Přejít na obsah

Scorotron

Uživatel
  • Počet příspěvků

    12
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Scorotron

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Je to celkem v pohodě, třeba takto: http://forum.skodahome.cz/index.php?s=&amp...st&p=975393
  2. Chlapi vrátím se k problematice praskajících plastů i viklajících planžet na vystřelováku od Rakso.cz. Věřím, že reklamovat se to dá, ale ten plast bude furt stejnej a i po reklamaci bude za pár týdnů totéž. Já jsem to vyřešil jinak. Možná to tu už bylo řešeno, jestli jo, tak se omlouvám. Pár příspěvků zpátky jsem koukal, že se někomu povedlo nacpat celej plošňák do origo klíče, ale podle obrázků to vypadá, že to je asi ten starší typ, ten novější, co jsem dělal já, tak je větš o hodně.. Koupil jsem za 400 sice fungl nový, ale už vybroušený a nakódovaný origo škoda vystřelovám 2tlačítkový. Stejně jsem to prostřední tlačítko nepoužíval. A do něho nacpal elektroniku z Rakso klíče. Když se odloupne plíšek s logem Śkoda, je pod ním jeden šroubek, tím se dá rozebrat spodek. Přehodil jsem planžetu i s tou objímkou, ve které drží. Kdysi jsem ty 2 šroubky vyhodil, natloukl tam čep, zabrousil a už se mi t nechtělo vyrážet. Kupodivu ta objímka pasuje, jen je třeba lehce zbrousit výstupky, které jezdí v obvodové drážce. Při zavření klíče nadoraz ho mají snahu otvírat, origo je má lehce zkoseny. Imobilizér se přehodí, tam je to tak nějak stejný. Horší je to s lelktronikou, protože v origo klíči (jak už tu někdo psal) je mnohem míň místa. Takže jsem odpájel z origo desky všechny součástky, nechal jsem tam jen ty dva mikrospínače a obrousil všechnu měď až na pertinax, z jedné i druhé strany. Teda skoro všechnu, nechal jsem tam kontakty na baterii a obvodovou anténu. Na Rakso klíči jsem odpájel pouzdro baterie, TX vysílač, LED diodu a cívku, z druhé strany všechny 3 mikrospínače. Poté jsem ořezal desku tak, aby byla co nejmenší, zespod na nutná místa napájel vodiče, vytlačil trochu silikonu z tavné pistole do prostoru mezi tlačítka na původní desce a do toho desku posadil, součástkama nahoru. TX vysílač jsem uložil z druhé strany až na úplně dolů, tam je pro něho místo. Jo, aby se tam destička vešla, je nutno vyhodit tu světelnou průchodku, opět zabrousit do roviny, z průchodky uříznout jen tu tyčku, zakápnout lepidlem a strčit zpátky. No potom jen na drátky, které jsem vykuchal ze sluchátek od Vietnaců za 40 Kč napijil kontakty z druhé strany desky - a to z baterie + a -, potom 3x na TX modul, ke tlačítkům a k LEDce. kterou jsem umístil na původní Raks desku do kouta, opět na silikon. Je třeba anténku zachovat, aby obvod vedl hezky dokola celé desky. TX modul jsem lehce zbrousil, aby byl uzší a opět zatavil z druhé strany do silikonu. vejde se to tam krásně a šlape to jako hodinky. Jo, ještě je nutno poupravit baterii - origo škoda má 3V, Rakso 6V. Takže jsme z originálního pouzdra upálil ty pacičky, aby nedosáhly na + druhé baterie a dal je na sebe - tak, jako je to v raksu. vejdou se krásně. Upozorňuji, že jsem to dělal rychle, takže to není esteticky zrovna ladící. Bejt víc času, tak si s tím pohraju, všechny drátky hezky do úhlu a tak, na RX modul udělat třeba malej plošňáček, nebo ideálně použít ten odříznutej kus. Fantazii se v tomto směru meze nekladou.. Ale JDE TO !!
  3. Já jsem montoval Eniku, ale ono to bude asi stejný: Dost mi lidi pomohli tady: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=12561&hl=
  4. Hledej, tohle téma tady je zmiňovaný už několikrát a určitě to najdeš, je to celkem jednoduchý.. Záleží, jestli máš origoš dálku, nebo ne - ale jedno i druhý je docela hračka..
  5. Scorotron

