Zdarec borci, není tomu dlouho co se mi stal problém na mojem autě s motorem HTP 47kw a tak jsem začal brouzdat po tomto fóru a hledal přízpěvky na téma rozvody, docela jsem se zděsil co vše se může stát u motoru HTP 47kw. V podstatě jsem narazil na to, že se stává čas od času přeskakování řetězu na motoru, který má podle výrobce životnost 350000 km a rozvody jsou doživotní, délce životnoisti motoru (tudíž by se neměli rozvody měnit), avšak podle hojnosti příspěvků a debat na toto téma to asi úplně pravda nebude. Chci se jen podělit o vlastní zkušenost, kdy motor r.v. 2005 HTP 47kw BME s dlouhýma lištama na rozvodu, může přeskočit tak, že způsobí potkana (tzv. potkání se ventilů). Když jsem to konzultoval s odborníky mechaniky, daleko pro slova motor na h....o atp. daleko nešly a navíc se do opravy nikomu nechtělo. Servis jsem si dělal sám a musím říct je to boží. V úplně první řadě, jsem si obstaral dílenskou příručku na daný typ motoru, vyrobil aretační přípravky 3 ks cena cca 300,- kč, stahovák na ventily cca 120,- kč. Oprava hlavy (taky sám) výměna sacích ventilů, podbroušení všech sedel, nové gufera ventilů, hydroštely na sací straně, nové šrouby na hlavu, těsnění hlava i výfuk + nová sada rozvodu, nový řetěz na čerpadlo oleje, nový šroub kliky i gufero na bloku, silikony na vanu i blok, těsnění výfuk dole + tuk na spoje výfuku, chladící kapalina + olej shell helix. Cena cca 7000,- kč. Na závěr, nejsem automechanik, ale nepustil bych se do toho kdyby se mechoši na mě ne......srali, ale na jednu stránku jsem o něco chytřejší, tak že jim vlatně děkuji.