Publikováno Červen 8, 201114 r Ahojte, tatík si na autě vyměnil žárovky v blinkrech za oranžové LEDky a teď mu strašně rychle blikají blinkry. Původně tam byly 21W žárovky. Potřeboval bych vědět jak velký (ohmů) a jak "silný" (wattů) odpor tam dát aby se ty blinkry alespoň trošku zpomalily. Díky
Červen 9, 201114 r Zcela postrádám logiku náhrady žárovek LEDkami, když se pak stejně k LEDkám nacpe PARALELNÍ odpor, aby byl zajištěn dostatečný odběr proudu, který přesvědčí přerušovač o tom, že "žárovky jsou dobré". To zrychlení blikání má totiž za úkol signalizovat řidiči, že některá žárovka se přepálila = klesl odebíraný proud. Pokud někam do auta cpu nízkoodběrové zdroje světla, musím pro ně mít i podmínky - takže odpovídající elektronický přerušovač blinkrů. Jinak se předpisové frekvence blikání (cca 1,5 -2x za sekundu) nedobereš. Abys u původního přerušovače zajistil, že bude pracovat se správnou frekvencí, musíš zajistit, aby přes něj tekl proud odpovídající výkonu 21W + 21W + 4W (přední + zadní + boční) = 46W, což při 12V je proud necelé 4A (3,8333A). Ohmův zákon se probírá v osmé třídě základky, když odpočítáš od 3,83A proud odebíraný LEDkami a dosadíš do vzorečku spolu s palubním napětím 12V, zjistíš potřebnou hodnotu odporu. Výkon odporu musí být shodný s výkonem žárovek, které má ten odpor nahradit - jinak si vyrobíš leda tak generátor dýmu...
Červen 9, 201114 r Odpor zapojit paralelně. Logiku vidím v tom, že LED blinkry mají okamžitou změnu mezi stavy svítí-nesvítí, oproti žárovce, která nabíhá/zhasíná pomaleji. Jinak Ekkar má parvdu - s drobným dopřesněním, že palubní napětí při jízdě není 12V, ale cca 14,2-14-4V při správném dobíjení, a taky je potřeba vzít v potaz vlastní proudový odběr těch LED, sice oproti klasickým žárovkám je řádově menší, ale taky nějaký je...
Červen 9, 201114 r A ještě jsem si vzpomněl: Odpor připojit paralelně nebo sériově ? Paralelně , ale taky postradam smysl řešení když co ušetřim protopím na odporu a pozor odpor bude dost topit takove 20W topitko už hřeje
Červen 10, 201114 r Autor Jo, s tou spotřebou máte pravdu, už jsme to s tatíkem probírali a už má objednaný elektronický přerušovač k LEDkám. Jinak proč cpát LEDky do blinkrů ? Jednoduše proto, že klasická žárovka je napatlaná nějakou oranžovou barvou která časem sleze a blinkr pak bliká bílou barvou, zato LEDka si svou oranžovou barvu udrží stále. Alespoň tak to otec chtěl.
Červen 10, 201114 r Mně právě nebylo jasný, proč pálit zbytečný příkon v odporech, když už se tedy použije úsporný světelný zdroj - a když jsou k sehnání elektronické přerušovače, které ke správné činnosti nevyžadují minimální zátěž 21W...
Květen 14, 201213 r Tak to mam stejné takže sehant správný přerušovač na OI:/ sem na todle laik, kam se to pak dává resp. vymenuje? koukal sem na stualarm tak tydle dva vypadaji pouzitelne.. http://www.stualarm.cz/produkt/46051-prerusovac-blinkru-led-12v002-20a-pro-evropske-vozy/ http://www.stualarm.cz/produkt/46051-prerusovac-blinkru-led-12v002-20a-pro-evropske-vozy/ myslim, ze diagnostika je zbytecna...
Červenec 11, 201213 r Taky jsem zkoušel dát do blinkrů oranžový ledky, ale hned letěly pryč, svítivost byla sotva poloviční oproti žárovkám. Ale pokud se seženou ledky s podobnou svítivostí jako žárovky, tak v tom nevidim problem... Taky se mi na nich líbí ta okamžitá změna stavu (zap/vyp)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.