Přejít na obsah

Budíky


Kolousinek

Doporučené příspěvky

Sorry kluci, že zakládám tohle téma znova, ale koukal jsem na starší a vždy se dostali v diskuzi jen k rozdělání palubky.

Můj problém je, že mi svítí jen podsvícení u tachometru, teploty a světla s tlumenými mi svítí, tak slabě, že musím pokaždé vylézt z auta, abych věděl, jestli svítím nebo ne:-) Už mě to pěkně štvalo, tak jsem jí rozebral a zkontroloval jsem žárovičky, ale nebyly prasklé, tak jsem je zkusil prohodit za ty, co fungovaly, a pak mi světla a tlumený nesvítili vůbec a otáčkoměr taky ne, takže vás prosím o radu. Mám vyměnit všechny žárovičky nebo je to propojený jako třeba u vánočního osvětlení (když jedna nefunguje, tak nefungují ) nebo je to v kontaktech?

Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motáš dohromady dvě věci - podsvícení palubní desky a vnější osvětlení auta - nebo mluvíš o kontrolkách? Podsvícení je u Feli udělané z PARALELNĚ zapojených žároviček W2 - bezpaticové celoskleněné vsazené do speciálních svěracích objímek, ty jsou zastrčené do plošného spoje palubní desky a zajištěné pootočením - tím se taky spojí kontakty s přívody na té základové desce palubovky. Přívod napětí je pro všecky žárovky společný = rozvětvený, žárovičky tedy NEJSOU spojené za sebou jako na vánočním stromku - pokud zhasne jedna, ostatní by měly svítit dál. Pokud nesvítí větší počet, je závada v přerušení spoje před nějakým větvením, za kterým následuje větší počet žároviček - to samé platí i pro zemnicí = kostřicí přívod, který musejí ty žárovičky taky mít! Podsvícení palubovky odebírá proud podle počtu žárovek, já si z hlavy nepamatuju, kolik jich tam je, ale jedna odebírá asi 160mA a je jich tam přibližně 10 - takže asi 1,5A. Přívod by měl jít přímo od spínače světel - zároveň je od něj odbočen proud pro relátka, která spínají obvody tlumených světel a mlhovek.

Kontrolka tlumených světel je zapojená zvlášť - má se rozsvěcet až spolu s tlumenými světly. Pokud vnější světla svítí normálně a blbne jen kontrolka, je závada někde v přívodu proudu ke kontrolce - zoxidovaný konektor, přelomený drát atd. Jestli blbnou i hlavní světla, může to být i to relé, které je má spínat.

Nejdřív podrobně popiš, které žárovky svítí a které nesvítí - a pak raději navštiv někoho, kdo je s elektrikou jedna ruka, aby Ti prověřil palubovku a celý rozvod - pokud nebudeš svítit jak máš, můžeš přijít o papíry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesvítí mi podsvícení budíků. Z 5 žároviček mi funguje jen u teploty (vlevo) a kontrolky mi fungují všechny, jen kontrolka tlumených světel a normálních světel svítí strašně slabě, takže není skoro vidět, že svítí. Nejhorší je to ve dne, protože musím chodit ven a kontrolovat, jestli svítím nebo ne:-) a zase když je večer, tak nevidím otáčky, stav paliva, hodiny a jen slabě kilometry, takže pěkně na píču. Zkoušel jsem vyměnit žárovičky, za ty co fungovali, ale pořád stejný. Tak nevím, jestli koupit nový žárovičky nebo radši z vrakoviště koupit budíky, který budou fungovat?

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkontrolovat palubku - někde tam je přerušený (vlasová prasklina) plošný spoj, nebo ty objímky na W2 žárovečky nemají kontakt těmi kovovými nožičkami na měd té desky. Jestli to neumíš, navštiv nějakého bastlíře nebo elektronika s vymontovanou palubkou pod paží. Když mu strčíš nějakou kapalnou upozornovačku, rád Ti to zkontroluje... Nejlepší by to bylo s celým autem, kde bys mu vymontoval palubku a nechal ho to proměřit, jestli to nedělají dráty a konektory k palubce, nebo jestli to opravdu je jen ten plošný spoj. Teprve kdybys to Ty nebo nějaký ochotný elektrikář nenašel, začni shánět nev palubku - ale i u té z vrakáče nemáš jistotu, že má elektriku ze 100% v richtyku....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakt díky za tvé rady. Vše už jsem řekl tomu mechanikovy, takže už ví, na co se má všechno kouknout a i to to budu mít levnější. Ještě jednou díky a pak ještě napíši, jak to dopadne.

Díky

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím všechny.

Omlouvám se,že píšu do tohoto tématu,ale nechtěl jsem zakládat nové a muj problém je asi stejný.

Mám Feldu 1.3MPI r.v.97.Nejde mi signalizace nevypnutých světel(bzučák).Mikrospínače fungují(stropní světlo se rozsvítí).Když ten bzučák povytáhnu,tak v určíté poloze pípne,ale pak konec.Nesvítí mi kontrolka tlumených světel,žárovkou to není.Tlumené světla svítí normálně.Ten bzučák bere impuls odkud?Relátko,nebo vypínač?Odkud jde impuls na žárovku tlumených v budíkách?Relátko,nebo vypínač?Vag mi vyčte závadu?Děkuji za odpovědi,rady a pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že to je něco podobného, jako u předchozího problému - prasklý nebo jinak porušený spoj případně nekvalitní pájení - Felicie na to trpěly poměrně hodně, daleko víc než Favority - u těch se zase srala pojistková deska nad nohama spolujezdce - příčina stejná, nekvalitní pájení...

Chce to vyčistit prostředkem na čištění kontaktů všecky konektory a propájet všecky pájené spoje - a když tohle nepomůže, musí se jít zkoušečkou vodivého propojení po cestičce na desce a kontrolovat průchodnost - bohužel, věc pracná a nevděčná. Jiná laciná cesta k opravě není - řešením je náhrada celého přístrojového štítu jiným, u kterého samozřejmě zase není 100% jistota, že nebude mít dříve nebo později stejné problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...