Přejít na obsah

neklidný běh 1.9 74Kw - olej na krytu


Brice84

Doporučené příspěvky

Ahoj,

před několika dny jsem na chvilku zpozoroval neklidný běh motoru při stání na červené. Když jsem dojel domu, tak bylo vše jako normálně, tak jsem tomu nevěnoval pozornost.

Motor se klepe při volnoběžných otáčkách cca 900/min. Pokud přidám cca 20-100/min motor se klepat přestane. Pokud uberu na cca 850 stejný efekt

Kdy to dělá:

- jakmile je hodně teplé počasí

- v chladnější počasí jakmile se zahřeje motor

- při spuštění klimakompresoru (někdo to zapnutím začne nebo když zapnu klimu tak to po chvilce odezní)

Co jsem zatím zjistil:

- Vliv počasí

- pokud zapnu a vypnu klimakompresor na chvíli se klepání omezí (nebo zmizí na čas úplně)

- když se auto "klepe" na volnoběh a klepnu na chvilku na plyn (trošku zvýším volnoběžné otáčky), tak přestane a po cca 2-3s se to vrátí

- volnoběžné otáčky jsou ustálené a nekolísají

- spotřeba stabilní

- včera jsem byl na STK a emise jsou naprosto v pořádku

- propad výkonu žádný není (což tak trochu vylučuje vadný vstřik)

údržba:

- rozvody cca 20k zpět

- nově přetěsněné víko ventilů

- olej měněn před 7000

- najeto pod 150k km

- společně s olejem měněn palivový filtr

- beru naftu pouze na osvědčených benzínkách

Jedná se o škoda Superb RV2003, 1.9 Tdi 74 Kw

S mým mechanikem jsme vyměnili (nebo zkusili jiný kus)

- spojka

- dvouhmota

- shodit rozvody včetně klimakompresou

- nechat běžet jenom motor s převodovko, klikou

- vyměnit silentbloky za jiné (starší, ale funkční)

- vyměnili jsme pístní "O" kroužky na hlavě motoru

- sundali víko ventilů, jestli není ohlá třeba vačka, ...

Víme o dvou superbech, které se začali chovat stejně s různým nájezdem. vždy šlo o 74Kw

http://img35.imageshack.us/g/img0430ve.jpg/

Editováno: , autor: Brice84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Mam presne ten isty motor aj ten isty problem. Uz som sa chystal kupovat novy dvojhmotak, ale ako pises, tak u teba to nepomohlo. Nasiel si odvtedy nejake riesenie?

Ahoj,

problém stále trvá. Byl jsem znovu na diagnostice, kde se projevil jeden vadný vstřik. Tak jsem ho nechal vyměnit, ale problém se jenom omezil. Poslední výměnu jsem dělal čidlo volnoběžných otáček.

J.

Editováno: , autor: Brice84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pod otackami? nemyslel si nahodou to, ze pridavas na volnobehu ked stojis otacky, aby sa beh motora skludnil? lebo toto robim ja (tiez som sa to naucil). inak - nekludny beh motora - ako presne sa to prejavuje u teba? ci nahodou nemyslime nieco ine. mne sa na volnobehu trasie cele auto kym trosku nepridam otacky. zatial mi kazdy vravel, ze to bude zotrvak, ale ty si pisal, ze si ho menil a nic. robi to len za takych okolnosti ako tebe - cize napr. ked je vonku horuco. teraz mame u nas posledne dva tyzdne dost chladno - auto sa netrasie.. vdaka za odpoved, uz som chcel menit zotrvak - usetril si mi prachy. ale aspon sme dvaja (teda ked ten problem je naozaj rovnaky), tak hadam spolu nieco vymyslime.

kdesi som cital, ze treba dat premerat tlaky vo valcoch - neskusal si?

zvyšuji otáčky na volnoběh, stojím patou na brzdě a špičkou držím plyn :)

Vím ještě o jednom superbu (74kw), co to dělá a ten si nechal ve škodovce vyměnit spojku se setrvákem a stejně se klepe :)

Nechával jsem přetěsnit víko ventilů a nic, bude to ale nějaká kravina. Kromě vstřiku se na diagnostice nic neukázalo, a ten už jsem vyměnil.

