Jerec Vloženo 24. Březen 2011 Sdílet Vloženo 24. Březen 2011 Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemáte zkušenosti s LED žárovkami v hlavních světlometech. Všude se řeší různé panely pro denní svícení apod. ale toto jsem nenašel. Jedná se mi o to, zda jsou LED opravdu schopny plnně nahradit normální žárovku s vláknem a jak je to s homologací, protože například zde jí vůbec neřeší.... http://www.dstechnik.cz/diodiva-autozarovka-led-bila/led-autozarovky-12v-s-patici-h7-autozarovka-led-k-691-3958.html?qkk=cd587134a004de99f5a5e46d6fc4a94c Předem díky za odpověď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 24. Březen 2011 Sdílet Vloženo 24. Březen 2011 Já mám pocit, že se to tu řešilo, tak se mrkni. Já plánuju jen bílý žárovky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 24. Březen 2011 Sdílet Vloženo 24. Březen 2011 samozrejme ze sa to tu riesilo, sam som ich vyskusal niekolko. o homologizacii neviem nic ale mam v parkovackach uz niekolko rokov ledky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 26. Březen 2011 Sdílet Vloženo 26. Březen 2011 Jedná se mi o to, zda jsou LED opravdu schopny plnně nahradit normální žárovku s vláknem Homologaci nechám stranou. Ale já osobně je zkoušel LED místo dálkovejch ke xenonům a pak i do přídavnejch světel a stálo to za prd. Potom i tlumený. Efekt pěknej, ale vidět od toho nebylo. Pokud budeš jezdit jen po osvětleným městě, tak ještě, ale ve tmě neuvidíš. Zkoušel sem i H3, H7, přední obrys, interiér a žárovky do zadních světel (blikač, koncový/brzdový, mlhovka, couvák) v Led provedení a nic moc. Jediný co sem nechal sou obrysky vpředu, interiér-tam to je 100% (máme i v OPELu Astra a OII) a couvák-pro efekt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 26. Březen 2011 Sdílet Vloženo 26. Březen 2011 Jerec: Staci se zamyslet, do hlavnich svetlometu LED zarovky s paticemi H7, H3 apod. proste nejdou, snad jen pro nejakej show car. Audi, Lexus, Toyota, MB - ty vsichni resi hlavni svetlomety ve verzi LED za pomoci vysokych nakladu slozitou technologii. Proc by to delali, kdyby stacilo hodit do svetlometu LED zarovku? Zapomeň na to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 26. Březen 2011 Sdílet Vloženo 26. Březen 2011 Tak tak. Na srazy a podobný akce jo. Jinak ne. Ale to stylem, dojet na sraz, dát LED, nejezdit a po zkončení akce to přehodit z5. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jerec Vloženo 28. Březen 2011 Autor Sdílet Vloženo 28. Březen 2011 Dík moc za odpovědi, se na to teda vykašlu Ono už to i tak svítí dobře ta Fabka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 28. Březen 2011 Sdílet Vloženo 28. Březen 2011 Já si dal přídavný dálkový z kamionu a to není ani poznat bo FI svítí fakt dobře. Prohledej téma co tu je o lepších žárovkách. To je jediná investice co se fakt vyplatí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Březen 2011 Sdílet Vloženo 29. Březen 2011 Je to o svítivosti - neboli o skutečném zářivém toku. Uvědomte si, vy všichni šikulové, co si myslíte, že LEDkou nahradíte járofku, že vláknová žárovka svítí kovovým vláknem s teplotou kolem 2800-3000°C VŠEMI SMĚRY - a toto světlo je optickými prvky světlometu usměrňováno (převážně) dopředu - ať už jde o pouhou parabolu zasklenou fresnelovou čočkou (starší "rýhované sklo"), nebo o složitý "multitvar" moderního světlometu s "čirým zasklením", nebo o polyelipsoidní zrcadlo a čočku u projektorového světlometu. Naproti tomu LEDka je kostička polovodiče, velká podle výkonu asi 1x1mm až 3x3mm, v případě bílé LED navíc pokrytá světélkující látkou = LUMINOFOREM, která je už z výroby připájená na kovový nosník ve tvaru zrcadla - už tím je dáno, že LEDka svítí víceméně jedním směrem (druhým důvodem je