjčovny už za cca 4 roky, tj. 6 roků před doposud schváleným "nepřímým zákazem" nových spalovacích motorů a aut, o kterém politikové tvrdí, že žádný zákaz to není, ovšem většina lidí co ještě neztratili poslední zbytky zdravého rozumu, si o tom myslí své. EK novinářům potvrdila, že toto opatření (nařízení), nebo si to pojmenujte jak chcete, připravuje. Otázka je, jestli ji to státy EU vůbec schválí, ale nedivil bych se moc, kdyby k tomu schválení nakonec došlo.... https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu-neubere-prave-naopak-chce-rychly-zakaz-spalovacich-aut-pro-firemni-autoparky-a-autopujcovny/ A jedeme dále, tedy vize unijních politiků se stále častěji rozcházejí s životní realitou, co tak např. likvidace ocelářského a hutnického průmyslu? Že bychom tohle odvětví v zelené ekonomice již vůbec nepotřebovali? https://www.hrot24.cz/clanek/ocelarstvi-evropska-unie-klimaticke-cile-dekarbonizace-mezinarodni-kredity-likvidace-odvetvi-HfTBp?
  5. Kozel zahradníkem? Možná jste již taky zaznamenali zprávu, že náš europoslanec za ANO Ondřej Knotek, se stal europarlamentním zpravodajem k návrhu legislativy na zrychlení evropského Green Dealu. Bude řídit přípravu nového závazného cíle na snížení emisí pro rok 2040. Samozřejmě elektromobilita v tom bude hrát taktéž podstatnou roli, tedy jestli nějaká, pragmatická revize elektromobility,plánovaná na rok 2026 bude, či nebude. A to přitom Kotek sám zhusta brojí proti Green Dealu a jeho stranický šéf Andrej Babiš rovnou v předvolební vřavě tvrdí, že pokud bude zvolen za příštího premiéra, tak udělá vše proto, aby Green Deal byl zrušen. To jsou paradoxy co? Ale možná Kotka ustanovili v EU zpravodajem právě proto. Ostatně má asi 3 možnosti, co s tím bude dělat. Buď tzv. to vysedět a nedělat nic, což ovšem je nabíledni, že bude s ostudou co nejdříve odvolán, to legislativa a postupy v EU připouští. Nebo kompletně obrátí, ale tím Babišovi tzv. nakadí do Čapího hnízda a ukáže, že Babiš je účelový lhář a manipulátor (což si osobně myslím i o našem dnešním premiérovi, akorát to dokáže distingovaně zabalit ). Nebo se bude Kotek snažit lavírovat a kličkovat, tj. ani ryba ani rak, ostatně tak jak to naše dnešní, ale i ta minulá vláda tj. Fialova a i Babišova dělala a dělá. U všech třech možností se v plné nahotě bude ukazovat, co naši ( ale i unijní) politici říkají a jak ve skutečnosti konají. Každopádně tak či tak, jejich hloupá rétorika a konání je vždy doběhne, tedy pořád platí, že lež má krátké nohy. No a pak si na podzim vyberte! Není co, všechno jedna sebranka..... https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-green-deal-v-europarlamentu-ma-v-rukou-ondrej-knotek-z-ano-282037
  6. to Pawouk....Konzistentní názory, na to pořád stačí mít v kebuli, používat selský rozum a nenechat se zpovykat účelovou propagandou....
  7. Tak si po svém nedávném, předcházejícím příspěvku zde, čtu následující komenty a reakce jiných členů fóra a vidím, že lidé asi již začínají tzv. střízlivět. Jo, uznávám, jsou zde "mnohonozí" členové fóra, konzistentní ve svých názorech na "nucenou" elektromobilitu, ale čtu zde komenty, nebo i hodnocení těch, co tak trochu změnili názor. No a pak taky pamatuji zde na fóru dobu, kdy po mém obdobně koncipovaném příspěvku, jako byl ten můj předposlední, jsem od "zeleně" smýšlejících členů dostával tzv. čočku. Tím nechci nikoho konkrétního jmenovat, ale beru to tak, že každý jsme nějaký a mýlit se může taky každý, i já se občas mýlím. A ano, jak jsem psal již několikrát, proti elektromobilům nic nemám, občas se s nějakým svezu, když mi ho někdo půjčí, ale vlastnit ho nechci, prostě nemám k tomu patřičné podmínky, neboť bydlím v onom paneláku. Ovšem s tím oficiálním, neohrabaně skrývaným systémem dehonestace spalováků a bezbřehého a podle mne až nesmyslného upřednostňování elektromobilty se nikdy nesmířím. Ostatně tohle je jen "pouhá" elektromobilita, ovšem náš život a způsob svobodné volby je takhle křiven čím dále, tím více. Jen tak dál a abychom brzo nepadli tzv. na hubu, dění v Bruselu taktéž sleduji a nepřipadá mě, že by chtěli něco vážně revidovat, spíše jen kličkují....
