Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

rozumí tady někdo programu Plug & Drive pro BRC ? -potřeboval bych poradit...

Několikrát jsem byl u plynaře,ale nedopadlo to dobře.Naštval jsem se a se,sehnal si na to věci a pokouším se o to sám.Automatický nastavení si provedl sám program.Konečně to jezdí OK,ale víc to žralo.Ubral jsem o jedno procento na IDLE i GEAR (CORRECTION %).Jezdí to OK,akorát je to trošku línější,spotřebu poznám časem.

Má někdo tušení jak se to s tím programem nastavuje ? Jak nastavovat IDLE a GEAR ?

Díky.

brctest.jpg

nemáš v autě P@D, ale SQ24MY07, tímto programem se to jen seřizuje, můžeš to seřizovat jak chceš, jednak musíš mít u tohoto systému nastavené a připojené externí čidlo Mapu, správně nastavený tlak, deltu a další věci,připojenou čtečku kde jsou vidět rychlé a pomalé korekce, alespoň tak to ladím já.... radím ti ,nech to odborníkům, nebo to rozdrbeš a stejně to nedáš dokupy a přiděláš si pak hodně problémů, jsi z Písku, zajeď do Strakonic, ať to tam pořádně naladí.........

  • Autor

Externí MAP senzor(originál) mám,to by si to program nemohl sám seřídit.Tahle fotka je vybrána náhodně,jen pro ukázku o co mi jde.

Pokud nějak hnu s korekcema,tak se mění hodnoty M,Q,Qb-Idle-gaz a vliv na jizdní vlastnosti to má.Mění se v křivka v celým rozsahu,nebo jen při určitejch otáčkách ?

Čtečku ,kterou používáte je taky BRC a komunikuje s programem,nebo je to něco nezávislýho ?

Proč jsou kolem BRC takový tajnosti ? :-) (Jiný firmy mají dokonce na svém webu software volně ke stažení.)

aby jim do toho kde kdo nevrtal, páč jak píše karel, pak to dát dohromady když to bude totálně rozhašené ....

protože když např po 150 tisících začne např. začne blbnout vstřikovač, sejme se kod na něm,pošle se na reklamaci, pokud je problém s jednotkou, to samé, ale....za nějakých podmínek...ty jsi se teˇd napojil do jednotky, pokud tam změníš určité věci, zaznamená to, a pak je po zárukách a po všem, nejsou to tajnosti...jsou to kvalitní věci a podléhají ze strany italů určitým podmínkám....o ničem jiném to není...

já dnes dám záruku i na nové auto předělané na plyn, ale pokud by do toho lezl někdo jako ty a něco se stalo, tak jednak budu mít já ostudu a kdo pak zaplatí třeba 100 tisícouvou škodu? stačí auto ochudit, podpálí se ventily a pak se dohaduj s právníky, takže něco za něco...

Inu - pokud je auto dobře udělané po mechanické stránce, stačí u BRC provedení autokalibrace, a v naprosté většině následuje pouze kontrola funkce za jízdy - jak píše Karel, i já jedu a porovnávám korekce OBD. Jde o to, aby BA jednotka neměnila parametry po přepnutí na LPG. Občas se musí něco málo na korekcích upravit, a velmi zřídkakdy upravuji např. OL režim. Na druhou stranu pokud není dobře odvedené mechanická práce, žádný kouzla v softwaru to nemůžou zachránit. A pokud máš nastavený např. jiný typ vstřikovačů, můžeš tahat za šoupátka volnoběhu i jízdy, ale výsledek bude pouze "podobný". Program není z nejjednodušších, ovládání v porovnání s jinými složitější a méně přehledné, ale výsledky excelentní. Ovšem proč s tím výrobce dělá tolik tajností... Nevím, nemyslím si že je to tajné, ale není to pro každého. Formule 1 nebo speciál na Rallye je taky jen auto, má čtyři kola, volant, pedál plynu i brzdy... Ale URČITĚ není pro každého, kdo umí klikat myší či točit volantem (sory - to fakt není osobní urážka, jen to zkouším přirovnat...). Nevim, co by mi poslali ze sportovného oddělení Škoda, kdybych jim napsal dotaz, jak mám nastavit u WRC odklon či sbíhavost zadní nápravy, a neudal typ a rozměr pneumatik, charakteristiku odpružení, poměr diferenciálu předek/zadek...

