Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Tak me vychazi spotreba za 21 000 Km následovně: Kombinovana všechny tereny,hory,dalnice,velkomesta a za obci 9,01 km a cena za 1km = 1,30 ,ale jen za LPG . Bohuzel kdyz tam rozpocitam i benzin na startovani, tak 1km = 1,60 Kc. Ted zacinam setrit o to,co stalo auto navic oproti verzi bez LPG.

  • Autor

Projeto 1 889,75 l LPG a benzinu jeste nevim na kolik vystaci km v plynu,porad mam prvni nadrz. (3/4)

takže podle tvojích propočtů po ujetí 21 000km se ti tuším 30 000 investice za lpg pohon vrátila ?

podle mojich propočtů až po 25 000km né ?

  • Autor

Mam tam nepresnost,jeste nevratila. Vuz byl drazsi o 35000 Kc a momentalne jsem za palivo i se startovacim benzinem zaplatil 34 095 Kc. To vim presne,nebot eviduji a zapisuji kazdy listek a proto pocitam 1,60 Kc na 1Km a ne jen 1,30 jak vychazi v plynu. Pri cene benzinu 35 Kc ponevadz vetsinou jsem na dalnici a tam je i 37,nekde 33 pocitam prumer 35 bych zaplatil 52 500 Kc coz je uspora 18 405 Kc momentalne z cehoz vyplyva,ze musim ujet jeste 10 371 Km nez "splatim LPG" coz je u mne jeste 3 mesice jezdeni. Jsem se unahlil.

nevim trosku prehnany to takhle pocitat... k cemu nejaky presny cisla? to se vam snad ani nemuze dobre jezdit kdyz vsechno takhle prepocitavate :)

  • Autor

silarm to přepočítávání slouží k tomu,že se mám dobře já a ne jiný na můj úkor. Takhle jsem si zacal už počítat i v roce 2001 po nákupu zbrusu nové Felicie, kdy po 10 letech a ujetí 291 000 km vycházela uspora 260 000 Kc na nový vůz v roce 2011 jak jsem si plánoval.(Na malý vuz v dane tride by to stacilo,zvyseni tridy byla ma ulitba,že si udělam radost ) V opacném případě by se měly lépe ropné společnosti,státní kasa,distributoři,ale já ne. Totez v roce 1994, kdy uspora v benzinu (Skoda 105S) hodila na nákup výše zmíněné nové Felice.

To platí například i pro kapalinu do ostrikovacu.Kdyz ji koupite na pumpe, 1l stoji tusim 60-80 Kc. Pokud tu samou koupite v Tescu (porovnejte vyrobce a slozeni),tak koupite 5L za 80 Kc.

A silarm jezdi se me pak velice dobre v novych vozech :kol-28:

Spotřebu potvrzuji, je něco pod 9 litrů u originální octavie LPG. Tankuji jen Vitagas, ujeto 4000 km. Těší mne, že platím malou spotřební daň, to jsem si myslel, že ji neplatím :-(. Po 3500 km jsem doléval olej, ale to mně nová fabie udělala také, než si vše sedne, tak to žere víc olej

me jen prekvapilo takovej ten detailnni prehled... jo muj deda si vedl taky takovou knihu jizd/nakladu. Po instalaci LPG jsem s tim taky zacal, ale dlouho mi to nevydrzelo staci mi vedet zhruba... vezmu prumerne hodnoty, vypocitam a vim ze pro me pohon na LPG je nejlevnejsi alternativa... Radsi nevedet kolik clovek vydava penez za auto :)

  • Autor

Silarm to je,ale prave ono,kdy poznas zda je auto tvuj drahy konicek pro zabavu a pohodli anebo investicni nastroj. Vetsinou pokud mas praci v miste bydliste je to konicek,v pripade potreby auta by vysel taxik nebo pujcovna levneji nez vlastnictvi auta.V pripade podnikatelu a lidi co bydli v regionech bez prace a na vesnicich se meni v investici,ktera umozni prijem. Ja to mam tez od dedy,ktery vedl knihu nakladu a jizd,kterou jsem prevzal u 105,ale v 19 letech me to dlouho nevydrzelo. Obnovil jsem to az od Felice a ted u Octavie mam i takovy detail jako parkovne v Saint Tropez 90 Kc :-)

