Zdravím kolegové,
tak sem si pořídil Fabii combi 1.4 16V 55kw, r.v. 2001. Hned jsem vyměnil motorový olej, dal jsem tam Shell Helix HX7 10w-40 + nový filtr. Po ujetí cca 500 km mi zapískala a začala blikat kontrolka mazání, na nejbližším sjezdu jsem auto zastavil a pohledově všechno zkontroloval. Po opětovném nastartování se už nerozsvítila. Tak sem dojel asi 80 km domů v pohodě. Další den jsem s autem ujel asi 5km a kontrolka začala zase řvát. Hned sem to jel domů odstavit. Nový olej byl po ujetí cca 500km řádně černý, nutno podotknout že ten původní byl černej až běda. Tak sem si zase koupil 4l nového oleje, nový filtr a tentokrát jsem i sundal olej. vanu jestli není zanešený sací koš. Olej, který o vypuštění zůstal ve vaně se táhl jak sopl. Všechno jsem vyčistil, včetně sacího koše. Na utěsnění vany mi dali nějakej reinzoplast či co to bylo, pořád je to takový tekutý. No nic, po nalití nového oleje jsem s autem ujel asi 8km a začala zase blikat kontrolka. Tak sem vyměnil tlakový spínač a kontrolka se zase po cca 8km rozsvítila. Když chcípnu a znovu nastartuju motor tak je to chvilku OK, ale pak zase to samé. Nejvíc mě zaráží, že když to začne blikat, a nechám auto na volnoběch tak kontrolka zhasne. Když odmontuju tlakový spínač, tak vyteče čistý olej s černými kousky, asi jak se ten motor čistí. Při protočení motoru s vyjmutým čidlem valí z otvoru olej jak blázen, takže si myslím že to maže. Jediné co už mě po tom skoro týdením ležení pod autem napadá je, že se v motoru uvolňují ty usazeniny a ty pak ucpou ten tlakový spínač, protože když ho vyndám a vyčistím tak je to pak chvilku dobrý. Už vážně nevím co s tím. Nechce se mi jezdit s tou červenou kontrolkou. Děkuju za názory a nápady