-
Počet příspěvků
303 -
Registrace
-
Poslední návštěva
-
Dny vítězství
1
velkytom naposledy zvítězil 11. Říjen 2019
velkytom nejvíce like obsah!
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení velkytom
-
Tak tomu říkám evoluce ... snížení rychlosti nabíjení u verze 85 ze 175 kw na 135 kw. Jsem si říkal, kdy to dorazí, když změna dodavatele baterií a rychlosti dobíjení byla příčinou změn a nedostupnosti v konfigurátoru ID.4, když jsem o ní počátkem dubna uvažoval. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/skoda-elroq-nova-baterie/r~b2c59fda362b11f0a26cac1f6b220ee8/
-
Na ten reálný dojezd jsem zvědav, každopádně ceny ultrarychlonabíjení bez registrace jsou docela ujeté. V září před cestou do Chorvatska plánuju aktivovat na měsíc Ionity power za cca 200 Kč na měsíc, nabíjení pak vychází kolem 12 Kč/kW, což už jde, pokrytí během cesty je také solidní, tak bych si asi jen s Ionity na tomto elektrodobrodužství vystačil ...
-
velkytom si změnil profilovou fotografii
-
Sám jsem zvědav, jaké bude porovnání v reálném provozu, Karoqa jsem měl a Elroq si pořizuji nyní. První dojmy, které jsou zřejmé, Karoq je praktičtější co se týče přepravních možností v zavazadlovém prostoru, Elroq má větší a pohodlnější prostor pro posádku. Je mě celkem jasné, že tolik dřevěných briket s tím neodvezu (600 kg v autě + 400 kg na vleku), vlek bude stejný a do auta počítám nacpu tak půlku, reálné zážitky z natáčení budu popisovat průběžně ve svém vlákně. Osobně bych si jen tak z fleku EV nekoupil, ještě před dvěma měsíci, do okamžiku obdržení informace o snížení ceny výkupu elektřiny, jsem byl zapřisáhlý odpůrce EV, který si o tom maximálně něco přečetl, nebo se do něj jen posadil. Ale byla možnost si na necelý týden půjčit a vyzkoušet v reálném provozu ID.4, no a zjistil jsem, že soužití s EV není problém. Zajímavá bude cesta v září do Chorvatska, z toho mám trochu vítr, ale co se týče provozu ve zdejší kotlině, nějaké porovnávání maximální rychlosti je zcestné, když ji v životě nevyužiju, bo i v říši, na místech kde jsem v minulosti testoval rychlostní limity svých přibližovadel, je rychlost dopravní značkou omezena na 130 km/h a musel bych tedy hledat místa jiná. Při cestě do kolbenky ujedu denně 50 km, nejezdím autem každý den, takže wagen mohu nechat doma dobíjet, jednou za měsíc jedu 300 km kalit na Moravu, nebo si prohřát kosti do nějakého wellness, takže zde s dojezdem problém není, navíc mohu vybírat místa, kde je možné se připojit po příjezdu na nabíječku. A těch 100 km ke tchýni a zpět dám na jedno nabití. Když to shrnu, pro mě je jako pro majitele RD na vsi s temelínem na střeše jasná volba Elroq (nebo jakýkoliv jiný EV). Nemít možnost doma nabíjet, nebo každý týden jezdit někam do Dubrovníku, je jasná volba Karoq, nebo jakýkoliv jiný ropák. Doufejme jen, že zelení fanatici v Bruselu dostanou rozum a bude i v budoucnu zachována možnost, aby si každý vybral pohon wagenu podle svých reálných potřeb. Pokud člověk není bezmozek, musí mu být jasné, že plná elektromobilita ne nesmysl.
