Jump to content

velkytom

Uživatel
  • Content Count

    107
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

velkytom last won the day on October 11

velkytom had the most liked content!

Community Reputation

47 Excellent

About velkytom

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. velkytom

    sedačky

    Varioflex je jeden z důvodů, proč jsem si opět koupil embéčko, měl jsem ho poprvé v bandasce (roomsteru), pak i v yeti wagenech a nedovedu si představit bez něho existovat. V karoqu jsou varioflex sedačky oproti předchozím jmenovaným trochu pohodlnější, ale za cenu sofistikovanějšího a ne až tak pohodlného ovládání (sklápění sedaček látkovým poutkem, místo poctivé plastové páčky, při sklopení prostřední sedačky je nutná demontáž opěrky hlavy …). Ale když člověk několikrát za rok potřebuje "dodávku" je to k nezaplacení. Nedovedu si představit skládat do kufru 600 kg dřevěných briket na sklopenou zadní lavici, ve finále jsem maximálně spokojen i se zadní roletkou, páč upřímně, kolikrát člověk potřebuje něco na zadním platu vozit a ta roletka je praktičtější na manipulaci při předělávce embéčka na dodávku, nebo přepravě rozměrnějších předmětů. Ale je samozřejmě logické, že někdo před praktičností dá přednost pohodlí na zadních sedačkách … což zase mě upřímně netrápí, bo sedím za volantem a plně obsazené embéčko je minimálně … pokud bych chtěl pravidelně vozit dospělce i na zadních sedačkách, asi bych se stejně poohlédl na nějakém prostornějším kokodáku … no a pokud bych hledal pohodlí a ne praktičnost … dost těžko bych si pořídil embéčko :-)
  2. Již dlouho jsem neměl tu čest pohopsat v koloně, tak mě nemá co samonasírat ... ale jinak pár týdnů po přehrátí sw ... jen samá pozitiva a sociální jistoty ... dnes jsem polaboroval s režimem individual, nějak nebyl dosud čas a ani jsem nezkoumal, co tam jde nastavit. Samotný režim sport jsem vyzkoušel jen jednou a kvůli tuhosti řízení jsem jej zavrh. V režimu individual jsem nastavil na sport jen motor, ostatní na normal, ACC na comfort ... a embéčko ožilo, reaguje ještě plynuleji na plynový pedál a je prostě jako vyměněné. Jediné negativum sport režimu motoru je o něco málo vyšší spotřeba a celkově režimu individual, že po vypnutí motoru se po nastartování nastaví zpět normal ... ale za to přepnutí po nastartování to stojí. Klokan mě konečně začíná dělat radost a jízda v něm se pro mě opět stává potěšením a relaxem, tak jak jsem byl u embéček zvyklý ... On z té skály asi fakt nepoletí :-)
  3. Mohu konstatovat, že díky tomuto fóru mě začalo regulérně hrabat ... a všude (tím myslím v každém autě) cítím cukání. Dokud jsem to nečetl, klokan mě nehopsal, teď už hopsání cítím i u citiga :-). Jinak aktualizace sw autu prospěla, a jak píše kolega víše, cukání cítím, jen když jej cítit chci. Pozoruji o něco nižší spotřebu (do 0,5l/100 km) a častější přechod do "dvoutaktu". Nevím jestli spotřeba souvisí s aktualizací, nebo s výměnou pneu, ale nepředpokládám, že by zimáky měly takový kladný vliv na spotřebu (mám zimní a letní ve stejném rozměru) ... s tím jsem se naposledy setkal, když jsem přezouval na yetiho z letních 17 na zimní užší 16 ...
  4. Proč by mělo 140 vadit? Koneckonců, ani Merapat nepíše, kde to bylo, třeba u sousedů v říši by mohl jet klidně 200, pokud by embéčko tak rychle jelo. Jediné co by jim v embasofirmě mohlo vadit je, pokud by to bylo nad "papírovou" maximální rychlost, to ani nevím kolik je. Já do říše třeba jezdím s embéčkem na tamní dálnice na lázeňské kůry, ať už po zakoupení a rozjíždění klokaního motoru, tak i nyní po přehrání sw motoru ... a embéčku takové protažení očividně svědčí ... ale tak nějak nevím, co by mě vadilo víc ... klokan, nebo ojnice :-)
  5. velkytom

