Přejít na obsah

bidlo

Uživatel
  • Počet příspěvků

    6
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení bidlo

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. bidlo

    rozvody 1.2 HTP

    potřebuješ silikon na vanu oleje a na víko rozvodu, každý je jiný, já koupil originál na víko (hlídá se datum spotřeby a uděláš s tím cca 4 rozvodové víka), ale stojí dost velký balík, kdybych to měl rozdělaný tak si vyměňím řetěz i napínák, doporučuje se při demontáži víka rozvodu vyměnit gufero i šroub řemenice. Čas je vždy nejistý stačí aby se něco podělalo a rázem je všechno jinak.
  2. Nedalo mi tak jsem na to čučnul a levý kotouč zdřejmně po smrti, sem tam rez, sem tam díra po odlomeném kusu rzi, brzdná stopa na kotouči pokrývá pouze 3/4 tím si vysvětluji deformaci kotouče, sílu opotřebení jsem neměřil, ale desky skoro jako nové. Čepy řízení jsou dobré.
  3. bidlo

    rozvody 1.2 HTP

    Vodítka jsem neměnil, nějaká vůle na výfukových byla (což je běžný jev na počet ujetých km 137000), na sací straně to bylo v normě. To vše jsem zjistil na základě přeskočení rozvodu, kdyby se tak nestalo, jezdím na tom samém do dnes a nevím o žádné vůli. Navíc měnit vodítka to už vyžaduje odbornou práci, dokonalé přípravky. Musím přiznat, že jsem o tom uvažoval, ale zkušeně jsem si to zdůvodnil, abych se tomu vyhnul. Pro ty co si budou aretační přípravek pro kliku vyrábět, tak já si lehce lízl o nějakou setinku méně z průměru 20mm na cca 19,7mm z důvodu oxidace bloku.
  4. nová fabia kombi r.v. 2005 po ujetí 110000 km měním původní kotouče i desky na přední nápravě za feroda. Pakny v zadu jsou jako nové proto nechávám výměnu na později, po ujetí 140000 měním pakny (původní origo ferodo nýtované) za nové ferodo lepené (o kterých vím že je s nimi problém), s nimi měním i lana ruční brzdy cz výrobce, pajšl v bubnech a mažu styčné plošky vhodným tukem, proběhla také výměna manžety na vnějším kloubu. Geometrii zatím nemám z důvodu demontáže a montáže čepu ramene (vím že je nutná, na zimním pnemu mě to zatím nevzrušuje) auto vzápětí po STK tam vše nejlepší až na žárovky:-))) po cca 1500 až 2000 km ujetých vibrování do volantu při studených brzdách méně výrazné. Zvažuji výměnu kotouče i desky zatím nevím jestli půjdu do němců, jako že prvovíroba, určitě po výměně podstoupím geometrii.
  5. bidlo

    rozvody 1.2 HTP

    Zdarec borci, není tomu dlouho co se mi stal problém na mojem autě s motorem HTP 47kw a tak jsem začal brouzdat po tomto fóru a hledal přízpěvky na téma rozvody, docela jsem se zděsil co vše se může stát u motoru HTP 47kw. V podstatě jsem narazil na to, že se stává čas od času přeskakování řetězu na motoru, který má podle výrobce životnost 350000 km a rozvody jsou doživotní, délce životnoisti motoru (tudíž by se neměli rozvody měnit), avšak podle hojnosti příspěvků a debat na toto téma to asi úplně pravda nebude. Chci se jen podělit o vlastní zkušenost, kdy motor r.v. 2005 HTP 47kw BME s dlouhýma lištama na rozvodu, může přeskočit tak, že způsobí potkana (tzv. potkání se ventilů). Když jsem to konzultoval s odborníky mechaniky, daleko pro slova motor na h....o atp. daleko nešly a navíc se do opravy nikomu nechtělo. Servis jsem si dělal sám a musím říct je to boží. V úplně první řadě, jsem si obstaral dílenskou příručku na daný typ motoru, vyrobil aretační přípravky 3 ks cena cca 300,- kč, stahovák na ventily cca 120,- kč. Oprava hlavy (taky sám) výměna sacích ventilů, podbroušení všech sedel, nové gufera ventilů, hydroštely na sací straně, nové šrouby na hlavu, těsnění hlava i výfuk + nová sada rozvodu, nový řetěz na čerpadlo oleje, nový šroub kliky i gufero na bloku, silikony na vanu i blok, těsnění výfuk dole + tuk na spoje výfuku, chladící kapalina + olej shell helix. Cena cca 7000,- kč. Na závěr, nejsem automechanik, ale nepustil bych se do toho kdyby se mechoši na mě ne......srali, ale na jednu stránku jsem o něco chytřejší, tak že jim vlatně děkuji.
  6. bidlo

    rozvody 1.2 HTP

    mám r.v. 2005 (5), najeto 137000km a při heverování na mírném svahu, se zaklínováním přední nápravy došlo k mírnému posuvu a skočilo to, nevím o kolik zubů, ale po nastartování motor ztrácel otáčky a výkon, jsem zvědaví jaká lišta na mě vykoukne. Budu měnit i napínák.
×
×
  • Vytvořit nový...