Květen 22, 201213 r Dnes proběhla montáž jednotky od autoethanolu, přímo jejich člověkem, tak že uvidíme jak to pojede po odborném zásahu. Jen pro ty kteří by měli zájem o přestavbu, doporučuji nechat si před montáž kompletní diagnostiku - zejména se zaměřením na lambda sondu.
Květen 28, 201213 r Tak dnes proběhlo první tankování E85 s novou jednotkou od EuropeconFlex. Po mé první zkušenosti s jednotkou od autoethanol.cz, kdy to fungovalo všelijak, jen né dobře, jsem mile překvapen. Přechod z benzínu na E85 proběhl naprosto hladce. Zatím jsem ujel jen 6 km, tak že je ještě brzo na objektivní hodnocení. Jen co najedu víc kilometrů. dám zase vědět. Hlavně jak je to se spotřebou, a se studenými starty.
Květen 28, 201213 r Já zatím jezdím na 1:1. Takže nemám srovnání, ale po novém zapojení, a s palivem 1:1 to zatím jede pěkně, motor má hladší chod a starty jsou v pohodě. Taky jsem zvědav jak to pojede jen na E85.
Květen 28, 201213 r tak.. pokud bych to bral jako vstyčený prostředníček arabským šejkům a Kalouskovi, jsem pro všemi 10ti. Ale takový maškarády pro usporu 1l na 100km..? to snad nee můžu porovnat- najeto cca 10 000km na natural ředěný 1-3,5 s E85, čili. 9l naturalu a 35l ethanolu.to vše do feldy 50kW MPI, najeto 25Ot km. benzinový filtr jsem měnil až po ujetí cca 2000km v rámci výměny oleje. Praktické zkušenosti- při teplotě cca 5stupnu start na podruhé, pří lehčím minusu na potřetí, při minus 6 asi na popáté, ale vždy to chytlo a jelo. Občasné cuknutí při jízdě, myslím tím např. 2x na 28 km jízdy. Pokud začne motor škubat více a nejede, vyřeší to zhasnutí motoru a znovu nakopnutí přes kvalt a motor jede jako na benzín. Cena E85 v brně je 28 korun, cena o 30km dál na Mikulov je 26 korun. Při tomto poměru míchání naturalu a E85 najedu cca o 40km méně než na benzín, jezdím s tím denně, sám, stejnou trasu do práce, takže mám srovnání. Motor jede celkem OK, ale snažím se jezdit max do 120km-h... olej mám valvoline 10W40, před tím castrol txt 5W30. POkud by mělo auto méně najeto, uvažoval bych spíše o LPG, tam je uspora větší než mizivých 30 korun na 100km ... na samotný ethanol to nejelo, dusilo se to... takže jsem zkoušením došel na tuto hranici ředění... vyjet nádrž do žebravýho voka, a natankovat 9-35, popř co se vleze... a jde to i bez uprav... a mimo fakt moc velké zimy se na to dá jezdit furt... horčí je to, že poměr ceny se zmenšuje, benzin u nas slevnil na 36.50, kdyžto ethanol je za 28... nic moc.
Květen 28, 201213 r Já na 100 km ušetřím cca 44 Kč. Což je pro mě roční úspora cca 7500 Kč což mi nepřijde jako zanedbatelné. Při ceně přestavby 8200,- se mi to zaplatí za 13 měsíců. Přestavba na plyn se mi příčí, protože zabírá kufr, nebo místo pro rezervu, kvalita montáže bývá sporné kvality (vrtání různých příchytek a průchodek do karoserie nejsem ochoten akceptovat) a cena přestavby mi taky nepřijde moc nízká. Věcí které mi vadí je ještě mnohem víc, ale to je jen můj pohled. Pokud to někomu vyhovuje, budiž mu to přáno.
Květen 28, 201213 r okej.. hele, když to vemu na svoji feldu... na benzin najedu cca 600km na 46 litrů, to je 1700 korun. Pokud to mixnu, tak ujedu 550 km na směs 9 plus 35, t.j. 330 plus 980, t.j. 1300 korun. t.j. 2,9 na km na benzín a 2.37 na směs. takže na 100km ušetřím 50 korun. Bez montáže kravinek. ale je to u feldy.. u fabky to bude asi jiny.. takže nemusím žádnou přestavbu montovat, prostě to jen mixnu do správnýho poměru a auto jede taky... Do své fabky to zatim nedam, za prve mam zaruku 60t km a za druhé mám dlouhodobou spotřebu 6.2l naturalu na 100km.. což mi dostačuje.
Květen 28, 201213 r Tak to máme podobnou zkušenost u fabky mi vychází spotřeba benzínu stejně jako tobě. Ještě před 2 měsíci jsem jezdil fáčkem BMM 50 kW. Na E85 jsem s ním najel 40.000 km. V létě bez problémů na čistej a v zimě na směs 1:1.
