ondr4 Vloženo 30. Květen 2011 Vloženo 30. Květen 2011 dobry den,mam fabku hatch 2003 1,2 htp a jak muzete vedet,je tam totalne hroznej klakson..troubi to malo a proste hruza..premyslel sem,ze bych si misto stavajiciho dal nejakej jinej,a to treba nejakou trubku,ktera by troubila opravdu hodne,takovy "lepsi a zvucnejsi" ton (nechtel bych dvojtonovou,ktera je na vyssich fabkach a oktavkach nebo melodicky kraviny,jak kdyz jedou kolotocari-viz slunce seno eortika )..ve smyslu trubky,ktera se pridava na stlaceny plyn a troubi se nekde na zapasech,takovy podobny styl..ale netusim,jestli neco takoveho existuje a jestli to jde pripojit atd..muzete mit nekdo k tomu neco rict? diky Citovat
Louki1 Vloženo 30. Květen 2011 Vloženo 30. Květen 2011 načo si založil dvakrát tú istú tému?? Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Květen 2011 Vloženo 30. Květen 2011 Podívej se sem: houkačky nebo sem: klaksony . 1 Citovat
ondr4 Vloženo 30. Květen 2011 Autor Vloženo 30. Květen 2011 (editace) to louki1: asi me lagl net,nebylo to schvalne to ekkar: diky,podivam se,rad bych ale vedel,co presne mam hledat za trubku..s kompresorem nebo bez,bohuzel fakt nemam tuseni,aby to slo dat na me auto a trubku ve stylu treba neco takoveho http://www.e-xenony.cz/fanfary--klaksony-a-sireny/3-tonova-fanfara-plastova-staly-ton-s-kompresorem snad je zrejme,co mam na mysli Editováno: 30. Květen 2011, autor: ondr4 Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Květen 2011 Vloženo 30. Květen 2011 Jasný, máš v tom hokej... Tak podívej - KLAKSON je elektromagnetická houkačka takového toho klasického diskovitého tvaru co bývala na starších motorkách á la Jawa kejvačka nebo číza. Obsahuje kovovou membránu s železnou kotvičkou, kterou přitahuje silný elektromagnet s přerušovačem - přitažená membrána stlačí zároveň kontakty přerušovače, ten přeruší proud do cívek elektromagnetu, kotvička odskočí zpátky a kontakty se zase spojí = cyklus se opakuje. Kmitající mebrána vydává ostrý tón, který se dá mírně rozladit šroubkem regulovatelným kontaktem přerušovače http://www.e-xenony.cz/elektromagneticke-klaksony/ . Pak ještě existují fanfárky s elektromagnetem - jsou to takové ty šnekovitě zkroucené trumpetky, které se hlavně prodávají jako dvoutónové klaksony -jsou na té stránce taky Vzduchová fanfára je houkačka, která má také membránu, ale menší a utěsněnou v malé komůrce, do které se přivádí tlakový vzduch. Tlakem prohnutá membrána uzavře vstup vzduchu a membrána se vlastní pružností vrací zpátky. Na druhé straně membrány je malý prostor s otvorem navazujícím na trumpetovitý zvukovod, který vyzařuje zvuk vzniklý v komůrce. Velikostí membrány a délkou zvukovodu se určuje výška tónu. Čím větší membrána a čím delší zvukovod, tím hlubší tón. Tyhle houkačky vyžadují zdroj tlakového vzduchu - jinak se jim taky říká "podtlakové", i když fungují na tlakový vzduch... Proto když se prodávají jako v tom nalinkovaném e-shopu, mají tam na výběr 2 varianty - fanfáry bez kompresoru pro auta s vlastním zdrojem tlakového vzduchu = náklaďáky, které tlakovým vzduchem brzdí a vystavují spojku ( http://www.e-xenony.cz/fanfary--klaksony-a-sireny/www.e-xenony.cz/fanfary-bez-kompresoru/ ) a fanfáry s kompresůrkem na 12V nebo 24V, která se instaluje do aut, které vlastní kompresor nemají - tedy včetně osobáků ( http://www.e-xenony.cz/fanfary-s-kompresorem/ ). 2 Citovat
ondr4 Vloženo 30. Květen 2011 Autor Vloženo 30. Květen 2011 takova definice snad neni ani v ucebnicich stredni skoly za to bych ti podal ruku takze pro me je ten posledni tvuj odkaz s dodavanym kompresurkem,vsechno to spojim,pridam + a - z nynejsiho troubitka,prichytim a to je vsechno? Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Květen 2011 Vloženo 30. Květen 2011 No, přímo bych to nepřipojoval, původní klaksony jsou sice spínané u moderních aut relátkem, ale ten kompresůrek má odběr asi jako 4-5 halogenových žárovek najednou (kolem 20A) - takže bych radši volil koupi automobilového spínacího relé (malá černá kostka asi 3,5 x 3,5 x 3,5cm) se spínacím kontaktem na 30A a s cívkou na 12V - koupíš v každé pořádné prodejně ND. Na tom relátku je zvenku namalované nebo vylisované, který vývod je který - cívka a kontakty. Cívku relé zapojíš místo původní houkačky (na ty původní 2 dráty), pracovní kontakty relé zapojíš do nového vedení z dostatečně silného vodiče (aspoň průměr 2,5mm měděná licna), které povede z kladného pólu baterky přes dostatečně dimenzovanou autopojistku - myslím že 30A bude stačit, potřebné jednoduché pouzdro i pojistku samotnou koupíš tam co to relátko - a z pojistky na spínací kontakt relé a z něj na kompresůrek. Druhý kontakt kompresoru se přímo ukostří na karosérii nebo na motor. Dá to sice trochu práce, zaručí to ale, že se nepoškodí původní elektronika v autě - kdyby ten kompresůrek odebíral víc, než na kolik je stavěný původní spínač houkačky. 1 Citovat
ondr4 Vloženo 30. Květen 2011 Autor Vloženo 30. Květen 2011 (editace) super,mam jeste 2 otazky-odkud mam zacit vest elektriku nebo jak mam zaridit,aby me to troubilo se zmacknutim volantu a kolik ma asi dvoutonovy klakson dB,abych tak nejak odhadl silu zvuku tech famfar,abych nekoupil zbytecne moc silnou nebo naopak slabou? Editováno: 30. Květen 2011, autor: ondr4 Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Květen 2011 Vloženo 30. Květen 2011 Máš to celé popsané výš - i jak to má být zapojené. Jestli nejsi s elektrikou příliš velký kámoš, kup si to a nechej to zapojit někoho, kdo elektrice rozumí víc. Výkon (akustický tlak) fanfár je vždycky o něco vyšší než klasických elektrických klaksonů, protože používají směrování a zdánlivé zesílení tónu právě tou trumpetou = zvukovodem. Měří se to metr daleko v ose houkačky a je jasné, že klakson který vyzařuje zvuk víc do šířky bude mít menší ak. tlak než fanfára s úzkou troubou... 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.