Proto si myslím, že tvůj (Váš) původní dotaz :"Má někdo tušení jak se to s tím programem nastavuje ? Jak nastavovat IDLE a GEAR ?" má dvě možné odpovědi. Za prvé jak psal Karel - nechat to na odborníkovi, (pokud nejsem spokojen s jedním, najít si jiného) a nebo druhá varianta odpovědi - Idle i Gear se nastavuje tažením jezdce doprava nebo doleva.

Omlouvám se za upřímnost, ale prostřednictvím jakékoli rady na foru na internetu se nedá poradit, jak správně naladit auto, o tom jsem přesvědčen.

Ivan

Co se nedokáže dotahnout do dokonalosti mechanické části, o to se musí problematičtěji řešit část softwareová.

Tak jak popsal Ivan.

BRC bylo a bývalo už od dob JUSTu jedno z nejsložitějších programových nastavení.

Jejich Q a M, koeficientní průtoky a hromada "nesmyslných" hodnot popletla nejednomu školenému mechanikovi hlavu. Oni to prezentují tím, že potřebují znát jinší hodnoty než jenom tlak plynu, jakožto jiné systémy.

Každopádně sem se ani nedozvěděl, a nebo sem nepročetl jakou vlastně závadu máš.

Ale opravdu to zavez k někomu kdo BRC dělá, jestli řešíš nějaký problém. Nevoz to k někomu kdo do BRC pouze mrdá, protože po takových rádobykapacitách opravovat "opravené" auto je trochu zázrak.

  • Autor

Názor lidí,kteří se montáží a seřizováním živí mě neudivuje.Nečekal bych nic jiného.Na druhou stranu chápu,že si drží svoje know-how.Oni zaplatily školení,zaplatily různá povolení ,tak se není čemu divit.Člověk kterej se rozhodne pro přestavbu na LPG,mlčky souhlasí s všemi možnými problémy (zaklepávání ventilů,podpálené ventily atd.).

Složitost programu - program P&D je napsán ve Microsoft Visual Basic 6.0.Programátor dostane nějaký zadání a podle toho vymýšlí program.Často je problém v tom,že programátor není dostatečně seznámen s praktickou část .Každý program je takový,jaký ho konkrétní programátor napíše.Kdyby psalo deset programátorů program ke stejnýmu účelu,každej bude jinak uspořádanej i uživatelsky přívětivej.

Osobně si myslím,že servismanovi se málokdy podaří seřídit zařízení tak,aby si to provozem adaptece doladila a bylo to OK.Člověk pozná až v průběhu delšího provozu jak to je za jakejch podmínek.Znám řadu lidí,kteří s LPG zařízením(sekvenčním) mají nějaké problémy.Často mi připadá,že to co řeším já ,je ve srovnání s nimi malichernost.

To že 'Idle' má význam něco jako motor bez zatížení a 'Gear' zatížený motor - jízda mi došlo hned při prvním otevření tohoto okna v programu.Obtížnějc se mi zjišťuje,jestli to mění nastavení v celým rozsahu (ale připadá mi že jo).Napadá mě -je potřeba nastavovat 'Idle' měřením obsahu výfukových plynů ?

Jde to provizorně doseřídit např sledováním hodnot na lambda sondě za provozu i bez zatížení ?

nešpekuluj, pro seřízení je nejlepší čtečka kde uvidíš pomalé a rychlé korekce na benzínu a tudíž můžeš pak podle nich provádět v daném jízdním režimu, otáček, patřičné korekce na mapě plynu, aby jsi to doladil co nejlépe a chodily ti rychlé korekce tak max do +-2% jestli se nemýlím, karel mně určitě opraví. Bez čtečky je to takové laborování o ničem

  • Autor

OK.Co ta čtečka má vše umět ? Je vůbec (teoreticky) možný namontovat sekvenci na motor,kterej nemá řídící jednotku (tj absenci lambdy) ?