Květen 28, 201213 r hmm mně to na čistej prostě nejede... musím mu dát nějaký natural, takže su tratnej cca 100kč na nádrži... aale co... neva.. stejně bych to prochlastal.. :-)
Květen 31, 201213 r Jestli mohu nabídnout pomoc s nastavením,tak se ptejte ... naše firma se zabývá prodejem a montáži konverzních kitů na ethanol E85. Upraveno Květen 31, 201213 r od azriel
Červen 1, 201213 r Jsou to jednotky přímo od vývojářů softu a komponenty jsou že švédska.Ono tyhle jednotky nabízí většina firem v ČR,nebo jejich modifikovany vzhled,ale soft je jeden a tim,že jsme primo u zdroje,tak si myslim,že máme jedny z nejlepsich cen na trhu.Nejlevnější je autoethanol,ale nemáme s nima dobré zkušenosti s odladěnim vstrikovani,měl jsem na test od nich montovanou jednotku. pokud se budeme bavit na urovni montáže samotným zákazníkem,tak lidé pak stejně jdou k nám k přenastavení,teda pokud jednotku nevyhodi,protože si nevědí rady,jak na to.Na netu je plno zaručených návodů,které jsou k ničemu,protože každé auto je individiualni. Mimo jiné se na trhu objevily levné jednotky totozneho vzhledu s vadným softem,takže bych na nejnizsi cenu nekoukal.Naše firma montuje a odladuje zdarma v radiusu 50km od kolína a pak 1,5kč/km,ale to vše záleží na domluvě,když budou 2 a více aut na přestavbu,tak si myslim,že by cesta byla po ČR zdarma a i sleva.Bez papiru by se to snížilo o DPH 20%.Dále máme zákaznicky servis zdarma a to na odladeni směsi a studený start,který se nedá nasimulovat,takže se nastaví tak,aby auto při prvních mrazech chytlo.Pokud bude problém,opět prijedem a doladime,podotýkám vše zdarma.Takže hesla jako ,,do hodiny odjizdite na e85,, nechápu.To mě přijde jako hurá akce hromadný chip motorů na parkovišti před tescem.
Červen 1, 201213 r Měl jsem jednotku od autoethanol.cz, ale moje auto na ni nešlo nastavit. Po cca 3 týdenním trápení jsem ji vymontoval a vrátil. Když jsem nastavil prodloužení o 3%, tak to jelo, ale nebylo to ono. Když jsem třeba zrychloval v mírném stoupání, tak motor v cca 2 sekundových intervalech jakoby ubíral/přidával plyn. Cesta do práce, kdy byl relativně chladný vzduch proběhla bez problémů, ale při cestě z práce se vždy rozsvítila kontrolka motoru. Když jsem prodloužení zkrátil na 2% tak se projevy prudce zhoršily. Když jsem nastavil 4% tak to jakž takž jelo, ale kontrolka motoru svítila neustále. Pak se ještě přidalo občasné vynechání motoru, když byl v tahu, bez ohledu na nastavení a dělalo to i na benzín. Jakmile jsem jednotku vymontoval, tak problém s vynecháváním zmizel. Kolega v práci si od stejné firmy objednal jednotku do BMW 318, ale po montáži jednotky (s benzínem v nádrži a v režimu benzín/GAS)se motor škubal a nedařilo se ho udržet v chodu ani za pomocí plynového pedálu. Tahle jednotka je již také na cestě zpět k prodejci. Na těhlech jednotkách mě překvapily velice tenké vodiče ke vstřikům. K jejich přetržení stačí minimum síly. Vím že na sposutě motorů tyhle jednotky fungují, Čím větší motor, tím lépe to chodí. Ale že nastanou tak zásadní problémy s fábií 1.2 jsem nečekal. Teprve později jsem na netu našel několik zmínek o uživatelých, kteří měli stejné problémy jako já, ale i další uživatele, kterým to funguje. Pro mě z toho plyne závěr, že pravděpodobně záleží na verzi jednotky, a také na štěstí, protože mám osobní zkušenost jen s dvěma kousky (verze 3.1), ale oba byly vadné. S jednotkou EuropeconFlex jsem zatím najel jen 270 km, ale funguje to na jedničku. Jen jsem musel nepatrně seřídit studený start. Další tankování proběhne cca 8.6.2012, takže pak budu znát i spotřebu.
Červen 9, 201213 r Mohl bych získat kontakt na pana Kulhavého, prosím? Potřebuju provést úplně stejnou výměnu, jako vy. Díky V.D.
Červen 9, 201213 r Mohl bych získat kontakt na pana Kulhavého, prosím? Potřebuju provést úplně stejnou výměnu, jako vy. Díky V.D. http://www.kulhavy-lpg.cz/
Červen 9, 201213 r Zatím jsem najel cca 600 km se spotřebou 7.6 l/100 km.Spotřeba určitě klesne (i když ne nijak rapidně), protože jsem zkoušel jak se bude auto chovat v kopcích a při akceleraci a proto jsem na to "šlapal" víc než obvykle. A taky jsem měl nastavenou příliš velké obohacení směsi při studeném motoru.
