Jump to content

velkytom

Uživatel
  • Content Count

    164
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

velkytom last won the day on October 11 2019

velkytom had the most liked content!

Community Reputation

68 Excellent

About velkytom

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Když jsem byl přehrát soft ŘJ, tak jsem se rovnou zeptal, co mě tam nalijí při servisce ... a hned mě byla nabídnuta origo embasolahev cca za 700 Kč, nebo výhodná nabídka sudový do vlastní nádoby za cca 650 Kč ... tož jsem poděkoval a oil jsem si koupil ze necelých 300 Kč v autodílech. Pokud to bude jen na dolití, je v podstatě jedno, co ... jen aby to splňovalo normu VW. I pokud by člověk chtěl pro pocit sucha a bezpečí origolahev embasooilu, tak jej také sežene mimo embaso prodejní síť za cca 300 Kč ... mě stačilo, že jen nějaký oil budu pro jistotu mít, tak litr castrolu byl ještě o něco levnější (ve specifikaci, co mě bude nalito při servisce ... můj servis používá castrol, u některých předchozích embéček některé servisy použily shell).
  2. Když mě s olejem vypekl yeti ... stála mě lahev v autorizáku 700 Kč. Teď už jsem byl chytřejší a koupil jsem si lahev na případné dolití v autodílech za 300 Kč :-)
  3. Manuál mladého karoqmana strana 265: "Motor má v závislosti na způsobu jízdy a provozních podmínkách určitou spotřebu oleje (až 0,5 l/1 000 km). Během prvních 5 000 km může být spotřeba vyšší"... Takže jsi ujel docela hodně :-) Ale teď vážně ... normální to je ... auto jde z výroby s minimálními provozními náplněmi ... bo šetřit se musí. Některé autorizované servisy při předprodejním servisu dolijí půl litru oleje, aby byl na horní rysce a vydržel do servisní prohlídky (aby měli klid od prudících zákazníků ... auta sice mají prodloužený servisní interval, ale oleje z výroby je tam na 15000 km. Jak je na tom můj klokan nevím, zatím je klid, asi 19000 km, Předchozí yeti si o dolití řekl v 25000 km, každopádně lahev oleje preventivně k kufru vozím a s dolitím počítám ... i když nyní mám jiného prodejce, tak třeba dolil oleje více a do servisky vydržím :-)
  4. No myslel jsem si, že bez kompletních mapových podkladů nemohu žít ... no kupodivu můžu ... místo komplet map stahuji jen podklady ECE4, tedy takové, kam reálně mohu jet ... do anglie, portugalska, norska, švédska nebo řecka se embéčkem fakt nechystám, takže kompletní mapy reálně nepotřebuji. Aktualizace nyní hotová za hodku, oproti dvěma hodinám, když jsem aktualizoval kompletní podklady. S dodanou 16 GB kartou si tak vystačím, než embéčko půjde z domu.
  5. Připojím svůj pohled starého embéčkáře na některé prvky výbavy, pokud bych nyní objednával Karoqa. Pokud by nebylo v základu, rozhodně bych si připlatil: vyhřívaný volant, čelní sklo a sedačky - v zimě nemá chybu (parkuji v garáži), pokud bych parkoval na ulici, určitě nezávislé topení varioflex - o tom už jsem zde básnil dostatečně asistent vyparkování - ve městě při šikmém parkování v řadě aut k nezaplacení, stejně tak na parkovištích u nákupních center, kde někteří nakupující bezmozci jsou schopni s košíkem vstoupit před vyparkovávající auto. Pravda, jednou mě to na benzínce zabrzdilo při vyjíždějí od stojanu s dofukováním, bo to zaregistrovalo manželku, která stála 2 metry šikmo za embéčkem. V prvním okamžiku jsem myslel, že jsem sejmul ten stojan ... přepínání dálkových světel - užitečná vychytávka, pracuje celkem spolehlivě, někdy problém na dálnici a když je úplněk, tak při přejíždění horizontu na okresce považuje měsíc za protijedoucí auto ... volba jízdních režimů - režim sport oživuje auto s 1.5 TSi při rozjezdech a částečně koriguje poskakování při rozjezdech v kolonách automatická světla, stěrače a sklopná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru - to považuji za samozřejmost sklopné tažné zařízení - to se embasofirmě povedlo, tažné připravené i demontované, aniž by člověk musel sahat rukama, stačí dokopnout nohou automatické otevírání kufru - návykovka, kdo v dešti, nebo s plnýma rukama nevyzkoušel, nepochopí škoda connect - pokud zrovna funguje spojení, dobrá vychytávka, takže jsem si i připlatil prodloužení ... jednak mám informace o embéčku a nejčastěji využívám, že si předem v pc najdu a zkontroluji cíl cesty a pak si to pošlu jako on-line cíl do auta kessy - taky návykovka, byť jsem si původně říkal, že je to další pí.ovina na autě elektronická parkovací brzda a autohold - člověk by neřekl, jak to dokáže zpříjemnit život. Na auto s klasickou ručkou už bych si těžko zvykal. Co bych nemusel, nebo mě s.re: Hlídání mrtvého úhlu - mám ještě verzi v zrcátku a nějak mě nenadchlo, jak jsem se původně domníval ACC -nepochybně dobrá vychytávka, zvláště s DSG - ale s manuálem je někdy na dálnici spíše k vzteku, stačil by mě obyčejný tempomat Automatické brždění před překážkou - to je věc, která mě připravila o mnoho vlasů, protože reaguje pokaždé jinak a nepředvídatelně. Párkrát mě připravilo horké chvilky, když usoudilo, že jedu příliš rychle a nedobrzdím za autem přede mnou. Člověk v první chvíli neví, jestli vzal nějaký kanál, naboural do zdi, nebo co se vůbec děje ... ale to už je asi povinná součást vozidel, tak s tím člověk nic neudělá Amundsen s navigací - byl v základu, tak neřeším, navigace celkem svižná, dobře si poradí i v místě nové výstavby, která není v mapě (výstavba dálnice, obchvaty), občas je ale zmatená, když tvrdí, že úsek je neprůjezdný (on byl, ale třeba před týdnem) a to i přestože jsem on-line, výhoda možnost posílání cílů on-line ... pokud by ale nebylo v základu, nepřiplácel bych, využil bych navigaci v mobilu a zrcadlení na infotaimentu
  6. Tak se vším bych souhlasil ... mimo varioflexu ... to je totiž aktuálně asi jediný důvod, proč bych si opět koupil Karoqa, bo neznám jiné přibližovadlo stejné kategorie ... se kterým bych odvezl tunu dřevěných briket (400 kg na vleku a 600 kg v kufru po vyjmutí varioflex) ...
  7. velkytom