Takže plynař seřizuje podle benzínu.Pokud je benzín špatně,nastaví i plyn špatně ? Někde jsem četl že špatně nastavenej plyn ovlivní benzín.Je to pravda ?

OK.Co ta čtečka má vše umět ? Je vůbec (teoreticky) možný namontovat sekvenci na motor,kterej nemá řídící jednotku (tj absenci lambdy) ?

........Je to pravda ?

Jak jsem již psal, :"Jde o to, aby BA jednotka neměnila parametry po přepnutí na LPG". To nepoznáš podle emisních hodnot, ale např. podle tzv. dlouhodobojch a krátkodobejch korekcí, které provádí benzinová jednotka (v případě, že podporuje OBD II komunikaci). Plynový SW bere jako bernou minci délku impulzu pro benzinový vstřikovač. Tuto hodnotu nějakým způsobem přepočítá pro délku impulzu pro LPG vstřikovač. A kouzlo softwaru BRC je právě v tom, jakým způsobem provede tento přepočet (nikoli v jakém jazyku je napsán program, ale jak s hodnotami pracuje). Jakým způsobem zohledňuje rychlost otevírání a zavírání jak benzinového vstřikovače, tak i vstřikovače plynu, jak přřesně dokáže snímat teplotu a tlak plynu na liště, jak ...... Táhlem Idle se zjednodušeně nastavuje úroveň koeficientu přepočtu pro volnoběh (křivka přepočtu se jako celek posouvá nahoru a dolu), a Gear ovlivňuje "naklonění" křivky kolem bodu volnoběhu - jinými slovy přepočet v zátěži.

Na motory který nemaj elektornicky řízený vstřikovače benzinu a zpětnou kontrolu složení výfukových plynů (lambdasondu) - např. motory se vstřikováním K-Jetronic nebo KE-Jetronic se nedá namontovat sekvenční vstřikování plynu - motor nemá elektrické impulzy pro BA vstřikovače. Motory, který maj elektronicky řízený vstřikovače BA, ale nemaj lambdaregulaci složení výfukových plynů bych taky pro přestavbu taky nevzal. I když kdysi jsme zkoušeli jeden takovej motor předělat - Volvo tušim 470. Použili jsme sekvenci Tartarini. Autokalibrace pochopitelně nebyla možná, do vejfuku jsme zavařili lambdasondu, její signál zapojili do plynové jednotky, abychom alespoň tušili, co se v motoru děje) a nastavení plynové mapy dělali odhadem a podle údajů lambdy za jízdy v celém spektru zátěží. (to nebylo zákaznický, ale firemní auto - jak píšu, tento typ motoru bych pro přestavbu se sekvencí taky nevzal.)

Takže, pokud si chceš hrát, a už máš kabel i SW, doporučuju zjistit zda tvoje auto podporuje OBD II, pokud ano tak si pořídit čtečku, a za jizdy na benzin přečíst v jakým stavu je řízení na BA (kde se pohybujou korekce - korekce v součtu na 0% jsou spíš z oblasti teorie, a nebo motorů v bezva stavu. Pak můžeš přepnout na plyn, a podle toho, jak se korekce budou měnit, snažit se nastavit posuvníky tak, aby byly co nejblíže hodnotám jako když jsi jem na BA.

Pokud nechceš investovat do čtečky, můžeš zkusit alespoň podle času impulzu pro vstřikovače BA.

Ivan

  • Autor

van plyn>velmi děkuji za informace.(zkusím Vás kontektovat prostřednictvím SZ)

Pro čtení a mazání chybových kódů používám čtečku s čipem ELM327 ,která (k mému překvapení) požadovaný hodnoty umí vyčíst.

