Prankster Vloženo 12. Březen 2011 Sdílet Vloženo 12. Březen 2011 Dobrý den, pořídil jsem si neoriginální rádio na novou oktávku + sadu pro dodatečnou montáž. Veškeré zapojení byly jasné, než přišel pokyn z návodu: "-černo/bílý vodič zapojte v pojistkovém boxu na tzv. signál "15"." Jedná se o káblík protažený od autorádia k pojistkové skříni. Netuším , co je signál 15 a nepřišel jsem na to, kam, nebo jak káblík zapojit. Prosím pomozte pokud víte jak na věc Předem děkuji za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jikra Vloženo 13. Březen 2011 Sdílet Vloženo 13. Březen 2011 No signál 15 je elektrika která se objeví při zapnutí zapalování, když se rozsvítí kontrolky, najdeš ji vlevo v pojistkovém boxu, je to hodně nešťastné řešení neb Ti bude hrát většina aftermarket rádií až když zapneš zapalování, což je naprd , buď si to zjednoduš a ten drát připoj na trvalej + to jsou ty dva tlustý tuším červeno bílý co jdou do původního konektoru a rádio budeš zapínat a vypínat ručně, aneb si nech od někoho zkušeného vytáhnout signál po odemčení volantu... pak Ti bude rádijko hrát ikdyž budeš mít zapalování vypnuté j. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prankster Vloženo 13. Březen 2011 Autor Sdílet Vloženo 13. Březen 2011 (editace) Děkuji za radu, stejně se na někoho asi budu muset obrátit. V tom pojistkovém boxu jsem prostě nenašel místo kam by se to dalo píchnout... Editováno: 13. Březen 2011, autor: Prankster Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhausek Vloženo 13. Březen 2011 Sdílet Vloženo 13. Březen 2011 pro správnou funkci neoriginálního radia bych doporučoval can-bus převodník.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Black Vloženo 13. Březen 2011 Sdílet Vloženo 13. Březen 2011 Zapojoval jsem autorádio ve Fabii ale myslím že Octa je naprosto to stejné. Pokud se nemýlím jsou tam tři konektry dva ISO kontektory (napájení, repro) což je standart a navíc konektor CAN-BUS. Iso konektor repro zasunout do rádia. Konektor napájení u VW je většinou pozměněn a to pin stáleho napájení pro udržení paměti a pin spínaného napíjené pro zapnutí rádia bývá prohozen. Nevím proč, ale sektal jsem se s tím u Golfu i u Fabie. Po té vše funguje naprosto krásně. Teď ke Can-Bus konektoru, není mi známo proč bych měl shánět nějaký převodník. Vždyť jediný signál, který by se dal použít je signál o rychlosti (Gala) a to drtiva většina neorig rádii neumí. Tedy pokud jsem pokud jsem poznámku převodník pochopil správně jako elektronický převodník, né jen nějakou redukci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jikra Vloženo 13. Březen 2011 Sdílet Vloženo 13. Březen 2011 To Petr Black : Pravděpodobně jsi zapojoval Fabii II s přípravou pro aftermarket radio. Octavia II ani Fabia II s přípravou pro orig rádio je zapojena úplně jinak. (Octavii s přípravou aftermarket nelze objednat,proč cpát do auta za půl mega nějakou lacinou shitku ) Nemá signál o odemčení volantu, má POUZE 2x trvalé 12 V (30) a signál CAN ve kterém je obsažen zbytek informací důležitých pro provoz rádia ( jestli je odemčený volant, rozsvícená světla, jaká je rychlost auta, jestli je zařazená zpátečka atd...) Jak správně podotkl Milhausek, nejčistší instalace je s tímto převodníkem, který umí tyto signály z datoveho signálu CAN extrahovat. Pro obyčené rádio se z toho použije právě ten signál o odemčení volantu J. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Black Vloženo 13. Březen 2011 Sdílet Vloženo 13. Březen 2011 tak v tom případě se omlouvám. Musel jsem se tedy dostat vždy s přípravou na neorigo rádio (naštěstí). Jen tedy nechápu proč Škoda to pro Octavia toto nenabízí a kolega z práce si nechal při zakoupení Oct II FL domontovat neorig rádio právě v té škoda prodejně. Zřejmě museli tedy použít právě tento převodník. Jednalo se ale o výbavu Prima, možná taky právě u toho čekají, že si tam člověk namontuje neorig. rádio. Člověk co se snaží ušetřit na Primě určitě nebude kupovat rádio za 10tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jikra Vloženo 14. Březen 2011 Sdílet Vloženo 14. Březen 2011 Není zač, člověk se pořád učí ono se to nechá zapojit i bez toho převodníku, ten signál o odemčení volantu se nechá získat i diskrétní cestou ale je to kompikovanější než u Fabie.... Schválně se zeptej kolegy jak se mu radio zapíná, jestli po odemčení volantu neb až při zapnutí zpalování Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.