Podobný problém??? Nejprve chvilkami vynechávalo servo, rozsvěcela se kontrolka řízení, při znovu vypnutí zapalovaní (otočení klíčkem) a nastartování opět vše OK. Tato závada se stupňovala (cca měsíc ježdění) až se rozsvítila kontrolka motoru EPU + airbagu. Současný stav (po 5 měsících, kdy servo už nejde vůbec) je tento: Po zapnutí klíčku vše "ok", po 30sec se rozsvítí kontrolka airbagu a kontrolka řízení. S airbagy nikdy nic funkčně nemohlo být v nepořádku. Ty už svítí trvale. Servo motor nefunguje, řízení je normální (bez posilovače). Co mi poradíte?? V servisu nedošlo ani na VAG neboť mechanici hned mleli o vadných jednotkách motoru,řízení, výměně airbagu a ceně nad 25 000,-Kč - tedy nějak mě jejich přístup odradil.
Poradí mě někdo zda koupit (Fabia r.v. 2004) Ruční scanner profi VAG5053 CZ (Nikde jsem se nedočetl zda maže chyby v jednotkách-tedy případně reset eprom paměťi) Má někdo zkušenosti?
Přístroj-čtečka?_VAG 5053
Nebo jde jen o čtečku, která mi bude na nic?
Shrnutí problému:
servomotor neběží
akumulátor o.k.
ve vedení neni voda i když vniknout mohla při čištění motoru krátce před výskytem první vady.
auto nebylo havarované i když už vícekrát sedělo spodkem na sněhu a utrhla se krajnice (pravá strana vpředu).
Olej serva je na nejnižší rysce, ale nikdy neunikal.
Závada nezmizela ani po dlouhodobém odpojení akumulátoru (reset...)
Trvale svítí tyto kontrolky: airbag/servo řízení myslím že původně kontrolka servořízení problikovala-i když servo šlo po znovu nastartování většinou šlo nějaký čas vše o.k.
VAG se nekonal - kdo by nechal auto na diagnostiku, kdyby viděl jak jde těm lidem jen o prachy - to by se to vyměňovalo a účtovalo... brrr to raději vrazím peníz do (kabelu/diagnostiky?)
Dík za jakoukoliv radu! Fórum jsem k tomuto problému pročetl celé.
Podle dílenské příručky by mohlo jít o
A/snímač úhlu natočení volantu (když svítí kontrolka trvale)
B/kontrolka motoru a airbagu se, zda jsem to dobře vyčetl může rozsvítit i při rozpojení konektoru od řídící jednotky (to se stalo, když jsem zjišťoval zda nenatekla do konektoru voda a možná pak nebyl zcela docvaknut.), nebo tím že se po zhasnutí motoru-ihned znovu startuje. K tomu taky došlo. Prý nedoběhnou všechny procesy a následně řídící jednotka vyhodnotí a uloží chybu.
Takže v současnosti se asi nepohnu bez diagnostiky, tak mi poraďte jakou "hračku" si na to pořídit????
1. VAG 5053 ????????? Nelíbí se mi vůbec že na PC s aktualizacemi a p. se připojuje přes COM1 - tedy absenci USB - tomu říkám výprodej... ale za tu cenu
2. Některý bluetoth modul-převodník, ale jaký? Bude opravdu komunikovat?? a s jakým programem?
3. Kabel samotný USB/HEX-CAN? Který? Aby mi fungoval? (Fabia r.v.2004)
Dík za radu/odkaz/vlastní zkušenost s diagnostikou (Přístrojem,kabelem,verzí sw) Jde mi o mazání chyb, čtení chybových hlášek - Jak neni problém, ale sčím??? Na to hledám radu. Jinak budu jezdit asi tak v lepším případě na .Rozhodně nechci cpát peníze servisu, když s nimi mám jen negativní zkušenosti! To raději kačku za práci dám za vlastní možnost diagnostikovat problémy. Tak mi prosím poraďte, než dočista zešedivím a
Díík.