Včera byl čas,tak jsem si s tím trošku hrál a mám nějaký grafy.Určitě by bylo ještě tčeba grafy otáčky motoru,zatížšní a další ,ale momentálně mám pouze tyhle.Uvítal bych,kdyby mi někdo napsal,jak se mu to jeví.Když jsem koukal na samotný čísla,tak se zdálo.že při plynu jdou krátkodobý korekce víc do mínusu (na volnoběh).Po dvouhodinovým testování to bylo při volnoběhu tak nějak nastejno jak benzín tak plyn.Pokud jdou krátkodobý korekce do mínusu znamená to,že se benzinová jednotka snaží ubírat (moc plynu)? Dlouhodobý korekce byly vždy v plusu (vyjma posledního testování po dvou hodinách).Na benzín 7,8 a na plyn 8,6 -znamená to přidávání na korekcích u obojího ?

Děkuji.

Benzín za provozu:

benzn.jpg

Provoz LPG:

lpgc.jpg

Benzín volnoběh

benznvolnobeh.jpg

Plyn volnoběh momentálně nemám -škoda.

tak jsme tu slyšeli mnoho odborných závěrů, ale nikdo se ještě nezeptal o jaké vlasně auto se jedná, jaký tam je reduktor, jaké vstřiky, a další věci kolem....podle prvního obrázku bych já osobně tipoval na špatně napojený podtlak, kde je psáno, že se jedná o elektrickou závadu(seřizování systému),nebo taky tlak, reduktor, multiventil a další komponenty ovlivňující nastavení systému, pokud jsi navíc nastavoval hodnoty při takové teplotě vody, je to taky špatné, je to kousek k přehřítí motoru, jistě běžely větráky, takže taky mínus, prostě bych to uzavřel, nech to těm, co tomu rozumí,děláš tam moře chyb zároveň...

  • Autor

tak jsme tu slyšeli mnoho odborných závěrů, ale nikdo se ještě nezeptal o jaké vlasně auto se jedná, jaký tam je reduktor, jaké vstřiky, a další věci kolem....podle prvního obrázku bych já osobně tipoval na špatně napojený podtlak, kde je psáno, že se jedná o elektrickou závadu(seřizování systému),nebo taky tlak, reduktor, multiventil a další komponenty ovlivňující nastavení systému, pokud jsi navíc nastavoval hodnoty při takové teplotě vody, je to taky špatné, je to kousek k přehřítí motoru, jistě běžely větráky, takže taky mínus, prostě bych to uzavřel, nech to těm, co tomu rozumí,děláš tam moře chyb zároveň...

Jedná se o auto ford focus 1.4.vstřiky modrý BRC -asi standard,tlak byl seřizován při revizi (vypadá to 1,3).

Pokud vím,nikde jsem nepsal že jsem seřizoval na tak teplém motoru ! Pravdou je,že ty grafy jsou z běžnýho provozu za teplot,který jsou zrovna venku.Musí se snad pohon LPG používat pouze do určitých teplot ?? V jedné věci máte pravdu - hlavně poslední graf byl vytvořen ,kdy šly větráky a motor dost zahřátej (nikoli přehřátej).Vy pane Karle stáčíte diskuzi pořád někam jinam.Dle Vašich reakcí usuzuji,že pokud jste něco nedělal Vy,je to špatně.Z Vás musí mít zákazníci radost. Nic ve zlém.Nepochybuji o Vaši profesionalitě ani o Vašich dovednostech. Já jsem jeden z lidí,který se o provoz na LPG zajímá ,nic víc.Každý člověk,který si kupuje auto,musí počítat s tím že bude muset kupovat gumy,oleje,náhradní díly.Když si člověk nechá do auta namontovat plyn,musí počítat,že bude muset platit náhradní díly (nic nefunguje věčně).Záruka po 150tis km ??? To bych chtěl videt.Životnost možná,ale v mnoha případech je vstřikovač dávno po smrti (záleží na plynu).Záruka -když mi něco odejde,tak mi stejně nezbyde nic jinýho,než že stáhnu ocas,zařvu jako lev a nechám si to opravit na vlastní náklady.

