Přejít na obsah

Martin Fülöp

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    5
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

557 zobrazení profilu

Oznámení Martin Fülöp

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Pre úplnosť prikladám výsledky reklamácie a testov kompresora. Podľa všetkého je kompresor úplne v poriadku. Neukázali sa ani žiadne príznaky nedostatočného mazania (čistý olej). Hluk počas vypnutej klimatizácie stále pretrváva. V servise sú ohľadom toho hluku bezradní, takže idem hľadať iný servis.
  2. Záhada spojky/nespojky je odhalená, ale zatiaľ stále neviem, čo by mohlo spôsobovať ten hluk kompresoru v polohe "VYP". Z Tvojho obrázku Denso.jpg som sa dočítal zaujímavé detaily. Klíma má dva obehy, jeden dlhý "klimatizačný" a jeden krátky "mazací". Prepínanie medzi týmito obehmi riadi regulačný ventil priamo v kopresore. V polohe "ZAP" sa používa viacmenej "klimatizačný". V polohe "VYP" sa používa iba "mazací". Keď nad týmto dumám, tak mi z toho vychádzajú nasledujúce možné príčiny: Regulačný ventil v stave "VYP" neotvára "mazací" obeh, takže sacia stana kompresoru sa po chvíli "vysuší". Predpokladám, že ventil by mal byť v poriadku. Problém by mohol byť v riadiacom napätí. "mazací" obeh nie je zapojený. Je možné, že by bol mazací obeh vedený vonkajškom nejakou hadičkou/trupkou? Možno v servise zabudli tú hadičku zapojiť, alebo tam tá hadička je, ale má nejakú prepravnú blombu a v servise tú blombu zabudli odstrániť? Nedostatok oleja to asi nebude. Keďže v stave "ZAP" sa hluk stratí, predpokladám že na saciu stranu kompresoru sa vracia dostatok oleja.
  3. Pôvodý starý kompresor sa zasekol a strihlo osku. Pri výmene kompresoru tvrdili, že musia vymeniť aj kondenzátor kvôli záruke. Vraj, keby boli v obehu nejaké nečistoty z rozpadnutého kompresoru. Tiež som na začiatku podozrieval alternátor, ale zatiaľ sa to nepotvrdilo. Neviem, ako to vyskúšať. V servise nenašli spôsob, ako nahodiť remeň bez kompresoru, tak aby bol poháňaný alternátor. To že hluk sa objaví len pri vypnutej klíme a po zapnutí klímy sa hneď stratí ukazuje skôr na tú klímu.
  4. To že je kompresor v poriadku prehlásil dodávateľ v reklamačnej správe. Teraz mám namontovaný už druhý kompresor, ten tiež hučí. Oba kompresory boli montované s plnou olejovou náplňou (podľa vyjadrenia servisu).
  5. Zdravím, potrebujem poradiť s hlučnou klimatizáciou, v servise sa tvária bezradne. Začiatkom leta 2014 sa mi zlomila os čerpadla klimatizácie (dovtedy bez problémové chladenie aj bez hlučnosti). V servise vymenili kompresor, výparník (asi aj kondenzátor), systém naplnili a všetko vyzeralo v poriadku. Po pár kilometroch (resp. 10 minút jazdy) sa objavil nepríjemný hluk (ako starý vysávač, alebo ako stará dodávka 1203-jka). Frekvencia hluku je priamo úmerná otáčkam motora, pri jazde dole z kopca je najvýraznejší (brzdenie motorom). Zvláštne je, že ten hluk sa objavuje len pri vyplnutej klimatizácii. Pár sekúnd po zapnutí klímy zanikne. Po opätovnom vypnutí klímy sa zasa objavý, skôr či neskôr, ale najneskôr do 10 minút. Chladenie a kúrenie fungujú bez problémov. So servisom to riešim už 9 mesiacov, ale nič nepomáha. Skúsili niekoľko krát vymeniť náplň v systéme. Vymenili kladku remeňa (vraj mala pokazené ložisko). Nakoniec som dal kompresor reklamovať, reklamácia bola ale zamietnutá. Počas reklamácie mi nahodili iný kompresor. Ten začal hučať tiež, ale vydrží nehučať trochu dlhšie a hočanie samotné je miernejšie. Čo by mohlo spôsobovať ten hluk, ak je kompresor v poriadku? Nedostatok mazacieho oleja v obehu? Ak vymenili kondenzátor aj výparník, nemali dať do systému viac oleja? Myslím, že k oleju v kompresore pridali pri dvoch výmenách náplne spolu 16g (alebo ccm?) oleja. To sa mi zdá dosť málo, ak sa má rozložiť v celom obehu nanovo. Vie niekto, koľko oleja musí byť v systéme, aby bolo zabezpečené optimálne mazanie a účinnosť? Teraz tam môžem mať niečo menej ako 100ccm oleja. Škoda Fabia I 2005 1,4; 74kW; kompresor je bez spojky Za radu vopred ďakujem.
×
×
  • Vytvořit nový...