-
Když už tu byla řeč o blackoutu, zjistil jsem o weekendu, že je to solárníkův sen. Měl jsem půjčené o weekendu ID.4 a dobíjel jsem doma. Najednou ve vsi vypadla na hodku elektrika, tak jsem jen přepojil na zálohovaný okruh a wagen nabíjel dále přímo z FVE. Jako stát se to v zimě, bylo by po žížalkách ... ale takhle ... to by šlo 😁
-
Zelená mamba elroqu sluší, evokuje to vzpomínku na mou citigo žábu 😁. No kdo by to byl řekl, že jako odpůrce EV budu přemýšlet o koupi EV. Slunce svítí a temelín na střeše vyrábí, prodávat nadvýrobu se už nevyplatí, zapojovat se do sdílení nechci, tak si říkám, že bych mohl krmit nějaké EV. Bohužel manželíně nevyhovují sportovní sedačky v RS, nebo Sportline, jinak by byla zelená RS jasná volba, takže v úvahu přichází jen Selection 85. Svezení je v tom velmi příjemné, jen oproti ID.4 je nějak hůře odhlučněná, tak jsem na vážkách. Od pořízení Tesly Y mě definitivně odradil nejmenovaný celní a burzovní belzebub, od Toyoty bz4x nezájem lokálního prodejce, tak to vypadá na potenciální elektrojízdu s embéčkem, nebo VW 😇
-
Tak on to ani nemusí být originál Samsung kabel ... stačí když to bude datový a nikoliv jen nabíjecí kabel ... bo není kabel jako kabel :-)
-
No tak pokud jsi to patlal nějakým utrejchem, tak nezbude než těch pár tisíc (desítek?) vypláznout. Pokud ne, tak bych do toho šel po hlavě ... nesouhlas s vyřízením reklamace (máš vůbec v ruce nějaký ofiko vyjádření k reklamaci, nebo jen servis zkouší, co vydržíš?), pak případně i ten znalecký posudek a soud (pokud jsi si jistý, že jsi to nezpůsobil sám). No a pokud je to šlendrián (a to se embasofirmě stává v poslední době nějak často s pofidérními díly z chinese) a embasofirma se k tomu bude stavět odmítavě, tak i zapojit pořady typu na vlastní brejle, černý kozy atp. ... si člověk říká, že má dvouletou záruku, kolikrát si připlatí nemalou vatu za pětiletou ... a stejně je to nakonec na govn ...
-
Já měl s 1.5 TSI manuálem dlouhodobou spotřebu 6,3, ale krmil jsem ho aditivovaným benálem. Mám sice vůči tomu motoru osobní averzi, ale okolo komína to bylo super, rychlý, na silnici držel jak přilepený, na dálnici to uměl také rozjet, ale za cenu vyšší spotřeby, protože už mu pak docházel dech. Tedy na většinově dálniční provoz bych to nebral, to je tak maximálně jednou za rok ke slanýmu rybníku, dvakrát za rok na výlet z Varů do Ostravy a zbytek jen v poklidu v dohledu domova. Ten nafťák mě přijde jako nějaký ekoutlumený, a bude to nějaká naftová obdoba legendárního HTP (na druhou stranu 1.6 TDi v octávce nebyl na dálnici špatný, jen okolo komína to bylo na prdlačku, protože to netáhlo a člověk musel hodně fofrklackovat). Když už bych byl donucen teď jít do Karoqa, tak jedině s 2.0 TDi 110 Kw, a to jsem jinak vyznavač hesla, že nafta patří jen do kamen, protože nic rozumějšího pro předpokládané použití a nájezd v aktuální nabídce embasofirma nemá ...
- 112 odpovědí
-
- škoda auto
- karoq
-
(a 1 více)
Označen s:
-
To je zase deutsche objev ameriky ... to tu funguje už léta v podobě blokace spotřebičů s vysokou spotřebou (spínač HDO u sazeb D45, D46, D57 a nevím jakých elektrožroucích sazeb) ... 4 hodiny zima a 20 hodin teplo, časem to stejně bude nutné řídit operativně bez rovnoměrného rozprostření času, navíc s výrazným zdražením vysokého tarifu ... a je to logické, takové odběry prostě síť není schopna absorbovat, všichni to ví a všichni (rozuměj ekokokoti a politici rozumu mdlého) dělaj, že nic, ještě se u toho nic veselme, jak jsme green eko ... u HDO se dá obejít přepojením přímotopu do normální zásuvky, aby člověku neumrzla zadel ... až budou mít za pár let všichni dálkově ovládané elměry, bude po žížalkách, možná přímotop ještě pojede, ale zapojením druhého, nebo pračky se sušičkou bude člověk blokován a bez šťávy ... tepločerpadláři a rychlonabíječi budou vzpomínat na časy komínových a auto čmoudíků ...