Byly doby,kdy se montovaly podtlakový regulátory LPG.Věčina majitelů,kterejm se to nelíbilo,otočily si šroubama tak,aby to jelo....a taky to "nějak" jezdilo.Pravda,některý motory si nechaly líbit skoro všechno.

No právě proto, že si každý šteloval jen tak, že si něco pootočil, vlastně jenom někdy kvůli tomu, aby ušetřil..pak motor jel např. na chudou směs, podpálil ventily apod,...výsledek? auto v servisu a pomlouvání plynu.... osobně mám na svých autech..Škoda 120- 187 tisíc bez problémů než se prodala, Škoda Octavia 1.6 64 kW- 380 tisíc, Octavia 1.6 75 kW 183 tisíc, a žádný problém nebyl, a to na ně až takový čas nebyl jak u zákezníků, jenom pořád neřeším, jestli jela za 8.5 nebo za 9.5, někdy je to jen plynem, teplotou , stylem jízdy atd...a k tomu co tu pořád řešíš ty...z jednoho obrázku auto neseřídíš, je to jen návod k diskusi, kdo se chytí....auto se musí projet, napíchnout, a hledat hledat, někdy to trvá i několik hodin, než se závada projeví a vyskočí, ale o to ti asi nejde....alespoň já to tak dělám, montoval jsem tu auta už hodně klubákům, žádný tu nepíše o problémech, jen jeden ho tu teď má...na servise mu vyměnili filtry tím způsobem, že mu místo originálů BRC(bavlněné) dali ty z polských papírů a vstiky mu skutečně postupně odešly, jinak tu mám auta i s 380 tisíci km na plyn, ale samozřejmě servisované, kontroly po 10 tisících, a problém nemají....a radost ze mě zákazníci mají, proto taky za mnou jezdí z celé republiky, chtějí pořídnou montáž a kvalitní zařízení....jo a ještě jedno, jestli u toho tvýho Forda náhodou provozem na plyn nedochází k výpadkům v zapalování, je to u nich běžný jev, jedna polovina cívky občas nestíhá, stane se to, když je špatně seřízené dávkování paliva, svíčka to pak nemůže zapálit, pak to žere a rozhazuje jednotku benzínu, protože se ostatní válce to snaží dorovnat a přidávají na časích vstřiku, ale je to jen zase teorie, auto nevidím, nemůžu vyzkoušet a tím pádem nedělám závěry...

  • Autor

Co jsem se kdy bavil s lidma o plynu,tak neznám jedinýho,kterej by po seřízení na emisích,nebo u plynaře ubíral.Každej mi říkal že musel přidat,protože mu to nejelo.Věřím,že se i takovej najde.

Je vidět,že máte zkušenosti.Cívka mi odešla nedavno.Nedával jsem originál,ale zase ne polskou,nebo podobně.Svíčky mám fungl nový.

Auto jezdilo perfektně do doby,než jsem s tím jel na revizi.Plynař seřídil tlak a převrtal program -od tý doby to není ono.

Když dělám v jednotce nějakou změnu,tu původní zálohuju.Mám dokonce i tu ,co dělal ten plynař.Není problém se k ní zpětně vrátit,ale jezí to stejně tak,jak když jsem přijel od plynaře.Škoda,že nemám tu původní.

Mým cílem je nastavit to tak,aby auto jezdilo plynule,necukalo při přepnutí na plyn i při přidání plynu a aby se neoběvovala porucha motoru (chudá směs).V současnou dobu mi to přepíná plynule (kdybych neslyšel cvaknout ventil a rozsvícenou LEDku nepoznám to).Při nižších otáčkách motoru při přeřezení mi to ještě malinko cuká (opravdu malinko).Jsem zvědav na spotřebu.Jakou by vlastně tohle auto mělo mít (pouze s řidičem,v běžným provozu) ?

  • 1 rok později...

Chtěl jsem se zeptat jestli se něco stane když odpojim baterii třeba na 2 dny.Myslím tím vymaže nastavení řídíci jednotky plynu u brc plug&drive.Nebo to nemá žádny vliv na nic.Diky za rady.

nic se nestane..