EDIT:

na setrvák se vykašli, u toho druhého auta se udělal a dělalo to předtím i po. Aktuálně má novou volnoběžku, ale to nemá s problémem nic společného :))

Editováno: , autor: Brice84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nic si z toho nedělej. Je to normální věc. Když zapneš klimu tak si motor automaticky přidá otáčky. Dělá to proto aby udržel výkon motoru na spotřebě elektrické energie. Nastartuj a pomalu zapínej elektrické věci (rádio, klima, sedačky, výhřev oken, stěrače a jiné) v autě a uvidíš jak se ti zvedají otáčky. Jinak by to motor neutáhl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj,

mám podobný problém na 96 kW, občas když stojím na křižovatce a auto se klepe, motor jde nepravidelně, výfuk víc kouří a auto smrdí.

Zpočátku to dělalo hodně a dokonce se to auto nechtělo rozjíždět - při rozjezdu se to zalykalo až to skoro chcíplo.

Zjistil jsem, že když nemíchám naftu a jezdím jen na Agip, je to mnohem lepší, ale stejně se to občas děje, přidávám tedy Aditivum do nafty a teď jsem si všiml, že to dělá vždy když mám v nádrži od posledního dílku k 0.

Napadlo mě, protože to auto asi rok stálo, jestli nebude bordel v nádrži a když té nafty ubývá, dostává se tam ten bordel.

Co myslíte, může to tak být a jak to vyčistit?

Díky Petr

Editováno: , autor: petrelektrika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne toto iste robi superb aj mne 85kw (2008), nejak tomu nevenujem pozornost, ked to prilis trasie, pridam nachvilu plyn a ono sa to ukludni, ale nie uplne...

peter - ja ked mam malo nafty v nadrzi - som blizko nuly, tak mne vzdy dymi auto jak sialene a smdri to az dovnutra. tiez som nad tym rozmyslal, ci by nebolo dobre nejak tu nadrz precistit, ci to nebude tym, ze je tam bordel, no neviem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím ještě nechat vyčistit sání, ono by to totiž mohlo být tak, že proleze málo vzduchu, tak si motor pomůže přidáním nafty, ale jemu chybí vzduch, takže tu naftu nespálí zaklepe se a vyfoukne jí ven, čímž to víc zakouří a zasmrdí.

Taky jsem to dnes trochu protáhl v otáčkách, pomáhá to prý trochu pročistit výfukový systém, což by taky mohlo pomoct, protože EGR ventil tam pošle méně bordelu, když nebude tolik zanesený výfuk. Jak tam leju aditivum, tak to bere i v nízkých otáčkách a vlastně ten motor moc netočím a to je zřejmě špatně.

Nejsem profík, jen nahlas přemýšlím a budu rád, pokud mi to někdo potvrdíte, nebo vyvrátíte.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se děje totéž na 96 Kw PD. vyměnil jsem vstřiky a trochu se to zlepšilo. Ráno když je to studené tak je to jak traktor, třepe se to a dýmí dokud se to nezahřeje. Pak se to zlepší už to nekouří a třepe se jen při zapnuté klimě. Nějaká rada? myslíte že je to čerpadlem? díky za jakoukoli radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím, 

chtěl bych toto téma oživit.

 

Měl jsem podobné příznaky.

Auto se klepalo když jsem zastavil, občas cuklo, občas nic, celkově línější, hodně na to měla vliv klimatizace, auto nekouřilo.

Změřili jsme to a byl slabší vstřik na 3 válci, tak jsem ho nechal zrepasovat (4500 vč. výměny) a je to úplně oukej,

 

Jinak mám superb 1.9tdi, 2006, 333,000 km, 77 kw a tento typ nemá čerpadlo ale palivovou pumpu, o zbytek se starají vstřiky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Čau chlapci. Já už nějakou dobu pozoruju podobný příznaky. Stojím třeba na světlech a auto sebou najednou cukne, otřese se nebo jak to popsat. Je to jen setina vteřiny. Bez nějakýho výkyvu otáček, zvuku. Je to nepravidelný a vždy jen na volnoběh. Jinak auto jede stejně. 1.9 96kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...