Červen 9, 201213 r Já mám neustále díru v plynu, nastaveno mám 12%, při 3% to nejelo vůbec. Vlastně tam mám v rozsahu 1800-4000 ot./m. ty díry asi čtyři. Už nevím, co s tím. U jednotky od pana Kulhavého jde auto za plynem normálně a plynule? Upraveno Červen 10, 201213 r od Malta citace předchozího příspěvku
Červen 9, 201213 r Přesně chápu vaše pocity. Byl jsem na tom podobně, proto jsem po instalaci nové jednotky netrpělivě očekával jak se bude motor chovat po natankování E85. Při odjezdu od pumpy jsem stále čekal nějaký zádrhel, cuknutí, nebo jiný problém, ale žádný nenastal. Jednotka absolutně plynule a automaticky přešla na E85 a auto se chová stejně jako na benzín. Jede to plynule bez vynechávání, bez díry za plynem, bez cukání. Upraveno Červen 13, 201213 r od goodji
Červen 9, 201213 r Díky za informace. Ještě se zeptám: Tato vaše nová jednotka je napojena na informace z lambda sondy? A vy sám můžete provádět zásahy do nastavení? Není to nějak nebezpečné pro motor? A je to ta verze bez přepínače, s automatickým rozpoznáním paliva?
Červen 9, 201213 r Tato jednotka má vlastní teplotní snímač, a je připojena k lambda sondě. Já můžu zasahovat do nastavení jen omezeně. Můžu si zvolit jak moc se má obohatit směs při startování, a ještě můžu nastavit bohatost směsi při studeném motoru. Samotné řízení směsi při běžícím motoru reguluje jednotka podle lambda sondy. Jednotka je bez přepínače. Do nádrže můžete natankovat čístý E85, nebo čistý benzín, nebo směs v jakémkoliv poměru, jednotka se na základě signálu z lambdy přispůsobí. Samotné nastavení není nebezpečné. Pokud nastavíte malé obohacení směsy při startování, tak se vám nepodaří nastartovat na první pokus, ale třeba až na třetí otočení klíčkem pokud bude obohacení příliš velké, motor sice chytne napoprvé ale neochotně se srovná do volnoběhu. Postup je takový, že nastavíte nějakou hodnotu, a pokud ráno bez problémů nastartujete, tak dávku trochu snížíte a při ranním startu uvidíte jestli jste ubral moc, a motor nechytnul na první pokus. S nastavením obohacení směsi u běžícího, studeného motoru je to podobné. tyhle dvě věci je lepší nastavit si sám, protože to jde nastavit jen když je motor dostatečně studený. Čím nižší teplota, tím lépe se to nastavuje.
Červen 9, 201213 r Díky. Teď ještě musím přesvědčit firmu, která mi namontovala tu nespolehlivou jednotku, aby si ji zase vzala a vrátila peníze...
Červen 9, 201213 r Tak s tím jsem neměl problém. Jednotku jsem si objednal přes inet a sám jsem ji montoval. Takže jsem ji jen vyndal a zaslal zpět a o 10 dní později jsem měl peníze zpět.
Červen 12, 201213 r Ještě jednou zdravím, přináším další zkušenosti. Po výměně v pořadí třetí jednotky se mi konečně povedlo jezdit "vcelku" normálně. U předchozích dvou se mi vždy utrhl nějaký z tenoučkých přívodů ke vstřikům. Při studeném startu (5 vteřin a start) mi motor div nevyskočil z auta, dusil se, nešel do otáček a při těch krkolomných poskocích se vždy uvolnil, nebo utrhl nějaký ten drátek. Nyní mám perfektní kabeláž a vše drží na svém místě. Zajímavost je, že jednotka nerozpozná kdy je motor studený a kdy ne a pokud omylem počkám u teplého motoru při startu oněch 5 vteřin, jednotka se přepne do režimu studeného startu a motor se může asi minutu udávit. Stačí chcípnout a znovu nastartovat bez čekání (obdoba restartu u počítače) a jede to hned bez chyb. Bohužel ty díry v plynu, které popisuju výše jsem identifikoval jako naprosto pravidelné krátké výpadky v chodu motoru (přesně jak popisujete vy), které se projevují v jakýchkoliv otáčkách počínaje volnoběhem! Nastavením je nemohu odstranit. Vyzkoušel jsem několik variant nastavení- 3%, 8%, 12%, 23%, ale vice či méně jsou tam stále. Objevují se zhruba po 4-5 vteřinách. Tak to asi opravdu vzdám a zkusím p. Kulhavého. Koukal jsem, že má víc provozoven. Vám to dělali u toho Bydžova, nebo v Hradci?
Červen 17, 201213 r Ahojte, nikde nemůžu najít zkušenosti s motorem 16V 74kW.. Je tam vůbec ta přestavba nutná? Momentálně jezdím E85:Natural v poměru 2:1 a auto se chová úplně normálně jako na čistý Natural.. Je možné, že tento motor je už z výroby FlexiFuel? Taky nemůžu nikde najít..
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.