    Škoda KAMIQ

    Člověk holt nemá kupovat embéčka z náběhu výroby, ale počkat si alespoň rok, než se to vychytá. Ono od dodo (dodělej doma) prvních favoritů a felicií se zřejmě v embasofirmě nic nezměnilo ... Dnes se alespoň na pořadník nemusí stát fronta :-)
  6. Dnes jsem zkoušel ráno rychlý studený rozjezd a aktualizace je jednoznačně znát ... auto jede a neskáče, takže jednoznačně zklepšení. V koloně jsem už pár dnů nestál, tedy z ní nejsem vyhopsaný ... když zhluboka dýchám a zapomenu na kolonu, jsu vcelku spokojený ...
  7. Tak jsem se včera dostal do dlouhé kolony před nehodou a zdá se, že poskakování při rozjezdu studeného motoru bylo eliminováno tím, že se přeneslo do poskakování při opětovných rozjezdech a popojíždění motoru zahřátého. Není to sice taková trága, jako při studeném motoru … ale poskakuje. Naštěstí to alespoň nechcípá v křižovatce a když to jede, jede to slušně s příznivou spotřebou. Ale to je tak vše, co o tom mohu říci pozitivního. Zatím nejhorší (a zřejmě i poslední) embéčko, co jsem kdy měl :-(
  8. Tak určitě to ještě není ouplně OK, je to zjevně šité horkou jehlou, ale v rámci možností se s tím dá žít a za mě zjevné zlepšení. Zřejmě nový soft více pouští žilou palivu, bo před aktualizací byl wagen takový nemastný … teď to ožilo. Trošku jsem ho protáhl … a jo, jede to pěkně. Jediné co pozoruji, je cca o 0,3l/100km vyšší spotřeba (srovnávám stejné trasy před a po aktualizaci). Možná, kdyby mu ještě víc pustili žilou o 0,5l/100km … by se ještě zlepšila výše zmiňovaná nekultivovanost při popojíždění v kolonách. Ale holt ekologie, je ekologie převedená do podoby terorismu proti uživatelům. Přijde mě, že ten motor není sladěný s převodovkou a ladí se to až za chodu. Každopádně, jak jsem již říkal, s láskou vzpomínám na předchozího yettiho 1.2 TSI, neb jak říkají někteří jazykové, yeti byl poslední "poctivá" škodovka … no a také na svůj předchozí služební wagen … octa 1.4 TSI CNG … tam jsem se namlsal a žil v představě, že 1.5 TSI motor bude ideální volba. Teď sedím v kanclu, služební wagen jsem musel odevzdat. Jo holt kdybych býval byl tušil, co tato volba přinese … snad jsem šel do dvoulitru, který mě přišel zbytečný, nebo místo do kamen začal lít naftu do auta :-) Na druhou stranu, jak je člověk zblblý a vyhopsaný, tak už cítí poskakování všude a asi se toho v hlavě nezbaví … když byl klokan nový, tak jsem nějaké hopsání nepociťoval … vše zašlo, až když jsem začal více číst zdejší fórum :-)
  9. Tak dva dny po provedení akce 24EV - přeprogramování ŘJ motoru a jednoznačně zlepšení, nekoná se hopsung ala první hodina v autoškole a dvojka zabírá, aniž by embéčko mělo tendenci chcípnout. Na nějaké větší hodnocení asi ještě brzo, ale wagen je jednoznačně při rozjezdech, nebo používání 1 a 2 rychlostního stupně živější a kultivovanější. Subjektivně se mě zdá, že je teď naopak přiškrcený při vyšších rychlostních stupních, není to žádná trága, ale zdálo se mě, že wagen býval živější … ale to mu myslím opět rozmluvím o weekendu na dálnici v německu, stejně tak jako v minulosti, když jsem mu rozmlouval lemroidní tendence při zajíždějí. Spotřeba se mě zatím zdá plus minus stejná, jen teď je na volnoběh spotřeba 0,5 l/h, bývala 0,6 l/h. Ono stejně, pokud se někde přidalo, někde se musí ubrat, aby byly terorekolimity splněny … každopádně teď je to alespoň pro uživatele příjemnější … přijde mě, že předchozí hops verzi řídící jednotky snad ani neotestovali a pustili rovnou do světa ...
  10. velkytom