    DO Magicar

    Profor: Ja jsem to schema nevidel, kdyz jsem psal tu odpoved (s propojenim COM a odporem). Vetsinou sem koukam pres PDA a tam mam vypnuty obrazky, na maly obrazovce s GPRS bych si tady vubec nic neprecetl. Nakreslil jsi to skvele..
  6. Scorotron

    DO Magicar

    Přesně tak, kamarádi.. Asi jsem si to špatně přečetl, tak jsem to jen upřesnil. Pořádek musí být ) Jinak v tom případě bych tedy oba COM spojil a na kostru, mezi odykací a zamykací NO bych dal ten odpor a ze zamykacího NO to hodil na ovládání centrálu. Ale raději to proměř, než to zapojíš..
  7. Scorotron

    DO Magicar

    Ahoj, já to mám ještě v čerstvý paměti - zapojoval jsem sice jiný DO (myslím, že lepší - taky dražší), ale to bude podobný. Pokud máš už centrál origoš na klíček, doporučuju dálku zapojit k němu, ať si to řídí sám. Pokud ti stávající centrál zamyká i 5. dveře, nic nemusíš řešit - žádný další výstup nepotřebuješ. DO ti bude vlastně jen simulovat funkci spínače v zámku. Ten je řízen tak, že k němu vede jen jeden drát, pokud ho přizemníš, auto se zamyká a pokud odemyká, přizemní se přes odpor 180 Ohmů. Ze schématu na webu jsem nějak nepochopil významy NC, NO, COM - viz níže. Já jsem umístil jednotku pod šuplík, co má spolujezdec nohy - když ho sundáš, na boku je taková krásná kapsička, jako na to dělaná. Hned kousek vedle je konektor dveří a v něm zelenožlutej drátek, kterej jsem použil jako ovládací. Jak říkám - ukostříš ho - zamkneš, proti kostře přes 180 Ohmů odemkneš. Viděl bych to asi tak, že COM zamykací a COM odemykací propojíš mezi sebou odporem 180 Ohmů a ten zelenožlutej drátek připojíš na COM zamykací. Dávej pozor na blinkry - musíš je zapojit přes diody, aby ti výstup z DO nešel na výstup z BSG. Někde tu najdeš i schéma a barvy vodičů s označením konektoru. Myslím, že je to XS6/14 a 16. Tady to je: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=12168 Diody dej opravdu 6A, ne 3, jak tam někdo píše - blinkry mají 21+21+10? W (nevím, kolik má ta žárovička na boku) a to je při 12V 4,25 A. Koukám, že to nemá automatické zamknutí při náhodném odemknutí - takže nemusíš řešit dveřní kontakty. Pokud máš el. okna, můžeš jejich zavření zapojit na AUX2 - ale bacha, není to silovej výstup, ale jen 200mA. Já mám okna na kličku, tak jsem to neřešil. Jestli to budeš bastlit sám, buď fakt precizní - je tam k tomu všemu dost blbej přístup, tak ty kablíky pořádně zafixuj, svazkuj je na originální kabeláž (mě se osvědčily zatahovací pásky) - bacha kolem větráku u spolujezdce a tak. Taky bacha na osvětlení přihrádky - má dost krátkej konektor a když to budeš vyndávat poprvé, asi se ti rozpadne (jako mě) a dát to zpátky je docela dobrej hlavolam - kam se hrabe ježek v kleci. Ale díky tomuto fóru a mojí pověstné trpělivosti jsem to složil ) Tak hodně zdaru..