  8. Možná jste taky zaznamenali, že celkem dost meziročně vystoupaly v Evropě prodeje nových elektromobilů. Člověk si láme hlavu proč asi, když dotace na jejich nákup zas až tolik jako dříve nejsou a delší dobu zavedené elektromobily oficiálně v cenících moc nezlevňují, kromě ceny několika nových, malých modelů, které se spíše hodí jen do města a blízkého okolí a nic moc pro početnější rodinu. Že by zase hra čísel a statistik? No i to je možné, mám mezi známými, kamarády a rodinou spoustu lidí, co si v docela nedávné minulosti kupovali nový automobil a světe div se, nebo nediv, elektromobil žádný, zaznamenal jsem jen jeden hybrid Toyota RAV4 a to je vše. Obzvláště s tím stoupajícím prodejem elektromobilů je to divné u prodeje elektromobilů od VW, tedy ID3 a ID4, tedy u automobilů, které nikdy nebyly až tak moc prodejné, ovšem tam se může projevovat i tzv. protest-akce proti Muskovi a jeho Tesle. Ostatně již dříve jsem si myslel, že Tesla byla v mnoha případech kupována jako nějaké vyjádření sociálního statusu majitele a možná dnes odmítáním koupě nové Tesly zase vyjadřují svůj postoj k něčemu jinému. Tady se u mnohých nejedná o kvalitě a použitelnosti či nepoužitelnosti Tesly. Ostatně co si myslí jiní k onomu překvapivému nárustu prodeje elektromobilů v Evropě si můžete přečíst tady: https://www.autoforum.cz/predstaveni/letosni-rust-prodeju-elektromobilu-v-evrope-je-do-znacne-miry-fejk-v-nemecku-jich-vice-jak-ctvrtinu-prodavaji-vyrobci-sami-sobe/
  9. V koncernu VW AG, nakonec i ve Škoda Auto a.s. je to s elektromobilitou na 100% dané, aspoň tedy podle představ jejich managementu, jak jinak si vysvětlit závěr článku ve Škodováckém odboráři č. 11/2025 tj. "Padá spousta otázek i nápadů – jedno je však jisté, na konci budeme plně elektrický koncern Volkswagen a plně elektrická Škoda. Více informací přineseme v ŠO po zasedání Evropské a Světové rady." Tož tak, jen si připomínám slova předsedy Podnikové rady a místopředsedy Dozorčí rady Škoda Auto Jaroslava Povšíka, alias největšího bosse odborů ve Škodovce, který ještě cca před rokem mluvil trochu jinak, tedy zpochybňoval úspěšnost 100% elektromobility ve Škodovce. Možná byl umlčen nějakým slibem stávajícího vedení automobilky, že se 100% elektromobilitou bude vše v automobilce v pořádku a zaměstnanci o dobré a dobře placené zaměstnání nepřijdou a objednávky se pohrnou jedna za druhou....
  10. Automobilový Kocourkov, aneb ekošílený Absurdistán, nějak tak by se dalo nazvat lavírování automobilek, co se týče výroby a prodejů aut v dnešním světě. Nakonec přečtěte si, jak o tom mluví víceprezident KIE pro evropské prodeje, který nečekaně otevřeně popsal, jak se dnes dělá automobilový byznys v EU. https://www.autoforum.cz/zajimavosti/viceprezident-kie-necekane-otevrene-popsal-jak-se-dnes-dela-automobilovy-byznys-v-eu-umele-skrti-prodej-vseho/
  11. Polské právo je víc než EU. O Green Dealu si rozhodneme sami, prohlásil Polský Ústavní soud, no a Donald Tusk se ihned ozval, že členové Ustavního soudu Polska jsou jmenovaní a tedy i poplatní předchozí vládě a že rozhodli špatně. Zajímavé, že? U nás v ČR i současná opozice respektuje rozhodnutí našeho Ústavního soudu, i když evidentně z nich moc radosti nemá. Ostatně věděli jste mimo jiné k onomu Green dealu, že nový, zamýšlený balíček tzv. Fit for 90 plně podporuje v EU jen 6 zemí, 3 jsou vyloženě proti (Polsko, ČR, Itálie) a významné státy EU jako je Francie, Německo k tomu mají spoustu výhrad. Doba se tak nějak než o málo o trochu více změnila, ovšem EK asi stále žije ještě v roce 2019, kdy se Ursula, co by šéfka EK dostala k moci... https://www.echo24.cz/a/HSust/zpravy-svet-polske-pravo-vic-eu-rozhodnuti-ustavni-soud-green-deal-rozhodneme-sami?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1486231&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
