Jump to content

j57

Uživatel
  • Content Count

    209
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

j57 last won the day on August 27 2017

j57 had the most liked content!

Community Reputation

55 Excellent

About j57

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

666 profile views
  1. Otočný volič neřeší problémy spojené s tímto typem převodovky.
  2. Taky mohu potvrdit, že display Bolera na O3 2014 v mrazech blbnul. V případě O3 2018 zatím s hodnocením počkám na zimu :D
  3. @Yogg To je snad slovíčkaření ne? Zákazníkovi je vnitřní organizace koncernu VAG v podstatě ukradená. Zda museli použít všechna tato řešení z golfu by jistě byla otázka na zajímavou diskuzi. Klimatizaci je občas potřeba korigovat. Navíc zejména v zimě, nemáte-li zamlžená okna, lze používat jenom větráky v manuálním režimu a topit. Klimatronic ma víc režimů než jen automatický. Určitě tam nejsou na okrasu.
  4. To je sice super, vzhledem k rozšíření autokamer to dávno měli dělat všichni výrobci, jenže absence USB konektoru pro kameru nebyl neřešitelný problém. Přesun praktických ovládacích prvků někam na obrazovku infotainmentu žádné alternativní řešení nemá.
  5. Podle prvních videí to vypadá, že Škodovka zavedla několik nových "simply stupid" řešení. Největší nesmysl je absence praktických otočných kruhových voličů klimatizace, které šly používat aniž by řidič zastavil a čuměl do obrazovky infotainmentu. Stejná výtka patří k řadicí páce převodovky DSG nově nahrazené malým (zřejmě bezpolohovým) přepínačem. A ten dvouramenný volant vypadá fakt divně, i když to je otázka vkusu. Možná že už škodovka tolik neklade důraz na praktičnost auta. Pokud to tak skutečně je, třeba tuhle díru na trhu zaplní konkurence.
  6. Pneumatiky 225/45 R17 jsou určitě dražší než 205/55 R16. Sněhové řetězy na pneumatiku 225/45 R17 (šířka disku 7J) nejsou u Octavie povoleny. Vždy je třeba kouknout do TP a manuálu. Pro použití sněhových řetězů je nutné koupit kola s šířkou disku 6J (škodovka má v nabídce disky R17 a R16) a pneumatikami 205/50 R17 nebo 205/55 R16.
  7. 1.5TSI DSG vlastním a naprostá spokojenost. Ani na manuál si nestěžují všichni. Proč by měly být problémy s vypínáním válců? U 1.4TSI to nějak blbne?
  8. Sice jsem s 1.6TDI v O3 nejel, ale s 5 MAN převodovkou je to asi nejhorší kombinace pohonu v Octavii. Raději se v obou motorizacích projeďte, ať víte do čeho jdete, protože jízdní komfort bude zcela neporovnatelný.
  9. j57

    Zimní pneumatiky

    Pro hodnocení výsledků je třeba si přečíst metodiku toho ADAC testu. Pneumatiky s hodnocením jednotlivých kategorií do známky 2.5 (dobrý) mají jako výsledné hodnocení vážený průměr. Ovšem pokud má pneumatika v jednotlivé hlavní kategorii "sucho", "mokro", "sníh" (zimní), "led" (zimní), "spotřeba paliva" a "opotřebení" známku 2.6 a horší, odpovídá výsledné hodnocení nejhorší známce z této kategorie v testu. Proto má např. Continental TS860 hodnocení 2.6, přestože vážený průměr je druhý nejlepší 2.2. Kdyby výsledky na ledu dopadly alespoň se známkou 2.5, skončil by na druhém místě v kategorii "dobrý". Z toho je vidět, že pneumatiky s hodnocením ve sledované kategorii okolo 2.5 mohou být při drobné odchylce významně penalizovány, takže stačí třeba jiný rozměr a dobře hodnocená pneumatika je najednou hodnocena jako uspokojivá. https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/
  10. @omicron Jedná se o rodinné auto, najeto téměř 80tis. km. Jezdím s ním od nákupu 2014 řádově 1x týdně různé trasy, pochopitelně nemám tušení jaký podíl z najetých kilometrů jsem najezdil osobně já. Nejvíc je slyšet hluk pneumatik, odhlučnění je spíše podprůměrné. Příčné nerovnosti jsou slyšet podobně jako s O3FL 1.5TSI DSG se kterou mám najeto cca 2500km různé trasy. Možná je to odlišnými tlumiči, které se v průběhu výroby O3 postupně měnily, každopádně komfort se mi zdá nepatrně lepší u O3FL. Jezdím svižně, nicméně jízdní vlastnosti podvozku na limitu nehodnotím, protože tímto způsobem ani s jedním autem nejezdím.
  11. j57

    OIII vs konkurence

    Tak to jste si zcela jistě zjistil také další ceny náhradních dílů. Některé mohou být v případě Hyundai i několikanásobně dražší. Vysloveně vtipný byl takový DPF filtr, který ještě nedávno prodávali řádově za 80-100k, zatím co u Škody šel sehnat za 12k.
  12. No nevím. Mě přijde podvozek O3 1.8TSI DSG 2014 prostě od počátku hlučný. Není to žádná hrůza, ale ticho si představuji jinak. Pokud bych měl prioritu tichý a velmi dobře odladěný podvozek, asi bych dal přednost Golfu Variant, Touranu nebo Passatu.
  13. Typický zákazník, který nemá peníze, by si velmi pravděpodobně vybral torzku. Je totiž levnější na nákup i provoz. Prakticky to bylo vidět u O2, kde stál takový zákazník u staršího auta před volbou utratit tisíce za servis nápravy, nebo utratit tisíce za předčasně sjeté pneumatiky. Pokud mu někdo nabídne nápravu, o kterou se nemusí starat, jeho volba bude jasná. Nedělám si žádné iluze o tom, že torzka v O3 je nařízení z VW nebo potřeba uspořit. Na druhou stranu multilink v O3 je taky docela hlučný a Octavia je především velký rodinný kombík, nikoliv zábavné auto. Pokud ho někdo s tímto záměrem kupoval, pak se asi spletl. Jestliže tady tvrdíte, že v O3 rozeznáte víceprvek od torzky, pak určitě jste v menšině. Většina zákazníků ani netuší, jakou nápravu to auto má.
  14. Smysl to nedává, protože zmíněný test srovnává jen dvě nápravy O3, podvozky konkurence jiných výrobců se tam vůbec neřeší.
  15. Jako že si automobilka zaplatila test, ze kterého vyplývá, že příplatek za dražší verze O3 (s vyšší marží) nemusí dávat smysl? To jste asi jediný, kdo v tom vidí logiku 🤣
×
×
  • Create New...