Přejít na obsah

Renovace vraku


Figa

Doporučené příspěvky

Ahoj sehnal jsem si vrak Favorita -> vrakem myslím fouklé těsnění pod hlavou, bez čelního skla a hodně vyhnilé prahy. Rád bych to pojal jako koníček a udělal si z toho "auto na pole". Prostě se něco naučit a získat zkušenosti a třeba někdy dostat i STK, ale to je asi sen :) Nejsem vyučený mechanik ani nic podobného jen mě auta baví, tak se předem omlouvám za mé nesmyslné a hloupé otázky.

1) Výměna skla -> sklo je počítám lepené, čili očistit zbytky lepidla, odmastit, nasadit, dát těsnění zalepit?

2) Výměna těsnění je trochu problém protože vozidlo stálo delší dobu bez hlavy. Vnitřky válců jsou lehounce vyrezlé. Mám to něčím vyleštit? Co znamená "srovnat" hlavu?

3) Nejvíce mě trápí ty prahy. Vzadu jsou jak z papíru. Jak to vyřešit? vybrousit na plech a navařit výztuhy (kus plechu) ?

4) V autě bylo LPG, co všechno musím udělat abych ho kompletně demontoval?

Předem děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, nerad Tě zrazuju, ale jak to tak popisuješ, na učení se čehokoliv je u tohohle konkrétního zbytku auta už moc pozdě. Jediný, co se na něm můžeš naučit je nakládka na podval a odvoz na vrakoviště - nic jiného s ním bez desetitisícových peněz neuděláš. I kdybys sháněl všecky potřebné věci z vrakovišť, máš daleko jednodušší se právě tam s někým domluvit a svůj vrak "vyčenžovat" za jiný kus stejné značky a typu, který je mnohdy nejen funkční a pojízdný, ale dokonce ještě "na značkách". Tam se pak máš šanci něco naučit, protože budeš moct vycházet z fungujícího stavu. Protože i jen rozhýbávat motor, který stál dlouho bez hlavy a má vyrezlé vložky je naprostý nesmysl - když jich na každém vrakáči najdeš klidně i patnáct do tuctu kompletních, se vším příslušenstvím a funkceschopných. Nemluvím o zbytečné snaze vyvařovat totálně shnilou kastli, shánět do ní čelní sklo (které mimochodem vůbec není lepené, je ještě "do gumy" - a přimazávalo se silikonem jen v případě, že kolem té gumy někde prosakovala voda) a už vůbec o nějakých "nadějích" s takovým bastlem projít STKčkem. Jako veterán to nemá cenu, je jich všude mraky - a vyhazovat peníze a tělesnou a duševní činnost oknem do nikam se dá mnohem užitečněji a příjemnějším způsobem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě na tom co píšeš bude něco pravdy (něco víc :) ), ale trochu jsem nad tím laboroval a STK už jsem vzdal. Bude to opravdu jen polní kára. Jediné co mě nejvíc štve je, že to stálo bez té hlavy. Vyrezlé je silné slovo, je tam takový lehounký povlak, dá se to něčím vyleštit? Berte to jako nouzovku, ten motor nemusí nalítat dalších 10 000 km. Když sem spočítal díly na motor tak mě to vyjde na 500 Kč se vším všudy a to mi stojí i za to, že to složím a nepojedu. Pak bych si klidne sehnal něco lepšího z vrakáče. Moc děkuji za reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Oceňuji tvoji snahu se něčemu učit :palec2:

1) není lepené, je normálně v gumě

2) jestli to chceš na pole, tak nasaď hlavu a ono se to doleští samo

3) U koroze platí pravidlo: Je to stokrát horší než to vypadá. V háji budou vnější prahy vnitřní prahy a asi podlaha za nimi. Zde se můžeš naučit nejvíce - pořiď si COčko a nauč se na autě svářet, jistě na tom fáčku najdeš spoustu testovacích ploch.

4) nemám tušení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...