To mas pak vedomi,zda to vlastnit ci ne. Ja napriklad potrebuji privesny vozik tak 2x do roka, takze jsem si jej nekoupil. To me staci pujcit za 500 Kc v pujcovne a ne ho za 10 000 kupovat,+ STK navic nekdy je moznost od znamych i zadarmo.

Ver tomu,ze takhle pocitaji podnikatele a bohati lide.Proto bohati lide vselijak optimalizuji a maji a na chudych lidech se nejlepe vydelava.Nepocitaji.Nevi..Neznaji a pak jsou koristi vselijakych smejdu. Mel by jsi pokracovat v tradici dedy,on zazil I.republiku a vedel proc to dela :-)

ja chci jen rict ze vim ze se mi plyn vyplati, protoze auto toho hodne najezdi. Nepotrebuju k tomu zadnou tabulku. Kazdou jizdu dvakrat zvazuju i pro basu piva si jedu na kole :) Proste se snazim jezdit co nejmin a tim clovek muze nejvic usetrit. Jestli nekdo najede 10 000km za rok tak je skoro jedno na co jezdi protoze to co ztrati na cene auta zaplati za pojisteni servisu... Nekdy je auto naprosta nezbytnost nekdy jen radost, ale pokazde jen pokladnicka. Jen pro male procento lidi je to opravdu investice v tom smyslu ze ji auto vydela penize.

Tim ze si budu evidovat nejake vydaje nic neusetrim, radsi se predem zamyslim jestli opravdu je cesta nezbytna. Auto na normalni pouzivani neni zadna firma, ktera potrebuje ekonomickou analyzu, staci jednoducha uvaha a hlavne nejezdit zbytecne... ty dva kilometry pro rohliky taky dojdu!

Vydelava se nejlepe na lidech blbejch pohodlnejch, a tech se najde jak mezi bohatejma tak mezi chudejma mraky :)

Upraveno od silarm

  • Autor

Silarm absolutni souhlas. Dnes rano jsem byl mrzuty. Octavia stala tri dny venku,maly mraz, jen -1,5 rano kdyz jsem vyjizdel a v noci - 5 C a prepla se az po 22 km na plyn. (23 min jizdy ). Kdyby s tim nekdo jezdil jen po meste,tak jezdi v mrazu vylucne na benzin. Prestavby se me preply nejpozdeji po 3 km, i kdyz bylo venku - 18 C.

Já jezdím 3 km na benzín, stačí trochu pod nulou. Tovární přestavba se s řidičem nemazlí, v návodu je napsané, že když budou 4 pod nulou, nepřepne mně to na LPG vůbec. Pro přepnutí na LPG jsou tři podmínky, +30 stupňů chladící voda, víc než 1200 otáček a venkovní teplota vyšší než mínus 4 stupně. Když si přepnu na volnoběhu na benzín, nazpátek mně to nepustí, stačí přidat otáčky a LPG se zapne

  • Autor

Treo ja mam v navodu -10 C ,ne -4 . Jinak to bude asi tim,ze jsem 3 dny stal v mrazech. Vcera jsem jel do prace a prestoze dnes bylo -3,5 C a ne jen 1

- 1,5 C,tak prepla na LPG za 5 min (nez jsem oskrabal okna). Sice nevim jaky rozdil je,kdyz vymrzne za 3 dny a za 10h ,ale budiz.

pánové, motor 1.6 75 má jednu necnost...pomalu se ohřívá, ale potom zase vydrží být dlouho stabilní na dlouhých cestách díky elkronickému termostatu...nevím, kde je napojen reduktor, já ho mám v okruhu ohřevu oleje, ale ze zkušenosti, když nastartuju a nechám auto běžet na místě, ohřeje se podatatně rychleji než když vyjedu, ale mám už starší systém, je řízený od teploty plynu, ne od teploty vody...