  12. Jen pro doplnění a přehled o situaci zde píši, že se již začalo obchodovat s tzv. emisními povolenkami typu ETS 2, čili povolenkami, které finančně zatíží domácnosti a nákup hlavně fosilních paliv a budou platit od roku 2027 ( naše současná vláda chce oddálit jejich platnost od roku 2028, ovšem čemu to tak pomůže?). Ačkoliv Evropská komise očekávala maximální počáteční cenu povolenky okolo 45 eur za tunu CO2, (z její analýzy při ceně 48 eur za tunu vychází zdražení benzínu o 2,7 kč na litr a dieselu o 3,2 kč/l.), tak po začátku obchodování se její cena vyšplhala až na 80 euro za tunu. Dokonce podle analýzy Bloomberg NTF by se ceny povolenky mohly v roce 2030 pohybovat kolem 149 eur za tunu, což by vedlo ke zvýšení nákladů domácností, pokud nepřejdou na ekologičtější způsoby vytápění oproti současnosti o 41 % a v případě osobní dopravy o 27 %. Podle analýzy Vertis Environmental Finance se však cena povolenky může v roce 2030 pohybovat až kolem 249 eur. Nějak to té Evropské komisi opět nevychází (pokolikáté už?), každopádně dělají vše pro to, aby jsme si stále znovu a znovu zdražovali a komplikovali bytí..... Jen by mě zajímalo, kolik lidí stále pevně věří, že všechny tyhle opatření a výmysly zásadně ovlivní světové klima? Že by EK už konečně objevila něco jako klimatické perpetuum mobile, kdy 8% příspěvek Evropy zachrání celou planetu? A řeči o tom, že příklady táhnou? No, když není někde pomalu na chleba, tak těžko budu investovat do něčeho jiného a navíc Evropa má nyní problém sama ze sebou, natož aby ještě tzv. proklimaticky investovala a podporovala ostatní svět.... https://www.echo24.cz/a/HhM96/zpravy-ekonomika-emisni-povolenky-pro-domacnosti?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1470420&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
  13. Hm, shodou okolností bydlím právě v paneláku se 24 bytovými jednotkami a pokud by si to někdo takto u nás zapojil ze společných, sklepních rozvodů, tak odhaduji, že mu to vydrží maximálně pár minut a má po kabelu, no a na příští schůzi SVJ se raději ani nedostaví.. Jinak tento týden jsem se vrátil z rekreace na Madeiře a tam takto zapojených elektromobilů mimo centra velkých destinací jsem viděl více. A co mě ještě zaujalo, tak tam nejvíce elektromobilů bylo asi Dacií Spring, ostatně na malý ostrov o rozměrech 65km x 22 km s dost hustým provozem je to ze všech dnešních elektromobilů ideální přibližovadlo. Tesel, Kií EV, VW ID, apod. větších elektromobilů tam vidět moc nebylo....
  14. Víte čemu se může říkat "Elektro efekt"? Třeba tomu, když někdo vyrábí auto se spalovacím motorem a pak pod stejným jménem začne vyrábět auto čistě s elektromotorem, no a postupem doby vidí, že prodeje mu spadnou třeba na 1/10 původních čísel. To je řekl bych až "Turbo elektro efekt". A kdo že to takhle má a s jakým typem auta? Je to FIAT a jeho dřívější ikona FIAT 500. Kdysi se prodávala po statisících ročně a nyní za první kvartál 2025 se ho v Evropě prodalo jen 4288 kusů, To by mohl FIAT rovnou zabalit, nebo celý koncern Stellantis by ho musel zadotovat, aby se to dalo přežít. A tak se ani nedivím, že FIAT chtě, nechtě musí přistoupit na znovuoživení pětistovky se spalovacím motorem. Já se vůbec divím, kdo tyhle vymyšleniny v legislativě EU dělá, prosazuje a schvaluje, že namísto abychom vyráběli a provozovali malá auta na cesty po městech a okolí, tak se automobilkám spíše vyplatí vyrábět těžké a vysoké mastodonty s kterými se pak prohání třeba i tzv. rozvozové paničky s malými dětmi po pár stovkách metrů denně. Ovšem částečně tohle obdobné platí nejenom pro spalováky, ale taktéž pro elektromobily. Ekologie jako prase. Pro vysvětlení se jedná u spalovacích aut mimo jiné třeba o emisní propočty a koeficienty vzhledem k hmotnostem aut, kdy malá auta a jejich ceny (a pokuty za emise) prostě nemají mnoho šancí na prodej oproti výše zmiňovaným mastodontům. https://www.autoforum.cz/predstaveni/chladic-nadrz-radicka-fiat-ukazal-prvni-vyrobene-nove-spalovaci-petistovky-zazehne-znovu-lasku-k-dnes-neprodejnemu-bestselleru/
  15. K doplnění předešlého příspěvku dodávám, že i dle listu "Le Figaro"dědic Fiatu soolečně se šéfem Renaultu směrem k EU říkají: "Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě." https://www.lefigaro.fr/conjoncture/john-elkann-et-luca-de-meo-le-sort-de-l-industrie-automobile-europeenne-se-joue-cette-annee-20250505 https://www.autoforum.cz/zajimavosti/dedic-fiatu-s-sefem-renaultu-dali-eu-ultimatum-bud-neco-zmenite-ted-nebo-znicite-autoprumysl-za-pet-let-bude-pozde/
×
×
  • Vytvořit nový...