  8. Tak - DO je v autě a chodí naprosto perfektně, se vším všudy. Je to od firmy Enika Nová Paka. Mimochodem - byl jsem se (jen tak pro zajímavost) ptát ve třech autorizovaných servisech, zda by byli schopni zařízení odborně připojit. Všude mě poslali někam, že jedině origoš, což jsem čekal. V jednom větším aut. servisu v HK mám hodně dobrou známou, tak jsem to zkusil přes ní. Dodal jsem veškerou dokumentaci, vedoucí servisu to prostudoval, že nebude problém - byl. Technik přišel, prohlásil, že to tam (cituji) "nejde dát, protože to je pro Felicii a ne pro Fabii". Pak jsem ještě zkusil firmu "Rachot" v Nové Pace, která je v okolí vyhlášená montáží HiFi, alarmů, HFsad a pod. Tam řekli, že to půjde, ale bude to trvat 2 dny a práce bude stát 4000. Prý s tím už mají zkušeností a je to strašně složitý.I.. Tak jsem vzdal servisy a s novou Fábií po přečtení tohoto fóra vyrazil do garáže a je to tam a gratis a chodí jak hodinky.. Joo, zlatý český... Ale co chci hlavně napsat - ty pátý dveře musí být nějak spojeny s jedněma (nebo možná oběma) zadníma, neboť jsem zapojil pouze 4 vodiče na XS4 tak, jak mi bylo doporučeno a ono to, kupodivu, reaguje I na otevření 5. dveří. Což je super.. Takže ještě jednou a naposledy velkej dík vám všem..
  9. XS5 má jen 6 pinů a mám osazeny jen 2 pozice - 3 a 6. 4ka je NC. Je možný, že to bude nějaká změna, auto je nový (březen 06). Vím, že zámek 5. dveří se řešil v minulosti různě - kluci z firmy, co jezdí Fabkama s tím měli problémy (resp. autorizovaný servis nebyl schopen to objednat a upravit tak, aby to šlapalo). Až bude čas, zkusím na to ještě mrknout, ale jak říkám - to, co jsem potřeboval hlavně, to chodí bezvadně..
  10. Tak dveřní spínače byly všechny tam, co jsi psal - jsou spínány proti zemi. Dal jsem je raději přes diody, aby se neovlivňovaly - snad jen kvůli blokaci 5. dveří - jakmile se rozjedeš, tak se zamknou a neodemknou se dřív, než otevřeš dveře řidiče (aby někdo nemohl otevřít kufr na křižovatce). To je super věc. Jen ty páté dveře na XS-5 se chovají jinak - pokud jsou otevřeny, je napětí mezi XS-5/6 a zemí 12V. Pokud je zavřeš, XS-5/6 se nepřizemní, ale klesne z 12 na 4V. Nicméně páté dveře oželím, hlavně že to nezamyká při otevření dveří do auta.. Ještě jednou dík, moc jsi mi pomohl - i celé toto fórum, je to super věc..
  11. Joj, to je rychlost - díky moc za odpověď. Myslíš, že je můžu všechny spojit dohromady a jedním kablíkem to přitáhnout do jednotky DO? Mám ji v kapse za dveřma, hned u konektoru pravých (spolujezdcových) dveří.. Nebo raději přes diody? Myslím, že by měly být spínány proti zemi - dal bych to katodama ke switchům a anody bych spojil dohromady a z nich odvedl signál do DO..
  12. Zdravím a žádám o radu. Pečlivě jsem pročetl celou diskuzi a díky ní zapojil neoriginální DO ke stávajícímu centrálu. I blinkry přes diody, všechno šlape. Jen jedinou věc jsem tu nenašel: DO má funkci, že pokud nedojde do minuty po odemčení k otevření dveří, zase se zamkne. Aby to chodilo, jak má, je třeba zapojit senzory všech dveří - spojit je paralerně a přivést na jeden pin v jednotce DO. Na foru jsem se dočetl pouze umístění konektoru 5. dveří (tuším XS6), ale kde jsou ty zbývající, netuším. Poradíte někdo, prosím? A nebude problém, pokud je všechny spojím paralerně? Moc děkuju za všechny rady.. PS: Mam Fabia Combi HTP, bez signalizace ot. dveří na palubce.
×
×
  • Vytvořit nový...