  • Autor

To Karle potvrzuji. Jizdou se zahral motor na prepnuti LPG po 22 km a 23 min a behem stání se zahřál za 5 min na přepnutí LPG.

To snad bydlíš pod dálnicí u humpolce ne?

Nastaruješ, 0,5km to máš na dálnicu a pak šviháš 130km/h kde se ti auto nezahřeje, protože se více schladí.....navíc u humpolce, kde bývají v zimě největší problémy sněhového charakteru:D

  • Autor

Paule tak nejak,jen ne u D1,ale R4 :-) a zimy jsou tu krusne :-)

  • Autor

Chlapi nejak se me vytvorila nejaka emulze u vika oleje nevite cim by to mohlo byt? Viz foto

Auto je nove,najeto 21 500 km. Olej Castrol Magnatec 5W-40 . Muze to mit nejak souvoslost s LPG?

post-61980-0-36731500-1325082820_thumb.j

Možná kravina, ale nejezdíš momentálně krátké trasy se studeným motorem?

Jinak voda z nádobky se ti neztrácí?

  • Autor

Paul CC nejezdim,jezdim Pribram Slovensko na jeden zatah ,pripadne do prace to mam 50 km tam a 50 km zpet. Na kratke cesty jsem ujel tak mozna 10 km ( jedna cesta do sousedni vesnice a jedna zpet pri Vanocnim vecirku). JInak vsechno dlouhe trasy desitky kilometru. Voda z chladice se neztraci. Je stabilni. Jen jestli to neni z dalnice,obcas jsem predjizdel snuru kamionu tachometrovych 170 - 180 a pak zpomaleni na tachometrovych 120 v pravem pruhu.

to je normální, ať je to na motoru 20 tisíc nebo 200 tisíc, škoda, VW, Seat....dělají to všechny...zkoušel jsem na svém různé ojeje a dělá to i při různých druzích(značkách olejů)...

  • Autor

Karle dik,docela jsi me uklidnil. Ja se vydesil,ze je neco spatne. A nevis co to způsobuje? Pokud to delaji ruzne znacky oleju,napada me,ze to muze způsobovat vnitrni teplota motoru anebo tlaky ,kdy je olej lisovan jak ovocna stava .

Tenhle sajrat mam na vičku od oleje taky.Děla to ted v zimě zejmena při kratkych trasach kdy se motor nestači zahřat.Jakmile jedu dal tak te hmoty celkem ubyde.Ale při delšich trasach by tam moc velke množstvi byt nemělo.

  • Autor

Bitpower to mluvis o vsem o benzinovem motoru hadam. To znamena,ze to dela nezahraty motor a pokud se zahreje,tak to rozpusti. To by odpovidalo,ze me to dela studeny motor,ktery se nestiha pod naporem studeneho vzduchu z venku na dalnici a soucasne podchlazenym LPG zevnitr zahrivat v zime. To znamena,ze se motor chova jako studeny. Tomu by i odpovidalo,ze me RJ pere o 0,9 l vic LPG na 100 km na stejne trase,stejny ridic,stejne auto,stejhny styl jizdy po te co teplota na palubnim pocitaci je stabilne pod 6 C.

Hele, opravdu se v tomto nepohybuju, kromě LPG je mi v podstatě to auto cizí, ale co tak třeba jak jsi vzpoměl tu dálnici, co tak zvýšená hladina vlhkosti ve vzduchu? Ono se to do motoru tento vzduch z okolí dostat může přes odsávačku z kliky...??? A že by teďkom v zimě to dělalo takový.....i když mě to dělá na mojém autě to samé.....ale tuším taky jenom v zimě.

Nemáš ten sliz jenom ze strany jak je připojená ta odsávačka z klikovky? nebo to je jenom ta fotka tak vyfocená...???

Upraveno od PauLofWoCC

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.