    parkovaci brzda

    Ne sama se neaktivuje, to jen pokud máš zapnutý autohold ...
  8. velkytom

    parkovaci brzda

    Buď ji musíš sám "zatáhnout" tlačítkem ruční brzdy, nebo pokud máš aktivovaný "auto hold", či jak se to zove, tlačítkem vlevo vedle (t. j. automatické brždění při stání v kopci, nebo parkování), tak se sama "zatáhne" při zastavení a při rozjezdu embéčka se opět sama "odtáhne", ale to myslím dělá i elektronická ručka ...
  9. Jednou nějaké přibližovadlo s automatem plánuji čistě z praktických důvodů ... za nějakých 10, 20 let až se budu sotva šourat a bez šermýřské kauflandovské hůlky nedám ani krok. Uvažoval jsem nad tím i u karoqa ... a díky bohu, že jsem DSG nevzal. Karoq je totiž embéčko bez duše ... prostě takové čistě německy dokonalé a nudné ... na jedné straně mu nic nelze vytknout, ale ani taky nic nenadchne. Zatím potřebuji přibližovadlo, ve kterém mohu relaxovat, ve smyslu interakce při řízení ... to mě automat nemůže poskytnout (možná by to ale eliminovalo občasné klokanní projevy) a zaplať pánbůh za to, že si to tam mohu kvrdlat ručně ... a taky za to, že u embasofirmy je relativně dobrá možnost konfigurace a každý si tam může nasázet, co mu vyhovuje ... Bohužel až ta doba automatu přijde ... půjde koupit jen elektrická tříkolka, automat bude povinný, autonomní asistenty potlačí řidiče a na radost z jízdy se bude jen vzpomínat ... a v té době než řídit, si snad raději pořídím bílou hůlku, rukavice a nějakou uniformu a budu oblbovat babky na lavičce před důchoďákem zážitky z bojů u Stalingradu :-)
  10. Tak zatím dobré, tak doufejme, že to byl jen jeden z občasných nevysvětlitelných projevů mého embéčka ...
  11. Tak můj klokan je asi nějaký zakletý, resp. si žije svým životem ... včera jsem najezdil pár set km v dešti, po příjezdu domů jsem embéčko zaparkoval do garáže, zamkl přes kessy a zavřel garáž. Dnes ránu přijdu do garáže, odemknu kessy, sednu do embéčka, nastartuju a slyším nezvykle hlučný motor ... a najednou koukám, že všechna čtyři okna jsou stažené. Nepředpokládám, že by si embéčko v garáži okna samo stáhlo ... bo třeba chtělo vyvětrat vlhko v interiéru ... Tak uvidíme odpoledne, až přijdu k autu, zda budou okna opět stažená, když jsem odcházel, tak jsem desetkrát zkontrolovat, že je auto zamčené, i okna jsou nahoře. Napadá mě jedině, že nějaká kuna mohla nažužlat elektroinstalaci a včerejší déšť dílo dokonal, nicméně embéčko, ani při připojení přes ŠC nehlásí žádnou závadu a vše se zdá být funkční ... Tak uvidíme, už jsem embéčku dlouho neukazoval skálu, odkud poletí, bude-li páchat zlotřilosti ...
