Určite to bude upchávka vo vodnej pumpe.Pozri sa na vodnú pumpu pod remenicu a musia tam byť príznaky úniku chladiacej kvapaliny.Budú tam farebné mapky zaschnutej nemŕznucej zmesi.Ja používam zelenú nemrzku tak som mal zelené mapky.Pružinou je pritláčaný grafitový krúžok k otvoru cez ktorý ide hriadeľ vodnej pumpy.Opraviť sa to dá ale neodporúčal by som to robiť.Ak nie si zručný nespravíš to dobre.Treba tam stiahnuť remenicu vodnej pumpy,ktorá je nalisovaná na hriadel a potom vylisovať z ložisiek celú hriadeľ so samotným cerpadlom a až tak sa dostaneš ku tej upchavke.Pri skladaní stači zle nalisovať hriadeľ aj s remenicou a upchávka ti praskne a si tam kde si bol.Nová pumpa nie je drahá a máš to isté,že to bude v poriadku.Ja som kúpil číňana alebo poliaka,už neviem a mám to už tretí rok v aute a je to v poriadku.
Čo sa týka toho tesnenia pod hlavou,je to skoro nepravdepodobné.Následok prasknutého tesnenia alebo hlavy nie je vytečená kvapalina pri pravom kolese.Ak preniká kompresia z válcov do chladiaceho systému tak jeden z príznakov je to,že dochádza k zavzdušnovaniu chladiacého systému a tým k neustálemu prehrievaniu motora.
Čo sa týka toho pretlaku po otvorení zátky pri studenom motore,pretlak by tam nemal byť.Pretlak tam musí byť iba pri zohriatom motore.Ešte by som skúsil vymeniť uzáver nádržky,ak je pretlaková zátka nejako poškodená a prepúšťa pri vyššom tlaku ako by mala,je možné,že tlak si hľadá jednoduchšiu cestu von zo sústavy a práve tá upchávka je vhodné miesto na to aby zvýšený tlak cez ňu prešiel.To by aj vysvetľovalo prečo je tam tlak keď prídeš k autu ráno a kvapalina je studená.