    Škoda KAMIQ

    Tak jsem jej dnes viděl u prodejce poprvé in natura ... tak pár postřehů ... vypadá fakt hezky, tedy alespoň exteriér, líbí se mě více než scala, nebo i karoq a kodiaq. Když jsem po třech letech provozu hledal náhradu za yetiho, chvíli jsem zvažoval, zda ještě rok nepočkat, nakonec pioněr něvyděržal a vzal jsem karoqa, tak alespoň pár postřehů, ve srovnání s yetim a nynějším karoqem. Na yetiho dodnes s nostalgií vzpomínám a asi už s ním budu srovnávat všechna přibližovadla, samozřejmě, srovnání je subjektivní a co člověk to názor ... Překvapuje mě místo na zadních sedačkách, je srovnatelné, ne-li lepší, než u karoqa. Tím ale pozitiva končí. Kufr mě subjektivně přijde o dost menší než u yetiho. Mám skoro dva metry a neposkládám se za volant tak pohodlně, jako do karoqa, byť zvýšený posez je znát a svojí polohu bych si také našel. Seděl jsem ve výbavě style a iritovala by mě asi látková (byť příjemná) výplň opěrky madla dveří. Co mě jako baráčníkovi vadí, je nemožnost varioflexu zadních sedaček ... to je prostě k nezaplacení a jeden z důvodů, proč jsem zůstal u embéčka. Jinak mě to přijde jako taková nafouklá fábie, ale je to povedené přibližovadlo, které si své zákazníky najde. Jako o rodinném přibližovadle bych o tom ale neuvažoval, ten kufr je na toto použití fakt malý, jako o druhém autě do rodiny, autě pro manželku, či jen tak pro radost, nebo wagen až budu v důchodu, určitě ano. Závěr je takový, že jsem rád, že jsem na kamiqa nečekal a šel do karoqa, protože to prostě mé požadavky na wagen neuspokojí (kufr, varioflex, posaz za volantem ...) a ani by to z uvedených důvodů neuspokojilo požadavky na náhradu yetiho. Ale jsem zmlsán, že srovnávám s karoqem, kdybych do kamiqa měl přesedlat z fábie, nebo rapidu, byla by to při omezenějším rozpočtu jasná volba, pokud by mé kosti potřebovaly vyšší posez, pokud by šlo o wagen pro rodinu, šel bych spíše do scaly, než do kamiqa. Ale znáte to, jak to chodí ... když jsem poprvé viděl yetiho, tak jsem také říkal, že takové auto s malým kufrem a nic moc životním prostorem bych si nikdy nekoupil ... no a nakonec jsem vystřídal dva ...
  11. Tenhle rozjezd-nerozjezd, chcípnutí-nechcípnutí se mě také (několikrát) stal, doufám, že to také odstraní aktualizace … ono bohužel ten rozjezd nerozjezd přichází zcela neočekáván a nikdy se mě jej nepodařilo nasimulovat uměle, prostě 16x projedu křižovatkou v pohodě a po 17 jedu stejným stylem a ejhle - stojím, nestojím, jedu, nejedu … dost nepříjemné. Každopádně, od té doby co jsem před týdnem embéčku řekl, místo obligátního, že poletí ze skály, ale že půjde k embasodoktoru … to vcelku ani neskáče, přestože noční teploty pomalu atakují 0. Asi embéčko trpí nějakým syndromem bílého pláště, či co ...
  12. Tak zatímco na embasoportále je uvedeno, že pro mé embéčko existuje svolávací/servisní akce, bez rozlišení, tak v apce MyŠkoda mám uvedeno, že jde o svolávací akci. Očekával bych, že budu "svolán" … no kdybych se aktivně neozval a neobjednal, bych asi na "svolání" čekal do vánoc, ne-li do servisní prohlídky za rok a půl ...
  13. Tak mě to konečně po měsíci fuck you, zkuste později, na mé VINko našlo servisní, nebo svolávací akci (bez rozlišení, či podrobností), takže jsem se již objednal na příští týden k embasomechanikovi. Snad tím bude klokanoidní kapitola mého embaso stroje uzavřena a budou již následovat jen samé embasopozitiva a sociální jistoty, bez hopsání a obav, že to někde v křižovatce polochcípne ...
  14. velkytom

    Jaké disky

    4 Zikina Na funkci rostlináře to nebude mít vliv. Problém může nastat za 4 roky na STK (pokud se tam neprozřetelně na těchto discích pojede), nebo v případě nehody ... pojišťovny jsou šťouravé a pneu a disky je snadná cesta, jak neplnit, nebo krátit plnění. Za mě tedy ... na wagen jen to, co mám v TP :-) ... byť jsou disky na foto šmrncovní a karoq a ateca je de facto jedno auto ...
  15. Velmi hezky popsáno, že za to nemůžou trpaslíci, ale zkurve.í EU ekoteroristi. To že se motor velmi rychle ohřívá jsem si všiml hned, až jsem si říkal, že je to skorem rychlejší než žigul ... Mám za sebou přes 14 dnů cest a 4000 km (celkem najeto 9000) ... a embéčko šlapalo jako hodinky, když započítám to, že jsem s hopsáním počítal a před vyjetím nechal lehce ohřát motor. Asi maj na balkáně kvalitnější benál, nebo co. No a jsem doma, vymontoval jsem a vrátil kamery (měl jsem dvě, za čelním sklem i interiérovou, abych zachytil, co se děje na budících) ... no a co se dnes stalo ... rozjíždím se, dávám 2 ... no a klokan neví, co má dělat, bohužel natočené to nemám, takže moc prudit v embéčkárně nemůžu. Za těch půl roku, co klokana mám, se mě to stalo párkrát, z toho jednou v křižovatce. Nějaké poskakování při studeném rozjezdu nemá smysl natáčet, ale tajně jsem doufal, že se mě podaří zachytit to občasně embasozmatení při zařazení 2 ... protože to přichází neočekávaně a někdy je to o ústa ... no nic, až se otřepu ze zážitků z cest, vypravím se k embasoprodejci a snad po přehrání SW bude těmto peripetiím konec.
×
×
  • Create New...