-
Reálná cena tak 249999, sice poslední "poctivá" škodovka, ale přece jen starší 77 kw motor a na dnešní poměry sociální výbava, možná bych začal na 259999 (třeba se zadaří), aby bylo možné jít s cenou v průběhu prodeje níže blíže realitě ...
-
Naopak, kdo včas podchytil, vykopal vlastní studnu, odpojil se od plynu, vrátil se k dřevu a na střeše si postavil solární Temelín, tak si bude moci ze získaných úspor dovolit místo jedné fábky rovnou dvě :-) ... Nemůžu si pomoci, ale FIV je dnes z hlediska cena/výkon to nejlepší, co může embasofirma nabídnout, drakonické faktury přiletí ve vyúčtování až na jaře, nebo v létě příští rok, takže ten, kdo má nějakou vatu ve štrozoku a nerozpustí ji za doplatek elektriky a plynu, koupí embéčko levněji než dnes ... bo lidi budou mít jiné starosti, než kupovat new wageny a skladové plochy budou po letech opět plné ...
- 866 odpovědí
-
No pro platící zákazníky je to úplně skandální situace, někdo čeká rok, a nemá nic, syn měl čekat na fábku rok a měl ji za 5 měsíců ... normálně uvažoval, že ji nepřevezme, když nebyl dodržen termín dodání :-), dokonce ji měl dříve, než já ve stejně době objednanou Toyotu ... Taky je třeba si uvědomit, že platící zákazník, tedy ten, kdo je schopen nový wagen koupit, v dnešní době nic neznamená, situace v dodavatelsko-odběratelských vztazích je taková jaká je a nikdo s tím nic neudělá. Když je dělník ze šroubárny schopen přečíst Vergilia v originále, měl by i pochopit, že když není matroš, ani ty šrouby nevyrobí. Dnes už došly zásoby čipů a komponentů i těm, kdož nedávno byly schopni dodat za pár měsíců a jsou ve stejné situaci jako koncern. Špatně to je, ale nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůře ... to byla samá globalizace, teď to bude samá deglobalizace, střižená energetickou krizí a green autoekomagorismem ...
-
Jo, kdyby mě nebožtík Karoq fungoval jako dvě předchozí yetiny, nikdy by mě nenapadlo na stará kolena emigrovat do japonska ... ale ke cti mu budiž, že když jsem po třech letech vzal náhradní klíč a kessy samozřejmě nefungoval ... po výměně baterie, bez nějakého párování, šlapal jako nový ... holt ještě embéčko z polopoctivé první a předkovidové série ...
-
Ano, je to tím, že není origo vložena karta, jde to obejít a kartu SW upravit (někde v útrobách fóra se v minulosti řešilo). Také jsem měl u embéčka 16 GB kartu a vyřešil jsem tím, že jsem si stáhl z výběru na škodaauto menší území a v poho ... koneckonců, kdo by potřeboval plnou evropu, většinou je to jen psychologická bariéra ... to jsem aktualizoval poprvé, když se ještě na kartu vešlo, pak jsem přešel na výběr ... rychlejší aktualizace a rychlejší reakce navi, když karta není zasekaná až po okraj daty. Jediná nevýhoda, že jsem měl třeba Chorvatsko, ale nebyla Černá Hora, když jsem jel z Makarské do Dubrovníku ... podle navi bych jel asi 16 hodin ... bo objetí Černé Hory trajektem ... naštěstí strejda google s jeho maps v mobilu pomohl.
-
Zvláštní, že to bez pojištění někdo vůbec zaregistroval a vydal RZ ... nová auta si nechávám vždy přihlásit od prodejce a mimo plné moci je vždy podmínka sjednání pojištění u něj (případně prostřednictvím Škofin), nebo doložení zelené karty, že mám na VIN auta sjednáno pojištění ... přes to vlak nikdy nejel a nejednalo se jen o embéčka, že prý bez toho nepřihlásí. Takže v tomto případě asi jiný oddíl :-), ale teď už se s tím nic neudělá a byl bych asi rád, že mám vůbec dodaný new wagen ...