Publikováno Srpen 12, 201114 r Dobrý den, nedávno jsem koupil Fabku 1.2 12 ventil 47 kW od prvního majitele, rv. konec 2004, najeto 57 000. Vše je celkem v pohodě, jen mě trápí klepavý zvuk v motoru po zhruba desetiminutové jízdě. Za studena se to neděje, start v pohodě, ale jakmile motor zahřeju na cca 80 °C (odhad dle budíku na palubovce), klepe to při volnoběhu. Začal jsem to pozorovat vždy když přijedu z práce domů a jdu kolem předku auta otevřít bránu. Jakmile ale lehce sešlápnu plyn, klepání přestane. Má někdo tušení co by to mohlo být? Zvuk to není nijak drastický, ale obešel bych se bez něj... Taky jsem se chtěl zeptat, zda tento motor snese biolíh E85 1:1 s benzínem a jestli to má vůbec smysl? Díky za pomoc.
Srpen 12, 201114 r Nebude to klepání třeba od převodovky? Tuším někde se to tady řešilo a vyřešilo jako vlastnost Fábií. E85 se tady také řešil a závěr byl nepoužívat bez úprav. Hledej. http://forum.skodaho...restavba-na-e85 http://forum.skodaho...ivo-bioethanol/ Upraveno Srpen 12, 201114 r od amissus
Srpen 12, 201114 r Autor Pokud je to od převodovky, budu klidný... Ale pokd má někdo podobnou zkušenost a pokud to není převodovkou, sem s ní. Plno diskuzí na téma klepajících motorů jsem už prošel. Problém je, že mě to klepe až po zahřátí a ne po startu... Uvítám další rady a zkušenosti, pořád z toho auta nějak nemůžu spát. Bojím se jestli mi každou chvíli nezabouchá motor. Jinak jízdu na E85 jsem zavrhnul - asi bych chtěl za málo peněz moc muziky a to by se nemuselo vyplatit.
Srpen 13, 201114 r za málo peněz hodně muziky ... hlavně by jsi bez úprav nic neušetřil, páč sice lacinější palivo, ale větší spotřeba a ve výsledku jsi na stejných penězích co se týká zvuku, asi by to chtělo se zaposlouchat, odkud se to nese.
Srpen 15, 201114 r Autor Tak momentálně jak na potvoru to klepat přestalo. Ne že bych nebyl rád, ale přece jom potřebuju zjistit co to alespoň bylo. Jakmile to zase začne, zkusím mrknout odkud to jde.
Srpen 16, 201114 r Autor Dnes se mi "poštestilo" a zaposlouchal jsem se do toho zvuku, jde to z pravé strany motoru. Vypadá to, že od převodovky to není, jde to spíš z horní části - nejspíž z pod toho velkého černého plastu který je přes motor. Mám mít obavy??
Srpen 16, 201114 r Možná je to blbost, ale mi tam třeba klapal ten "šedý vložený plast s logem Škoda" co je umístěn v černém krytu motoru, dělalo mi to vždy, když jsem zastavil a motor si broukal na volnoběh. Jinak třeba kouknout, jestli je ten kryt dobře nasazený, nemá utržené nějaké uchycení, jak tam drží filtr, pokud to je tedy krytem. Upraveno Srpen 16, 201114 r od amissus
Srpen 16, 201114 r Dnes se mi "poštestilo" a zaposlouchal jsem se do toho zvuku, jde to z pravé strany motoru. Vypadá to, že od převodovky to není, jde to spíš z horní části - nejspíž z pod toho velkého černého plastu který je přes motor. Mám mít obavy?? tak když to bude dělat, tak ten plast sundej a poslechni pak. Neboj ten motor to tu chvíli vydrží, nasávat vzduch bez filtru rovnou do klapky. Pak uvidíš, zda to dělá ten kryt či motor. Jinak souhlas s amissusem, ten šedý kryt rád klepává, drnčí, ikdyž nejsou žádné packy ulomené. Já jsem to vyřešil tak, že jsem kryt vycvakl, ustřihl čtvereček 2cm vysokého molitanu, dal doprostřed toho čtvercového výřezu v černém krytu a šedý tam zpět namáčkl na packy a je po drnčení Upraveno Srpen 16, 201114 r od Malta
Srpen 17, 201114 r Autor Přátelé, děkuji všem za příspěvky, jakmile to začne klapat, pustím se do bližšího zkoumání. Je to slyšet jen při otevřené kapotě. Je fakt, že na různé vrzání a skřípání v autě (hlavně interiér) si budu muset zvyknout - našel jsem plno diskuzí s hlučným kastlíkem spolujezdce, u mě to není výjimkou. Ale teď trochu zpět ke klepání z motoru. Konečně jsem odhalil díky tichu garáže původ onoho hlavního nepříjemného zvuku - je to fakt převodovkou nebo spojkou. Při vyřazení na neutrál to kovově klepe dle volnoběžných otáček, pouze kolísá hlasitost klepání. Při sešlápnutí spojky to utichne. Takže viníkem je oblast převodovky. A teď nevím, zda to mám považovat za známý nedostatek už od výroby (hlučná převodovka) a nebo se mi něco děje se spojkou - resp. se spojkovým ložiskem? Auto přede mnou vlastnila jedna paní, najela 57 tis. a na spojce nebylo nic měněno. V září jdu na pravidelnou prohlídku a nevím, jestli na to mám poukázat a zda je nutné s tím něco dělat. Pokud to v klidu vydrží bez dalších změn do 100 tis., pak bych s tím tak jako tak něco provedl... Myslíte že by to mohlo nějaký ten čas ještě vydržet? Jdu mrknout na diskuze o převodovkách a spojkách, snad něco objevím. Zatím se mějte a díky.
Srpen 17, 201114 r Autor No, pročetl jsem co se dalo a vyvozuju (snad správný) závěr: Bude to spojkovým ložiskem, dělat s tím nebudu nic, protože to je slyšet jen při neutrálu a nesešlápnuté spojce - a řešit to začnu až při v kontrole rozvodů, napínáku a řetězu... Pokud má někdo jiný názor, sem s ním.
Srpen 17, 201114 r TO chairmann: skôr než spojkovým ložiskom by som povedal,že budeš mať tento prípad: obrázok "b" však nemusí byť u teba až tak dramatický Upraveno Srpen 17, 201114 r od libero1071
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.