fakt, že světlo je z krystalku emitováno jen v úzké oblasti PN přechodu). Obyčejnou LEDkou tedy nelze nahradit žádnou žárovku v jakékoliv optice, navržené pro žárovku - část svítivého elementu LEDky zakrývá její pouzdření, nelze tedy využít to světlo, které u žárovky jde "dozadu" - LEDka už ho má přesměrované. Parabolický reflektor s LEDkou může fungovat jen tehdy, pokud LEDku otočíme o 180° a namířímě "do zrcadla" - podobně, jako je cloněná H4 žárovka svým tmavým vrcholkem. A už vůbec nelze uvažovat o tom, že by se dala obyčejná žárovka s vláknem co by opticky téměř bodovým zdrojem světla nahradit nějakou sestavou LEDek, kterou jako "náhradu" paticových i bezpaticových zárovek nabízejí různé tuning-šopy nebo E-bay, Aukro či DealExtreme. Taková "multi-LED" sestava nemá optický střed, svítí z více bodových míst a mnoha prostorovými kužely najednou = soustředění takového světla optikou (zrcadlem) je prakticky nemožné. Tím je způsobeno, že i když se použije počet LED, který má podle matematického součtu stejnou nebo dokonce vyšší svítivost než původní vláknová žárovka, ve výsledku o spoustu tohoto světla připraví řešitele právě nemožnost využít původní optickou soustavu - právě z toho důvodu, že se nejdená o zdroj, svítící jen z 1 bodu, ale z mnoha. Tím je dáno množství světla = zářivý tok, který lze z několika LED nasměrovat do směru, který požadují předpisy. Ten je bohužel stále několikrát menší, než u klasické halogenové žárovky - nebo u xenonové výbojky, která je také extrémně bodovým zdrojem světla, tzn. její světlo se dobře fokusuje i tvaruje podle potřeby. Jediná věc nás všecky může utěšovat - v posledních cca 5 letech prodělaly LEDky s bílou barvou světla natolik prudký evoluční skok ve výkonu (který stále pokračuje), že podle mého osobního odhadu to nebude trvat ani dalších 5 let a budeme mít k dispozici skutečně použitelnou LEDku se zářivým výkonem emitovaným z 1 čipu srovnatelným s halogenovou járofkou 55W - potom už nebude problém s patřičnou optikou (odrazové plochy i čočky) LEDkové potkávačky realizovat. Do té doby by se to dalo realizovat jedině následujícím způsobem - sestava několika výkonových LED s výkonem 1-3W, vybavených KAŽDÁ svou vlastní optickou soustavou, to celé optimalizované pro tvar vyzařovacího diagramu odpovídajícímu normě pro potkávací světlomet. Jestli je to už nyní technicky i technologicky reálné (množství tepla uvolněné z 1 čipu, prostorové rozložení zdrojů i zářivých úhlů) ponechávám radši na designérech a konstruktérech... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Březen 2011 Sdílet Vloženo 29. Březen 2011 Já si dal přídavný dálkový z kamionu a to není ani poznat bo FI svítí fakt dobře. ... FI svítí až nadměrně - hlavně když je naložená (stačí trošku = 1 dospělý na zadním sicu) a za volantem má s prominutím osla, který neví k čemu je ono "kolečko" s čísly 1 až 3 nad jeho levým kolenem. Být chlupatej PaCh, rozdávám za neseřízené světlomety s ohledem k zatížení auta pokuty po tisících - však všichni víme, o kom mluvím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JanT Vloženo 25. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2017 V 29. 3. 2011 na 11:00, Ekkar_z_Bastlírny napsal: Jediná věc nás všecky může utěšovat - v posledních cca 5 letech prodělaly LEDky s bílou barvou světla natolik prudký evoluční skok ve výkonu (který stále pokračuje), že podle mého osobního odhadu to nebude trvat ani dalších 5 let a budeme mít k dispozici skutečně použitelnou LEDku se zářivým výkonem emitovaným z 1 čipu srovnatelným s halogenovou járofkou 55W - potom už nebude problém s patřičnou optikou (odrazové plochy i čočky) LEDkové potkávačky realizovat. Tak je to 6 let, dá se už koupit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.