-
Kola na letní sezónu
A diskuze obecně na téma R16 vs. R17 vs. R18, což je problematika disků i pneumatik současně, tak vlastně patří kam?
-
Potahy na sedačky
Používáte někdo ze zadní strany předních sedaček ochranný "potah" proti okopání - např. při použití autosedačky? Ve škoda eshopu jsem originální příslušenství tohoto typu nenašel.
-
Zimní pneumatiky
Cena obou variant 17" zimních pneumatik vychází víceméně stejně, rozdíly jsou do 5%. Nicméně příplatek za 17" zimní pneumatiku místo 16" může být řádově 30-70%.
-
Kola na letní sezónu
@virtual Schválena je konkrétní specifikace pneumatiky tj. rozměr včetně hmotnostního a rychlostního indexu. Zvolit nižší rychlostní index, než máte pro daný rozměr uveden v TP můžete pouze v případě zimní pneumatiky.
-
Kola na letní sezónu
A tuto informaci čerpáte odkud? Výrobci i prodejci totiž uvádí pravý opak. Pneumatika určená pro vyšší rychlosti musí při těchto rychlostech rovněž udržet přilnavost a lepší přilnavosti dosahuje právě měkčí směsí. Co se týče předepsaného rychlostního indexu, ten se zjevně neřídí pouze maximální konstrukční rychlostí auta, protože konkrétní vozidlo má v TP uvedeny různé rychlostní indexy pro různé velikosti pneumatik. Např. motorizace 1.5TSI má v TP předepsán rychlostní index V pouze pro R16 pneumatiky. Nízkoprofilové R17 mají předepsán index W a R18 pak index Y.
-
Kola na letní sezónu
Měřitelné rozdíly mezi R16, R17, R18: https://www.tyrereviews.com/Article/The-differences-between-16-17-and-18-Inch-winter-tyres.htm https://www.tyrereviews.com/Article/The-differences-between-17-18-and-19-inch-tyres.htm
-
Jaká kola na zimu? Rozměry, plechová nebo ALU?
V servisu zmiňovali také riziko, že širší disk 6.5J může sněhový řetěz poškrábat. Každopádně z aktuální nabídky litých kol jsou pro použití s řetězem doporučená 16" kola Star nebo Tunga a 17" Crystal.
-
Kola na letní sezónu
Většina definic za "nízkoprofilové" pneumatiky označuje modely s výškou do 50%, některé pak do 40%. Takže 225/40 R18 je všeobecně považována za nízkoprofilovou pneumatiku a dohadovat se tu můžeme maximálně nad 225/45 R17. Pneumatiky s vyšším rychlostním indexem používají měkčí směs což má za následek kratší celkový nájezd. V případě O3 mají R18 předepsán rychlostní index Y, zatím co R17 rychlostní index W a R16 dokonce rychlostní index V. Pneumatiky R18 se tak nejen že sjíždí nejrychleji, ale navíc ještě začínají v průměru s nejnižší hloubkou vzorku.
-
Kola na letní sezónu
Jenže ono to není "pár eur": - nízkoprofilová pneu má kratší nájezd (mj. díky měkčí směsi a v průměru menšímu vzorku z výroby) - nízkoprofilová pneu má vyšší cenu (zejména u zimních je ten příplatek řádově 50%) - častěji servisujete podvozek včetně nákupu náhradních dílů - máte vyšší spotřebu K tomu samozřejmě můžete poškodit ráfek v každém druhém výmolu na cestě nebo jej poškrábat při parkování o patník (pokud opravujete, pak další náklady)
-
Kola na letní sezónu
A kde s těmi R18 chcete mimo závodní okruh jezdit? Na dálnici, kde jezdíte pořád jenom "rovně", jsou lepší R16. Mají lepší dynamiku i spotřebu. A klikaté okresky jsou zase plné děr a výmolů, takže nízkoprofilová pneu je tam za trest. V případě O3 přímé srovnání nemám, protože letní i zimní kola mám R17. Ale např. u Karoqa, kde je celkově pro všechny velikosti vyšší profil pneumatiky, je subjektivně rozdíl mezi R18 a R17 velký.
-
Kola na letní sezónu
Ve výsledku pak nejde jen o komfort. On se ten rozměr kol a z něj vyplývající tloušťka bočnice údajně podepisuje také na servisu. I když přijde auto na velkých kolech z výroby a má tomu přizpůsobený podvozek, stejně dřív odcházejí tlumiče, silentbloky, auto nejspíše častěji vyžaduje seřízení geometrie apod. Letní pneu R16 jsou oproti R17 mohou být v závislosti na modelu levnější i o několik stokorun, v případě zimních je už příplatek za R17 klidně i tisícovka. V případě R18 to je ještě horší.
-
Kola na letní sezónu
Jestli je auto s R18 hezčí je dost subjektivní hodnocení a to už záleží na individuálním vkusu každého. Podle mě R18 na O3 už vypadá jako kolo od trakaře. Rozšířený názor, že velká kola vypadají lépe, osobně moc nesdílím.
-
Kola na letní sezónu
S plánovaným nákupem nových letních pneu zvažuju výměnu kol z R17 na R16, zejména s ohledem na komfort, náklady na servis i celkovou spotřebu. Máte někdo zkušenost s oběma těmito rozměry? Zaznamenali jste nějaký rozdíl?
-
Jaká kola na zimu? Rozměry, plechová nebo ALU?
Výpočet je sice "správně'", ale řetěz nasazujete na pneumatiku a nikoliv ráfek. A prohnutí bočnice pneumatiky na discích rozdílné šířky nejspíše bude různé. V praxi někteří uživatelé širší disky s řetězy vozí, takže ono to nějak funguje. Ale garanci, že se vám řetěz nenamotá do odpružení, vám pochopitelně nikdo nedá.
-
Jaká kola na zimu? Rozměry, plechová nebo ALU?
Pánové, je to přesně naopak. Povolené rozměry pneumatik jsou uvedené v TP, přičemž pro zimní pneumatiky můžete využít kterýkoliv z nich. Rozměry označené M+S jsou pak určeny výhradně pro zimní pneumatiky! Označení M+S pak nemá nic společného se sněhovými řetězy. Rozměry je s nimi kompatibilní zjistíte v manuálu v sekci "sněhové řetězy", kde jsou všechny uvedené v tabulce. Pro O3 platí, že řetězy lze osadit pouze na disky šířky 6J. Většina originálních 16" disků včetně uvedených výše v diskuzi má ovšem šířku 6.5J a s řetězy dle specifikace kompatibilní nejsou!
j57
Uživatel
-
Připojeno
-
Poslední návštěva