Přejít na obsah

Chladiaca sustava


Doporučené příspěvky

Zdar vsetci,

riesim mensi problem ohladom chladiacej sustavy 1.9 TDI PD ATD motora. Je jednoducho potrebne vymenit termostat na vstupe do motora pohlad do motorovej casti spredu lava strana, pretoze podla vsetkeho nedoviera.

post-52216-0-92797800-1302096543_thumb.j

1. Na zaklade clanku o vymene termostatu () najskor bude potrebna vymena aj priruby. Aky je rozdiel ci je v prirube diera alebo nie? Podla toho co viem, tak by to nemalo sposobovat problemy, ci?

2. Nachadza sa vo vystupe chladiacej kvapaliny z motora (v miestach cidla teploty chladiacej kvapaliny) nejaky dalsi termostat pripadne termostatova skrinka (ako motor 1,4 post-52216-0-70696300-1302096857_thumb.j)

pripadne nieco podobne? Pytam sa preto, ci nieco ine okrem termostatu a priruby nemoze spatit v chladiacom okruhu.

3. Motor pri zhruba teplote cidla (60 stupnov Celzia) mal zohriate obe hadice (privod do motora na strane termostatu, ako aj odvod z motora na strane teplotneho cidla). Ma napadla taka hypoteza a poprosim o opravu alebo ine vysvetlenie: Pri termostate tohto motora sa nachadza aj vodne cerpadlo. Ak je termostat plne funkcny a je zavrety (do teplot 87 stupnov) tak tym padom cerpadlo "miesa vodu" len v motore ale ako sa zabezpecuje aby sa nedostala tato voda von z motoroveho priestory na strane cidla teploty. Nachadza sa na strane vystupu nejake dalsie teleso, blokada, termostat ci nieco podobne ktore sa otvori az ked je vstupny termostat otvoreny? Ak nie, tak potom si osobne myslim ze voda ktora sa zohreje v motory zohrieva aj vodu ktora sa nachadza vo vystupnej hadici smerom k chladicu, potom cely chladic a nakoniec vodu v hadici na vstupe aj ked nie je termostat otvoreny. Alebo je to inak? na Chladiacej scheme pre tento motor som nenasiel nic ktore by mi to vysvetlilo.

post-52216-0-50795300-1302097642_thumb.j

Vdaka za vysvetlenia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zanedbatelně ano, ale jen teplem, co si šíří "stojatou" vodou. žádný druhý termostat na výstupu z motoru do chladiče být nemusí, protože přece stačí to přivřít na jednom místě v okruhu. když dáš vypínač do obvodu třeba se žárovkou, tak je taky jedno kde bude a nemusíš ani přerušovat oba dráty.

jinak termostat propouští trošku i když není ještě na otvírací teplotě, ale není to tolik, aby byla rozhicovaná spodní hadice na chadiči.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je snad jasné. kdyby měla stejnou teplotu, tak by to asi moc nechladilo. jinak rozdíl teplot na vstupu a výstupu chladiče je poměrně malý. tuším že kolem 10-15st.

zpět k otázce - měnit přírubu není předepsané, ale je zde i možnost, že se trochu prohne. nicméně třeba bude stačit jen těsnění

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zobrazit graf ve vagu asi ne. jedině může logovat teplotu vody v řj motoru a zobrazit si ji třeba v dieselpower logview, kde se ti zároveň zobrazí i časová značka, která je, pokud se nepletu ve vteřinách a nebo třeba logovat teplotu vody a čas na hodinách v přístrojovce. ovšem tam zase nejsou vteřiny. vždyť to není ale potřeba. důležitejší je, aby jsi kouknul jestli se shoduje teplota okolí a eplota vody ve vagu za studena a pak to projedeš a měl by jsi dosáhnout cca těch 85st.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Graf sa zobrazit neda, mas pravdu. Ja len neviem najst kanal ktory mam nechat logovat. Predpokladam ze je to pod Motor-> Merane hodnoty, ale neviem kanal. Resp. existuje nejaky manual kde su napisane kanaly ktore sa daju merat aj s popisom?

Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

něco najdeš v dílenské příručce. jinak pokud ti jde třeba o to, jak se ohřívá voda při jízdě, tak bych logoval třeba v přístrojovce najeté kilometry + teplotu vody a k tomu ti vag sám dosadí čas ve vteřinách.

a nebo klidně v motorovce jen teplotu vody a k tomu bude opět aut. osazen čas. jinak co se týče toho grafu, tak mne napadlo, že si to můžeš nalogovat a zobrazit v dieselpower logview. uvidíš čas i stoupající křivku teploty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

však když se připojíš třeba k motorovce a koukneš do měřených hodnot, můžeš se tím proklikat a vybrat si to, co chceš logovat. pokud si navíc stáhneš do vag-comu labely, tak tam budeš mít i napsané jednak co je co a taky někdy správný rozsah hodnot

jinak osobně myslím, že logovat teplotu je zbytečné. pro tebe je důležité, aby u studeného motoru a auta dávali všechny čidla teplot přibližně stejnou hodnotu jakou má okolní vzduch a po ohřátí se stačí podívat, jestli má voda těch 80-85st. pokud se ti auto nebude ohřívat v tomto počasí 20km a víc, tak je vše ok.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...