Pokud se odpojí napájení u jednotky BRC Plug&Drive (a je jedno, jestli akumulátor od auta a nebo konektor jednotky či pojistka), nemá to žádný vliv na nastavení LPG programu. Ale pozor, u starších vozů tím dojde k "zapomenutí" adaptačních hodnot v řídící jednotce benzinu.

Ivan

Mám dotaz na zdejší odborníky.Manželka má nově namontováno ve W.polu 1.2 htp r.v.2008 sekvenční BRC.Má tam nastavené přívstřik benzínu,kvůli chlazení sedel ventilů.Jel jsem ted s autem do rakouska asi 700km a auto vzalo při dálničním tempu 120 až 130km/h necelých 7 litrů lpg ,ale k tomu odhaduji asi 1.5 az 2 litry benzínu na 100km.Těch 700 km bylo najeto na asi 5 startů,takže vylučuji dlohé jízdy na studený motor ,tudíž na benzín.Jde to těžce odhadnout,ale počítám,že na těch 700km jsem spotřeboval asi 12 litrů benzínu.Volal jsem servisákovi a že prý se to dá seřídit a až dojedu,že to dá dokupy.Auto točí při 130 km/h necelích 4000 otáček.Má otázka je?Jak funguje ten přívstřik benzínu?Zapíná se u určitých otáček,nebo kdy?Kolik by auto při takové rychlosto a správném seřízení mělo vzít benzínu na 100km?A ještě jeden dotaz.Na ukazateli paliva lpg po natankování doplna,začnou po chvilce blikat všechny 4 kontrolky stavu paliva,auto jede na lpg a po čase přestanou blikat a jen svítí a postupně ubývají.To blikání mi servisák po telefonu řekl,že v nádrži je víc než povolených 80%plnění a tímto to dává najevo,že to není v pořádku.Prý to dá taky dokupy jak dojdu.Je to opravdu tak?

Nechápu proč nastavovat přívstřik na W Polo? Jinak to zapíná od určitých otáček, podtlaku....takže podle potřeby při různém zatížení, nedá se to přesně specifikovat...blikání je špatně nastavený palivoměr...

Nevím proč to je tak nastavené,musím se zeptat jak tam dojdu.Ptal jsem se kolik by to mělo brát benzínu při správném seřízení,tak říkal ze kolem O,5 litru na 100km a to by mě až tak netrápilo.Dá se to opravdu posunout to nastavení přívstřiku nebo to je nastavené pevně?Jinak pro spestření.Polo má tankovací otvor vzadu na nárazníku směrem zešikma k zemi.Je to tak i na krátkých Fabkách.Doma při tankování v pohodě,je tam trošku horší přístup,ale dneska jsem tankoval v Německu,musím našroubovat takovou redukci a na to se našroubuje německá pistol.Co čert nechtěl polo bylo celkem naložené,kufr níž a nešla mi tam našroubovat pistol.S tou redukcí to bylo prostě dlouhé a pistol už byla na zemi a chyběl mi kousek,abych se dostal do správného uhlu a pistol mohl našroubovat.Už jsem to chtěl vzdát,a pak mě napadlo auto trošku zvednout zvedákem vzadu a pak už to šlo.Snad to půjde příště bez zvedání auta,jak nebude auto naložené.Za mnou čekala paní,tak si asi myslela že jsem padlý na hlavu.Oni mají většínou tankovací otvor ve dvířkách pro čerpání benzínu.

Upraveno od dusan.k

Základní výbava pro tankování - hever. Teda chlape, kdo to montoval? Na ten přívstřik se vykašli, HTP to nepotřebuje.

Doma to jde v poho ale v Německu je ta pistol i s redukcí prostě dlouhá.Jinak přivstřik neberu na škodu.Už jsem jeden motor na dvojkové fábii měnil.Netvrdím,že to bylo spojené s lpg,ale netvrdím že taky nebylo.

Upraveno od dusan.k

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.