Publikováno Březen 12, 201114 r Dobrý den, pořídil jsem si neoriginální rádio na novou oktávku + sadu pro dodatečnou montáž. Veškeré zapojení byly jasné, než přišel pokyn z návodu: "-černo/bílý vodič zapojte v pojistkovém boxu na tzv. signál "15"." Jedná se o káblík protažený od autorádia k pojistkové skříni. Netuším , co je signál 15 a nepřišel jsem na to, kam, nebo jak káblík zapojit. Prosím pomozte pokud víte jak na věc Předem děkuji za odpovědi.
Březen 13, 201114 r No signál 15 je elektrika která se objeví při zapnutí zapalování, když se rozsvítí kontrolky, najdeš ji vlevo v pojistkovém boxu, je to hodně nešťastné řešení neb Ti bude hrát většina aftermarket rádií až když zapneš zapalování, což je naprd , buď si to zjednoduš a ten drát připoj na trvalej + to jsou ty dva tlustý tuším červeno bílý co jdou do původního konektoru a rádio budeš zapínat a vypínat ručně, aneb si nech od někoho zkušeného vytáhnout signál po odemčení volantu... pak Ti bude rádijko hrát ikdyž budeš mít zapalování vypnuté j.
Březen 13, 201114 r Autor Děkuji za radu, stejně se na někoho asi budu muset obrátit. V tom pojistkovém boxu jsem prostě nenašel místo kam by se to dalo píchnout... Upraveno Březen 13, 201114 r od Prankster
Březen 13, 201114 r Zapojoval jsem autorádio ve Fabii ale myslím že Octa je naprosto to stejné. Pokud se nemýlím jsou tam tři konektry dva ISO kontektory (napájení, repro) což je standart a navíc konektor CAN-BUS. Iso konektor repro zasunout do rádia. Konektor napájení u VW je většinou pozměněn a to pin stáleho napájení pro udržení paměti a pin spínaného napíjené pro zapnutí rádia bývá prohozen. Nevím proč, ale sektal jsem se s tím u Golfu i u Fabie. Po té vše funguje naprosto krásně. Teď ke Can-Bus konektoru, není mi známo proč bych měl shánět nějaký převodník. Vždyť jediný signál, který by se dal použít je signál o rychlosti (Gala) a to drtiva většina neorig rádii neumí. Tedy pokud jsem pokud jsem poznámku převodník pochopil správně jako elektronický převodník, né jen nějakou redukci.
Březen 13, 201114 r To Petr Black : Pravděpodobně jsi zapojoval Fabii II s přípravou pro aftermarket radio. Octavia II ani Fabia II s přípravou pro orig rádio je zapojena úplně jinak. (Octavii s přípravou aftermarket nelze objednat,proč cpát do auta za půl mega nějakou lacinou shitku ) Nemá signál o odemčení volantu, má POUZE 2x trvalé 12 V (30) a signál CAN ve kterém je obsažen zbytek informací důležitých pro provoz rádia ( jestli je odemčený volant, rozsvícená světla, jaká je rychlost auta, jestli je zařazená zpátečka atd...) Jak správně podotkl Milhausek, nejčistší instalace je s tímto převodníkem, který umí tyto signály z datoveho signálu CAN extrahovat. Pro obyčené rádio se z toho použije právě ten signál o odemčení volantu J.
Březen 13, 201114 r tak v tom případě se omlouvám. Musel jsem se tedy dostat vždy s přípravou na neorigo rádio (naštěstí). Jen tedy nechápu proč Škoda to pro Octavia toto nenabízí a kolega z práce si nechal při zakoupení Oct II FL domontovat neorig rádio právě v té škoda prodejně. Zřejmě museli tedy použít právě tento převodník. Jednalo se ale o výbavu Prima, možná taky právě u toho čekají, že si tam člověk namontuje neorig. rádio. Člověk co se snaží ušetřit na Primě určitě nebude kupovat rádio za 10tis.
Březen 14, 201114 r Není zač, člověk se pořád učí ono se to nechá zapojit i bez toho převodníku, ten signál o odemčení volantu se nechá získat i diskrétní cestou ale je to kompikovanější než u Fabie.... Schválně se zeptej kolegy jak se mu radio zapíná, jestli po odemčení volantu neb až při zapnutí zpalování
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.