  12. Tak já mám třeba 194 cm a přes 100 kg živé váhy ... a karoq je pro mě jako dělaný, sedačky ve style maj dobré boční vedení. Ta mazda vypadá zajímavě, minimálně jako varianta, až budu za dva roky hledat náhradu za embéčko. Před rokem jsem ji v hledáčku neměl. Pokud jde o Tucson vs Karoq ... ten jsem v hledáčku měl, poměr cena/výkon určitě lepší než embéčko. Problém je praktická nemožnost konfigurace výbavy ... prostě ber co je, nebo máš smůlu ... embéčko jsem si nakonfiguroval, jak jsem chtěl. Moc nechybělo a měl jsem Tucsona, ale prodejce neprojevil o zákazníka zájem, tak jsem šel naproti přes ulici a koupil embéčko. Pro embéčko rozhodl i varioflex, sklopné origo tažné a hlavně nepřímé měření tlaku pneu, jakožto i předchozí kladná zkušenost s embéčky. Na druhou stranu, pokud bych se rohodoval dnes, šel bych i přes některá negativa (vyšší spotřeba, nepraktický kufr a nevyjímatelné zadní sedačky, nebo TPMS) do Tucsona, nebo do cokoliv jiného, než embéčka. Prostě současné embéčko mě nějak nesedlo ... motor pořád nic moc, občas pořád při rozjezdech klokaní, asistenti varující před překážkou občas asistují na ránu pěstí a pokaždé v obdobné situaci jinak, tedy nepředvídatelně, sem tam při jízdě různé pazvuky. Kdyby to byl duster, tak bych to neřešil a bral bych to jako adekvátní projev za tu cenu. Embéčko bylo ale o poznání dražší a kvalita ceně neodpovídá. Kdyby bylo v těchto ohledech dotažené, bylo by to jinak výborné auto.
  13. Člověk to nesmí moc prožívat :-) Mám embéčko s filtrem a podle palubní literatury tam je předepsán VW508.00, ale přípustný je i VW504.00, servis tam bude za rok dávat na servisce, resp. v současné době dává, VW504.00 (pokud se do té doby něco nezmění). Osobně k té zelené řídké srágoře nemám důvěru a pokud budu mít možnost volby, půjdu raději do té VW504.00 5W-30. Respektive to nechám na servisu kvůli prodloužené záruce, protože jak tak motor toho svého klokana pozoruji, je to do budoucna pytel plný problémů, které bych nerad cáloval ... asi ne nadarmo byla v novém ceníku prodloužená záruka všech embéček náležitě přeceněna ...
  14. Pokud rozměr není zapsaný v TP, máš jen jedinou možnost ... nechat si jej tam zapsat. První, co bude zajímat pojišťovnu v případě nehody je, zda na autě byly zimní/letní pneu a zda jsou rozměru dle TP ... ono je to tak nejjednodušší, dělat ofuky s pojistným plněním. Ono obecně, ty 16 vypadaj na yetim divně, bo je tam mezi blatníkem a pneu díra jak vjezd do pískovny ... ale zasejc se na nich jede dobře. Měl jsem na 1.2 TSI letní 225/17 ... oproti zimním 205/16 na nich bylo auto vyšší, bytelnější, lépe sedělo a vjezd do pískovny nebyl tak markantní ... ale zase ten motor měl problém je rozpohybovat ... na užších a nižších zimních jsem měl o 0,5 - 1 L nižší spotřebu ...
  15. Předpokládám, že "mezikus" je redukce 13/7 pin, takže překontrolovat správné připojení (občas redukce "nedocvakne" do závitu), nebo je možné, že ač starý, je vozík vybaven 13 pin přípojkou … pak by redukce nebyla potřeba. Nejsem si jistý, jestli auto hlásí připojení vozíku, ale minimálně hlásí deaktivaci nějakých asistentů (senzory a asistent vyparkování) z důvodu připojení vozíku a pokud by "spojení" bylo OK a byla vadná žárovka na vozíku, hlásil by infotainment, kterou žárovku je na vozíku třeba zkontrolovat ...
×
×
  • Create New...